Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2024, 20:25   #141
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik neem elke dag de trein Antwerpen - Brussel (en terug).

Ik heb er nooit exact op gelet of al die conducteurs dat goed doen. De taalgrens ligt ergens tussen Vilvoorde en Schaarbeek.
Proficiat, maar u zit dan ook niet op die trein als ambtenaar, d.i. vertegenwoordiger van de overheid. Die laatste heeft de wet te respecteren. Niet één of tien wetten maar allemaal.

En als die wetten u of hem niet aanstaan, staat het jullie in deze democratie vrij om te proberen hem te wijzigen.

Citaat:
Ik denk eerder dat deze de pech had dat er een scherpslijper op de trein zat.
Nee, gewoon een van de vele inwoners van de Rand die het eenrichtingsverkeer zat zijn.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2024, 20:30   #142
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Daar bent U dan ook Belgicist voor,

want de Belgicisten juichen elke verder verfransing van Vlaanderen alleen maar toe.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2024, 21:30   #143
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Vlamingen die de baas willen zijn in Vlaanderen zijn extremisten. Hoe kom je tot die conclusie?
De Islamisering in Vlaanderen (en overal in Europa)lijkt me een groter gevaar dan te zitten vitten dat er in bepaalde regio's (vooral de Brusselse rand) meer Frans wordt gesproken. Het is echt geen nationale overrompeling. En dan spreken we alleen over taal, wat moslims doen is op termijn hun cultuur en criminaliteit opdringen. En die zitten in elke grote stad en meer en meer ook in kleine Vlaamse gemeentes.
In Brussel en Antwerpen wordt er elke dag geschoten en bommen gegooid en drugs verhandeld. Ik zou me meer zorgen om dat gevaar maken dan dat er lokaal meer Frans wordt gesproken.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 26 december 2024 om 21:35.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2024, 22:30   #144
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De Islamisering in Vlaanderen (en overal in Europa)lijkt me een groter gevaar dan te zitten vitten dat er in bepaalde regio's (vooral de Brusselse rand) meer Frans wordt gesproken. Het is echt geen nationale overrompeling. En dan spreken we alleen over taal, wat moslims doen is op termijn hun cultuur en criminaliteit opdringen. En die zitten in elke grote stad en meer en meer ook in kleine Vlaamse gemeentes.
In Brussel en Antwerpen wordt er elke dag geschoten en bommen gegooid en drugs verhandeld. Ik zou me meer zorgen om dat gevaar maken dan dat er lokaal meer Frans wordt gesproken.
Het ene gevaar sluit het andere niet uit.

En verfransing en Islamisering gaan zeer dikwijls hand in hand in dit land.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2024, 06:20   #145
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Terecht maar ik denk dat het te laat is. In steden als Antwerpen of Brussel ea is denk ik 9 van de geboortes nu een moslim kind.

https://www.mariabode.nl/ook-dit-jaar-is-mohamed-weer-meest-gegeven-voornaam-in-brussel/

Kijk maar naar de gevolgen voor ons onderwijs net als ons zorgstelsel dat meer en meer begint te kraken

Het aantal (ongeschoolde moslim) mensen dat naar hier wil emigreren is oneindig.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 december 2024 om 06:27.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2024, 07:59   #146
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

reservespeler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Divide et Impera, gelijk het Vlaams spreekwoord gaat.
Vroeger was dat: "Verdeel en heers" in het Vlaams.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2025, 17:02   #147
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vroeger was dat: "Verdeel en heers" in het Vlaams.
Neen, wij leerden Latijn vroeger.
Oud 23 januari 2025, 10:52   #148
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik niet.
Maar ik schreef wat het in het Vlaams was (is).
Oud 23 januari 2025, 20:10   #149
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Als de nmbs de wil van het volk vertegenwoordigt zou die wil van het volk door de partijen moeten vertegenwoordigd worden. Laat dat nu net een probleem zijn in België. De partijhoofdkwartieren beslissen. Daar wordt alles bedisseld om macht te verwerven en men houd geen rekening met hetgeen een meerderheid van het volk wil en het algemeen belang van de bevolking.
De wil van het volk zal ook niet gehoord worden in de bestuurskamer van de NMbS.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2025, 20:14   #150
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hang zo niet het Weverke uit.

Ditis nepis potentis negrote.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2025, 18:42   #151
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hang zo niet het Weverke uit.

Ditis nepis potentis negrote.
Isdazo?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be