Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 januari 2017, 12:14   #41
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Nederland heeft Bauta in het geheim gesteund met de coup destijds, de rest is geschiedenis.

Het probleem met een land als Suriname is dat ze hun geschiedenis niet kennen. 'Ze' bedoel ik de mensen die na 1980 zijn geboren.
Kenianen kennen hun geschiedenis heel goed. Er is veel haat tegen de Engelsen.
Maar ze zijn te jaloers van elkaar om een front te vormen en de overblijvende kolonisators het land uit te schoppen zoals in Zimbabwe gebeurde. Telkens opnieuw verzanden discussies over het koloniale verleden in tribale ruzies. ("ja maar jullie luo stonden aan de kant van de onderdrukker dus hou je bakkes")
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 12:15   #42
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik vond de foto van in de discotheek de leukste, tomm.



Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 12:16   #43
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik vond de foto van in de discotheek de leukste, tomm.
Het nachtleven in Nairobi is fenomenaal. Er mag in de hele stad geen elektriciteit zijn, de discotheken, striptease clubs en bars blijven open de hele nacht. En als blanke heb je het rijk voor je alleen, je kunt zelfs filmsterren krijgen. Maar die wilde tijd ligt achter me. Keniaanse vrouwen kunnen wel heel opdringerig zijn. Je moet even vergeten dat je een Europese gentleman bent en ze brutaal van je afduwen als je niet geïnteresseerd bent. Voor de homo's is er ook een groeiende homoscene, allemaal heel openlijk, dat is wel uitzonderlijk voor een Afrikaans land.

Laatst gewijzigd door tomm : 23 januari 2017 om 12:24.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 12:21   #44
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht


och jongen, ik schreef gewoon wat iedereen hier ook al dacht, maar niet dierf schrijven om geen imagoschade op te lopen !

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 12:24   #45
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik ken weinig van Suriname, ik zie alleen de gelijkenis met Kenyatta.
Gelijkenis tussen deze 2 heren gaat niet op.

Bauta blijft zich omringen door zijn oude corrupte kliek. Er gaat een theorie dat Bauta chantabel is door deze kliek. Dit omdat hij door drugshandel wordt gezocht in Frankrijk en Nederland. Bauta kan daarom er geen impopulaire maatregelen door duwen. Amerika heeft zijn zoon - Dino -voor 20 jaar achter de talies gezet omdat hij diplomaten paspoorten wilde verkopen aan Hezbollah. Deze sufferd is op heterdaad gepakt in Panama. Gelukkig maar, Bauta zag hem als zijn opvolger.

Frankrijk (Frans Guyana) ligt om de hoek en er zijn legionairs gelegerd. Binnen no time kan Bauta opgepakt worden en voor drugsdelicten jarenlang brommen. Onder het motto wij mogen stelen en leveren u -Bauta- niet uit, kan zijn kliek zo straffeloos stelen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 23 januari 2017 om 12:35.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 12:27   #46
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het nachtleven in Nairobi is fenomenaal. Er mag in de hele stad geen elektriciteit zijn, de discotheken, striptease clubs en bars blijven open de hele nacht. En als blanke heb je het rijk voor je alleen, je kunt zelfs filmsterren krijgen. Maar die wilde tijd ligt achter me. Keniaanse vrouwen kunnen wel heel opdringerig zijn. Je moet even vergeten dat je een Europese gentleman bent en ze brutaal van je afduwen als je niet geïnteresseerd bent. Voor de homo's is er ook een groeiende homoscene, allemaal heel openlijk, dat is wel uitzonderlijk voor een Afrikaans land.
maar hoe herken je de filmsterren?
die lijken ook allemaal zo op elkaar toch ook hé? of betert dat als je er enige jaren zit?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 12:32   #47
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
och jongen, ik schreef gewoon wat iedereen hier ook al dacht, maar niet dierf schrijven om geen imagoschade op te lopen !

Je hebt gelijk.

Ik wilde al langer iets posten over die 'foto' van de skyline van die stad (Nairobi ?), die eigenlijk niet echt een 'foto' is
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 12:33   #48
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Gelijkenis gaat biet op.

