Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 oktober 2018, 18:41   #61
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.488
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Er wordt daar helemaal niets verzwegen.

Citaat:
Thu 24 Sep 2015

Indonesia to cut carbon emissions by 29% by 2030

Indonesia, one of the world’s biggest CO2 polluters because of deforestation, says it will go further and cut emissions 41% if it gets $6bn in aid
Ze voeren zelfs europese euronorm 4 in voor hun voertuigen:
http://www.loc.gov/law/foreign-news/...ission-levels/
Dat artikel is 3 jaar oud, wat is er ondertussen al gebeurd?

In 2007 waren ze de 3e, nu de 1e.
https://www.reuters.com/article/envi...26206220070604

Tegen 2030 heeft Indonesië een 17% grotere bevolking boven 300 miljoen wat elke inspanning haast nutteloos maakt. De helft van de bevolking is zo arm dat het hout moet branden, concentreren op emissies is nutteloos.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 18:42   #62
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Luister naar mijn woorden, kijk niet naar mijn daden....
dus, als ik het goed heb heeft enkel die hippie die in natuurlijke lompen en sandalen rondloopt en woont in een zelfgemaakte hut in het bos recht van spreken, en al de rest moet zijn bakkes houden?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 18:51   #63
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat artikel is 3 jaar oud, wat is er ondertussen al gebeurd? ...
Ik heb gewoon ff jouw rare stelling onderuit gehaald met een bron. Meer niet.

Nog eens: Er wordt daar helemaal niets verzwegen. En dat artikel is idd 3 jaar oud, daarom heb ik de datum in het vet gezet, of er wordt al minstens 3 jaar niets verzwegen.

Uiteraard zijn er nog oudere data:
Citaat:
https://www.wri.org/our-work/project...ange-indonesia

In 2009, President Susilo Bambang Yudhoyono issued a decree to reduce greenhouse gas emissions by 26% by 2020, and up to 41% if developed countries provided finance or other support. Indonesia is one of the world’s greatest greenhouse gas emitters, with estimated greenhouse gas emissions of 2.05 gigatons in 2005.

Prior to the 2009 decree, the Indonesian President had expressed interest in reducing emissions from deforestation and forest degradation. Since 2006, WRI has worked with domestic and international partners to support the achievement of this goal in a manner that also leads to improved equity and justice for local communities.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 oktober 2018 om 19:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 19:04   #64
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Er is een speciaal plaatsje in de hel voor de deniers.
Warm genoeg daar?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 19:12   #65
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.181
Standaard

About Indonesië, hun land zal zeker afzien van de klimaatverandering...

Citaat:
https://www.hln.be/wetenschap-planee...veau~a732866b/

Jakarta, de snelst zinkende miljoenenstad ter wereld: de helft ligt nu al onder zeeniveau

Joeri Vlemings 13 augustus 2018

Jakarta is niet alleen de hoofdstad van Indonesië waar zo’n tien miljoen mensen wonen, het is ook de snelst zinkende stad op onze planeet. Grote delen van de miljoenenstad zullen tegen 2050 helemaal ondergelopen zijn, als er niets gedaan wordt. In tien jaar tijd is Noord-Jakarta maar liefst 2,5 meter gezonken.

“Onze modellen tonen aan dat tegen 2050 95 procent van Noord-Jakarta onder water zal liggen”, waarschuwt wetenschapper Heri Andreas die het fenomeen al twintig jaar onderzoekt. “Dat is niet om te lachen.? De noordkant zakt jaarlijks gemiddeld 25 centimeter dieper weg, wat meer dan het dubbele is van de meeste grootsteden aan de kust. Op sommige plaatsen is de stad sinds 1970 vier meter de dieperik in gegaan. De helft van heel Jakarta bevindt zich al onder zeeniveau. Gemiddeld zinkt de stad met 1 tot 15 centimeter per jaar: West-Jakarta met 15, het oosten met 10, het centrum met 2 en het zuiden met één centimeter.

