Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juni 2020, 19:39   #41
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Aangezien het grootste deel van dat fortuin geroofd werd door Leo II, is de teruggave van de helft nu, zeer billijk.
Maar ik vrees dat de modale belastingbetaler zal opdraaien voor die "geste".
Tweemaal neen:

- Flippie heeft geen schuld aan de fouten van zijn betoudovergrootoom. Hoe zou jij zijn als ze je geld afnamen omdat je betoudovergrootoom een dief was?

- Hoever moet men teruggaan? Dan moeten wij toch ook schadevergoeding vragen aan de Oostenrijkers, Spanjaarden, Fransen, en ik vergeet nog een paar andere overheersers?
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 30 juni 2020 om 19:41.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 19:49   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

De Congolees met de klak, de gewone simpele dus, diegene die er niet zo zeker van is dat hij zijn familie gans de komende week elke dag van eten zal kunnen voorzien,
is heel erg in zijn nopjes met de diepe spijt van de man van Laeken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 19:50   #43
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Tweemaal neen:

- Flippie heeft geen schuld aan de fouten van zijn betoudovergrootoom. Hoe zou jij zijn als ze je geld afnamen omdat je betoudovergrootoom een dief was?

- Hoever moet men teruggaan? Dan moeten wij toch ook schadevergoeding vragen aan de Oostenrijkers, Spanjaarden, Fransen, en ik vergeet nog een paar andere overheersers?
Klopt, maar hij profiteert toch maar mooi mee van het familie-fortuin dat voornamelijk voor een groot stuk werd opgebouwd met de diefstallen van Leo II. Wel, dan mag van dat familie-fortuin een stuk teruggegeven worden aan de Congolezen. Het zou veel meer betekenen dan een steriele "sorry" of andere excuses.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 30 juni 2020 om 19:58.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 19:52   #44
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Tweemaal neen:

- Flippie heeft geen schuld aan de fouten van zijn betoudovergrootoom. Hoe zou jij zijn als ze je geld afnamen omdat je betoudovergrootoom een dief was?

- Hoever moet men teruggaan? Dan moeten wij toch ook schadevergoeding vragen aan de Oostenrijkers, Spanjaarden, Fransen, en ik vergeet nog een paar andere overheersers?
Klopt het waren toen anderen tijden.

Maar het moet wel degelijk heel duidelijk erkend worden dat dit op macht en winstbejag onmenselijk sadistisch gedrag was zodat dit “duivels gedrag” hopelijk nooit meer terug algemeen word.

Zeker nu de wereld er financieel dreigt onderuit te gaan en de Trump(s) zich al laten horen en "de mens" in hun handelen uitschakelen om winsten te maken!

Maar het kan ook niet dat bv er wel verontschuldigt word voor het gedrag in Congo maar er met geen woord gerept word over periode van priester Daens en het onrecht te lande onder Leopold II……?!?!?

De jaren lange discrimineerden toestand tegen over mensen die leven op Vlaamse bodem!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 19:56   #45
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Tweemaal neen:

- Flippie heeft geen schuld aan de fouten van zijn betoudovergrootoom. Hoe zou jij zijn als ze je geld afnamen omdat je betoudovergrootoom een dief was?

- Hoever moet men teruggaan? Dan moeten wij toch ook schadevergoeding vragen aan de Oostenrijkers, Spanjaarden, Fransen, en ik vergeet nog een paar andere overheersers?
Ok, dus de Belgische bevolking kan dan opdraaien voor het voormalige privébezit van de Koninklijke familie daar ?

Denk dat je moet kijken naar het bezit van de familie daar, kan mij niet voorstellen dat daar geen familiaire stichtingen of fondsen achter zitten....
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 20:02   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De forumfans van de Belgische vvorst zwijgen niet voor niets als vermoord.
Kijk, ik vind dat ginder normaal. Vae victis. Het is totaal normaal dat een volk / heerser die een land KAN leegroven, en een bevolking KAN uitbuiten en afmaken, dat ook doet.

