Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 december 2016, 16:24   #141
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Maar die setjes van 30€ per stuk in een winkel op de Meir zijn natuurlijk te belachelijk voor woorden.
Inderdaad, well said Guinestar, ik stel m'n setjes wel zelf samen. Wat zeg je van deze:


(nog geen 10€ in de solden, allemaal H&M) Isn't it cute? Dat met Hello Kitty is een hoody met kap, kan als pyjama/binnenjasje gedragen worden. Yep, combineren/all purpose clothing is de toekomst
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 16:28   #142
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Inderdaad, well said Guinestar, ik stel m'n setjes wel zelf samen. Wat zeg je van deze:


(nog geen 10€ in de solden, allemaal H&M) Isn't it cute? Dat met Hello Kitty is een hoody met kap, kan als pyjama/binnenjasje gedragen worden. Yep, combineren/all purpose clothing is de toekomst
Ik zie u zo al binnenkomen als je mannelijk bezoek hebt, die man heeft twee keuzes, hij kan het aftrappen of zich dood lachen, mijn gedacht.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 16:33   #143
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik ben niet gefixeerd op de Zeeman, het is maar om aan te duiden, ik weet dat de kwaliteit van kleren daar heel slecht is en verder ik ga nooit winkelen weet ge, ik heb internet . Als ik kleren nodig heb surf ik naar zalando. En voor de rest weet je pffff.
Verder is er een groot kwaliteitsverschil in kleding onderling en ik ga er steeds van uit dat je krijgt wat je betaald.
O maar zelfs al win ik morgen met Euromillions, ga ik nog steeds naar de H&M en compagnie, is zeker niet dat ik daar koop omdat andere winkels duurder zijn of betere kwaliteit hebben, ik ga er gewoon graag en ik denk een heleboel mensen idem, besides Zalando is one rip-off (duur voor wat het is), dan nog liever 3Suisses, lol.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 16:36   #144
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik zie u zo al binnenkomen als je mannelijk bezoek hebt, die man heeft twee keuzes, hij kan het aftrappen of zich dood lachen, mijn gedacht.
Dat is natuurlijk voor een klein kindje, een puber steek ik niet in Hello Kitty, alhoewel moest hij/zij fan zijn dan... After all heb ik ook hoody's van de grote kinderafdeling maat 164.

Laatst gewijzigd door bembem : 29 december 2016 om 16:37.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 16:41   #145
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Dat is natuurlijk voor een klein kindje, een puber steek ik niet in Hello Kitty, alhoewel moest hij/zij fan zijn dan... After all heb ik ook hoody's van de grote kinderafdeling maat 164.
Zolang het niet jouw klein kindje is, lijkt me alles prima!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 21:33   #146
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Inderdaad, well said Guinestar, ik stel m'n setjes wel zelf samen. Wat zeg je van deze:


(nog geen 10€ in de solden, allemaal H&M) Isn't it cute? Dat met Hello Kitty is een hoody met kap, kan als pyjama/binnenjasje gedragen worden. Yep, combineren/all purpose clothing is de toekomst
Aww, zo lief zeg. Volgens mij word je nog echt mama ooit. Voor wie heb je dit uitgezocht?
En idd, ik heb nu zelf een hoop kleding mt 86 met lange mouwen en niet te dik ingeslagen dat in kouder en warmer weer gedragen kan worden. H&m vind ik momenteel niet zo goedkoop als je zegt (mt 74-80) - kwam daar buiten met alleen een trui van 10 en 2 leggings van 7.
Voor kado's doet de maat er natuurlijk minder toe.

A propos, heb zelf nog geen hello kitty gehaald maar van m'n broer/schoonzus ook zo'n witte hoodie mt 80 gekregen, woohoo. die kwamen af met een gevulde kinderreiskoffer. Ook heel lieve mensen, God bless.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 21:41   #147
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mijn vrouw en ik zijn lid van de Gezinsbond. Mijn vrouw van Femma. Ieder jaar zijn we beiden betrokken bij de organisatie van meerdere tweedehandsbeurzen.

Wat is veel? Drommen mensen komen daar op af. Op het einde van de avond is pakweg 80% van het aangebodene verkocht.
Ik begrijp dat idd eigenlijk niet zo goed. De enige van wie ik gratis tweedehands kleding of spullen voor m'n kind zou aannemen, is naaste familie of zeer, zeer, zeer goede vriendin.

