Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 februari 2019, 14:53   #81
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wij zijn nochtans blij dat onze ouders ons hebben kunnen laten studeren en ons nu geholpen hebben met de verbouwingen.

Ze hadden het evengoed op kunnen brassen in de tijd.
U laten studeren was voldoende geweest. Voor de rest hadden ze er beter zelf wat meer van genoten ( maar dat zou in uw ogen alleen maar verbrassen zijn geweest)
Uw kinderen geven wat moet is nobel maar je zelf opofferen en wegcijferen is in mijn ogen nergens voor nodig. Maar moet ieder maar voor zichzelf uitmaken.

Mijn ouders hebben dat nog meer gedaan als die van U denk ik en in feite ben ik daar niet blij om maar eerder triest. Ik heb dat niet nodig gevonden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 februari 2019 om 14:55.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 15:53   #82
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vond het zeker een goed en zinvol programma over daklozen.
Maar wat ontbrak is opvolging, zonder intensieve begeleiding raken mensen niet los van wat wel bekend en vertrouwd is en wat dit minder is, structuur en discipline.
Geld helpt dus enkel om kansen te scheppen maar niet om blijvend kansen te benutten.

Komt daar nog bij dat je mogelijk te maken hebt met mensen die psychische problemen hebben, al of niet in combinatie met verslaving zoals alcohol?


Die mensen louter afkraken, omdat ze uiteindelijk hervallen in oude gewoontes, zal ook wel bij sommigen hier met jaloezie te maken hebben, waarom kregen die mensen zoveel geld en ik ( vaak mensen die zichzelf als slachtoffers zien) niet?

Die calimerohoed is evengoed een gewoonte!
Ik jaloers? Keep dreaming

En tja, 'afkraken'... wat wil je, wanneer je op tv publiekelijk te koop loopt met je domheid...... Men wilde reacties ewel ik zeg dat behalve die Graeme -en in mindere mate dat meisje- het volgens mij klaplopers zijn die van geen hout pijlen weten maken. De helft vh bedrag (of zelfs 1/4) had ruimschoots genoeg geweest om hen eventjes vd "good life" te laten proeven.

Laatst gewijzigd door bembem : 23 februari 2019 om 15:55.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 16:52   #83
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ze zullen van al die luxe verwennerij geen gram gelukkiger zijn.
Mijn ouders hebben ons zoveel mogelijk geholpen. Onze kinderen komen niets tekort. Mijn schoonouders daarentegen verbrassen alles (met inbegrip van een erfenis die mijn vrouw had moeten krijgen). Raad eens met wie we de beste relatie hebben? En dat heeft niet alleen met geld te maken maar met attitude tegenover ons in het algemeen. Geloof me vrij: familie helpen (ook materieel) maakt wel degelijk gelukkig.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 23 februari 2019 om 16:53.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 22:12   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Mijn ouders hebben ons zoveel mogelijk geholpen. Onze kinderen komen niets tekort. Mijn schoonouders daarentegen verbrassen alles (met inbegrip van een erfenis die mijn vrouw had moeten krijgen). Raad eens met wie we de beste relatie hebben? En dat heeft niet alleen met geld te maken maar met attitude tegenover ons in het algemeen. Geloof me vrij: familie helpen (ook materieel) maakt wel degelijk gelukkig.
"Moet" uw vrouw dan een erfenis krijgen?

Hoe ziet u uw schoonouders dan wel? Als een soort melkkoeien die "moeten" afdragen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2019, 13:07   #85
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik jaloers? Keep dreaming

En tja, 'afkraken'... wat wil je, wanneer je op tv publiekelijk te koop loopt met je domheid...... Men wilde reacties ewel ik zeg dat behalve die Graeme -en in mindere mate dat meisje- het volgens mij klaplopers zijn die van geen hout pijlen weten maken. De helft vh bedrag (of zelfs 1/4) had ruimschoots genoeg geweest om hen eventjes vd "good life" te laten proeven.
Zou jij niet graag 10.000 eurootjes hebben? Je zeurt anders heel wat over wat je allemaal doet met je weinige geld!
Domheid? Ja gezien uw mening zeker, het enige wat het programma heeft aangetoond is dan enkel geld dus niet helpt.
Dat is niet gelijk aan u conclusie, en dat snap je blijkbaar niet.
Maar misschien kijkt u heel graag op anderen neer?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2019, 15:28   #86
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Mijn ouders hebben ons zoveel mogelijk geholpen. Onze kinderen komen niets tekort. Mijn schoonouders daarentegen verbrassen alles (met inbegrip van een erfenis die mijn vrouw had moeten krijgen). Raad eens met wie we de beste relatie hebben? En dat heeft niet alleen met geld te maken maar met attitude tegenover ons in het algemeen. Geloof me vrij: familie helpen (ook materieel) maakt wel degelijk gelukkig.
Toch wel. Volgens mij heeft voor U alles met geld te maken. Uw ganse bestaan draait daarrond.

Met andere woorden als je geboren wordt met mensen die bijvoorbeeld niet de middelen hebben om geld in uw schoot te gooien was je niet gelukkig geweest.

