Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 oktober 2020, 20:00   #361
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
aah maar ik zou ook wel kinderen willen maar dat kan zomaar niet - ik kan niet "per ongeluk" zwanger geraken namelijk. Bovendien heb ik niet gezegd dat er geen verdienste is aan kinderen opvoeden en grootbrengen. Maar wel dat er aan verwekken of zwanger geraken op zich geen verdienste is en ook niet aan het hebben van kinderen op zich. Dat mensen kinderen hebben geeft hen wel het recht op een lening van het vlaams woningfonds voor een eigen woning. Maar dit alles is geenszins een garantie dat ze deze kinderen ook grootbrengen of er zelfs maar naar omkijken. In veel gevallen maken dergelijke vrouwen daarvoor wel misbruik van mannen die niet anders kunnen dan van zo n hoeren afhankelijk te zijn omdat zij nu eenmaal wel verantwoord zijn omgesprongen met hun voortplantingsgedrag en dus geen lening krijgen van het vlaams woningfonds .
Idd......
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2020, 20:06   #362
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ik blijf altijd van dat lijf afhankelijk in dat geval - nee dank je ik heb mijn deel slavernij op dat vlak gehad .dat is een typische cultureel marxistische houding die uitgaat van positieve discriminatie

je hebt gelijk dat de natuur de vrouw het voorrecht gegeven heeft om autonoom kinderen te baren

uit de praktijk is echter wat mij betreft elke keer al gebleken dat de natuur de vrouw niet de mogelijkheid heeft gegeven de gebaarde kinderen ook alleen groot te brengen - tenzij gepaard gaande aan enorm veel gejank en gebalk en verwijten toe naar iedereen behalve de schuldigen zelf ( en behoudens uitzonderingen )

verder is het niet zo omdat de natuur de vrouw al dit privilege heeft gegeven dat de wet de vrouw ook nog eens positief moet dicrimineren

dat voor de natuur man en vrouw niet gelijk zijn dat heb ik al lang geaccepteerd - maar voor de wetgever dienen ze beiden gelijk te zijn ( dit trouwens ook op het vlak waar de natuur de man voorrechten gegeven heeft )
Idd.... Er worden veel eieren onder vrouwen gelegd simpelweg omdat ze door de natuur 'gezegend' zijn met een baarmoeder. Ikzelf ben momenteel ah denken om al dan niet gebruik te maken van die 'positieve discriminatie'. Enerzijds om niet meer alleen te zijn, anderzijds om zo een erfgenaam te hebben (heb weinig zin om het aan de Staat te laten vermits m'n enige familie op papier het toch maar zou weigeren, daarbij gun ik het hen niet but that's another story... :s)

Laatst gewijzigd door bembem : 27 oktober 2020 om 20:07.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2020, 20:10   #363
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Idd.... Er worden veel eieren onder vrouwen gelegd simpelweg omdat ze door de natuur 'gezegend' zijn met een baarmoeder. Ikzelf ben momenteel ah denken om al dan niet gebruik te maken van die 'positieve discriminatie'. Enerzijds om niet meer alleen te zijn, anderzijds om zo een erfgenaam te hebben (heb weinig zin om het aan de Staat te laten vermits m'n enige familie op papier het toch maar zou weigeren, daarbij gun ik het hen niet but that's another story... :s)
Wat is het probleem om aan de staat te laten wat de staat aan u heeft geschonken?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2020, 20:46   #364
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

oeps oude draad.. niet gezien

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 27 oktober 2020 om 20:48.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2020, 21:18   #365
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Idd.... Er worden veel eieren onder vrouwen gelegd simpelweg omdat ze door de natuur 'gezegend' zijn met een baarmoeder. Ikzelf ben momenteel ah denken om al dan niet gebruik te maken van die 'positieve discriminatie'. Enerzijds om niet meer alleen te zijn, anderzijds om zo een erfgenaam te hebben (heb weinig zin om het aan de Staat te laten vermits m'n enige familie op papier het toch maar zou weigeren, daarbij gun ik het hen niet but that's another story... :s)
Doe waar je zin in hebt.
De mening van je adoptieouders is van ondergeschikt belang.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 13:34   #366
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mensen met een laag inkomen de kans ontzeggen een klein krediet aan te gaan is onrechtvaardig.
Dit is voor hun de enige manier om iets te kunnen kopen.
Je kan achteraf duizend keer zeggen dat ze niet goed bezig zijn. Als je het krediet nodig hebt en het is er niet is het evenzeer niet goed. Immers op dat moment hadden ze het nodig.
En trouwens gans onze welvaart is op krediet gemaakt.
Dat is waar maar sommige kredietverleners rekenen er gewoon op dat mensen in de problemen komen en niet kunnen betalen, daar komt gewoon hun winst van.
Wie een laag inkomen heeft zou een sociaal krediet mogen krijgen, beperkt in tijd en lage afbetaling zonder rente. OCMW's zouden dit kunnen opnemen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 13:38   #367
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Idd......
Wat inderdaad?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 13:41   #368
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Idd.... Er worden veel eieren onder vrouwen gelegd simpelweg omdat ze door de natuur 'gezegend' zijn met een baarmoeder. Ikzelf ben momenteel ah denken om al dan niet gebruik te maken van die 'positieve discriminatie'. Enerzijds om niet meer alleen te zijn, anderzijds om zo een erfgenaam te hebben (heb weinig zin om het aan de Staat te laten vermits m'n enige familie op papier het toch maar zou weigeren, daarbij gun ik het hen niet but that's another story... :s)
U probeert om het weinige dat u overheeft op uw levenseinde, en dat u integraal kreeg van de staat (van ons dus), niet terug te geven aan de staat.