Met al dat goedkoop spul in omloop is tweedehands toch helemaal niet nodig.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 29 december 2016 om 21:42.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 21:59   #148
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik weet niet waar ergens u rond u heen kijkt, maar ik zie wel wat anders dan zeeman kleding hier in de streek waar ik woon. Dit jaar moest bv. iedereen de Adidas Superstar schoenen dragen, je kent ze wel, ik dacht een zestig Euro, als je je kind dat niet geeft tja zal je kind zich niet zo goed in zijn/haar vel voelen geloof me maar.

He kijk, om even helemaal ghetto te doen, ook als mijn kind ooit met zo'n zever als woody afkomt, dan heeft het zich om een andere reden met de verkeerde 'sociale groep' ingelaten. Ik begrijp zelfs niet dat die firma in België gekleurde kindjes gebruikt... as if. Dat wordt hier trouwens zware concentratieschool minstens tot hun 12e. In de klas met Samira uit Syrië en niemand lacht niemand uit.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 29 december 2016 om 22:01.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 22:46   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Mijn dochtertje was met mama even gaan winkelen, ze komt hier juist binnen met een zakje van een gekende winkel hier in de omgeving, inhoud; 2 Woody pyjama's, wat onderbroekjes, onderhemdjes en topjes allen van het merk Woody (ze wil geen pyjama's of ondergoed van ander merk), ik denk dat uw jaarbudget hier al overschreden is.

Wat als uw dochtertje zich moet omkleden in de turnles of op sportkamp met prullen van de Zeeman gaat ze zich niet schitterend voelen hoor.
Woody... We zien er hopen passeren op de tweedehandsbeurs waar je ze kan kopen voor een prikje.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 22:48   #150
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Dan kent u het verschil niet tussen kwaliteits spullen of rommel, iets wat je drie keer wast en naar de knoppen is of iets dat de neven of nichtjes zelfs kunnen afdragen mochten ze willen.
Spullen van de zeeman en andere rommelwinkels zijn gemaakt om eenmaal te dragen, weggooien en ander kopen is hun moto daar denk ik.
Kwaliteit kost nu eenmaal wat meer eender waar het gemaakt is.
Neen, hoor. Door ons groot gezin kopen wij zowat van alles (nieuw, tweedehands, derdehands...). Bij ons hebben we dingen van de Zeeman. Kijk je een beetje uit dan ben je soms uitermate goed en goedkoop bedient. Ondergoed bijvoorbeeld. Prima kwaliteit van de Zeeman.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 22:50   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik begrijp dat idd eigenlijk niet zo goed. De enige van wie ik gratis tweedehands kleding of spullen voor m'n kind zou aannemen, is naaste familie of zeer, zeer, zeer goede vriendin.

Met al dat goedkoop spul in omloop is tweedehands toch helemaal niet nodig.
Kom eens naar een tweedehandsbeurs en u zult het wel begrijpen. Wat de boer niet kent, eet hij niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 23:37   #152
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kom eens naar een tweedehandsbeurs en u zult het wel begrijpen. Wat de boer niet kent, eet hij niet.
Het is niet alleen dat. Ik geef voor m'n kind datgene uit wat ik me kan veroorloven en waar ik niets terug van hoef. Haar gedragen kleding ga ik dan ook ooit gratis wegdoen naar de armen als er geen jonger zusje komt. Sowieso is een tweedehandsbeurs voor 1 kind wat overdreven.

De gezinsbond heeft een leuk krantje waar ik de tijd niet voor heb om het te lezen... 't is een ver van m'n bedshow eigenlijk. Waar halen die trouwens het geld om dat naar iedereen te sturen? Lijkt me papierverspilling hoor.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 29 december 2016 om 23:37.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 23:41   #153
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Het is niet alleen dat. Ik geef voor m'n kind datgene uit wat ik me kan veroorloven en waar ik niets terug van hoef. Haar gedragen kleding ga ik dan ook ooit gratis wegdoen naar de armen als er geen jonger zusje komt. Sowieso is een tweedehandsbeurs voor 1 kind wat overdreven.