Met andere woorden je houdt niet van uw schoonouders gewoonweg opdat je er geen geld (genoeg) van krijgt. Mocht dit wel zo zijn had je er heel graag hun attitude bijgenomen welke die ook zou zijn.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 februari 2019 om 15:39.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2019, 15:29   #87
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
"Moet" uw vrouw dan een erfenis krijgen?

Hoe ziet u uw schoonouders dan wel? Als een soort melkkoeien die "moeten" afdragen?
Ja dat vind ik ook. En als ze niet willen afdragen hebben ze niet de juiste attitude voor zo'n heerschappen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 februari 2019 om 15:37.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2019, 16:57   #88
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zou jij niet graag 10.000 eurootjes hebben? Je zeurt anders heel wat over wat je allemaal doet met je weinige geld!
Domheid? Ja gezien uw mening zeker, het enige wat het programma heeft aangetoond is dan enkel geld dus niet helpt.
Dat is niet gelijk aan u conclusie, en dat snap je blijkbaar niet.
Maar misschien kijkt u heel graag op anderen neer?
Je zou verschieten wat ik reeds bijeen gespaard heb op +-1 jaar jawel Dus re- my dear Alice, ik ben helemaal niet jaloers... Ik kan nu eenmaal m'n plan trekken itt die klaplopers
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2019, 17:01   #89
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
U laten studeren was voldoende geweest. Voor de rest hadden ze er beter zelf wat meer van genoten ( maar dat zou in uw ogen alleen maar verbrassen zijn geweest)
Uw kinderen geven wat moet is nobel maar je zelf opofferen en wegcijferen is in mijn ogen nergens voor nodig. Maar moet ieder maar voor zichzelf uitmaken.

Mijn ouders hebben dat nog meer gedaan als die van U denk ik en in feite ben ik daar niet blij om maar eerder triest. Ik heb dat niet nodig gevonden.
Alweer: wij zijn geen hedonisten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2019, 17:05   #90
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
U laten studeren was voldoende geweest. Voor de rest hadden ze er beter zelf wat meer van genoten ( maar dat zou in uw ogen alleen maar verbrassen zijn geweest)
Uw kinderen geven wat moet is nobel maar je zelf opofferen en wegcijferen is in mijn ogen nergens voor nodig. Maar moet ieder maar voor zichzelf uitmaken.

Mijn ouders hebben dat nog meer gedaan als die van U denk ik en in feite ben ik daar niet blij om maar eerder triest. Ik heb dat niet nodig gevonden.
Begrijpt gij niet dat het een enorme voldoening & plezier is dat mensen zien dat hun kinderen en kleinkinderen het goed hebben ?

Dat feestje, die reis, die dure auto...dat is tijdelijk.

Een gelukkige famillie is veel, veel belangrijker.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2019, 17:14   #91
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Begrijpt gij niet dat het een enorme voldoening & plezier is dat mensen zien dat hun kinderen en kleinkinderen het goed hebben ?

Dat feestje, die reis, die dure auto...dat is tijdelijk.

Een gelukkige famillie is veel, veel belangrijker.
Dat schrijf ik toch ? Ik zou het maar heel zielig vinden dat mijn familie alleen maar gelukkig is te stellen met materiële gunsten.
Ik had destijds een meter waar ik heel leuke en gezellige gesprekken mee kon hebben.....dat mens leefde van een minimumpensioentje. Na al die jaren denk ik nog steeds met veel weemoed aan mijn meter terwijl ik nooit een centiem van haar heb gekregen. Dat wekelijkse tasje koffie en die spekuloos waren voor mij evenveel waard dan had ik van haar een vette spaarpot geërfd.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2019, 17:18   #92
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Alweer: wij zijn geen hedonisten.
Ik begrijp niet goed waarom je er die term altijd bij wil sleuren. Een hedonist is gewoon iemand die genieten ziet als het ultieme doel in het leven. Maar dat kan op vele manieren gebeuren.

Hedonisme gaat niet alleen over materiële bevrediging . Dat gaat ook over lichamelijke en geestelijke bevrediging. Het nastreven van genot en dit zien als je doel hoeft niet altijd geld te kosten.
Een hedonist kan net evengoed genot halen uit een (gratis) goed of boeiend gesprek. Hedonisten zijn niet altijd mensen die veel geld nastreven. Niet iedereen haalt zijn genot uit materie.
Genot is er nu éénmaal in alle mogelijke vormen. Als iemand zijn genot erin bestaat zijn geld op hoopjes te leggen en het tellen daarvan ziet als de hoogste vorm van geestelijke bevrediging is dat evenzeer een hedonist.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 februari 2019 om 17:30.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2019, 17:56   #93
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik begrijp niet goed waarom je er die term altijd bij wil sleuren. Een hedonist is gewoon iemand die genieten ziet als het ultieme doel in het leven. Maar dat kan op vele manieren gebeuren.