Het noorden spant met 20 centimeter dus de kroon en de gevolgen zijn daar dan ook het duidelijkst. Zoals in Muara Baru, waar het gelijkvloers van een voormalig gebouw van een visbedrijf ondergelopen is en enkel de veranda op de eerste verdieping nog dienst kan doen. Het water kan er niet weg omdat het land errond hoger ligt. Meestal proberen bewoners de wegzinkende panden nog zo goed en zo kwaad mogelijk te handhaven met oplossingen voor de korte termijn, maar dát de grond letterlijk onder hun voeten wegzakt, kunnen ze niet tegenhouden.
Veel aan veranderen is een andere discussie. Het volk zal in hoger gelegen gebieden moeten gaan "wonen"...

Laatst gewijzigd door Micele : 25 oktober 2018 om 19:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 20:41   #66
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Nee gesproken als iemand die om t milieu geeft en zijn daden daar wat op richt ook, en niet alleen maar naar anderen wijst op er wat aan te doen.
U heeft veel fantasie. Een droogkast verschil maakt precies een hele wereld.

Laatst gewijzigd door Bach : 25 oktober 2018 om 20:42.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 21:11   #67
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.234
Standaard

Taksen en belastingen, alles is goed om de burger geld af te troggelen. Om het milieu te verbeteren kunnen we misschien nog wat CO2-quota kopen in Panama of Costa Rica.
De wet van Hypocrites. Ondertussen zit ik hier in T-shirt want 't is 24°C in de living. 8Kw houtkachels geven best veel warmte. No prob, 't is een milieuvriendelijke Barbas Eco.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 23:07   #68
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.488
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik heb gewoon ff jouw rare stelling onderuit gehaald met een bron. Meer niet.

Nog eens: Er wordt daar helemaal niets verzwegen. En dat artikel is idd 3 jaar oud, daarom heb ik de datum in het vet gezet, of er wordt al minstens 3 jaar niets verzwegen.

Uiteraard zijn er nog oudere data:
Wauw, World Resources Institute is niet bepaald massa-media. Een artikel van 3 jaar geleden en eentje van 2009, terwijl we rond ons oren geslaan worden hoe slecht het Westen het doet, alsof we alleen verantwoordelijk zijn.

Zelfde met die plastiek zee, zelden gaat het over de 95% maar heel de tijd wel over de 5% van het Westen. Het moet ook hier veranderen maar er mag wel eens een balans in de berichtgeving en politiek zitten.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 25 oktober 2018 om 23:11.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 23:08   #69
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.488
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Taksen en belastingen, alles is goed om de burger geld af te troggelen. Om het milieu te verbeteren kunnen we misschien nog wat CO2-quota kopen in Panama of Costa Rica.
De wet van Hypocrites. Ondertussen zit ik hier in T-shirt want 't is 24°C in de living. 8Kw houtkachels geven best veel warmte. No prob, 't is een milieuvriendelijke Barbas Eco.
Hout verbranden is nooit eco
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 08:27   #70
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
dus, als ik het goed heb heeft enkel die hippie die in natuurlijke lompen en sandalen rondloopt en woont in een zelfgemaakte hut in het bos recht van spreken, en al de rest moet zijn bakkes houden?
Ik begrijp die houding ook niet. Dát klinkt pas als groen fascisme.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 08:28   #71
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Hout verbranden is nooit eco
Verbranden zonder meer is niet eco. Maar soms plakken we toch dat label erop. Volledig eco ben je pas in de grond. Het gaat dus om evenwicht willen we onszelf niet wegcijferen.

Laatst gewijzigd door Bach : 26 oktober 2018 om 08:30.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 08:33   #72
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Hout verbranden is nooit eco
Als het van eigen kweek is lijkt het me toch CO2 neutraal, niet?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 09:38   #73
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als het van eigen kweek is lijkt het me toch CO2 neutraal, niet?
Maar niet klimaatneutraal ( BC = black carbon / fijnstof ):

https://www.yaleclimateconnections.o...lobal-warming/

http://www.igbp.net/news/pressreleas...5f8000152.html

Citaat:
http://www.ademloos.be/factchecker/d...of-klimaat-co2



Sommige stoffen zijn jaren schadelijk, andere zijn al na een paar uren of dagen uitgewerkt of verdund tot minder schadelijke hoeveelheden. Er zijn stoffen die alleen maar impact hebben op luchtkwaliteit of klimaatsverandering, maar er zijn er ook die een impact hebben op allebei. Daarbij kan die impact ook nog eens indirect zijn, bijvoorbeeld omdat ze mee andere stoffen vormen die dan wel een directe impact hebben. En sommige stoffen doen zelfs de temperatuur zowel stijgen als dalen.

