Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2025, 09:59   #1861
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Een toon hoort u er niet bij , die verzint u zelf

wat mij niet zint is dat de Israeli's dan opeens weer geen terroristen zijn , terwijl ze nog veel erger huishouden , inclusief verkrachtingen , brandstichting , moord enz...
Neen, de Israëli's zijn een staatsleger dat juist hun grenzen tegen die moordende, brandschattende, verkrachtende en ontvoerende terroristen verdedigt, zij het veel te zacht. En verkrachten doen ze niet. Het spijt me dat ik uw wereldbeeld zo moet schokken.

Citaat:
Sinds wanneer is het standpunt van de EU heilig? ze vinden ook dat Gaza bezet gebied is gebleven en dat Israël illegaal bezig is in de Westbank. Dan hoor ik dan weer niet van u .
Wacht even. U verwijst telkens naar internationale organisaties wanneer het ten voordele van uw terroristische troetels gaat, maar wanneer het dat niet is, is het standpunt van die organisaties niet belangrijk meer? U werkt dus niet enkel met een flexibele vervaldatum, maar ook met een flexibele interesse in de standpunten van internationale organisaties. Daar bestaat een vakterm voor, het heet "hypocriet".

En betreffende Judea en Samaria: dat is een realiteit dat Israël daar geen terroristen gaat tolereren. Als daar nog meer land voor hen bijkomt, is dat voor hen dan mooi meegenomen. Is het aardig tegenover uw schatteboutjes? Niet echt. Maar er zijn regelmatig terroristische aanslagen uit die hoek (schietincidenten, rammen met de auto) tegenover burgers, juist omdat ze niet door een muur worden tegengehouden, dus ik kan niet zeggen dat mijn compassie voor die schatteboutjes erg groot is.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2025, 10:49   #1862
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Neen, de Israëli's zijn een staatsleger dat juist hun grenzen tegen die moordende, brandschattende, verkrachtende en ontvoerende terroristen verdedigt, zij het veel te zacht. En verkrachten doen ze niet. Het spijt me dat ik uw wereldbeeld zo moet schokken.
Nu niet overdrijven, in elke grote groep jonge mensen zitten er rotte appels.
Het IDF heeft ook verkrachters in de rangen. Da's nu eenmaal eigen aan de mens.
Het verschil is dat de "regels" van het IDF verkrachting niet toelaten.

Bij Hamas en dergelijke, bestaat verkrachting alleen als het een moslima is die verkracht werd. En al helemaal als de verkrachter een niet moslim is. (en dan is het in de meeste gevallen nog eens de schuld van de moslima)
Moslims die dhimmies, slagen of heidenen bepotelen (geslacht of leeftijd zijn van geen belang), die nemen alleen wat hun gegeven is. Tenzij een hoger geplaatste muzel/eigenaar bezwaar maakt.
Citaat:
Wacht even. U verwijst telkens naar internationale organisaties wanneer het ten voordele van uw terroristische troetels gaat, maar wanneer het dat niet is, is het standpunt van die organisaties niet belangrijk meer? U werkt dus niet enkel met een flexibele vervaldatum, maar ook met een flexibele interesse in de standpunten van internationale organisaties. Daar bestaat een vakterm voor, het heet "hypocriet".
Maar neen, de absolute waarheid kan niet hypocriet zijn.
Dat u en ik dat niet willen aanvaarden, da's onze fout.
Citaat:
En betreffende Judea en Samaria: dat is een realiteit dat Israël daar geen terroristen gaat tolereren.
Gaza was een duur experiment. De West Oever/ Judea en Samaria is een ander experiment.
Citaat:
Als daar nog meer land voor hen bijkomt, is dat voor hen dan mooi meegenomen.
Jordanië zou niet liever hebben. Gaat de grensbewaking een stuk goedkoper maken voor hen.
Citaat:
Is het aardig tegenover uw schatteboutjes? Niet echt. Maar er zijn regelmatig terroristische aanslagen uit die hoek (schietincidenten, rammen met de auto) tegenover burgers, juist omdat ze niet door een muur worden tegengehouden, dus ik kan niet zeggen dat mijn compassie voor die schatteboutjes erg groot is.
Oh, zo intolerant. Ik volg u perfect.
Oud 4 februari 2025, 15:25   #1863
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nu niet overdrijven, in elke grote groep jonge mensen zitten er rotte appels.
Het IDF heeft ook verkrachters in de rangen. Da's nu eenmaal eigen aan de mens.
Het verschil is dat de "regels" van het IDF verkrachting niet toelaten.
En dat is juist het verschil dat ik probeer toe te lichten. Maar huilende troetelfans zijn niet in staat of willens dat te begrijpen...

