Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 juli 2019, 10:24   #1
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard Veel haken en ogen aan trip met stekkerauto

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1456...et-stekkerauto

Dit is zo'n artikel waar mijn bullshit-detector van tilt slaat! Er staan heel wat twijfelachtige dingen in dit artikel.

Ze rijden dus van Haarlem naar Bretagne, of zo'n 1200 km. Haarlem - Brest is echter maar zo'n 1100 km en dat is zowat het verste dat je in Bretagne kan rijden. Hier gaat het dus al fout! Ze kiezen daarbij een nogal bizarre route via Brugge. De supercharger in Brugge is zo'n 250 km van Haarlem. Met een Model 3 is dat zeer goed haalbaar. Maar 50 minuten laden klopt gewoon niet, als je thuis was vertrokken met een batterij die (bijna) vol was.
Brugge is een drukke locatie, maar wachttijden zijn er wel een uitzondering. Na meer dan 2 jaar Tesla-rijden heb ik nog maar één keer 5 minuten moeten wachten aan een supercharger.

De reporter klaagt dat de Model 3 te weinig ruimte heeft waardoor ze dus geen wijn kan meebrengen uit Frankijk. Een Model 3 heeft net erg veel ruimte vergeleken met auto's van dezelfde grootte. Dit is complete onzin dus!

De volgende supercharger die ze passeren blijkt 2 uur verder te zijn aan een Novotel. Ook dit klopt niet. Richting Bretagne moet dit de supercharger van Rouen zijn. Dit is echter meer dan 3 u rijden vanuit Brugge of zo'n 330 km! Dit mocht natuurlijk niet neergeschreven worden, meer dan 300 km rijden met slechts 80% batterijlading? Dat past duidelijk niet in het plaatje dat de schrijfster wil schetsen.

De volgende supercharger blijkt al na een uurtje rijden te liggen. Ik vermoed dat dit de supercharger in Caen zal zijn. Waarom men daar stopt is mij niet duidelijk. Ze rijden immers verder naar de supercharger aan de Mont Saint Michel en deze is maar 250 km verder, heel gemakkelijk haalbaar! Het ljikt erop dat ze het één en ander zit te verzinnen, rijtijden en laadtijden kloppen immers niet!

Als men van deze laatste supercharger naar Brest zou rijden is het nog een 270 km rijden, ook weer heel gemakkelijk haalbaar met een Model 3. Gezien ze op hun bestemming aankomen met 160 km bereik over zal het wellicht net niet zo ver geweest zijn.

Het zoeken naar een openbare laadpaal wordt ook weer sterk overdreven. Zorg ten eerste dat je geïnformeerd bent voor je vertrekt. Ik heb slechts één laadkaart en daar kan ik de meeste palen mee activeren. Bovendien kan je nog altijd controleren via een app of de laadpaal zal werken met je laadkaart.
Bovendien kan je de vraag stellen waarom er niet op de bestemming geladen wordt! Aan een gewoon stopcontact gaat dat traag, maar na een rit van meer dan 1000 km laat je de wagen toch even aan de kant, al was het maar om een nachtje te slapen. Op een nacht laadt een Model 3 meer dan 200 km bij! Gewoon even vragen aan de eigenaar van het hotel, vakantiehuis, … en meestal wordt het gewoon toegelaten!

Ik reed vorig jaar voor een korte vakantie naar Bretagne met een Model X 90D. Ik moest niet zo ver, mijn bestemming lag zo'n 30 km voor Saint-Brieuc. Thuis had ik de wagen bijna volledig opgeladen. De eerste stop was de supercharger in Amiens (280 km, door omleiding, normaal 260 km). De supercharger was leeg, ik was de enige wagen die aan het laden was! Ter plekke hebben we ontbeten. De auto was voldoende geladen voor de volgende stop vooraleer we klaar waren met eten. Met een bijna volle batterij kan de rit aangevat worden naar de tweede supercharger in Caen (250 km). Ook deze supercharger is volledig verlaten. Mijn bestemming is nog zo'n 200 km verder. Als ik de batterij tot ongeveer 70% laadt geraak ik er met reserve. Op minder dan een half uur kan ik verder naar de bestemming. De kinderen amuseren zich in het speeltuintje van McDonals en de wagen laadt weer meer dan nodig.
Op kom op bestemming aan met bijna 30% lading. Zoals gepland kan ik op mijn bestemming laden aan een gewoon stopcontact. Ik vertrouw de elektrische installatie van het oude huis niet volledig en stel de lader in op max. 10 A (i.p.v. 13 A). Pas zo'n 20 u later heb ik de wagen terug nodig en is de wagen tot 80% opgeladen (limiet ingesteld via de app want niet meer nodig). Als ik onverwacht niet zou kunnen laden was de supercharger van Saint-Brieuc de oplossing, slechts 30 km verder.

