Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juli 2006, 09:28   #61
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Waarom zeg jij 'onterecht' onverdraagzaam? Je stelt toch de vraag of het terecht is of niet, maar je stelt meteen dat het onterecht is...

Anyway, ik vind dat ze nogal onverdraagzaam zijn omdat ze gehele bevolkingsgroepen over één kam scheren. Dat stoort mij het meest.
Bijvoorbeeld het islamofobe zoals Dewinter dat zelf omschreef. Een fobie hebben van mensen is niet meteen een toonbeeld van verdraagzaamheid.

Nog nooit heb ik één positief woord over een Marokkaan gehoord van het VB, wel allerlei scheldwoorden. Dan kan je het tch niet vreemd vinden dat ze als onverdraagzaam worden aanzien? Kan jij zo'n positieve commentaar vinden om mijn gedachten te ontkrachten? Je mag ze ook in de weegschaal leggen tegen al het negatieve dat ze over vreemden schrijven. Dan zie je meteen ook bij welke commetnaar over vreemdelingen het VB zijn gewicht in de schaal legt.

Al dat zwart/wit denken en telkens op anderen kappen zonder één teken te geven van zelfkritiek, is nog zo'n teken van onverdraagzaamheid.

Of je anderen daarmee kan vergelijken wil ik nu niet bespreken. Zou kunnen, maar jouw vraag ging over het VB, toch?

Nu is onverdraagzaamheid niet enkele een probleem van het VB hoor. Onze hele cultuur is steeds meer doordrongen van 'ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken'. Alles moet snel gaan en iedereen moet zoveel mogelijk persoonlijk voordeel halen in zo weinig mogelijk tijd. Het VB speelt daar dan ook leuk op in.
Filip Dewinter had het in dat intervieuw over een bepaalde angst voor het extreem geweld dat sommige islamieten gebruiken in het oosten of andere Aziatische landen ! dus "islam-terroristen-fobie" was misschien iets duidelijker geweest. Islam als vredelievende godsdienst op zich, daar heeft niemand iets tegen, net zoals elke andere godsdienstvrijheid wordt gerespecteerd.

Er wordt vooral veel veralgemeend - zowel door links als rechts - maar er zijn wel feiten, dagelijkse storende kleine criminaliteit, agressiviteit, baldadigheden, geweld. Dat stoort de mensen en duwt ze richting Vlaams (Blok) Belang.

Je moet die zaken niet minimaliseren zoals links meestal doet, maar hiermee gooien veel jongeren (12 - 18 jaar) hun eigen ruiten in, vergooien ze hun toekomst, belasten ze enorm hun ouders en al de families die het wel goed menen... door hun eigen schuld lopen er veel marokkanen met een bult. Zo zijn er tientallen wijken in Brussel, Mechelen, Antwerpen... waar het niet meer leuk leven is. Er is geen respect meer, respect moet je verdienen, elke dag...
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 11:44   #62
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
België Barst ! Het is niet beleefd en tamelijk onverdraagzaam dit aan de meerderheid van de Belgische bevolking die dat niet wenst toe te wensen.....
België Barst ! is voor mij een korte kernachtige uitspraak die aangeeft in welke richting het blok wil gaan. Ze wil Belgie laten uiteenvallen.
Vlaanderen zou onafhankelijk worden.
Sommigen zullen dit niet wenselijk vinden.
Ikzelf zou er best kunnen mee leven in een Belgie te leven dat eerlijk is naar zijn bevolking toe. Voor mij zou Belgie dan niet moeten barsten.
Nu echter met de jaarlijkse miljardenstromen naar Wallonie vind ik dit wel gewenst. Ik heb niets tegen solidariteit, maar wel tegen profetariaat.
Een regio die nooit heeft gegeven, maar steeds heeft gevraagd(geëist), moet men daar solidair mee blijven. Of wordt het niet eens tijd dat deze regio zelf eens haar verantwoordelijkheid neemt?
Voor mij het laatste dus.
Dus grotendeels akkoord met vb wat dit betreft.