Het domme idee van deze tijden dat dat "not done" is, is een van de dwalingen van deze tijden. Het is waar men moet naar streven, immers: anderen onder de voet lopen, plunderen, in slavernij drijven, en uitmoorden. Zo wordt men groot.

Als ze zich ginder in de Congo niet konden verdedigen, en dus het onderspit dolven, is het normaal dat ze platgewalst werden. Dat "Belgie" nog altijd profiteert daarvan is gewoon een goeie zaak, zo hoort het. Het waren de overwinnaars. Die komen alles toe wat ze kunnen nemen: daarom ben je immers overwinnaar.

De veralgemeende losers-bewondering die er tegenwoordig heerst zal wel redelijk snel tot eigen ondergang leiden als er een paar zijn die nog een normale plunderende overwinningneiging hebben behouden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 20:04   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Maar het moet wel degelijk heel duidelijk erkend worden dat dit op macht en winstbejag onmenselijk sadistisch gedrag was zodat dit “duivels gedrag” hopelijk nooit meer terug algemeen word.
Het is de normale manier van doen. Het is enkel nu in een algemene verdwazing dat zoiets scheef bekeken wordt. Het is de grond van alle succes.

Doorheen de geschiedenis. Afmaken en afgemaakt worden. Veroveren en veroverd worden. Onderdrukken en onderdrukt worden. Uitbuiten en uitgebuit worden. De basis zin van het leven.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 20:13   #48
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ok, dus de Belgische bevolking kan dan opdraaien voor het voormalige privébezit van de Koninklijke familie daar ?

Denk dat je moet kijken naar het bezit van de familie daar, kan mij niet voorstellen dat daar geen familiaire stichtingen of fondsen achter zitten....
Man man man, het draait nog steeds uitsluitend om geld….hoe kan ik de ander financieel stropen en zelf beter van worden.

Leopold II en co deden het via fysiek terreur en nu gebeurd het via witte boord criminaliteit technieken gebruik makend van pers en TV en belangengroepen allerlei….. met als enige doel geld en macht te vergaren.

Terwijl het erkennen van mensen te misbruiken, mishandelen enz er zou moeten zijn om algemeen aanvaarding te creëren dat dit niet kan of mag getolereerd worden. Nergens ter wereld.

Dat respect voor de mens boven geld gewin moet staan. Dat is een houding en geen systeem om agressief, via repressie of nu door pers en TV te activeren en via advocaten truc sluw geld uit te persen!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 20:18   #49
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Man man man, het draait nog steeds uitsluitend om geld….hoe kan ik de ander financieel stropen en zelf beter van worden.

Leopold II en co deden het via fysiek terreur en nu gebeurd het via witte boord criminaliteit technieken gebruik makend van pers en TV en belangengroepen allerlei….. met als enige doel geld en macht te vergaren.

Terwijl het erkennen van mensen te misbruiken, mishandelen enz er zou moeten zijn om algemeen aanvaarding te creëren dat dit niet kan of mag getolereerd worden. Nergens ter wereld.

Dat respect voor de mens boven geld gewin moet staan. Dat is een houding en geen systeem om agressief, via repressie of nu door pers en TV te activeren en via advocaten truc sluw geld uit te persen!
Hoorde een aantal inwoners in de Congo over de periode van Leopold II daar. De herinneringen zijn en blijven daar, daarmee ook de pijn die dit volk is aangedaan.

Pijn kan worden verzacht met geld, want geld is gewoon een aflaat voor de verschrikkingen van destijds.

In Nederland is nu sprake van boetegeld aan Joodse organisaties vanwege de foute houding van het gemeentebestuur en het ambtelijk apparaat destijds. Dat is ook goed en werkt louterend..
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 30 juni 2020 om 20:21.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 20:21   #50
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is de normale manier van doen. Het is enkel nu in een algemene verdwazing dat zoiets scheef bekeken wordt. Het is de grond van alle succes.

