Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2025, 10:50   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard politie efficientie

je krijgt een alcohol controle en alles wordt gecontroleerd en kijk eens hier, mijn verzekeringsbewijsje was effe verstreken en het nieuwe had i kdankzij het digitale tijdperk nog niet afgdrukt

Nu had de politie uiteraard geen tijd, stel u voor vijf seconden langer wachten daar hebben ze geen tijd voor, dus moesten ze maar snel een waarschuwing geven of anders moesten ze mijn voertuig aanslaan en wegslepen ?

Dan kom je dagje later in politieburo van buurgemeente, en heb ik blijkbaar het dubbeltje van de waarschuwing niet gekregen, dus aangezien dat papiert je niet heb kan de politie niet opschrijven dat ze mijn verzekeringsbewijs gezien hebben... Beeld u in de politie heeft dus ondanks 3 getuigen nog altijd niets gezien... want ze hebben dat papiertje niet. Geeft die agent wel toe dat ze de verzekeringsstatus van een voertuig blijkbaar toch ergens op een of ander manier kunnen opzoeken, maar liever moeilijk doen blijkbaar dan inspanning, en liever nutteloze waarschuwingen opstellen die dan bij de rechtbank verticaal geklasseerd worden, als je blijkbaar een waarschuwingstarget moet halen, dan doe je dat op die manier ?

Dan ga je naar het buro van de gemeente zelf die vastgesteld heeft en leg je de case nog eens uit, en ja terug dezelfde conclusie, tenzij ja nu kan ik ineens mijn verzekeringsbewijs mailen... Beeld u in ik heb het bewijs gemaild en nog gevraagd aan de agenten of ik dat kon, maar volgens hen kon dat niet, dag later kan dat wel.

Nu twee dagen later krijg ik een mail van de politie waar ik naartoe gemaild heb met de vraag wat ze moeten doen met die mail, aan wie moeten we die geven ???

Serieus.....

Dus nu eens ernstig:

is dat nog van deze tijd dat politie niet digitaal de verzekeringsstatus kan controleren en dat het afhangt van het afdrukken van een papiertje of het op het scherm toveren via een KBC app en de snelheid dat een boomer dat kan ?

is het van deze tijd dat de politie een waarschuwing op papier invult, en dat dit papiertje moet meegenomen worden naar het kantoor waar het dan kan geklasseerd worden als waarschuwing opgelost ?

is het van deze tijd dat je niet kan mailen naar de politie en dat de politie hun vaststelling niet kan mailen naar u waarop u dan digitaal kan replyen zodat gans die poespas electronisch verzameld kan worden in een elektronisch dossier ipv zo een papier rompslomp ?

is het van deze tijd dat er blijkbaar een soort privacy issue of ander probleem hangt aan de status verzekerd, of dat een auto nog onverzekerd kan rondrijden of dat het afhangt van een soort artisanale controle ipv een digitale controle te doen en de leftovers ter plaatse in de gemeente waar de auto staat te controleren op hun werkelijke status ? Dan zou je zien dat 99.5% verzekerd is een paar nog administratief zweven en dat die 0.1% onverzekerde dan in feite 10 auto's zijn die je moet controleren ipv 1000 auto's...

en beeld u in mijn verbazing 20jaar terug gingen ze een cameraschild invoeren waarmee ze de onverzekerden gingen kunnen opsporen.. En stel u voor dat cameraschild geeft vooral snelheidsovertredingen, en controleert of uw diesel vervuilt, maar blijkbaar nog altijd niet de verzekeringsstatus...

Laatst gewijzigd door brother paul : 3 februari 2025 om 11:00.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2025, 13:10   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ge kunt dat verzekeringsbewijs toch gewoon openen op uw telefoon en dat tonen ?

Allee ik heb dat hier net eens getest met mijn verzekeraar, en dat gaat perfect, daarna kan ik dat documentje, afdrukken of doorsturen naar diegene die het moet hebben.

ge moet wel uw bank app open krijgen natuurlijk,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2025, 14:37   #3
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Allee ik heb dat hier net eens getest met mijn verzekeraar, en dat gaat perfect, daarna kan ik dat documentje, afdrukken of doorsturen naar diegene die het moet hebben.

Zoals ik het begrijp had hij het verzekeringsbewijs toch al getoond aan de politie maar nog niet afgedrukt?

En hij kreeg geen dubbeltje van de waarschuwing......waar dan blijkbaar op de waarschuwing niet stond dat de politie het verzekeringsbewijs had gezien?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
……en het nieuwe had i kdankzij het digitale tijdperk nog niet afgdrukt.

