Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 oktober 2014, 13:20   #81
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

als het over details gaat, haak ik af.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 15:19   #82
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik denk dat je het niet goed begrijpt: ik zal het dus trachten uit te leggen. JOUW voeten zijn - als volwassene- helemaal volgroeid. Natuurlijk is er niks op tegen dat je tweedehandsschoenen koopt voor jezelf. MAAR: kindervoetjes moeten zich nog "vormen". Het kan echt schadelijk zijn om kinderen 2-de hands schoenen te laten dragen aangezien de schoen zich gevormd heeft naar de voetjes van de oorspronkelijke "eigenaar". Daarom, om niet het risico te lopen dat mijn kinderen misvormde voetjes zouden krijgen heb ik nooit 2de handsschoentjes gekocht.
ach i see, wist ik niet ..
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 15:20   #83
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Guinevere. Het zijn de kinderen die bepalen wat ze dragen. Niet de ouders.
als dat van zo'n vervelende ettertjes worden -> een lap om hun oren ja! kinderen die willen, die krijgen op hun billen!!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 15:23   #84
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
als dat van zo'n vervelende ettertjes worden -> een lap om hun oren ja! kinderen die willen, die krijgen op hun billen!!
In een andere discussie zeg je kinderen te haten, waarom open je dan eigenlijk dit soort discussies? Kunt u niet uw ding doen onder koetjes en kalfjes of zo?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 15:24   #85
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
als dat van zo'n vervelende ettertjes worden -> een lap om hun oren ja! kinderen die willen, die krijgen op hun billen!!
Moest je dit menen, ik zou je daar een deftig antwoord op willen geven. Ik doe geen moeite, wegen verloren moeite en praten tegen dubbelnicks.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 15:26   #86
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
In een andere discussie zeg je kinderen te haten, waarom open je dan eigenlijk dit soort discussies? Kunt u niet uw ding doen onder koetjes en kalfjes of zo?
ja 'haten' als in 'een job met kinderen' .. het wordt zo te zien erg letterlijk genomen lol
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 15:28   #87
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik niet. Kinderen hoeven niet altijd in Zara, Mexx, of andere merken rond te lopen. Dat doen de ouders alleen om onder elkaar te kunnen pochen en stoefen met hun kind. De kleren bij kinderen worden snel klein en moeten ook in de dag soms vaker verwisseld worden. Ik zou ze zonder schuldgevoelens in zeeman en wibra kleding steken.
Dat is flauwe kul...kleine kinderen maken nergens een probleem van maar bij pubers wordt echt wel gewaardeerd dat je ook af en toe iets koopt zoals ze het zelf willen, daarom doen ouders dit, wat vaak gecombineerd wordt met goedkopere zaken zodat het betaalbaar blijft. Je kunt bij pubers aan schoenen en jassen meer besteden en rekening houden met wat ze zelf belangrijk vinden, het gaat niet over schuldgevoelens maar begrijpen dat op sommige leeftijden " erbij horen " belangrijk is, iets waar ze ook vanzelf weer uitgroeien.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 15:29   #88
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Moest je dit menen, ik zou je daar een deftig antwoord op willen geven. Ik doe geen moeite, wegen verloren moeite en praten tegen dubbelnicks.
Moest ze alleen bij bembem gebleven zijn zou het een prachtige construct geweest zijn, maar ze kan haar stijl niet verbergen in de postings van al haar dubbelnicks, zelfs al voert ze soms met een drietal nicks zelfgesprekken om de door haar opgestarte draad actueel te houden.