Die laatste supercharger heb ik enkele dagen later gebruikt en weer was ik de enige Tesla daar. Op de terugrit heb ik nog de supercharger van Caen, Rouen en Valenciennes gebruikt, in Caen stond een andere Tesla te laden, de andere superchargers waren volledig verlaten!
Waarom bij de terugrit 3 superchargers? Dat was surfen op de 100 kW wave. Door meer laadstops in te plannen en de batterij minder op te laden wordt je reissnelheid hoger. De eerste 50% worden geladen aan meer dan 100 kW, vanaf 70% batterijlading wordt het snel minder.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 10:36   #2
Boa
Schepen
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1456...et-stekkerauto

Dit is zo'n artikel waar mijn bullshit-detector van tilt slaat! Er staan heel wat twijfelachtige dingen in dit artikel.

Ze rijden dus van Haarlem naar Bretagne, of zo'n 1200 km. Haarlem - Brest is echter maar zo'n 1100 km en dat is zowat het verste dat je in Bretagne kan rijden. Hier gaat het dus al fout! Ze kiezen daarbij een nogal bizarre route via Brugge. De supercharger in Brugge is zo'n 250 km van Haarlem. Met een Model 3 is dat zeer goed haalbaar. Maar 50 minuten laden klopt gewoon niet, als je thuis was vertrokken met een batterij die (bijna) vol was.
Brugge is een drukke locatie, maar wachttijden zijn er wel een uitzondering. Na meer dan 2 jaar Tesla-rijden heb ik nog maar één keer 5 minuten moeten wachten aan een supercharger.

De reporter klaagt dat de Model 3 te weinig ruimte heeft waardoor ze dus geen wijn kan meebrengen uit Frankijk. Een Model 3 heeft net erg veel ruimte vergeleken met auto's van dezelfde grootte. Dit is complete onzin dus!

De volgende supercharger die ze passeren blijkt 2 uur verder te zijn aan een Novotel. Ook dit klopt niet. Richting Bretagne moet dit de supercharger van Rouen zijn. Dit is echter meer dan 3 u rijden vanuit Brugge of zo'n 330 km! Dit mocht natuurlijk niet neergeschreven worden, meer dan 300 km rijden met slechts 80% batterijlading? Dat past duidelijk niet in het plaatje dat de schrijfster wil schetsen.

De volgende supercharger blijkt al na een uurtje rijden te liggen. Ik vermoed dat dit de supercharger in Caen zal zijn. Waarom men daar stopt is mij niet duidelijk. Ze rijden immers verder naar de supercharger aan de Mont Saint Michel en deze is maar 250 km verder, heel gemakkelijk haalbaar! Het ljikt erop dat ze het één en ander zit te verzinnen, rijtijden en laadtijden kloppen immers niet!

Als men van deze laatste supercharger naar Brest zou rijden is het nog een 270 km rijden, ook weer heel gemakkelijk haalbaar met een Model 3. Gezien ze op hun bestemming aankomen met 160 km bereik over zal het wellicht net niet zo ver geweest zijn.

Het zoeken naar een openbare laadpaal wordt ook weer sterk overdreven. Zorg ten eerste dat je geïnformeerd bent voor je vertrekt. Ik heb slechts één laadkaart en daar kan ik de meeste palen mee activeren. Bovendien kan je nog altijd controleren via een app of de laadpaal zal werken met je laadkaart.
Bovendien kan je de vraag stellen waarom er niet op de bestemming geladen wordt! Aan een gewoon stopcontact gaat dat traag, maar na een rit van meer dan 1000 km laat je de wagen toch even aan de kant, al was het maar om een nachtje te slapen. Op een nacht laadt een Model 3 meer dan 200 km bij! Gewoon even vragen aan de eigenaar van het hotel, vakantiehuis, … en meestal wordt het gewoon toegelaten!