Dan kom je dagje later in politieburo van buurgemeente, en heb ik blijkbaar het dubbeltje van de waarschuwing niet gekregen, dus aangezien dat papiert je niet heb kan de politie niet opschrijven dat ze mijn verzekeringsbewijs gezien hebben... Beeld u in de politie heeft dus ondanks 3 getuigen nog altijd niets gezien... want ze hebben dat papiertje niet.
Maar er worden nogal wat fratsen uitgehaald, zelfs op de politierechtbank.
Een jonge bestuurder werd gecontroleerd, eerst op de dokumenten en die waren allemaal in orde.
Dan moest ie blazen en de alcoholtest was NEGATIEF, dan deden ze een drugtest en die was OOK NEGATIEF maar ondanks deze negatieve testen moest hij mee voor een bloedtest en dat weigerde hij - en terecht, het was toch duidelijk dat de flikken iets zochten om hem op te kunnen pakken.
Bovendien logen die verbalisanten ook nog door te beweren dat hij uiterlijke kenmerken vertoonde van zatlapperij door te wankelen, bloeddoorlopen ogen blablabla....
Er is geen enkele reden om een bloedproef te eisen als de blaastest safe aangeeft en negatief is.
Maar weet je wat?
De bestuurder kreeg toch straf van de politierechter mede door het pv van de verbalisanten, hun woord weegt blijkbaar zwaarder dan het bewijs van een negatieve alcoholtest.
Stel je voor: met een negatieve drug- én negatieve blaastest toch nog gestraft worden..
Kromrecht.
Oud 3 februari 2025, 15:14   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Zoals ik het begrijp had hij het verzekeringsbewijs toch al getoond aan de politie maar nog niet afgedrukt?

En hij kreeg geen dubbeltje van de waarschuwing......waar dan blijkbaar op de waarschuwing niet stond dat de politie het verzekeringsbewijs had gezien?

Maar er worden nogal wat fratsen uitgehaald, zelfs op de politierechtbank.
Een jonge bestuurder werd gecontroleerd, eerst op de dokumenten en die waren allemaal in orde.
Dan moest ie blazen en de alcoholtest was NEGATIEF, dan deden ze een drugtest en die was OOK NEGATIEF maar ondanks deze negatieve testen moest hij mee voor een bloedtest en dat weigerde hij - en terecht, het was toch duidelijk dat de flikken iets zochten om hem op te kunnen pakken.
Bovendien logen die verbalisanten ook nog door te beweren dat hij uiterlijke kenmerken vertoonde van zatlapperij door te wankelen, bloeddoorlopen ogen blablabla....
Er is geen enkele reden om een bloedproef te eisen als de blaastest safe aangeeft en negatief is.
Maar weet je wat?
De bestuurder kreeg toch straf van de politierechter mede door het pv van de verbalisanten, hun woord weegt blijkbaar zwaarder dan het bewijs van een negatieve alcoholtest.
Stel je voor: met een negatieve drug- én negatieve blaastest toch nog gestraft worden..
Kromrecht.
Ja de getuigenis van ambetantenaren in dienst van de staat zijn al zijn het volslagen debielen altijd meer waard dan wat jij als burger te zeggen hebt.

ik heb ooit eens ene keer met ne flik staan discuteren, die had ook geen poot om op te staan, ik was zogezegd door t rood gereden, kom na wat gediscuteerd te hebben, mocht ik van zijne collega die het belachelijke gedrag van die malloot ook beu was verder rijden.
Oud 3 februari 2025, 22:29   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Ja was effe aan het zoeken waar het stond, dacht in mijn emails maar dat was mijn dochter die haar auto gemaild had voor af te drukken dan zoch tik in de app, vond ik de betalingen terug maar nog niet het documentje
Thuis vond ik dan het documentje h
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2025, 20:16   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En een flik die echt moeilijk wil doen, die kan altijd beweren dat ge gewoon een zelfgemaakt document/file laat zien van een eigen website.
Oud 4 februari 2025, 21:41   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Ik print dat wit papiertje uit en leg het in de wagen.
Vergeten kun je dat niet, want je hebt net de verzekering betaald.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2025, 07:46   #8
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Doe gewoon alsof je geen Nederlands spreekt.

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2025, 07:47   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Doe gewoon alsof je geen Nederlands spreekt.
Werkt niet echt in Brussel of Wallonië.
Oud 5 februari 2025, 07:49   #10
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Werkt niet echt in Brussel of Wallonië.
Daar doe je alsof je geen Frans spreekt uiteraard. Doe alsof je Russisch spreekt. Arabisch is nogal gevaarlijk.

