Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Kaakslag
Natuurlijk wel 4 40,00%
Vaneigens niet 5 50,00%
ZKH Prins Laurent raadt aan om de andere wang aan te bieden 2 20,00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 februari 2018, 15:55   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Naastenliefde, mensen in nood of armoede helpen, dat zijn basiswaarden van de christelijke leer.

Ik stel vast dat de hevigste verdedigers van de westerse waarden, gebaseerd op de christelijke leer, ook de hevigste tegenstanders zijn van diegnen die de leer in praktijk brengen.

Kerkpilaren: zegt 'witgekalkte graven' u iets?

De reden waarom ik niet meer naar de kerk ga (maar wel zo veel mogelijk volgens de christelijke leer leef) wordt hier eens te meer dik in de verf gezet.

Huichelaars.
Als het over Vlaanderen - Vlamingen gaat dan merk ik daar niet veel van.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2018, 16:02   #22
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
je bedoelt dus dat hij het voorbeeld van de NVA volgt?
Concreet?
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2018, 20:50   #23
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Naastenliefde, mensen in nood of armoede helpen, dat zijn basiswaarden van de christelijke leer.

Ik stel vast dat de hevigste verdedigers van de westerse waarden, gebaseerd op de christelijke leer, ook de hevigste tegenstanders zijn van diegnen die de leer in praktijk brengen.

Kerkpilaren: zegt 'witgekalkte graven' u iets?

De reden waarom ik niet meer naar de kerk ga (maar wel zo veel mogelijk volgens de christelijke leer leef) wordt hier eens te meer dik in de verf gezet.

Huichelaars.
zal ik u nog eens een punt uit de christelijke leer zeggen? De Saracenen moeten verdreven worden uit het heilige land en uit Europa! Tijd voor een nieuwe kruistocht in ruil voor een berg aflaten!
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2018, 22:43   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Naastenliefde, mensen in nood of armoede helpen, dat zijn basiswaarden van de christelijke leer.

Ik stel vast dat de hevigste verdedigers van de westerse waarden, gebaseerd op de christelijke leer, ook de hevigste tegenstanders zijn van diegnen die de leer in praktijk brengen.

Kerkpilaren: zegt 'witgekalkte graven' u iets?

De reden waarom ik niet meer naar de kerk ga (maar wel zo veel mogelijk volgens de christelijke leer leef) wordt hier eens te meer dik in de verf gezet.

Huichelaars.
De basiswaarde van de christelijke leer is de liefde tot God en daaruit vloeiend de naastenliefde. U kapt het eerste er al af.

Die naastenliefde betekent evenwel niet hetzelfde als naïviteit. Die naastenliefde betekent al evenmin door het leven gaan als lamme goedzak. Economische vluchtelingen zijn vaak geen mensen in nood, maar wel mensen die een bepaald budget hebben uitgegeven om naar hier te komen. Het zijn niet de echte sukkelaars die hier aankomen. Dat werd meerdere maanden geleden duidelijk in een reportage van Vranckx.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2018, 22:50   #25
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De basiswaarde van de christelijke leer is de liefde tot God en daaruit vloeiend de naastenliefde. U kapt het eerste er al af.

Die naastenliefde betekent evenwel niet hetzelfde als naïviteit. Die naastenliefde betekent al evenmin door het leven gaan als lamme goedzak. Economische vluchtelingen zijn vaak geen mensen in nood, maar wel mensen die een bepaald budget hebben uitgegeven om naar hier te komen. Het zijn niet de echte sukkelaars die hier aankomen. Dat werd meerdere maanden geleden duidelijk in een reportage van Vranckx.
Dus mensen die om andere mensen geven zijn naïef ?
Of hoe u eigenlijk op een schandalige wijze mensen uitmaakt alszijnde naïef...
Je moet maar durven.
Ook lid van het VB zekers ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2018, 07:43   #26
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wanneer neemt Michel eigenlijk een transmigrant in huis op?
Mag niet van zijn vrouw. Hij poept alles waar een gat in zit.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2018, 07:55   #27
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Mag niet van zijn vrouw. Hij poept alles waar een gat in zit.
Zijn transmigrantenpoepers niet meestal vrouwen? Gezien de transmigranten meestal mannen zijn? Michel wil geen in huis omdat die wel eens zijn vrouw of zijn dochter zouden kunnen neuken.
Of is het binnenkort, op Spilbeeckse wijze, Charlize Michel?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2018, 12:09   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zijn transmigrantenpoepers niet meestal vrouwen? Gezien de transmigranten meestal mannen zijn? Michel wil geen in huis omdat die wel eens zijn vrouw of zijn dochter zouden kunnen neuken.
Of is het binnenkort, op Spilbeeckse wijze, Charlize Michel?
Ja, luister, getrouwd of niet, Michel zal vroeg of laat uit de kast komen.