Ik reed vorig jaar voor een korte vakantie naar Bretagne met een Model X 90D. Ik moest niet zo ver, mijn bestemming lag zo'n 30 km voor Saint-Brieuc. Thuis had ik de wagen bijna volledig opgeladen. De eerste stop was de supercharger in Amiens (280 km, door omleiding, normaal 260 km). De supercharger was leeg, ik was de enige wagen die aan het laden was! Ter plekke hebben we ontbeten. De auto was voldoende geladen voor de volgende stop vooraleer we klaar waren met eten. Met een bijna volle batterij kan de rit aangevat worden naar de tweede supercharger in Caen (250 km). Ook deze supercharger is volledig verlaten. Mijn bestemming is nog zo'n 200 km verder. Als ik de batterij tot ongeveer 70% laadt geraak ik er met reserve. Op minder dan een half uur kan ik verder naar de bestemming. De kinderen amuseren zich in het speeltuintje van McDonals en de wagen laadt weer meer dan nodig.
Op kom op bestemming aan met bijna 30% lading. Zoals gepland kan ik op mijn bestemming laden aan een gewoon stopcontact. Ik vertrouw de elektrische installatie van het oude huis niet volledig en stel de lader in op max. 10 A (i.p.v. 13 A). Pas zo'n 20 u later heb ik de wagen terug nodig en is de wagen tot 80% opgeladen (limiet ingesteld via de app want niet meer nodig). Als ik onverwacht niet zou kunnen laden was de supercharger van Saint-Brieuc de oplossing, slechts 30 km verder.

Die laatste supercharger heb ik enkele dagen later gebruikt en weer was ik de enige Tesla daar. Op de terugrit heb ik nog de supercharger van Caen, Rouen en Valenciennes gebruikt, in Caen stond een andere Tesla te laden, de andere superchargers waren volledig verlaten!
Waarom bij de terugrit 3 superchargers? Dat was surfen op de 100 kW wave. Door meer laadstops in te plannen en de batterij minder op te laden wordt je reissnelheid hoger. De eerste 50% worden geladen aan meer dan 100 kW, vanaf 70% batterijlading wordt het snel minder.

Of ze had ook een gewone wagen kunnen nemen. Dan moest ze 1 keer ergens in Frankrijk tanken.

Geen gedetailleerder supercharger plan om van supercharger 100km verder te rijden tot de volgende supercharger.


En stel u voor dat de elektrische wagen populair zou worden. Dat moet ze vijf maanden verlof nemen en een week bezig zijn met supercharger plannen te maken.

Laatst gewijzigd door Boa : 22 juli 2019 om 10:37.
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 11:03   #3
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Je hoeft helemaal geen plan te maken, dat doet de wagen zelf wel!

Haarlem - Brest zoals ik het zou aanpakken.

Eerste stop in Lille na 305 km rijden. Na 3 u wil iedereen zijn benen wel strekken en misschien iets eten. Tijdens de rit kan je al zien hoe druk het is aan de supercharger, de wagen geeft in het navigatiescherm het aantal vrije laadpalen aan! De volgende stop ligt slechts 260 km verder in Rouen, een 20 min laden moet volstaan om die locatie te halen. In Rouen moet 35 minuten geladen worden, wellicht een goed moment om te eten. De laatste laadstop ligt dan in Saint-Brieuc waar weer een half uurtje geladen wordt. De totale laadtijd is minder dan 1,5 u over 3 stops.

Geen stress de auto weet waar en hoeveel hij moet laden. Je wordt verwittigd via de app wanneer de wagen verder kan. Aan de meeste superchargers is er wel iets om te eten/drinken/shoppen/…

Tesla breidt zijn supercharger netwerk nog steeds uit, niet alleen naar locaties, maar ook naar aantal laadpalen per locatie. Wanneer de supercharger in Aarlen openging had die 8 laadplaatsen, nu 16. In de buurt van Antwerpen had je vroeger de supercharger in Aartselaar met 6 laadplaatsen. Ondertussen is er Edegem bijgekomen met 18 laadplaatsen en Ekeren met 10. Wachten aan de supercharger is zeer zeldzaam!
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 11:27   #4
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boa Bekijk bericht
En stel u voor dat de elektrische wagen populair zou worden. Dat moet ze vijf maanden verlof nemen en een week bezig zijn met supercharger plannen te maken.
De toestelnaam "supercharger" vind ik op zich al vrij lachwekkend, om nog maar in de buurt te komen van de tanktijd van een verbrandingsmotorwagen, is er "super" nodig.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 11:38   #5
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boa Bekijk bericht
Of ze had ook een gewone wagen kunnen nemen. Dan moest ze 1 keer ergens in Frankrijk tanken.

Geen gedetailleerder supercharger plan om van supercharger 100km verder te rijden tot de volgende supercharger.