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2025, 07:54   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je krijgt een alcohol controle en alles wordt gecontroleerd en kijk eens hier, mijn verzekeringsbewijsje was effe verstreken en het nieuwe had i kdankzij het digitale tijdperk nog niet afgdrukt

Nu had de politie uiteraard geen tijd, stel u voor vijf seconden langer wachten daar hebben ze geen tijd voor, dus moesten ze maar snel een waarschuwing geven of anders moesten ze mijn voertuig aanslaan en wegslepen ?
Zo'n waarschuwing "Pro Forma" kan nog altijd leiden tot een boete, zelfs al heb je binnen de gestelde termijn voldaan aan de vraag van de verbaliserende agent.

En de tijd om uw papieren na te kijken hadden ze wel, maar u even aan de kant te laten om de digitale documenten op te vragen, da's teveel moeite.

Komt me bekend voor.
Citaat:
Dan kom je dagje later in politieburo van buurgemeente, en heb ik blijkbaar het dubbeltje van de waarschuwing niet gekregen, dus aangezien dat papiertje niet heb kan de politie niet opschrijven dat ze mijn verzekeringsbewijs gezien hebben... Beeld u in de politie heeft dus ondanks 3 getuigen nog altijd niets gezien... want ze hebben dat papiertje niet. Geeft die agent wel toe dat ze de verzekeringsstatus van een voertuig blijkbaar toch ergens op een of ander manier kunnen opzoeken, maar liever moeilijk doen blijkbaar dan inspanning, en liever nutteloze waarschuwingen opstellen die dan bij de rechtbank verticaal geklasseerd worden, als je blijkbaar een waarschuwingstarget moet halen, dan doe je dat op die manier ?
Citaat:
Dan ga je naar het buro van de gemeente zelf die vastgesteld heeft en leg je de case nog eens uit, en ja terug dezelfde conclusie, tenzij ja nu kan ik ineens mijn verzekeringsbewijs mailen... Beeld u in ik heb het bewijs gemaild en nog gevraagd aan de agenten of ik dat kon, maar volgens hen kon dat niet, dag later kan dat wel.

Nu twee dagen later krijg ik een mail van de politie waar ik naartoe gemaild heb met de vraag wat ze moeten doen met die mail, aan wie moeten we die geven ???
En met wat pech krijg je binnenkort een minnelijke schikking in de bus.

Citaat:
Is het van deze tijd dat er blijkbaar een soort privacy issue of ander probleem hangt aan de status verzekerd, of dat een auto nog onverzekerd kan rondrijden of dat het afhangt van een soort artisanale controle ipv een digitale controle te doen en de leftovers ter plaatse in de gemeente waar de auto staat te controleren op hun werkelijke status ? Dan zou je zien dat 99.5% verzekerd is een paar nog administratief zweven en dat die 0.1% onverzekerde dan in feite 10 auto's zijn die je moet controleren ipv 1000 auto's...

en beeld u in mijn verbazing 20jaar terug gingen ze een cameraschild invoeren waarmee ze de onverzekerden gingen kunnen opsporen.. En stel u voor dat cameraschild geeft vooral snelheidsovertredingen, en controleert of uw diesel vervuilt, maar blijkbaar nog altijd niet de verzekeringsstatus...
Ik vermoed dat het een GDPR situatie is, en dat de verzekeringsmaatschappijen er nog niet aan uit zijn.
Ik zal het eens navragen bij enkelen die er iets van kennen.
Oud 7 februari 2025, 20:53   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Is dat zo moeilijk om a) te eisen van je verzekeringsmaatschappij om je ook een papieren versie te bezorgen, en b) dat dan te bewaren in je auto?
Binnenland, buitenland ... nooit probleem.
En van al die papieren in je auto, is dat bewijs dat je verzekerd bent, toch het belangrijkste.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2025, 20:58   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben wel akkoord dat het niet efficiënt is voor de flikken.
Ideaal zou zijn: een databank bij de flikken voor elke nummerplaat de vermelding welke verzekering instaat voor de dekking.
Niet betaald: voor einde dekking een mail van verzekering naar de flikken.
Komt er geen nieuw bericht van een andere verzekeringsmaatschappij: één dag later staan de flikken voor je deur.
(let op: je mag je auto in je garage een maand onverzekerd laten staan, als je er ondertussen niet mee rijdt ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 7 februari 2025, 21:00   #14
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Is dat zo moeilijk om a) te eisen van je verzekeringsmaatschappij om je ook een papieren versie te bezorgen, en b) dat dan te bewaren in je auto?
Binnenland, buitenland ... nooit probleem.
En van al die papieren in je auto, is dat bewijs dat je verzekerd bent, toch het belangrijkste.
Ja, ik doe dat ook altijd. Ik krijg een mail van de verzekeringsmaatschappij dat dat document beschikbaar is en dat ik het op hun website kan downloaden.

