Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 maart 2019, 22:02   #121
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Graeme is donderdag overleden in het Stuivenbergziekenhuis.
Dat méén je niet...

My god ik weet niet meer wat zeggen. Ben er niet goed van.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2019, 22:32   #122
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Dat méén je niet...

My god ik weet niet meer wat zeggen. Ben er niet goed van.
Rip?
No big loss?
Wie TF is Graeme?
Good ridance.

Allez, toch opties genoeg?

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 maart 2019 om 22:33.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 11:56   #123
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ach Alice, dat wordt weer pamperen en alle mogelijkheden aanbieden om telkens weer te hervallen opstaan en hervallen hervallen hervallen hervallen.

dit is allemaal zo typisch links dromend en inefficiënt.

steek die mensen toch ineens binnen en laat ze pas terug los als ze geslaagd zijn in een project.
Er is niets pamperend aan om daklozen die om welke reden ook hulp vragen om uit hun situatie te komen, dit ook te geven.
En ja, de kans op herval is er zeker, bij onvoldoende begeleiding, maar dat is nu eenmaal de realiteit van hulpverlening.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 11:57   #124
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Dat méén je niet...

My god ik weet niet meer wat zeggen. Ben er niet goed van.
Dus nu is het ineens geen profiteur die met de zak geld niet deed wat jij zou doen? Wat hypocriet.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 17:40   #125
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus nu is het ineens geen profiteur die met de zak geld niet deed wat jij zou doen? Wat hypocriet.
Ik heb in het begin v deze topic nochtans duidelijk gezegd dat ik een uitzondering maakte vr Graeme (en in iets mindere mate vr dat meisje). Niet mijn schuld dat jij niet begrijpend kan lezen.

De man is nog maar pas dood en Alice recupereert het om haar gelijk op een medeforumster te willen halen. DEGOUTANT!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 18:00   #126
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik heb in het begin v deze topic nochtans duidelijk gezegd dat ik een uitzondering maakte vr Graeme (en in iets mindere mate vr dat meisje). Niet mijn schuld dat jij niet begrijpend kan lezen.
Het zou ook kunnen dat u te emotioneel en verwarrend schrijft.
Citaat:
De man is nog maar pas dood en Alice recupereert het om haar gelijk op een medeforumster te willen halen. DEGOUTANT!
Uw reactie geeft Alice dan wel gelijk.

Kort door de bocht, ik wist nog niet eens dat er ooit eens een mislukte Jambers-TV programma gemaakt was ,waarbij met aardige geldsommen gesmost werd (€10K is het equivalent van een jaar leefloon).


En iedereen sterft wel eens.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 18:06   #127
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het zou ook kunnen dat u te emotioneel en verwarrend schrijft.

Uw reactie geeft Alice dan wel gelijk.

Kort door de bocht, ik wist nog niet eens dat er ooit eens een mislukte Jambers-TV programma gemaakt was ,waarbij met aardige geldsommen gesmost werd (€10K is het equivalent van een jaar leefloon).


En iedereen sterft wel eens.

Alice heeft helemaal geen 'gelijk'.

But nice try mr ilovewalrussen.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 18:26   #128
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Alice heeft helemaal geen 'gelijk'.
Ik vind van wel, en nu?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 11:44   #129
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik heb in het begin v deze topic nochtans duidelijk gezegd dat ik een uitzondering maakte vr Graeme (en in iets mindere mate vr dat meisje). Niet mijn schuld dat jij niet begrijpend kan lezen.

De man is nog maar pas dood en Alice recupereert het om haar gelijk op een medeforumster te willen halen. DEGOUTANT!
Wie degoutant is, lijkt me u en uw mening.
Daklozen bekritiseren, omdat zij en niet jij een zak met centen kregen.
Want anders heb je dat niet nodig, een discussie openen op de manier zoals jij dit deed.

Graeme is een goed voorbeeld dat geld alleen niet genoeg is, hij weigerde om een invaliditeitsuitkering in orde te maken, zijn familie wilde hem niet meer terug, die uitkering had hem van straat kunnen halen.

Na het programma hadden ze niet mogen opgeven en blijven proberen om hem te overtuigen.

Laatst gewijzigd door alice : 5 maart 2019 om 11:44.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 11:46   #130
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het zou ook kunnen dat u te emotioneel en verwarrend schrijft.

Uw reactie geeft Alice dan wel gelijk.

Kort door de bocht, ik wist nog niet eens dat er ooit eens een mislukte Jambers-TV programma gemaakt was ,waarbij met aardige geldsommen gesmost werd (€10K is het equivalent van een jaar leefloon).


En iedereen sterft wel eens.
Bem lijkt me wanneer je haar mening leest vooral jaloers. Zij wil ook wel 10.000 euro.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 17:33   #131
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Graeme is een goed voorbeeld dat geld alleen niet genoeg is, hij weigerde om een invaliditeitsuitkering in orde te maken, zijn familie wilde hem niet meer terug, die uitkering had hem van straat kunnen halen.

Na het programma hadden ze niet mogen opgeven en blijven proberen om hem te overtuigen.
Dat vind ik niet, als men pertinent weigert mee te werken is het beter om je tijd, geld en energie te steken in mensen die wel willen meewerken.

Los daarvan vond ik het een heel interessant programma, vrij goed gemaakt en niet zo gemakkelijk in te schatten wie wat met het geld zou doen. Degene die ik het minst kansen gaf, dat jonge meisje, heeft zich achteraf gezien het best herpakt.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 19:30   #132
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Graeme is een goed voorbeeld dat geld alleen niet genoeg is, hij weigerde om een invaliditeitsuitkering in orde te maken, zijn familie wilde hem niet meer terug, die uitkering had hem van straat kunnen halen.

