Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 januari 2018, 01:19   #81
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Inderdaad: het eigen kleine ikje is het enige dat telt. Men steekt het geld nog liever in huisdieren, waardoor vb. een hond stilaan een ecologische voetafdruk van een volwassen mens krijgt.
Een kind krijgen doet men ook vnl. voor zichzelf, en vele vele vele minder voor de rest van de samenleving. Hoewel de Belgische staat het al precies zo jong probeert af te nemen van de ouders (crèches, instapklasjes,...) maar handen af! hier, hoor.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 09:21   #82
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Een kind krijgen doet men ook vnl. voor zichzelf, en vele vele vele minder voor de rest van de samenleving. Hoewel de Belgische staat het al precies zo jong probeert af te nemen van de ouders (crèches, instapklasjes,...) maar handen af! hier, hoor.
Maar wel die uitkering opstrijken, kom zeg, niets mis mee dat je je kind wilt opvoeden maar beweer niet " werkzoekend" te zijn.
Ronduit profiteren, iets anders is dit niet. U mevrouw, geeft moslims een slechte reputatie.
En instapklasjes, dienen om kinderen met moeders zoals u nog kansen te bieden.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 09:40   #83
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Een kind krijgen doet men ook vnl. voor zichzelf, en vele vele vele minder voor de rest van de samenleving. Hoewel de Belgische staat het al precies zo jong probeert af te nemen van de ouders (crèches, instapklasjes,...) maar handen af! hier, hoor.
Ja, stel je eens voor dat een klein kind al wat sociaal contact heeft.

Stel je eens voor dat het kleine kind de islamomgeving reeds verlaat vooraleer de indoctrinatie volledig is afgerond en al vroegtijdig in contact zou komen met de verderfelijke kettermaatschappij.

Zelfs al zou ik een huisman zijn met jonge kinderen, dan nog zou ik hen redelijk snel naar de kinderopvang sturen (maar dan waarschijnlijk niet elke dag).

Niet omdat ik van hen af zou willen zijn, maar wel omdat ik het essentieel zou vinden om hen al op vroege leeftijd met andere kinderen in contact te brengen.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 januari 2018 om 09:43.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 09:42   #84
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Heel terechte opmerking. In onze westerse wereld kunnen we onze kinderen juist heel wat perspectieven aanbieden, die vaak totaal ontbreken in de Derde Wereld.
Volledig mee eens.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 09:54   #85
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ja, stel je eens voor dat een klein kind al wat sociaal contact heeft.

Stel je eens voor dat het kleine kind de islamomgeving reeds verlaat vooraleer de indoctrinatie volledig is afgerond en al vroegtijdig in contact zou komen met de verderfelijke kettermaatschappij.

Zelfs al zou ik een huisman zijn met jonge kinderen, dan nog zou ik hen redelijk snel naar de kinderopvang sturen (maar dan waarschijnlijk niet elke dag).

Niet omdat ik van hen af zou willen zijn, maar wel omdat ik het essentieel zou vinden om hen al op vroege leeftijd met andere kinderen in contact te brengen.
Wij hadden de optie om onze kinderen voltijds naar onze ouders te brengen. Mijn schoonma drong zelfs al. Ze vond die (honderden) euros aan kinderopvang weggegooid geld.

We hebben het (creche) toch gedaan. We merken dat onze kinderen heel vlot overgaan naar de kleuterschool, sociaal zijn. Ook helpen ze ons in de creche met "potty training", iets dat niet steeds evident is bij de grootouders die nogal snel hun gemak zoeken.

Ze hebben nu ook al vriendjes als ze naar de kleuterklas gaan. Mijn dochter gaat in dezelfde klas zitten als 2 kindjes die samen met haar zijn begonnen in de creche.

Ja, het kost geld. Maar ik zie ook voordelen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 10:07   #86
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wij hadden de optie om onze kinderen voltijds naar onze ouders te brengen. Mijn schoonma drong zelfs al. Ze vond die (honderden) euros aan kinderopvang weggegooid geld.

We hebben het (creche) toch gedaan. We merken dat onze kinderen heel vlot overgaan naar de kleuterschool, sociaal zijn. Ook helpen ze ons in de creche met "potty training", iets dat niet steeds evident is bij de grootouders die nogal snel hun gemak zoeken.

Ze hebben nu ook al vriendjes als ze naar de kleuterklas gaan. Mijn dochter gaat in dezelfde klas zitten als 2 kindjes die samen met haar zijn begonnen in de creche.

Ja, het kost geld. Maar ik zie ook voordelen.
Dat is inderdaad wat ik bedoel en hoe ik het wanneer ik binnen enkele jaren kinderen heb ook zou aanpakken.

Dat hoeft dan zelfs geen 5 dagen per week te zijn, maar wat extra sociaal contact lijkt me zeker aanbevolen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 20:15   #87
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.856
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Heel terechte opmerking. In onze westerse wereld kunnen we onze kinderen juist heel wat perspectieven aanbieden, die vaak totaal ontbreken in de Derde Wereld.
We zijn onze kinderen wel die perspectieven aan het afnemen: ongecontroleerde massa-immigratie, onderwijs dat in een rotvaart naar de afgrond dendert....
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be