Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 augustus 2015, 10:45   #21
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Ik kan begrijpen dat dit heel erg storend is. Zeker als je dan blijkbaar ook nog in de nachtpost werkt. Maar ik weet niet of er in de huidge wetgeving veel aan te doen is.

Maar één en ander is natuurlijk het gevolg van het feit dat Vlaanderen barstensvol zit. En kinderen hebben nu eenmaal het recht op spelen. Dat die 2 twee zaken geregeld zullen conflicteren is een zekerheid. En een oplossing is er niet zo heel snel vrees ik.
Waarom zou daar niks aan te doen zijn? Er zijn toch geluidsnormen? Het is niet omdat kinderen de bron van het lawaai zijn, dat die plots niet meer gelden.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 10:56   #22
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Waarom zou daar niks aan te doen zijn? Er zijn toch geluidsnormen? Het is niet omdat kinderen de bron van het lawaai zijn, dat die plots niet meer gelden.
Klopt, maar als je durft reageren lopen die creches blijkbaar naar de gazet en wordt jij afgeschilderd als verzuurde buur die kindjes haat.

Ik kan er mij nochtans iets bij voorstellen. Als ik mijn jongste in de creche ga afzetten of ophalen ben ik altijd blij dat ik daar maar 5 minuten binnen moet zijn. Chaos alom en continu geroep, gekrijs en getier. Het is compleet niet te vergelijken met kinderen die in een wijk spelen. Dat is aanvaardbaar, maar het lawaai dat een creche kan maken als die koters allemaal buiten zitten, pffff....
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 10:57   #23
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Waarom zou daar niks aan te doen zijn? Er zijn toch geluidsnormen? Het is niet omdat kinderen de bron van het lawaai zijn, dat die plots niet meer gelden.
Das waar, ik was niet duidelijk genoeg. ik bedoelde eigenlijk, er is vrees ik niet veel aan te doen zonder als onverdraagzame kinderhater afgestempeld te worden.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 11:02   #24
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

En ik denk dat op dit moment de geesten nog niet voldoende gerijpt zijn om de wetgeving rond kinderopvang aan te passen, zodat deze bv. niet meer gelokaliseerd kunnen worden midden in een woonwijk.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 11:30   #25
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Klopt, maar als je durft reageren lopen die creches blijkbaar naar de gazet en wordt jij afgeschilderd als verzuurde buur die kindjes haat.

Ik kan er mij nochtans iets bij voorstellen. Als ik mijn jongste in de creche ga afzetten of ophalen ben ik altijd blij dat ik daar maar 5 minuten binnen moet zijn. Chaos alom en continu geroep, gekrijs en getier. Het is compleet niet te vergelijken met kinderen die in een wijk spelen. Dat is aanvaardbaar, maar het lawaai dat een creche kan maken als die koters allemaal buiten zitten, pffff....
Ja, dat is tegenwoordig in om met élk onnozel probleem naar de krant te stappen. En het triestige is dat er dan altijd nog een héle hoop dwazen zijn die in dat soort van emogeneuzel trappen en lekker anoniem grote woordjes gaan gebruiken in de reacties op dat soort artikels.

Soit, geluid en geluidsoverlast is objectief vast te stellen. Dus als één of ander emotioneel gestoord kieken mij daarom een kinderhater zou vinden, dan is dat wel het minste van mijn zorgen. Mijn moeder was destijds ook opvangmoeder, maar naast mijn broer en ik waren er nooit meer dan 2 andere kinderen tegelijkertijd waar ze naar keek. Overlast voor de buren: 0,0. Maar tien of méér kinderen gaan opvangen in een woonbuurt/-wijk, zou gewoonweg verboden moeten worden. Zo'n grote crèche is op die plaats ook 'zonevreemd'. Wat sommige marginalen op een krantenforum of aan de toog van hun café ook mogen beweren.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 13:26   #26
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Leer toch eens leven met de werkelijkheid: in de wereld worden er kinderen geboren die opgroeien, die spelen, die ravotten, die lawaai maken.
Opvoeding is geen vuil woord. Roepen en schreeuwen om te roepen en te schreeuwen is wat anders dan het geluid dat normaal spelende kinderen maken. Geen van onze kinderen had dat mogen doen, roepen en schreeuwen om te roepen en te schreeuwen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 13:51   #27
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Waarom moet jij rust gaan zoeken aan de kust, als je naar eigen zeggen al aan de kust woont?

Zie bvb post 197 in de thread 'Franstalige arrogantie aan de kust' in de subcategorie 'Binnenland'.

Zit je hier wat te liegen, corootje?
Neen jongen, ik heb mijn werkplaats aan de rand van de kust; en woon ook in een woonwijk. Maar als ik absolute rust wil, kan ik niet anders dan andere oorden op te zoeken. Dat is in dit gevoel knal in de duinen tijdens de wintermaanden.

Is het nu een beetje duidelijk?
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 14:46   #28
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Neen jongen, ik heb mijn werkplaats aan de rand van de kust; en woon ook in een woonwijk. Maar als ik absolute rust wil, kan ik niet anders dan andere oorden op te zoeken. Dat is in dit gevoel knal in de duinen tijdens de wintermaanden.

Is het nu een beetje duidelijk?
Nee, niet echt nee.

Als je aan de kust woont, dan 'ga' je toch niet meer naar de kust als je rust wil? Hoe ga je naar een plek waar je al bent?
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 15:31   #29
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ja, dat ook één van de dooddoeners die ik regelmatig te horen krijg.