Na het programma hadden ze niet mogen opgeven en blijven proberen om hem te overtuigen.
Klopt niet helemaal. Ik ken namelijk daklozen die niet willen geholpen worden. Die liever het leven leiden dat ze nu hebben. De kou en honger hebben ze er raar maar waar echt voor over.
Sommige willen wel, krijgen hulp financieel, emotioneel, rationeel en eindigen terug op straat. Wat ga je doen met zulke mensen? Ze opsluiten? Als ze niet willen, mag je er geld en hulp tegenaan smijten zoveel je wil, je gaat vaak gefrustreerd geraken op die manier. Ze konden na het programma nog altijd hulp krijgen. Ze werden niet van dag op dag in de steek gelaten. Als ze daar zelf geen gebruik van maken, ligt dat niet aan de maatschappij of dat programm an sich.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 19:39   #133
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik heb in het begin v deze topic nochtans duidelijk gezegd dat ik een uitzondering maakte vr Graeme (en in iets mindere mate vr dat meisje). Niet mijn schuld dat jij niet begrijpend kan lezen.
Gewoon nieuwsgierig maarre, waar komt eigenlijk uw fixatie vandaan met begrijpend lezen?

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 5 maart 2019 om 19:39.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 20:35   #134
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Bem lijkt me wanneer je haar mening leest vooral jaloers. Zij wil ook wel 10.000 euro.
Bem kan dat hebben.

Telefoontje naar haar mama.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 21:09   #135
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wie degoutant is, lijkt me u en uw mening.
Daklozen bekritiseren, omdat zij en niet jij een zak met centen kregen.
Want anders heb je dat niet nodig, een discussie openen op de manier zoals jij dit deed.

Graeme is een goed voorbeeld dat geld alleen niet genoeg is, hij weigerde om een invaliditeitsuitkering in orde te maken, zijn familie wilde hem niet meer terug, die uitkering had hem van straat kunnen halen.

Na het programma hadden ze niet mogen opgeven en blijven proberen om hem te overtuigen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Bem lijkt me wanneer je haar mening leest vooral jaloers. Zij wil ook wel 10.000 euro.
Luister Alice een aantal jaar terug zou ik wellicht jaloers geweest zijn -niettemin ik het hen echt wel gun daar niet van; maar nu echt niet hoor, like I said je zou versteld staan wat ik op relatief korte tijd opzij zet, ik kom niets te kort hoor, er kan zelfs een big trip af ehehehehehe xD
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2019, 10:55   #136
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat vind ik niet, als men pertinent weigert mee te werken is het beter om je tijd, geld en energie te steken in mensen die wel willen meewerken.

Los daarvan vond ik het een heel interessant programma, vrij goed gemaakt en niet zo gemakkelijk in te schatten wie wat met het geld zou doen. Degene die ik het minst kansen gaf, dat jonge meisje, heeft zich achteraf gezien het best herpakt.
Dat is ook waar, maar soms moet je, zeker bij mensen met verslaving of andere problemen, steeds op hetzelfde terug komen, voor ze erkennen dat die stap nodig is.
IK had ook dat jonge meisje minder kans gegeven, maar verassend genoeg blijkt zij juist het nu redelijk te doen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2019, 10:56   #137
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Luister Alice een aantal jaar terug zou ik wellicht jaloers geweest zijn -niettemin ik het hen echt wel gun daar niet van; maar nu echt niet hoor, like I said je zou versteld staan wat ik op relatief korte tijd opzij zet, ik kom niets te kort hoor, er kan zelfs een big trip af ehehehehehe xD
Knap van je, kun je nagaan hoe goed het zou gaan mocht je werken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2019, 10:57   #138
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is ook waar, maar soms moet je, zeker bij mensen met verslaving of andere problemen, steeds op hetzelfde terug komen, voor ze erkennen dat die stap nodig is.
IK had ook dat jonge meisje minder kans gegeven, maar verassend genoeg blijkt zij juist het nu redelijk te doen.
wsl had m nog geleefd als ze m van zijn vrijheid beroofd hadden en gewoon in zijn plaats hadden beslist wat er moest gebeuren allemaal.

ik moet dus mogelijk mijn mening herzien dat je zulke mensen best van hun vrijheid berooft.

Laatst gewijzigd door Anna List : 6 maart 2019 om 10:57.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2019, 11:02   #139
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wsl had m nog geleefd als ze m van zijn vrijheid beroofd hadden en gewoon in zijn plaats hadden beslist wat er moest gebeuren allemaal.

ik moet dus mogelijk mijn mening herzien dat je zulke mensen best van hun vrijheid berooft.
Nee. Hopelijk moet ik niet uitleggen waarom niet, maar indien wel; de man deed niets strafbaar en was geen gevaar voor anderen of zichzelf. Hij zorgde niet goed voor zichzelf en gebruikte niet waar hij eigenlijk recht op had. Dan moet je overtuigen maar niet opsluiten.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2019, 11:48   #140
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is ook waar, maar soms moet je, zeker bij mensen met verslaving of andere problemen, steeds op hetzelfde terug komen, voor ze erkennen dat die stap nodig is.
IK had ook dat jonge meisje minder kans gegeven, maar verassend genoeg blijkt zij juist het nu redelijk te doen.
Ze had dan ook de verantwoordelijkheid van een kind, dat scheelt ook een slok op de borrel denk ik.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be