De gezinsbond heeft een leuk krantje waar ik de tijd niet voor heb om het te lezen... 't is een ver van m'n bedshow eigenlijk. Waar halen die trouwens het geld om dat naar iedereen te sturen? Lijkt me papierverspilling hoor.
U leest het niet.

Wij wel.

Tot daar uw notie van "papierverspilling".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 00:32   #154
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U leest het niet.

Wij wel.

Tot daar uw notie van "papierverspilling".
U heeft daar in de klas waarschijnlijk tijd voor.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 10:14   #155
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Woody... We zien er hopen passeren op de tweedehandsbeurs waar je ze kan kopen voor een prikje.
Ja natuurlijk dat bewijst dat het kwaliteit is die bv. Woody spullen, ze kunnen worden overgedragen aan derden. En natuurlijk is er een markt voor tweedehands merkartikelen, er zijn immers ouders die niet willen dat hun kinderen zich achteruit gestoken voelen op school en in de sportvereniging.
U kan vertellen wat u wil maar het is nu eenmaal zo dat de meeste autochtone kinderen dure kleding dragen en hun ouders in te dure wagens rijden en in te dure huizen wonen. Maar als u reeds van in hun jeugd uw kinderen laat inzien dat ze maar armoedezaaiers zijn zullen later op de maatschappelijke ladder zich ook zo voelen en zich daar naar gedragen. Hoeveel families zijn er zo niet met 3 generaties doppers of OCMW-ers?
Maar ik woon maar in een dorpje in de Kempen onder de kerktoren in het stad zal alles wel anders zijn zekers, als je daar op school Adidas schoenen draagt worden ze gestolen of wat?
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 14:23   #156
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ja natuurlijk dat bewijst dat het kwaliteit is die bv. Woody spullen, ze kunnen worden overgedragen aan derden. En natuurlijk is er een markt voor tweedehands merkartikelen, er zijn immers ouders die niet willen dat hun kinderen zich achteruit gestoken voelen op school en in de sportvereniging.
U kan vertellen wat u wil maar het is nu eenmaal zo dat de meeste autochtone kinderen dure kleding dragen en hun ouders in te dure wagens rijden en in te dure huizen wonen. Maar als u reeds van in hun jeugd uw kinderen laat inzien dat ze maar armoedezaaiers zijn zullen later op de maatschappelijke ladder zich ook zo voelen en zich daar naar gedragen. Hoeveel families zijn er zo niet met 3 generaties doppers of OCMW-ers?
Maar ik woon maar in een dorpje in de Kempen onder de kerktoren in het stad zal alles wel anders zijn zekers, als je daar op school Adidas schoenen draagt worden ze gestolen of wat?
Nog geen ervaring, eerlijk gezegd. Ik weet het u binnen 5- 6 jaar te zeggen. We zullen zien wat de 'trends' dan zijn... bv. een iets grotere maat woody pyjama in de solden dat een jaar kan meegaan, moet er wel vanaf kunnen. Dat is nu niet hetzelfde als een dure huis of wagen, he. Maar in een islamitisch huishouden krijgen ze ook mee dat 'snobs' en 'armoezaaiers' uitersten zijn in een samenleving en het gros van de mensen daar ergens tussen zit. Het wel of niet hebben van een woody pyjama maakt u geen betere of slechtere mens.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 30 december 2016 om 14:28.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 14:44   #157
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Speciaal voor bembem, een hello kitty blast!
Grapje, heb er maar 2 outfits van, waarvan OMG 1 zelf gekocht want je kan met die kleren precies niet zoveel aanvangen.

En ook maar ineens een doordeweekse outfit van de dag: 'hello bunny' truitje mt 74 (c&a 6,35€), legging mt 68 (ook c&a), sokken mt 6- 12 mnd (5 paar voor 3€ Primark) en roze trainers (kiabi 7€). Haar socks (sok dus) heeft ze zelf uitgetrokken en over haar been gelegd. Ik moet nog uitzoeken waarom.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  IMG_20161230_124354_1483098247039.jpg‎
Bekeken: 36
Grootte:  167,1 KB
ID: 105145  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  IMG_20161230_124535_1483105286924.jpg‎
Bekeken: 33
Grootte:  200,7 KB
ID: 105147  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  IMG_20161230_124756_1483102720511.jpg‎
Bekeken: 34
Grootte:  136,1 KB
ID: 105148  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  IMG_20161230_131319_1483101499816.jpg‎
Bekeken: 34
Grootte:  121,2 KB
ID: 105149  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  IMG_20161230_140302_1483105570365.jpg‎
Bekeken: 33
Grootte:  177,4 KB
ID: 105150  