Hedonisme gaat niet alleen over materiële bevrediging . Dat gaat ook over lichamelijke en geestelijke bevrediging. Het nastreven van genot en dit zien als je doel hoeft niet altijd geld te kosten.
Een hedonist kan net evengoed genot halen uit een (gratis) goed of boeiend gesprek. Hedonisten zijn niet altijd mensen die veel geld nastreven. Niet iedereen haalt zijn genot uit materie.
Genot is er nu éénmaal in alle mogelijke vormen. Als iemand zijn genot erin bestaat zijn geld op hoopjes te leggen en het tellen daarvan ziet als de hoogste vorm van geestelijke bevrediging is dat evenzeer een hedonist.
Klopt, maar Tavek begrijpt dat gewoon niet.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2019, 18:16   #94
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik begrijp niet goed waarom je er die term altijd bij wil sleuren. Een hedonist is gewoon iemand die genieten ziet als het ultieme doel in het leven. Maar dat kan op vele manieren gebeuren.

Hedonisme gaat niet alleen over materiële bevrediging . Dat gaat ook over lichamelijke en geestelijke bevrediging. Het nastreven van genot en dit zien als je doel hoeft niet altijd geld te kosten.
Een hedonist kan net evengoed genot halen uit een (gratis) goed of boeiend gesprek. Hedonisten zijn niet altijd mensen die veel geld nastreven. Niet iedereen haalt zijn genot uit materie.
Genot is er nu éénmaal in alle mogelijke vormen. Als iemand zijn genot erin bestaat zijn geld op hoopjes te leggen en het tellen daarvan ziet als de hoogste vorm van geestelijke bevrediging is dat evenzeer een hedonist.
Ja, en ?

Ik streef genot van een ander na (nl. dat van mijn kinderen).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2019, 18:44   #95
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja, en ?

Ik streef genot van een ander na (nl. dat van mijn kinderen).
Ik ook. Aangenomen wordt dat iemand anders laten genieten het grootste genot zou zijn. Maar dat kan zich uiten op heel veel manieren.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2019, 20:34   #96
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
"Moet" uw vrouw dan een erfenis krijgen?

Hoe ziet u uw schoonouders dan wel? Als een soort melkkoeien die "moeten" afdragen?
De relatie tussen mijn vrouw en haar ouders was al gespannen. iemand meer dan 100.000 euro door de neus boren is zeker niet van aard de gemoederen te bedaren.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 24 februari 2019 om 20:35.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2019, 20:36   #97
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ook. Aangenomen wordt dat iemand anders laten genieten het grootste genot zou zijn. Maar dat kan zich uiten op heel veel manieren.
Wie dan wel precies ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2019, 20:38   #98
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Toch wel. Volgens mij heeft voor U alles met geld te maken. Uw ganse bestaan draait daarrond.

Met andere woorden als je geboren wordt met mensen die bijvoorbeeld niet de middelen hebben om geld in uw schoot te gooien was je niet gelukkig geweest.

Met andere woorden je houdt niet van uw schoonouders gewoonweg opdat je er geen geld (genoeg) van krijgt. Mocht dit wel zo zijn had je er heel graag hun attitude bijgenomen welke die ook zou zijn.
U kent mij en mijn vrouw niet dus hou uw commentaar voor uzelf! Mijn schoonouders zijn gevoelloze psychopaten die mijn vrouw heel haar leven psychologisch mishandeld hebben (ze heeft zelfs een paar keer een pak rammel gekregen).
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 07:12   #99
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
U kent mij en mijn vrouw niet dus hou uw commentaar voor uzelf! Mijn schoonouders zijn gevoelloze psychopaten die mijn vrouw heel haar leven psychologisch mishandeld hebben (ze heeft zelfs een paar keer een pak rammel gekregen).
Dat is te betreuren en dat zijn inderdaad mijn zaken niet.

Maar ik ben niet begonnen over uw schoonouders en nog minder over uw vrouw. Dat hebt U hier te grabbel gegooid.

Wie geen commentaar wil op een bepaalde situatie moet die gewoon voor zichzelf houden.

Deze draad gaat ook allesbehalve over mishandelingen binnen families.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 februari 2019 om 07:25.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 07:48   #100
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vond het zeker een goed en zinvol programma over daklozen.
Maar wat ontbrak is opvolging, zonder intensieve begeleiding raken mensen niet los van wat wel bekend en vertrouwd is en wat dit minder is, structuur en discipline.
Geld helpt dus enkel om kansen te scheppen maar niet om blijvend kansen te benutten.

Komt daar nog bij dat je mogelijk te maken hebt met mensen die psychische problemen hebben, al of niet in combinatie met verslaving zoals alcohol?


Die mensen louter afkraken, omdat ze uiteindelijk hervallen in oude gewoontes, zal ook wel bij sommigen hier met jaloezie te maken hebben, waarom kregen die mensen zoveel geld en ik ( vaak mensen die zichzelf als slachtoffers zien) niet?

Die calimerohoed is evengoed een gewoonte!
is geen kwestie van afkraken.

die mensen kunnen nu eenmaal niet beter, ze maken steeds foute keuzes en komen zo steeds op t zelfde punt terecht.
wil je daar echt op ingrijpen, dan moet je die mensen compleet heropvoeden, maw vrijheidsberoving en heropvoedingskamp. al de rest is dweilen met de kraan open.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be