En stel u voor dat de elektrische wagen populair zou worden. Dat moet ze vijf maanden verlof nemen en een week bezig zijn met supercharger plannen te maken.
Wat vooral opvalt, is dat ze enkel spreekt over de Tesla superchagers.
Het lijkt wel of die aan de andere oplaadpunten niet terecht kunnen.
En ja, met de EV moet men leren om met minder tijdsdruk op vakantie te gaan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 11:47   #6
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
De toestelnaam "supercharger" vind ik op zich al vrij lachwekkend, om nog maar in de buurt te komen van de tanktijd van een verbrandingsmotorwagen, is er "super" nodig.
Mensen leggen zelden afstanden van meer dan een oplaadbeurt af.
85% van de bestuurders zijn niet gewend om meer dan 2 uur achter het stuur te zitten.
1200km afleggen doe je dan ook met tussenstops.
En geen stops van enkele minuten, maar van minstens een half uur.
En ik ben zelf geen voorstander van EV's, zijn niet geschikt voor mijn bezigheden.
Maar 95% van de bevolking is beter af met een Elektrisch voertuig dan met een verbrandingsmotorvoertuig.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 11:51   #7
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wat vooral opvalt, is dat ze enkel spreekt over de Tesla superchagers.
Het lijkt wel of die aan de andere oplaadpunten niet terecht kunnen.
En ja, met de EV moet men leren om met minder tijdsdruk op vakantie te gaan.
Ik twijfel heel sterk aan het verhaal. Er staan te veel onwaarheden in.

Met een Model 3 zou je ook kunnen laden aan een Ionity lader en deze zijn zelfs sneller dan de supercharger. De meeste superchargers kunnen max. 120 kW leveren aan een Model 3. Aan een Ionity laadpaal krijgt een Model 3 net geen 200 kW!
Misschien gebruikten ze de superchargers omdat ze daar nog een aantal gratis km kon bijladen. In principe moet je hier wel betalen met een Model 3. In België is dit 0,28 euro/kWh, in Frankrijk 0,24 euro/kWh. Tot 80% laden is zo'n 60 kWh bij een Model 3, 14,4 of 16,8 euro dus. Bij Ionity betaal je nu nog per laadsessie 8 euro. De Ionity palen zijn niet alleen sneller maar ook veel goedkoper (voorlopig).
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 12:34   #8
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
De toestelnaam "supercharger" vind ik op zich al vrij lachwekkend, om nog maar in de buurt te komen van de tanktijd van een verbrandingsmotorwagen, is er "super" nodig.
Tanken is puur tijdverlies! Ik doe het nooit want ik rijd elektrisch. Wanneer ik thuis kom sluit ik de laadkabel aan, dat duurt misschien 3 sec. Elke morgend staat de wagen met een geladen batterij klaar waarmee ik meer dan 300 km kan rijden. Vrijwel al mijn dagelijkse verplaatsingen blijven onder de 300 km. Als ik dan toch verder moet gebruik ik een laadpaal op de bestemming en voor echt lange ritten laad ik aan de supercharger tijdens mijn pauzes.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 12:47   #9
Boa
Schepen
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Tanken is puur tijdverlies! Ik doe het nooit want ik rijd elektrisch. Wanneer ik thuis kom sluit ik de laadkabel aan, dat duurt misschien 3 sec. Elke morgend staat de wagen met een geladen batterij klaar waarmee ik meer dan 300 km kan rijden. Vrijwel al mijn dagelijkse verplaatsingen blijven onder de 300 km. Als ik dan toch verder moet gebruik ik een laadpaal op de bestemming en voor echt lange ritten laad ik aan de supercharger tijdens mijn pauzes.
Laadkabels aansluiten is puur tijdverlies! Elke dag maar weer in en uit trekken en dan oprollen of wegsteken. Liever 1 keer in de maand een 60 tal seconden je tank volpompen en hup je kan weer verder.

En als ik een grote verplaatsing moet doen, dan hoef ik geen supercharger laadstations te zoeken. Dan kan ik gewoon vertrekken vanuit mijn garage tot waar ik moet zijn en dat mag 900km verder zijn. Wil ik terug? 60 seconden tanken en voila ik kan terug naar huis zonder zoekacties naar supercharger laadstations.
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 12:49   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Mensen leggen zelden afstanden van meer dan een oplaadbeurt af.
85% van de bestuurders zijn niet gewend om meer dan 2 uur achter het stuur te zitten.
1200km afleggen doe je dan ook met tussenstops.
En geen stops van enkele minuten, maar van minstens een half uur.
En ik ben zelf geen voorstander van EV's, zijn niet geschikt voor mijn bezigheden.
Maar 95% van de bevolking is beter af met een Elektrisch voertuig dan met een verbrandingsmotorvoertuig.
https://www.2dehands.be/a/auto-s/sea...reviousPage=lr