Bauta blijft zich omringen door zijn oude corrupte kliek. Er gaat een theorie dat Bauta chantabel is doordeze kliek. Dit omdat hij door drugshandel wordt gezocht in Frankrijk en Nederland. Amerika heeft zijn zoon - Dino -voor 20 jaar achter de talies gezet omdat hij diplomaten paspoorten wilde verkopen aan Hezbollah. Deze sufferd is op heterdaad gepakt in Panama. Gelukkig maar, Bauta zag hem als zijn opvolger.

Frankrijk (Frans Guyana) ligt om de hoek en er zijn legionairs gelegerd. Binnen no time kan Bauta opgepakt worden en voor drugsdelicten jarenlang brommen. Onder het motto wij mogen stelen en leveren u -Bauta- niet uit, kan zijn kliek zo straffeloos stelen.
Ik heb van Nederlandse Surinamers gehoord dat Bouterse het net heel goed doet en minder corrupt is dan z'n voorgangers. Nu goed, het is niet omdat hij door Nederland gezocht wordt dat het "een goede" is natuurlijk. Idem dito Kenyatta. Het proces in Den Haag werd overigens officieel stopgezet omdat er geen getuigen meer waren. (ze zijn allemaal "verdwenen" of te bang om nog te durven getuigen) In werkelijkheid dreigde Kenyatta zich volledig op China te richten en de Britten en Amerikanen buiten te gooien als het proces niet zou stopgezet worden. Maar ik vind wel dat het Westen moet stoppen met hun neokoloniale bemoeienissen in die landen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 12:38   #49
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar hoe herken je de filmsterren?
die lijken ook allemaal zo op elkaar toch ook hé? of betert dat als je er enige jaren zit?
Nee, ze gelijken helemaal niet op elkaar. Een kikuyu is niet zo donker, en de kustbewoners zijn half-Arabisch. De Masai en andere nomadenstammen zijn rank en zeer gespierd, de westelijke Kenianen zijn de echte negers, vergelijkbaar met Congolezen. Ik ken de Keniaanse filmsterren niet maar m'n Keniaanse vrienden vertelden me dat ik aan het spreken was met een "bekende Keniaanse", en inderdaad ze had een mooi huis.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 12:45   #50
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb van Nederlandse Surinamers gehoord dat Bouterse het net heel goed doet en minder corrupt is dan z'n voorgangers. Nu goed, het is niet omdat hij door Nederland gezocht wordt dat het "een goede" is natuurlijk. Idem dito Kenyatta. Het proces in Den Haag werd overigens officieel stopgezet omdat er geen getuigen meer waren. (ze zijn allemaal "verdwenen" of te bang om nog te durven getuigen) In werkelijkheid dreigde Kenyatta zich volledig op China te richten en de Britten en Amerikanen buiten te gooien als het proces niet zou stopgezet worden. Maar ik vind wel dat het Westen moet stoppen met hun neokoloniale bemoeienissen in die landen.
Ach ja: Nederlandse Surinamers, als ze het zo goed zelf weten waarom gaan ze niet lekker zelf in Suriname wonen. De beste stuurlui wonen aan wal.

Btw, hoeveel Turken in Nederland vinden Erdogan geen toffe peer ? Zo kan ik wel ff doorgaan.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 23 januari 2017 om 12:45.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 12:46   #51
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Je hebt gelijk.

Ik wilde al langer iets posten over die 'foto' van de skyline van die stad (Nairobi ?), die eigenlijk niet echt een 'foto' is
?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 12:47   #52
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ach ja: Nederlandse Surinamers, als ze het zo goed zelf weten waarom gaan ze niet lekker zelf in Suriname wonen. De beste stuurlui wonen aan wal.

Btw, hoeveel Turken in Nederland vinden Erdogan geen toffe peer ? Zo kan ik wel ff doorgaan.
Ja, dat klopt. Mag ik iets vragen, van welke origine ben je, Indisch, Indonesisch, Nederlands of zwart of een mengeling?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 12:49   #53
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Nederlanders Surinamers kijken met ontzag en vaak (stikkende) jaloezie hoe en op welke wijze ik het red in Suriname.