MAAR
Waarom sturen ze met die mail niet gewoon een kopie van dat document?
Dat is te eenvoudig zeker?
Oud 8 februari 2025, 22:05   #15
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja, ik doe dat ook altijd. Ik krijg een mail van de verzekeringsmaatschappij dat dat document beschikbaar is en dat ik het op hun website kan downloaden.

MAAR
Waarom sturen ze met die mail niet gewoon een kopie van dat document?
Dat is te eenvoudig zeker?
Te eenvoudig? Die kopie in de mail moet je dan toch ook nog uitprinten.
Of je kunt het document downloaden vanop hun website en dan uitprinten.

Wie kiest voor de papieren versie heeft dat probleem niet.
Dat komt ervan als je ervoor kiest om briefwisseling en facturen digitaal te ontvangen.
Oud 8 februari 2025, 22:26   #16
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Te eenvoudig? Die kopie in de mail moet je dan toch ook nog uitprinten.
Of je kunt het document downloaden vanop hun website en dan uitprinten.

Wie kiest voor de papieren versie heeft dat probleem niet.
Dat komt ervan als je ervoor kiest om briefwisseling en facturen digitaal te ontvangen.
Als het in je mailbox zit is dat gedoe met inloggen en door 5 paginas bladeren om te vinden wat je zoekt niet meer nodig.

Ik heb geen keuze gekregen. Opeens was het digitaal.
Oud 9 februari 2025, 11:25   #17
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als het in je mailbox zit is dat gedoe met inloggen en door 5 paginas bladeren om te vinden wat je zoekt niet meer nodig.

Ik heb geen keuze gekregen. Opeens was het digitaal.
Citaat:
https://www.tijd.be/netto/budget/pap...d/9597583.html

Steeds meer mensen krijgen elektronische facturen opgedrongen, vaak via de kleine lettertjes in gewijzigde contractvoorwaarden, bemerkt Test-Aankoop.
De consumentenorganisatie herinnert de consumenten eraan dat ze recht blijven hebben op een papieren factuur indien ze dit verkiezen, zonder bijkomende kosten.

Overschakelen naar elektronische facturen kan alleen wanneer hierover een akkoord bestaat tussen de verzender van de facturen en de ontvanger ervan. De klant moet dus zijn toestemming geven.
Dit is wel al een ouder artikel maar dat keuze recht geldt nog steeds.

Als je je factuur/documenten toch op papier zou willen ontvangen dan moet je dit kunnen aanvragen en/of aanpassen via je klantenzone.
Oud 9 februari 2025, 19:08   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn printer staat al een paar jaar werkloos. Omdat ik zo weinig print, drogen de koppen uit en moest ik voor ongeveer drie pagina's te printen, om nieuwe printer cartridges.

Nu heb ik wel een goede klantvriendelijke verzekeraar (namelijk Argenta)

Oud Vandaag, 12:35   #19
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Als je als bestuurder niet doet wat van je verwacht wordt (de nodige papieren in de auto hebben) lijkt het mij ook niet gepast om op de flikken te gaan mekkeren dat ze niet 'snel effe op kunnen zoeken of je verzekerd bent'.

Je gaat zelf in de fout maar de flikken moeten die fout maar rechtzetten??

Nee, dat denk ik niet.

Waarmee ik niet wil zeggen dat heel het gedoe achteraf goed te praten is maar als je als autobestuurder doet wat je moet doen heb je heel die shit alvast niet.
Oud Vandaag, 13:37   #20
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben wel akkoord dat het niet efficiënt is voor de flikken.
Ideaal zou zijn: een databank bij de flikken voor elke nummerplaat de vermelding welke verzekering instaat voor de dekking.
Niet betaald: voor einde dekking een mail van verzekering naar de flikken.
Komt er geen nieuw bericht van een andere verzekeringsmaatschappij: één dag later staan de flikken voor je deur.
(let op: je mag je auto in je garage een maand onverzekerd laten staan, als je er ondertussen niet mee rijdt ...
zo hoort dat, gewoon de platen in een centraal register gekoppeld aan uw rijksregister nummer, en dan weten ze direct alles wat ze moeten weten.

en met ANPR camera's alle snoodaards opsporen en automatisch een prent sturen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be