Eigen Volk Eerst ! Het is niet beleefd en tamelijk onverdraagzaam om bezoekers, economische partners op dergelijke manier welkom te heten....

Concentrische cirkels:
Eerst ikzelf, mijn gezin, mijn familie en vrienden, gelijkgezinden enz...
Er zijn weinig mensen die een wildvreemde zullen verkiezen boven hun vriend als het op aan komt.
Ik vind er niets vies aan dit principe te erkennen het zit in bijna ieder van ons. Het omgekeerde vind je (zoals gezegd) veel minder terug.
En net dat willen de pc partijen naar mijn aanvoelen ons teveel opdringen.
Zij hoeven niet te bepalen waar mijn voorkeuren liggen, dat zal ik zelf wel doen. Ik vind het al ver gekomen als een bedrijfsleider (bvb) Fereyn niet eens zelf meer mag kiezen wie hij aanneemt of niet, te gek om los te lopen vind ik dat.

Aanpassen of Opkrassen ! Zo spreekt men niet tegen anderen tenzij men een reactie wenst uit te lokken .........

Het is idd een vrij provocerende slogan, akkoord.
Het is ook een tendens om een boodschap in een zo kort mogelijke gebalde manier weer te geven.
Dit gaat niet altijd gepaard met de nodige tact en nuance.
Akkoord dus wat betreft de toon, die is vrij agressief.
Maar met de kern van de boodschap ben ik het wel eens.
Persoonlijk vind ik het te gek dat een gast eisen gaat stellen in een gastgezin. Dat is wat er ongeveer gebeurd als je het doortrekt op een ruimer vlak.
Als ik ergens uitgenodigd wordt zal ik enkel op de uitnodiging ingaan als ik weet dat ik zal kunnen leven met de manier van leven van de gastheer.
Je gaat toch ook niet naar een nudistenstrand om te eisen dat iedereen een zwembroek aantrekt?
Als je daar naartoe gaat weet je dat dat de gewoontes zijn en pas je je aan ofwel blijf je er weg.
Die vrijheid van keuze heb je, waarom dan klagen?

Met vriendelijke en beleefde groet
Een vriendelijke en beleefde groet terug

zie blauw
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 11:46   #63
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Ik zal het nog eens zeggen: het gaat mij niet om het juridische en politieke van het arrest maar wel om de stavingsstukken !
(Die stavingsstukken dus o.a. als antwoord op de vraag of VB onterecht onverdraagzaam is.)

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 11 juli 2006 om 11:46.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 12:06   #64
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik zal het nog eens zeggen: het gaat mij niet om het juridische en politieke van het arrest maar wel om de stavingsstukken !
(Die stavingsstukken dus o.a. als antwoord op de vraag of VB onterecht onverdraagzaam is.)
is dacht ik reeds beantwoord door paulus

Citaat:
Daarna heeft men tot zeven maal toe de wet gewijzigd, waaronder drie keer de grondwet en een Waalse rechter gevonden die, niet het Vlaams Belang, maar wel drie vzw aan het Vlaams Belang verbonden, wist te veroordelen voor een overtreding op de bewuste, in een nieuw pakje gegoten, antiracismewet.

Maar zij werden niet veroordeeld voor racisme. Ze werden veroordeeld voor "aanzetten tot racisme" en dat is mijn inziens toch wel iets helemaal anders.
Waarna de vraag blijft waar is het vb onterecht onverdraagzaam?
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 22:55   #65
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Heu?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 23:47   #66
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Alé dan, ze zijn voor een vreemdelingenbeleid dat tegen vreemdelingen is. En ze zijn ook tegen vreemdelingen.
Waarom mogen die vreemdelingen niet in hun eigen land blijven en de problemen daar proberen op te lossen? Wat is er daar verkeerd aan? Ge vergist u trouwens. Nu is het zo dat velen vanuit de ontwikkelingslanden naar hier immigreren waardoor er niemand is die de problemen daar oplost.