Laatst gewijzigd door Guinevere : 30 december 2016 om 14:46.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 14:48   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ja natuurlijk dat bewijst dat het kwaliteit is die bv. Woody spullen, ze kunnen worden overgedragen aan derden. En natuurlijk is er een markt voor tweedehands merkartikelen, er zijn immers ouders die niet willen dat hun kinderen zich achteruit gestoken voelen op school en in de sportvereniging.
U kan vertellen wat u wil maar het is nu eenmaal zo dat de meeste autochtone kinderen dure kleding dragen en hun ouders in te dure wagens rijden en in te dure huizen wonen. Maar als u reeds van in hun jeugd uw kinderen laat inzien dat ze maar armoedezaaiers zijn zullen later op de maatschappelijke ladder zich ook zo voelen en zich daar naar gedragen. Hoeveel families zijn er zo niet met 3 generaties doppers of OCMW-ers?
Maar ik woon maar in een dorpje in de Kempen onder de kerktoren in het stad zal alles wel anders zijn zekers, als je daar op school Adidas schoenen draagt worden ze gestolen of wat?
Onze kinderen dragen van alles. Van de Zeeman tot merkkledij. Alleen is die merkkledij altijd tweedehands. Nog nooit enig probleem ondervonden. Of geklaag van onze kinderen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 14:49   #159
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Nog geen ervaring, eerlijk gezegd. Ik weet het u binnen 5- 6 jaar te zeggen. We zullen zien wat de 'trends' dan zijn... bv. een iets grotere maat woody pyjama in de solden dat een jaar kan meegaan, moet er wel vanaf kunnen. Dat is nu niet hetzelfde als een dure huis of wagen, he. Maar in een islamitisch huishouden krijgen ze ook mee dat 'snobs' en 'armoezaaiers' uitersten zijn in een samenleving en het gros van de mensen daar ergens tussen zit. Het wel of niet hebben van een woody pyjama maakt u geen betere of slechtere mens.
Je hoort inderdaad je kinderen ook bewust te maken. Daar wijzen wij onze kinderen ook op. Er zijn andere dingen die belangrijker zijn in het leven dan het dragen van een merkkledij.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 14:50   #160
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Nog geen ervaring, eerlijk gezegd. Ik weet het u binnen 5- 6 jaar te zeggen. We zullen zien wat de 'trends' dan zijn... bv. een iets grotere maat woody pyjama in de solden dat een jaar kan meegaan, moet er wel vanaf kunnen. Dat is nu niet hetzelfde als een dure huis of wagen, he. Maar in een islamitisch huishouden krijgen ze ook mee dat 'snobs' en 'armoezaaiers' uitersten zijn in een samenleving en het gros van de mensen daar ergens tussen zit. Het wel of niet hebben van een woody pyjama maakt u geen betere of slechtere mens.
Kijk bij schooluitstappen met overnachting zullen 17 leerlingen Woody pyjama's dragen en drie niet, die drie zijn dan meestal, andersgekleurden (behalve de geadopteerden die doen natuurlijk mee), niet prettig voor die kinderen maar kom, wat ik nog straffer vind is dat die anders gekleurde leerlingen) op de jaarlijkse veldloopt geen T-shirt van de school hebben om te dragen zoals de rest.
Zoals u misschien weet is er elk jaar een scholenveldloop waaraan vele scholen deelnemen natuurlijk, elke school heeft zijn eigen turnshirts met logo en elk jaren zie ik kinderen die gewoon in hun dagelijkse kleren deelnemen aan die loop, dan denk ik, kan er nu echt geen 12€ af voor een uniforme t-shirt van de school, hoe moeten die achteruitgestelde (door hun ouders onverschilligheid of gierigheid) zich voelen? Er zijn er die zelfs die in turnles hun dagelijkse kleding dragen. Zielig
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be