Trek de stijl van bv. Guinevere maar eens na.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 10 oktober 2014 om 15:31.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 15:30   #89
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
ja 'haten' als in 'een job met kinderen' .. het wordt zo te zien erg letterlijk genomen lol
ik had het over dubbelnicks, Bembem. Je hoeft niet na te trappen met schaapachtig Wibra-praat. Je speelt hier iets meer dan een dubbelrol. Heb je al eens overwogen om bij een psychiater langs te gaan.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 15:30   #90
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

re-@alice, er is trouwens een verschil met kinderen van anderen, als die vervelend doen kan je ze namelijk geen klap verkopen, want dan ben je de kindermishandelaarster ... *rolls eyes* ... nee, geef mij maar mijn eigen kindjes, het zullen wel brave zijn (hoop ik)
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 15:32   #91
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
ik had het over dubbelnicks, Bembem. Je hoeft niet na te trappen met schaapachtig Wibra-praat. Je speelt hier iets meer dan een dubbelrol. Heb je al eens overwogen om bij een psychiater langs te gaan.
ow Rudy ik ben helemaal geen dubbelnick, ik zit hier enkel met Bembem op dit forum! boooo! (de 20ste ga ik weer langs bij m'n zielenknijper, maar da's omwille van m'n depressie, niet dat het je aangaat trouwens) LOL!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 15:32   #92
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Moest ze alleen bij bembem gebleven zijn zou het een prachtige construct geweest zijn, maar ze kan haar stijl niet verbergen in de postings van al haar dubbelnicks, zelfs al voert ze soms met een drietal nicks zelfgesprekken om de door haar opgestarte draad actueel te houden.
Trek de stijl van bv. Guinevere maar eens na.
bedankt Hoomer. Ik hou uw reactie voorlopig in het achterhoofd. Nogmaals bedankt.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 15:38   #93
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is flauwe kul...kleine kinderen maken nergens een probleem van maar bij pubers wordt echt wel gewaardeerd dat je ook af en toe iets koopt zoals ze het zelf willen, daarom doen ouders dit, wat vaak gecombineerd wordt met goedkopere zaken zodat het betaalbaar blijft. Je kunt bij pubers aan schoenen en jassen meer besteden en rekening houden met wat ze zelf belangrijk vinden, het gaat niet over schuldgevoelens maar begrijpen dat op sommige leeftijden " erbij horen " belangrijk is, iets waar ze ook vanzelf weer uitgroeien.
kleine kinderen maken nergens een probleem van? nee maar, ik hallucineer hoeveel keer ik al niet zo'n klein ettertje in de supermarkt op de grond heb zien liggen krijsen met een rood hoofd van colère omdat mummy lief geen speeltje/snoepje/koekje wou kopen ... !!! !! en die blijven maar krijsen hé, op zo'n momenten begrijp ik echt niet dat die ouders ze geen (lichte weltevertsaan) correctie geven! het zou bij mijn ouders niet gepakt hebben hoor! (niet dat het nodig was, ik was een heel braaf kind btw, idem dito als puber) ..
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 15:40   #94
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
bedankt Hoomer. Ik hou uw reactie voorlopig in het achterhoofd. Nogmaals bedankt.
eww! Guinevere is helemaal geen dubbelnick van me LOL
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 18:26   #95
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
kleine kinderen maken nergens een probleem van? nee maar, ik hallucineer hoeveel keer ik al niet zo'n klein ettertje in de supermarkt op de grond heb zien liggen krijsen met een rood hoofd van colère omdat mummy lief geen speeltje/snoepje/koekje wou kopen ... !!! !! en die blijven maar krijsen hé, op zo'n momenten begrijp ik echt niet dat die ouders ze geen (lichte weltevertsaan) correctie geven! het zou bij mijn ouders niet gepakt hebben hoor! (niet dat het nodig was, ik was een heel braaf kind btw, idem dito als puber) ..
is dat uw probleem ? Je beschouwt jezelf toch niet als solidair wereldverbeteraar in de supermarkt, ... Ik heb hoogstens medelijden met die moekes. En met die kindjes.
Ik heb het niet gewild.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 10 oktober 2014 om 18:30.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2014, 09:52   #96
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Zolang de kinderen nog echt "kind" zijn zal dat mss lukken. Maar eens ze beginnen te puberen? Mensen denken bij "kindjes krijgen" aan baby's, doch ze denken nooit verder. Denk je nu echt dat een 14-15-16-jarige naar school zou willen gaan in Wibra-Zeeman-kleren?