En het zal niet als transgender zijn.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2018, 14:44   #29
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Zoals ik van in het begin op forum dezes al wist te schrijven zullen het de vrouwen zijn die voor onze ondergang zullen zorgen, want die zijn allemaal nogal redelijk fan van die inwijkelingen.

Dus laten we even wat kort bochtenwerk verrichten:

Vrouwen: Der untergang!!!

Op de lange duur zou je die Boef nog gelijk gaan geven dat het allemaal 'meisjes van plezier' zijn in tegenwoordige dagen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 februari 2018 om 14:45.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2018, 16:24   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

'Dit is mijn opgestoken middenvinger naar Theo Francken

Dat is de echte motivering van de vrt-journalist.

http://www.humo.be/humo-archief/3871...transmigranten
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2018, 18:38   #31
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zoals ik van in het begin op forum dezes al wist te schrijven zullen het de vrouwen zijn die voor onze ondergang zullen zorgen, want die zijn allemaal nogal redelijk fan van die inwijkelingen.

Dus laten we even wat kort bochtenwerk verrichten:

Vrouwen: Der untergang!!!

Op de lange duur zou je die Boef nog gelijk gaan geven dat het allemaal 'meisjes van plezier' zijn in tegenwoordige dagen.


Je moet er geen boeven bij betrekken. Ik heb ze allemaal oppervlakkig leren kennen. Destijds waren in mijn dorp zeven dancings. Ze neukten al wat voorkwam. Maar als er kinderen van kwamen verdwenen ze naar hun Atlas-gebergte waar de ouders een maagd hadden uitgezocht.
Met ongelovige hoeren hadden ze geen uitstaans meer.
En even later daagden ze terug op in Duitsland, Luxemburg of een ander land waar er zogezegd werk was.
De beste manier om ze uit België weg te krijgen was ze een kind laten maken. Dan had je er definitief geen last meer van.
Mijn streek liep toen vol met halfbruine dutskes zonder ouders.
Want mama moest natuurlijk gaan werken.
Of in Brussel gaan plat liggen om te zorgen dat er eten op de tafel kwam.

Laatst gewijzigd door werkman : 6 februari 2018 om 18:44.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2018, 19:23   #32
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Je moet er geen boeven bij betrekken. Ik heb ze allemaal oppervlakkig leren kennen. Destijds waren in mijn dorp zeven dancings. Ze neukten al wat voorkwam. Maar als er kinderen van kwamen verdwenen ze naar hun Atlas-gebergte waar de ouders een maagd hadden uitgezocht.
Met ongelovige hoeren hadden ze geen uitstaans meer.
En even later daagden ze terug op in Duitsland, Luxemburg of een ander land waar er zogezegd werk was.
De beste manier om ze uit België weg te krijgen was ze een kind laten maken. Dan had je er definitief geen last meer van.
Mijn streek liep toen vol met halfbruine dutskes zonder ouders.
Want mama moest natuurlijk gaan werken.
Of in Brussel gaan plat liggen om te zorgen dat er eten op de tafel kwam.
Jij hebt echt een bijzonder leven en een formidabel referentiekader hee werkman ? Al ooit gedacht om je rijke levenservaring te boek te stellen via je memoires ? Dat moet ongetwijfeld een bestseller worden toch ? Al die interessante anekdotes over de VU die het waagde om mensen die wel een diploma hadden een betere plaats op de lijst te geven, hoe de partij je niet wou helpen bij grondspeculatie & bijbehorende flessentrekkerij. Zo triestig... ! Begin met een boek, misschien komt VTM nog langs om je verhaal als scenario te gebruiken over een reeks over dorpspolitiek.