Maar ze vergeten wel gemakshalve welke inspanningen en offers ik daarvoor heb gebracht en breng.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 12:51   #54
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ja, dat klopt. Mag ik iets vragen, van welke origine ben je, Indisch, Indonesisch, Nederlands of zwart of een mengeling?

puur 99.9% blank

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 23 januari 2017 om 12:52.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 12:57   #55
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
puur 99.9% blank
Ik denk dat dat een kleine minderheid is in Suriname, of ben ik verkeerd?
In Kenia maken de Angelsaksen ongeveer 0,1% van de bevolking uit. Maar het zijn grote racisten die zelden tot nooit omgaan met de autochtonen. Indiërs maken ongeveer 1% uit. Die zie je wel veel, ze hebben relaties met zwarte vrouwen maar trouwen uiteindelijk met een Indische, zwarten worden niet aanvaard in de familie. Wat je wel veel ziet zijn relaties tussen christenen en moslims. Keniaanse moslims, ongeacht het feit dat er veel vrouwen in burka rondlopen, zijn vrij liberaal, altijd wel te vinden voor een pintje. Ik heb ook al meermaals een volledig bedekte vrouw haar burka (of hoe dat ding ook noemt) zien wegstoppen in een kartonnen doos om aan de receptie van een nachtclub te geven, om heel de nacht te feesten in een mini jurk. Dat wekt natuurlijk mijn interesse.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 13:48   #56
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee, ze gelijken helemaal niet op elkaar. Een kikuyu is niet zo donker, en de kustbewoners zijn half-Arabisch. De Masai en andere nomadenstammen zijn rank en zeer gespierd, de westelijke Kenianen zijn de echte negers, vergelijkbaar met Congolezen. Ik ken de Keniaanse filmsterren niet maar m'n Keniaanse vrienden vertelden me dat ik aan het spreken was met een "bekende Keniaanse", en inderdaad ze had een mooi huis.
oops, dat was eerder een grapje 'ze lijken allemaal op elkaar' ...

had er een emoji moeten bijplakken.


waar was de discotheek dan?

en geen selfie met de filmster?

Laatst gewijzigd door Anna List : 23 januari 2017 om 13:49.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 14:30   #57
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
oops, dat was eerder een grapje 'ze lijken allemaal op elkaar' ...

had er een emoji moeten bijplakken.


waar was de discotheek dan?

en geen selfie met de filmster?
Die wilde tijden zijn gedaan.
Er zijn tientallen discotheken, van high class tot "very sleazy", voor ieder wat wils.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 14:33   #58
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Die wilde tijden zijn gedaan.
Er zijn tientallen discotheken, van high class tot "very sleazy", voor ieder wat wils.
ja lap, eerst heel het forum hier lekker maken met het nachtleven in Nairobi, en dan komen vertellen dat de wilde tijden voorbij zijn! :bummer:

welke categorie discotheek was de foto dan?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 14:56   #59
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik denk dat dat een kleine minderheid is in Suriname, of ben ik verkeerd?
In Kenia maken de Angelsaksen ongeveer 0,1% van de bevolking uit. Maar het zijn grote racisten die zelden tot nooit omgaan met de autochtonen. Indiërs maken ongeveer 1% uit. Die zie je wel veel, ze hebben relaties met zwarte vrouwen maar trouwen uiteindelijk met een Indische, zwarten worden niet aanvaard in de familie. Wat je wel veel ziet zijn relaties tussen christenen en moslims. Keniaanse moslims, ongeacht het feit dat er veel vrouwen in burka rondlopen, zijn vrij liberaal, altijd wel te vinden voor een pintje. Ik heb ook al meermaals een volledig bedekte vrouw haar burka (of hoe dat ding ook noemt) zien wegstoppen in een kartonnen doos om aan de receptie van een nachtclub te geven, om heel de nacht te feesten in een mini jurk. Dat wekt natuurlijk mijn interesse.
In de stad Paramaribo zijn er veel Nederlandse blanken en sommige Braziliaanse (lelie witte blanken). Ik schat een 1 a 1.5 % inclusief stagiaires. Dit itt met buurland Guyana daar zijn 0 blanken te bekennen. Deze groep heeft nul in de politieke pap in te brengen. De paar Surinaamse blanken vergrijzen in rap tempo, hun kinderen trouwen gemengd. Totaal andere wereld dus.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 23 januari 2017 om 14:58.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2017, 15:02   #60
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 23 januari 2017 om 15:11.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be