Ik vind uw opmerking bijzonder grof en beledigend. Alsof die mensen hun vaderland "slecht" zou zijn voor hen! En alsof het "slecht" zou zijn om de problemen in de ontwikkelingslanden op te lossen. Van u moet men de problemen in de ontwikkelingslanden in stand houden, dus. Dat vind ik echt grof.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 00:20   #67
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 05:34   #68
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Waarom mogen die vreemdelingen niet in hun eigen land blijven en de problemen daar proberen op te lossen? Wat is er daar verkeerd aan? Ge vergist u trouwens. Nu is het zo dat velen vanuit de ontwikkelingslanden naar hier immigreren waardoor er niemand is die de problemen daar oplost.

Ik vind uw opmerking bijzonder grof en beledigend. Alsof die mensen hun vaderland "slecht" zou zijn voor hen! En alsof het "slecht" zou zijn om de problemen in de ontwikkelingslanden op te lossen. Van u moet men de problemen in de ontwikkelingslanden in stand houden, dus. Dat vind ik echt grof.
Zeer juist!

En wat velen niet weten is dat het Vlaams Belang een veel grotere dotatie voorziet voor ontwikkelingshulp in haar programma dan de traditionele partijen. Alsof echte racisten zoiets zouden doen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 06:30   #69
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Zeer juist!

En wat velen niet weten is dat het Vlaams Belang een veel grotere dotatie voorziet voor ontwikkelingshulp in haar programma dan de traditionele partijen. Alsof echte racisten zoiets zouden doen.

Paulus.
Wat deze jongen anderzijds wel ziet is dat u zich blijkbaar met veel gemak in de rol van Pontius Pilatus weet in te leven. Even de handjes in het rozenwater wassen en we zijn weer proper...

Ik had van iemand die zich "christelijk geïnspireerd" noemt iets anders verwacht. Een graf blijft een graf, of je het nu wit kalkt of niet.
__________________
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 08:33   #70
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Wat deze jongen anderzijds wel ziet is dat u zich blijkbaar met veel gemak in de rol van Pontius Pilatus weet in te leven. Even de handjes in het rozenwater wassen en we zijn weer proper...

Ik had van iemand die zich "christelijk geïnspireerd" noemt iets anders verwacht. Een graf blijft een graf, of je het nu wit kalkt of niet.
Ik had van CD&V-ers die zich 'christelijk geïnspireerd' noemen al jaren iets anders verwacht. De openheid en eerlijkheid van Paulus, bij voorbeeld. Het lef om de dingen bij naam te noemen. Het lef om op te boksen tegen de politiek correcte demoniseringen en zich los te wrikken van het progressieve gedachtefascisme van de linkerzijde. Minder onderkruiperigheid, meer respect, ook voor meningen die de vinger in de zere wonde leggen.
Maar tjeven blijven tjeven, of ze nu een kruisje rond hun nek dragen of niet.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 11:39   #71
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Ik had van CD&V-ers die zich 'christelijk geïnspireerd' noemen al jaren iets anders verwacht. De openheid en eerlijkheid van Paulus, bij voorbeeld. Het lef om de dingen bij naam te noemen. Het lef om op te boksen tegen de politiek correcte demoniseringen en zich los te wrikken van het progressieve gedachtefascisme van de linkerzijde. Minder onderkruiperigheid, meer respect, ook voor meningen die de vinger in de zere wonde leggen.
Maar tjeven blijven tjeven, of ze nu een kruisje rond hun nek dragen of niet.
Van u had ik dan weer niks anders verwacht.
__________________
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 12:58   #72
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Eventjes herhalen wat in de openingspost stond lijkt me niet overbodig:

Ik wil ook oproepen om niet op de man te spelen in deze, maar op de bal en met wederzijds respect, waarvoor mijn dank.
Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 13:17   #73
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Eventjes herhalen wat in de openingspost stond lijkt me niet overbodig:

Ik wil ook oproepen om niet op de man te spelen in deze, maar op de bal en met wederzijds respect, waarvoor mijn dank.
Paulus.
Wel Paulus, ik zal me verduidelijken. Wie denkt dat het Vlaams Belang na het fameuze proces tegen de vzw's rond het Blok nu plots is "witgewassen", vergist zich. Meerdere kopstukken hebben dit trouwens onomwonden reeds gesteld: soms was "de communicatie wat ongelukkig" (stelden zowel Vanhecke als FDW), maar de essentie van de boodschap blijft onverminderd overeind. En daar komt het dan uiteindelijk op neer: communicatie. Uiteraard zal het VB in z'n publicaties nauwgezet waken over de legaliteit van de uitspraken; ondertussen hebben de opponenten hun (m.i. gruwelijk ondemocratische) instrumentarium immers verder uitgebouwd. Maar wie wil weten hoe het VB denkt over de samenleving mag het draadje dat zo'n twintig jaar geleden werd uitgezet gerust oppikken. Ik moest trouwens heel hard lachen toen miss Morel staalhard stond te beweren dat "ze" niks konden vinden in de Belang-publicaties om het VB op te "pakken". Je hoeft immers geen racistische taal te gebruiken om racistische ideeën te luchten. Al wat er nodig is, is een goede jurist en een copywriter die samenzitten om de vertaalslag te maken.

Het hangt er trouwens ook van af welk VB je precies bedoelt. Het VB van de goed gecoachte kopstukken, van de officiële publicaties en statements of het VB dat zich dezer dagen op de markten en in de café's tussen het volk mengt in de aanloop naar de verkiezingen. Mocht het me voldoende interesseren, dan zou ik een heel mooie bloemlezing aan onverdraagzame uitspraken kunnen registreren. Want ik kom nl. regelmatig wel eens buiten...

Sorry dat ik je dus niet volg in die oefening in hogere Jezuïetenlogica; ik ben nl. iets té goed vertrouwd met de "truken van de foor".

Voor het overige interesseert het VB als maatschappelijk fenomeen me slechts in die mate dat het aantoont hoe kortzichtig de traditionele politieke partijen met bepaalde problemen omgaan.
__________________
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 14:06   #74
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
zie blauw
Dat aanpassen of opkrassen geldt spijtig genoeg ook voor de eigen bevolking die de denkwijze van het VB maar gedwee moet volgen......

Ik wil niet barsten noch mij aanpassen aan de normen en waarden van die partij, die tegen alle humanistische principes die ik belangrijk vind indruist.

mvg
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 15:39   #75
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
al één vooroordeel minder :
Welkom Boussoufa!


08.05.2006 13.47u - De Marokkaanse voetballer Mbark Boussoufa kreeg gisteren de trofee “Profvoetballer van het jaar”. De stervoetballer van AA Gent werd door zijn collega’s verkozen en liet de andere kandidaten ver achter zich.
Het moet niet altijd kommer en kwel zijn. We hebben de laatste jaren, maanden en weken al genoeg slecht nieuws te slikken gekregen over allochtone probleemjongeren.
Mbark Boussoufa bewijst dat het ook anders kan. Hij is een mooi voorbeeld van geslaagde integratie. Hij zorgt niet alleen voor fraai voetbal op de grasmat, hij is ook een toonbeeld van fair-play en weet zich in vlekkeloos Nederlands uit te drukken. De 21-jarige Boussoufa bewijst met andere woorden dat allochtonen best wel kansen krijgen in onze samenleving, als ze die ook willen zien en grijpen. Hij kan een teken van hoop zijn voor ons allemaal, autochtonen en allochtonen.
Onze tegenstanders maken van het vreemdelingenstandpunt van het Vlaams Belang maar al te vaak de karikatuur: “alle vreemdelingen buiten”. Maar dat is natuurlijk onzin. Wij steken de hand uit naar die vreemdelingen die hier Vlaming onder de Vlamingen willen worden. Wie dat niet wil, moet zijn geluk maar elders zoeken.
Wij steken de hand uit naar die immigranten die hier wonen en werken en die onze taal leren, onze waarden en normen en onze wetten respecteren. En daarom roepen wij vandaag: Welkom Boussoufa!