Behoorlijk complex. Maar enkele zaken springen in het oog:

CO2 is niet direct schadelijk voor onze gezondheid, maar heeft een directe impact op het klimaat. De levensduur is meer dan 100 jaar. Wat ook betekent dat onmiddellijke vermindering van CO2-uitstoot niet meteen een effect heeft.

BC - ofwel Black Carbon, (diesel-)roet, heeft een levensduur van slechts dagen, maar een directe impact op zowel gezondheid als opwarming. Een vermindering nu, is onmiddellijk voelbaar.

Bron: Professor Michela Maione van University degli Studi, Urbino, bespreekt luchtkwaliteit en klimaatverandering en de nieuwe inzichten waarmee een pragmatische aanpak beide problemen op korte termijn kunnen verminderen

Laatst gewijzigd door Micele : 26 oktober 2018 om 09:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 09:50   #74
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het idee van decimeren van de mensheid is iets wat ik bijna exclusief in 'het westen' tegen kom. Het heeft iets van een gemakkelijkheidsoplossing. Als we nu met minder zouden zijn dan hoeven we niet te delen noch ons aan te passen. Dan zou er genoeg zijn voor iedereen. Alé. De overlevers dan toch. Allemaal een dikke diesel BMW. Zalig.
Sommige simpele evidenties zijn dan ook zo voor de hand liggend dat het raar is dat men het niet normaal vindt, he.

Citaat:
Iets zegt me dat perspectief nogal kortzichtig en onrealistisch is. Dat de geschiedenis niet zo zal verlopen. En indien toch, denk ik dat we het Milenium van de Afrikanen tegemoet gaan en niet dat van de westerse grote voet adepten.
Tuurlijk, omdat zij op rooftocht zijn, en wij ons dat ontzeggen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 09:50   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dus nee, de mensheid gaat die niet stoppen en decimeren zal het natuurlijk gevolg zijn.
voila.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 09:52   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
U heeft veel fantasie. Een droogkast verschil maakt precies een hele wereld.
Eh, ja.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 09:55   #77
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Enkel dood hebben we geen impact op het milieu, en dan nog, als ze ons de grond in stoppen is dat bodem- en grondwatervervuiling. ...

Wat moet ik met 10m³ hout per jaar beginnen? Gewoon laten groeien is geen optie want dan zijn het geen landschappelijk waardevolle knotwilgen meer.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 12:01   #78
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
dus, als ik het goed heb heeft enkel die hippie die in natuurlijke lompen en sandalen rondloopt en woont in een zelfgemaakte hut in het bos recht van spreken, en al de rest moet zijn bakkes houden?
nee, dat schreef ik nergens (dat is in se ook een ramp voor de ruimtelijke ordening etc )

maar zo'n hypocriete groene jongen met droogkast en drie citytrips met t vliegtuig per jaar, die moet mij de les niet komen spellen, die moet eerst maar eens zijn eigen zaken op orde zetten. Want de kans is heel groot dat zijn ecologische voetafdruk groter is dan de mijne. (en dat is zonder in het bos te wonen en op sandalen rond te hossen)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 12:29   #79
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eh, ja.
Ach zo. Op die manier kan iemand met een electrische auto of zonnepanelen ook de anderen proberen de mond te snoeren, met of zonder droogkast. Dit is absurde logica.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 12:32   #80
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, dat schreef ik nergens (dat is in se ook een ramp voor de ruimtelijke ordening etc )

maar zo'n hypocriete groene jongen met droogkast en drie citytrips met t vliegtuig per jaar, die moet mij de les niet komen spellen, die moet eerst maar eens zijn eigen zaken op orde zetten. Want de kans is heel groot dat zijn ecologische voetafdruk groter is dan de mijne. (en dat is zonder in het bos te wonen en op sandalen rond te hossen)
Niemand gaat dus de Afrikanen kunnen 'de les spellen'.

Waarom voelt u zich trouwens de les gespeld?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be