En ja, ik weet ook best dat er kinderen geboren worden die opgroeien en zo van die dingen. Hier lopen er zo twee rond, bij mijn buren hebben ze er zelf ook twee, aan de andere kant zelfs drie. En die maakten op hun tijd allemaal wel eens lawaai. Nooit last van gehad, nooit over geklaagd.
Vooral omdat er dat altijd 1 of 2 waren die lawaai maakten. Eventjes.
Nu beginnen er 1 of 2 lawaai te maken en de andere 10 doen vrolijk mee. En tegen de tijd dat ze de 4de stil hebben gekregen, begint de eerste terug opnieuw. En dan heb ik het niet over gekir, gelach of ge-blablibloebab. Maar over gekrijs, gehuil en gegil op een toonhoogte waar elke operazangeres van droomt.

Maar kom, eigenlijk is uw voorstel zo slecht nog niet. En vooral; het is heel breed toepasbaar.

Antwerpenaren; leer eens leven met de werkelijkheid, in de wereld worden auto's gebruikt die lawaai maken en vervuilen.

Zaventem-onwonenden; leer eens leven met de werkelijkheid, in de wereld worden vluigtuigen gebruikt die lawaai maken.

Uplace-onwonenden; leer eens leven met de werkelijkheid, in de wereld wordt gewinkeld in shopping-centra.

Openbare onderzoeken als bedrijven willen opstarten of uitbreiden hoeven dan ook niet meer want de onwonenden moeten maar eens leren leven met de werkelijkheid, in de wereld worden nu eenmaal schrijnwerkerijen, afvalverwerkers, varkensstallen, chemische bedrijven, concertzalen, crossmotoren, snelwegen enz gebruikt.
Kerncentrales ontploffen nu eenmaal af en toe

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 21 augustus 2015 om 15:32.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 10:42   #30
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Opvoeding is geen vuil woord. Roepen en schreeuwen om te roepen en te schreeuwen is wat anders dan het geluid dat normaal spelende kinderen maken. Geen van onze kinderen had dat mogen doen, roepen en schreeuwen om te roepen en te schreeuwen.
Dat zou inderdaad al een goei begin zijn.
Mijn bengels hebben ook nooit lopen gillen of schreeuwen in de tuin.

Maar jammer genoeg denken sommige mensen daar heel anders over en vinden ze gegil en geschreeuw heel normaal. 'Spelende kinderen' noemt men dat dan en owee degene die daar een probleem mee heeft.

Ik zou overigens mijn bengels nooit naar een kinderopvang doen waar ze heel de dag ongestoord kunnen liggen gillen en krijsen. Krijg er dat na 3 jaar nog maar eens uit.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 10:44   #31
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.291
Standaard

Gelukkig regent het ondertussen weer.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 10:55   #32
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Slaap dan wat bij in plaats van op internet te zitten
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2015, 15:03   #33
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
gillen en krijsen. Krijg er dat na 3 jaar nog maar eens uit.
Op een gegeven moment stopt wel , maar dan zijn ze al een paar jaar ouder !!

Wat zeer lastig is:
Je bent het Nieuws aan't volgen , plots geven ze commentaar
zonder dat ze onderwerp (volledig) beluisterd hebben !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 14:02   #34
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Kort: sinds enige tijd is er naast mijn deur een kinderopvang en wij worden stilaan gek van het (soprano)gekrijs en gehuil van die kinderen. Waar kan je met dit probleem terecht?

...

Zijn er hier nog mensen met dit probleem? Hoe pakken jullie zoiets aan?
Laat je huis isoleren. Met veel geluk krijg je er nog een overheidssubsidie voor.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2015, 06:33   #35
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Gooit eens wat wiet over de omheining en stap dan naar de politie met het vermoeden dat de eigenaars drugs gebruiken in bijzijn van de kinderen.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 00:21   #36
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Innige deelneming van een ex-kinderopvangbuur.
Hopelijk voor jou hebben die buren zelf kinderen van die leeftijd en stoppen ze met de zaak als hun eigen kinderen naar de lagere school gaan.
Dan blijft het beperkt tot slechts enkele jaren op de tanden bijten.
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2015, 10:09   #37
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Laat je huis isoleren. Met veel geluk krijg je er nog een overheidssubsidie voor.
Is sinds de bouw er van al perfect geisoleerd...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2015, 10:10   #38
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Gooit eens wat wiet over de omheining en stap dan naar de politie met het vermoeden dat de eigenaars drugs gebruiken in bijzijn van de kinderen.
Heb ik al geprobeerd maar buurman heeft die steevast al opgerookt tegen dat de politie er arriveert...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2015, 10:10   #39
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht
Innige deelneming van een ex-kinderopvangbuur.
Hopelijk voor jou hebben die buren zelf kinderen van die leeftijd en stoppen ze met de zaak als hun eigen kinderen naar de lagere school gaan.
Dan blijft het beperkt tot slechts enkele jaren op de tanden bijten.
Hun eigen kinderen staan op het punt het nest te verlaten.
Het gaat dus tanden bijten worden tot ze op pensioen gaan vrees ik...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2015, 10:24   #40
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Werkende mensen moeten immers ergens met hun kinderen kunnen blijven.
Of ze kunnen zelf voor hun kinderen zorgen, zoals hun voorouders duizenden jaren gedaan hebben.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be