Djeezes, als "voorbeeld woor integratie" halen ze ne langs alle kanten in de watten gelegde voetballer aan die naar hier gehaald is met garantie op werkzekerheid en waarschijnlijk een maandwedde heeft die bij de meeste mensen overeenkomt met hun jaarwedde.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 15:49   #76
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Djeezes, als "voorbeeld woor integratie" halen ze ne langs alle kanten in de watten gelegde voetballer aan die naar hier gehaald is met garantie op werkzekerheid en waarschijnlijk een maandwedde heeft die bij de meeste mensen overeenkomt met hun jaarwedde.
Boussoufa is trouwens Nederlander.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 16:00   #77
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Zeer juist!

En wat velen niet weten is dat het Vlaams Belang een veel grotere dotatie voorziet voor ontwikkelingshulp in haar programma dan de traditionele partijen. Alsof echte racisten zoiets zouden doen.

Paulus.
Kan je eens een linkje posten aub?

Laatst gewijzigd door dejohan : 12 juli 2006 om 16:00.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 16:24   #78
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Kan je eens een linkje posten aub?
Ik dacht eerst te zeggen: lees eens eerst het VLaams Belang programma alvorens uit de lucht te vallen, maar soit.

Daar staat (copy/paste):


Zoals de naam het zegt, kan het uiteraard niet de bedoeling zijn van ontwikkelingssamenwerking om de betrokken landen voor altijd afhankelijk te maken van steun uit het Westen. Alleen projecten die ervoor zorgen dat ontwikkelingslanden na verloop van tijd op eigen benen kunnen staan, verdienen steun. Bovendien pleiten wij ervoor de ontwikkelingssamenwerking te heroriënteren door meer nadruk te leggen op de thuislanden van de hier verblijvende niet-Europese vreemdelingen. Een deel van de fondsen voor ontwikkelingssamenwerking kan de sociaal-economische ontwikkeling in deze landen stimuleren. Dit kan ongetwijfeld de begeleide terugkeer van een aantal in Vlaanderen verblijvende vreemdelingen in de hand werken.

Ik vind dat ze daarin gelijk hebben.


Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 18:56   #79
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
België Barst ! Het is niet beleefd en tamelijk onverdraagzaam dit aan de meerderheid van de Belgische bevolking die dat niet wenst toe te wensen.....
Het is een politiek slogan, gesteund op cijfermateriaal dat aantoont dat de Vlamingen ssinds de onafhankelijkheid van België voor de Walen werken, dit nog steeds doen, en er niks is wat er op lijkt dat dit in de toekomst ooit zal veranderen. Dit heet onderdrukking. Strijden tegen onderdrukking, is strijden tegen onrecht.

Citaat:
Eigen Volk Eerst ! Het is niet beleefd en tamelijk onverdraagzaam om bezoekers, economische partners op dergelijke manier welkom te heten....
Het is onnatuurlijk om het eigen volk in de kou te laten staan voor het welzijn van vreemden. Het gaat niet over economische partners die meewerken aan het welzijn van Vlamingen.

Citaat:
Aanpassen of Opkrassen ! Zo spreekt men niet tegen anderen tenzij men een reactie wenst uit te lokken .........

Met vriendelijke en beleefde groet
Zo spreekt men wel tegn ongenode gasten die de wet willen stellen in het huis van hun gastheer.

Eveneens vriendelijke en beleefde groet,

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 20:54   #80
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Dat aanpassen of opkrassen geldt spijtig genoeg ook voor de eigen bevolking die de denkwijze van het VB maar gedwee moet volgen......

Ik wil niet barsten noch mij aanpassen aan de normen en waarden van die partij, die tegen alle humanistische principes die ik belangrijk vind indruist.

mvg
Hoef je ook niet te doen, tenzij vb een absolute meerderheid haalt.
Op dat ogenblik is het niet onmogelijk dat er enkele wetten gemaakt worden waar je mss niet blij zal mee zijn.

Anderen dan weer wel waarschijnlijk.

Maar ja hetgeen goed is voor de één is dat niet noodzakelijkerwijze voor de ander.

Maar dat is ook nu zo, dus in die zin zou er niet veel veranderen.

Aflossing van de wacht gebeurd nu eenmaal af en toe, niks onatuurlijks aan
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be