U weet blijkbaar niet dat heel veel mensen keihard gewerkt hebben om u uw comfortabel leventje te laten genieten. Niet dat zij veel keus hadden, hadden ze die keuze wel, het zou er niet goed uitzien voor u.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 13:43   #369
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is waar maar sommige kredietverleners rekenen er gewoon op dat mensen in de problemen komen en niet kunnen betalen, daar komt gewoon hun winst van.
Wie een laag inkomen heeft zou een sociaal krediet mogen krijgen, beperkt in tijd en lage afbetaling zonder rente. OCMW's zouden dit kunnen opnemen.
Ik denk dat er al veel te veel gedaan wordt voor de lage inkomens.

Weet dat iemand met 1290 euro leefloon veel beter af is dan iemand die werkt en 1400 euro per maand netto heeft.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 13:45   #370
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Idd.... Er worden veel eieren onder vrouwen gelegd simpelweg omdat ze door de natuur 'gezegend' zijn met een baarmoeder. Ikzelf ben momenteel ah denken om al dan niet gebruik te maken van die 'positieve discriminatie'. Enerzijds om niet meer alleen te zijn, anderzijds om zo een erfgenaam te hebben (heb weinig zin om het aan de Staat te laten vermits m'n enige familie op papier het toch maar zou weigeren, daarbij gun ik het hen niet but that's another story... :s)
Bem, ik weet niet hoor maar ben je nu helemaal van je lotje getik?
Voor alle duidelijkheid, ik gun je zeker een kind!
Maar je bent vaak duidelijk geweest over je situatie, je kunt/ wilt niet werken, leeft op de armoedegrens, een erfgenaam heb je dan niet nodig ( hoe bizar om die reden een kind te overwegen) en kinderen zijn geen huisdieren die je overweegt omdat je eenzaam bent!

Wanneer je echt een kind wilt doe dan eerst iets aan je situatie? Daarmee bedoel ik een baan zoeken, iets sparen, een toekomstperspectief opbouwen voor dat kind? Je zult vast een goede moeder zijn wanneer je ook verantwoordelijkheid wilt opnemen ?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 13:51   #371
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik denk dat er al veel te veel gedaan wordt voor de lage inkomens.

Weet dat iemand met 1290 euro leefloon veel beter af is dan iemand die werkt en 1400 euro per maand netto heeft.
We hebben het nu over lage inkomens en kredietverstrekkers. ..
En nee voor hen wordt op dat vlak niets gedaan , vandaar dat bepaalde " kredietverstrekkers" winst maken op die mensen hun kap.

Nee, met dat leefloon ( u geeft het bedrag voor een gezin en niet voor een alleenstaande) ben je niet beter af, maar dan moet je wel zien dat werk meer is dan puur loon.
Denk maar aan vakantiegeld, dertiende maand extra legale voordelen, netwerk, collega's en de verwarming die niet bij je thuis op moet staan!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 14:38   #372
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Bem, ik weet niet hoor maar ben je nu helemaal van je lotje getik?
Nah
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 16:59   #373
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je zult vast een goede moeder zijn wanneer je ook verantwoordelijkheid wilt opnemen ?
Nee, een 'wil' is vaak niet voldoende, en ook hier niet. Bembem zoekt beter gewoon een hobby waar ze iets aan heeft en waarmee ze iets leert of creëert. Sociaal contact zoekt ze bij voorkeur rondom een gedeelde bezigheid. Ze maakt liefst geen wezens (incl. dieren; planten zijn op het randje) van zich afhankelijk. Ook voor haarzelf zou dat uiteindelijk niet goed zijn.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 28 oktober 2020 om 17:03.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 18:57   #374
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Nee, een 'wil' is vaak niet voldoende, en ook hier niet. Bembem zoekt beter gewoon een hobby waar ze iets aan heeft en waarmee ze iets leert of creëert. Sociaal contact zoekt ze bij voorkeur rondom een gedeelde bezigheid. Ze maakt liefst geen wezens (incl. dieren; planten zijn op het randje) van zich afhankelijk. Ook voor haarzelf zou dat uiteindelijk niet goed zijn.
Kinderen kan je moeilijk vergelijken met een hobby.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 18:59   #375
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer je echt een kind wilt doe dan eerst iets aan je situatie? Daarmee bedoel ik een baan zoeken, iets sparen, een toekomstperspectief opbouwen voor dat kind? Je zult vast een goede moeder zijn wanneer je ook verantwoordelijkheid wilt opnemen ?
2
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 21:51   #376
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Kinderen kan je moeilijk vergelijken met een hobby.
Natuurlijk wel, bij een hobby is er geen ander ('nieuw') mens van je afhankelijk, bij kinderen krijgen wel. Dat is toch een significant verschil. Men zegt dan: 'ze moet iets doen aan haar situatie', maar die 'situatie' hangt natuurlijk samen met de mate waarin en de wijze waarop haar psyche haar toelaat om voor zichzelf te zorgen. Als dat al niet te best lukt, moet je geen andere wezen afhankelijk van je maken, zelfs niet als je toevallig wat meer geld of zo zou hebben. Overigens is dat geen schande. Niet iedereen moet alles kunnen. Er zijn andere manieren dan kinderen hebben om je leven een zinvolle wending te geven. Maar de idee dat iemand psychologisch zomaar snel wezenlijk zou veranderen, is fictie. Ze heeft gewoon een bezigheid nodig en - indien ze last heeft van eenzaamheid - mensen met wie ze in het kader daarvan contact kan hebben.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 28 oktober 2020 om 21:52.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 13:59   #377
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Kinderen kan je moeilijk vergelijken met een hobby.
Nee natuurlijk niet, een hobby is vrijblijvend, kinderen een levenslange verantwoordelijkheid.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be