Ik wens je alle succes toe in je zoektocht naar literaire erkenning. Kudos from the Panda.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2018, 19:49   #33
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jij hebt echt een bijzonder leven en een formidabel referentiekader hee werkman ? Al ooit gedacht om je rijke levenservaring te boek te stellen via je memoires ? Dat moet ongetwijfeld een bestseller worden toch ? Al die interessante anekdotes over de VU die het waagde om mensen die wel een diploma hadden een betere plaats op de lijst te geven, hoe de partij je niet wou helpen bij grondspeculatie & bijbehorende flessentrekkerij. Zo triestig... ! Begin met een boek, misschien komt VTM nog langs om je verhaal als scenario te gebruiken over een reeks over dorpspolitiek.

Ik wens je alle succes toe in je zoektocht naar literaire erkenning. Kudos from the Panda.
Hij kan misschien BemBem kontakteren, die weet alles van online publishing?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 08:29   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Sla een krant als De Tijd open en je leest regelmatig klaagzangen en studies over de noodzaak voor meer migratie. Terwijl rechts de kraan wil open zetten krijgt links het op zijn dak omdat het die mensen een menswaardig bestaan wil aanbieden. Maar het is niet links dat zit te zagen om meer migranten. Ze willen ze slechts niet laten verdrinken als ze voor de deur staan. Maw. Het migratiediscours van rechts is doordrongen van hypocresie. En dat van links is wel.... dom. Omdat ze de schuld op zich laten steken zonder in staat te zijn de analyse grondig te voeren.
Nu, rechts zit dan wel te vragen achter migranten die hier gaan bijdragen tot de economie. Links heeft het dan weer gemunt op laaggeschoolde migranten, aangevuld met familie en al, die hier in de werkloosheid gaan terecht komen, en blijven.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 09:51   #35
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
'Dit is mijn opgestoken middenvinger naar Theo Francken

Dat is de echte motivering van de vrt-journalist.

http://www.humo.be/humo-archief/3871...transmigranten
Humo Wie leest dat? En dan een artikel over een wereldverbeteraar. Yep dat is dus humo

Wel in mijn ogen is Johan Depoortere schuldig aan een illegaal verbergen. Dus een misdaad en misdaad moet berecht worden.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 10:18   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Humo Wie leest dat? En dan een artikel over een wereldverbeteraar. Yep dat is dus humo

Wel in mijn ogen is Johan Depoortere schuldig aan een illegaal verbergen. Dus een misdaad en misdaad moet berecht worden.
Ik lees humo niet.
Ik heb de link enkel vanuit de tweet van Theo F.

Verder is het een dunne lijn tussen de humanitaire plicht tot hulp, en verbergen/tegenwerken van het beleid van migratie.

Maar als humanitaire hulp misbruikt gaat worden om een middenvinger op te steken, dan weet je dat het politiek is ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 10:23   #37
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Hij kan misschien BemBem kontakteren, die weet alles van online publishing?
En dan kan hij er ook rijk van worden, net als ons Bemmeke.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 14:58   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dus mensen die om andere mensen geven zijn naïef ?
Stroman.

Mensen die ervan uitgaan dat iedere asielzoeker die zich hier aandient, een doodarme sukkelaar is, beschouw ik inderdaad als bijzonder naïef.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 21:38   #39
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het gaat hem eerder om de oproep van Michel dat de migranten asiel zouden aanvragen. Dat respect is een fake humanistisch discours waarachter de werkelijke motivatie schuil gaat. Lonen laag houden en de economie 'stimuleren'. Het moet 'groeien' allemaal. Toch de bankrekening van de elite.
Ook een zienswijze.
Het groeiverhaaltje.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 21:42   #40
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Sla een krant als De Tijd open en je leest regelmatig klaagzangen en studies over de noodzaak voor meer migratie. Terwijl rechts de kraan wil open zetten krijgt links het op zijn dak omdat het die mensen een menswaardig bestaan wil aanbieden. Maar het is niet links dat zit te zagen om meer migranten. Ze willen ze slechts niet laten verdrinken als ze voor de deur staan. Maw. Het migratiediscours van rechts is doordrongen van hypocresie. En dat van links is wel.... dom. Omdat ze de schuld op zich laten steken zonder in staat te zijn de analyse grondig te voeren.
De doelstelling van uw zeer degelijke analyse is de tekortkomingen blootleggen van zowel de ene benadering als de andere. U bent geslaagd in uw opzet.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be