Ok, verder gedacht. Tegen dan zitten ze in uniformscholen en krijgen ze met de solden 2 x per jaar een budget om zelf te besteden... onder mijn supervisie. Of ze doen een studentenjob als 't voor hen zo belangrijk is om alles zelf te kiezen, want ik zeg altijd: eerst zelf verdienen, dan pas op je eentje kiezen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 11 oktober 2014 om 09:54.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2014, 10:00   #97
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is flauwe kul...kleine kinderen maken nergens een probleem van maar bij pubers wordt echt wel gewaardeerd dat je ook af en toe iets koopt zoals ze het zelf willen, daarom doen ouders dit, wat vaak gecombineerd wordt met goedkopere zaken zodat het betaalbaar blijft. Je kunt bij pubers aan schoenen en jassen meer besteden en rekening houden met wat ze zelf belangrijk vinden, het gaat niet over schuldgevoelens maar begrijpen dat op sommige leeftijden " erbij horen " belangrijk is, iets waar ze ook vanzelf weer uitgroeien.
Bij "kledingbudget voor kindjes" denk ik niet meteen aan pubers. Vandaar dat ik daar niks over schreef, zoals de meesten, maar dat wil niet zeggen dat ik er geen gedacht over heb. Euh, en voor de rest moet je je gedachten met de realiteit bijstellen eens het zo ver is, zeker? Want ik heb nog geen kinderen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2014, 10:09   #98
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
kleine kinderen maken nergens een probleem van? nee maar, ik hallucineer hoeveel keer ik al niet zo'n klein ettertje in de supermarkt op de grond heb zien liggen krijsen met een rood hoofd van colère omdat mummy lief geen speeltje/snoepje/koekje wou kopen ... !!! !! en die blijven maar krijsen hé, op zo'n momenten begrijp ik echt niet dat die ouders ze geen (lichte weltevertsaan) correctie geven! het zou bij mijn ouders niet gepakt hebben hoor! (niet dat het nodig was, ik was een heel braaf kind btw, idem dito als puber) ..
Dat het zo ver is kunnen komen, heeft er wellicht mee te maken dat zo'n ettertje NOOIT werd gecorrigeerd op zijn gedrag. En dat hoeft niet noodzakelijk met een tik. Ik begrijp zo'n ouders dus ook echt niet. Die laten de zaak maar betijen, grijpen niet in, alles wat hun kind doet is schattig, het wordt alleen maar beloond, enz. Als je sommige kinderen bezig ziet, zou je de ouders echt een lap willen verkopen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 11 oktober 2014 om 10:09.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2014, 11:35   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
kleine kinderen maken nergens een probleem van? nee maar, ik hallucineer hoeveel keer ik al niet zo'n klein ettertje in de supermarkt op de grond heb zien liggen krijsen met een rood hoofd van colère omdat mummy lief geen speeltje/snoepje/koekje wou kopen ... !!! !! en die blijven maar krijsen hé, op zo'n momenten begrijp ik echt niet dat die ouders ze geen (lichte weltevertsaan) correctie geven! het zou bij mijn ouders niet gepakt hebben hoor! (niet dat het nodig was, ik was een heel braaf kind btw, idem dito als puber) ..
Bij ons pakt dat ook niet, hoor. Ook al moet ik de verwarde, boze, verbaasde, afwijzende... blikken van sommige mensen trotseren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2014, 11:36   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Zolang de kinderen nog echt "kind" zijn zal dat mss lukken. Maar eens ze beginnen te puberen? Mensen denken bij "kindjes krijgen" aan baby's, doch ze denken nooit verder. Denk je nu echt dat een 14-15-16-jarige naar school zou willen gaan in Wibra-Zeeman-kleren?
Ongetwijfeld niet naar school, maar thuis wordt er hier over het algemeen gemakkelijke en vrij goedkope kleding gedragen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be