10K voor nen Eur6 diesel die met één volle tank die 1200km doet. (mijn zoon heeft dezelfde, verbruikt 4l/100km als m heel sportief rijdt)
leg mij eens uit hoe juist 95% van de mensen beter af is met 40K te betalen ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 juli 2019 om 12:50.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 12:49   #11
Boa
Schepen
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Mensen leggen zelden afstanden van meer dan een oplaadbeurt af.
85% van de bestuurders zijn niet gewend om meer dan 2 uur achter het stuur te zitten.
1200km afleggen doe je dan ook met tussenstops.
En geen stops van enkele minuten, maar van minstens een half uur.
En ik ben zelf geen voorstander van EV's, zijn niet geschikt voor mijn bezigheden.
Maar 95% van de bevolking is beter af met een Elektrisch voertuig dan met een verbrandingsmotorvoertuig.
Waarom dan niet ineens die 95% met de fiets laten rijden? Die allemaal met een gigantische batterij laten rijden is ook niet goed voor het milieu. Maar wel goed voor de portemonnee van Elon Musk en de aandeelhouders van Tesla. Die lachen zich rijk.
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 12:51   #12
Boa
Schepen
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
https://www.2dehands.be/a/auto-s/sea...reviousPage=lr

10K voor nen Eur6 diesel die met één volle tank die 1200km doet.
leg mij eens uit hoe juist 95% van de mensen beter af is met 40K te betalen ...
Voor de mensen die met een Tesla rondrijden is dat niet zoveel.
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 13:11   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boa Bekijk bericht
Laadkabels aansluiten is puur tijdverlies! Elke dag maar weer in en uit trekken en dan oprollen of wegsteken. Liever 1 keer in de maand een 60 tal seconden je tank volpompen en hup je kan weer verder.

En als ik een grote verplaatsing moet doen, dan hoef ik geen supercharger laadstations te zoeken. Dan kan ik gewoon vertrekken vanuit mijn garage tot waar ik moet zijn en dat mag 900km verder zijn. Wil ik terug? 60 seconden tanken en voila ik kan terug naar huis zonder zoekacties naar supercharger laadstations.
Je verliest meer tanktijd per jaar met een fossiele wagen dan met een Tesla aan laadtijd per jaar, reken maar uit. (incl. eenmaal per jaar autovakantie 2400 km h/t)

Elke dag? Wie rijdt er 400 km per dag? Jij?

Laatst gewijzigd door Micele : 22 juli 2019 om 13:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 13:13   #14
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je verliest meer tanktijd per jaar met een fossiele wagen dan met een Tesla aan laadtijd per jaar, reken maar uit. (incl. eenmaal per jaar autovakantie 2400 km h/t)
-lol-
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 13:13   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
-lol-
- feit -
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 13:15   #16
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
- feit -
ok, met die Ibiza is het zo'n 60 seconden per 1200 km.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 13:37   #17
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
-lol-
Gij lacht nogal, maar het is wel zo.

Met de EV komt ge thuis na uw werkdag, ge plugt hem in, en klaar. 10 seconden werk.

En dat is 90 % van het laden he.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 13:38   #18
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ok, met die Ibiza is het zo'n 60 seconden per 1200 km.
Zit ge nu echt seats te vergelijken met luxe wagens ?

Of zijt ge een vervanger voor uw zoon te zoeken die nr 1 opeen had gereden ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 13:39   #19
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gij lacht nogal, maar het is wel zo.

Met de EV komt ge thuis na uw werkdag, ge plugt hem in, en klaar. 10 seconden werk.

En dat is 90 % van het laden he.
allez, jij bent wetenschapper..., we zijn laadtijden aan t vergelijken met tanktijden.

hou het een beetje serieus hé ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 13:42   #20
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zit ge nu echt seats te vergelijken met luxe wagens ?

Of zijt ge een vervanger voor uw zoon te zoeken die nr 1 opeen had gereden ?
ik dacht dat wel laad- en tanktijden per km aan t vergelijken waren ...
die Ibiza was maar een vb van een eur6 waar ik t verbruik toevallig van ken. (is de firmawagen van mijn andere zoon, als starter zonder werkervaring binnen twee jaar krijgt m nen grotere...)

PS die wagen is hersteld hoor.

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 juli 2019 om 13:43.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be