Citaat:
Bij Hamas en dergelijke, bestaat verkrachting alleen als het een moslima is die verkracht werd. En al helemaal als de verkrachter een niet moslim is. (en dan is het in de meeste gevallen nog eens de schuld van de moslima)
Moslims die dhimmies, slagen of heidenen bepotelen (geslacht of leeftijd zijn van geen belang), die nemen alleen wat hun gegeven is. Tenzij een hoger geplaatste muzel/eigenaar bezwaar maakt.
Inderdaad. Hamas zijn in principe de perfecte moslims die de meest nobele man in hun Koran minutieus navolgen. Maar dat mag men niet zeggen, dat is islamofoob. Niet dat angst voor de Islam iets onredelijks is, daar niet van.

Citaat:
Maar neen, de absolute waarheid kan niet hypocriet zijn. Dat u en ik dat niet willen aanvaarden, da's onze fout.
Oh, verexcuseer. Bij welke imam kan ik om absolutie (pun intended) gaan vragen? Heeft u dat al gedaan? Of moeten we daarvoor eerder naar een woke individu gaan?

Citaat:
Gaza was een duur experiment. De West Oever/ Judea en Samaria is een ander experiment.
En het beste is, dat de aldaar aanwezige muzels gretig meedoen.

Citaat:
Jordanië zou niet liever hebben. Gaat de grensbewaking een stuk goedkoper maken voor hen.
Een typische win-win situatie, eigenlijk.

Citaat:
Oh, zo intolerant. Ik volg u perfect.
Ja, voor wie de geneugten van de Islam al heeft mogen volgen/beleven/genieten is zulke intolerantie een vaak voorkomend neveneffect
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2025, 18:48   #1864
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
u heeft het nieuws niet goed gevolgt.

Citaat:
ik spreek vooral over de VN. Hun stsndpunten gaan net zo goed op als ze in het voordeel van israel zijn. Masr dat zijn ze maar zelden. Daar is dus niets hypocriet aan.
Citaat:
En betreffende Judea en Samaria: dat is een realiteit dat Israël daar geen terroristen gaat tolereren. Als daar nog meer land voor hen bijkomt, is dat voor hen dan mooi meegenomen. Is het aardig tegenover uw schatteboutjes? Niet echt. Maar er zijn regelmatig terroristische aanslagen uit die hoek (schietincidenten, rammen met de auto) tegenover burgers, juist omdat ze niet door een muur worden tegengehouden, dus ik kan niet zeggen dat mijn compassie voor die schatteboutjes erg groot is.
Leuk dat u maddox zo kopieerd trouwens.

Israel is al decennia lang bezig met mensen uit hun huizen jagen en de woningen slopen. Mensen houden daar niet van , raar he?
Het woordje terroristen heeft geen enkele betekenis.

De bezetting is hier de grootste misdaad , en niet de reactie daarop. De westbank wordt gezien als door israel bezet gebied, door alle landen.
Oud 4 februari 2025, 19:04   #1865
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
u heeft het nieuws niet goed gevolgd.
Uw nieuws/gospel/waarheid, neen, spijtig he.
Citaat:
Ik spreek vooral over de VN. Hun standpunten gaan net zo goed op als ze in het voordeel van Israël zijn. Maar dat zijn ze maar zelden. Daar is dus niets hypocriet aan.
De VN is dan ook een praatbarak voor verlepte politici, aangebrande ambtenaren en uitgebluste diplomaten.
Citaat:
Leuk dat u maddox zo kopieert trouwens.
Ik zou het gewoon gelijklopende meningen noemen.
Citaat:
Israël is al decennia lang bezig met mensen uit hun huizen jagen en de woningen slopen. Mensen houden daar niet van , raar he?
Tja, succes is een vies woord voor u.
Citaat:
Het woordje terroristen heeft geen enkele betekenis.
Voor u is het variabel.
Citaat:
De bezetting is hier de grootste misdaad , en niet de reactie daarop.
Belegering, blokkade, en ja, na veel gezever, een bezetting.
Citaat:
De West Bank wordt gezien als door Israël bezet gebied, door alle landen.
Omdat Israël de PA helpt de orde te houden?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be