Doorheen de geschiedenis. Afmaken en afgemaakt worden. Veroveren en veroverd worden. Onderdrukken en onderdrukt worden. Uitbuiten en uitgebuit worden. De basis zin van het leven.
Klopt inderdaad.
Maar mogen wij niet evolueren naar beter? Lins is altijd maar bezig over en voor de mensen ....maar het zijn de eerste geweest die zelfs daklozen bestolen in deze tijd.
Komt er ooit en mentaliteit verandering.... wie zal het zeggen. maar misschien heel misschien door te erkennen dat wat gebeurde onder Leopold II niet kon, kan misschien een stap gezet worden in meer respect voor de mens.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 20:22   #51
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Klopt inderdaad.
Maar mogen wij niet evolueren naar beter? Lins is altijd maar bezig over en voor de mensen ....maar het zijn de eerste geweest die zelfs daklozen bestolen in deze tijd.
Komt er ooit en mentaliteit verandering.... wie zal het zeggen. maar misschien heel misschien door te erkennen dat wat gebeurde onder Leopold II niet kon, kan misschien een stap gezet worden in meer respect voor de mens.
Heel mooi gezegd !
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 20:23   #52
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Hoorde een aantal inwoners in de Congo over de periode van Leopold II daar. De herinneringen zijn en blijven daar, daarmee ook de pijn die dit volk is aangedaan.

Pijn kan worden verzacht met geld, want geld is gewoon een aflaat voor de verschrikkingen van destijds.
Stuur de rekening dan maar naar diegenen die voor die aflaat verantwoordelijk zijn...

En niet naar diegenen die daarvoor géén enkele verantwoordelijkheid dragen...

Of moeten wij op ons beurt soms half Europa gaan aanklagen die elk op hun beurt onze gewesten zijn komen afstropen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 20:31   #53
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Hoorde een aantal inwoners in de Congo over de periode van Leopold II daar. De herinneringen zijn en blijven daar, daarmee ook de pijn die dit volk is aangedaan.

Pijn kan worden verzacht met geld, want geld is gewoon een aflaat voor de verschrikkingen van destijds.

In Nederland is nu sprake van boetegeld aan Joodse organisaties vanwege de foute houding van het gemeentebestuur en het ambtelijk apparaat destijds. Dat is ook goed en werkt louterend..
Het Graafschap Holland……

laten we het dan ook hebben over het koloniaal gedrag van de Nederlanden, van Engeland, van Spanje, van Portugal…..
Kijk ik weet met 100% zekerheid van het feit dat er inde jaren “60 op een plaats een loods vol graan geleverd werd in Congo. Tien jaar later werd vastgesteld dat het graan nooit verdeeld werd maar door de plaatselijke hoofdman aangeslagen voor persoonlijk gewin…. om te blijven liggen…..tot het versteend en onbruikbaar nog steeds in de loods lag.
Ik bedoel de bevolking daar heeft een snelle evaluatie van generaties en de meesten weten totaal niets meer over de koloniale periode van Leopold II zijn misdragingen….
Het zijn degenen die hier wonen … wellicht personen die onder Mobutu hun eigen volk bestolen hebben die hier nu poen, geld en macht ruiken!!!!
Het moet erkend worden zodat zulke gruwelen niet meer kunnen…. Net zoals kinderarbeid op termijn van de aarde zou moeten verdwijnen.

Als het een truc is om geld binnen te rijven is het even erg als wat Leopold II deed....geld, geld, geld
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 30 juni 2020 om 20:35.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 21:20   #54
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
(...)

Maar het kan ook niet dat bv er wel verontschuldigt word voor het gedrag in Congo maar er met geen woord gerept word over periode van priester Daens en het onrecht te lande onder Leopold II……?!?!?

De jaren lange discrimineerden toestand tegen over mensen die leven op Vlaamse bodem!
Je slaat de nagel helemaal op de kop: denk je dat de gemiddelde Belgische arbeider/keuterboer zoveel beter af was dan de Congolees in die tijd? Die moesten ook hun kloten afdraaien voor mijnheer baron, of de textielbaas.

Akkoord er werden geen handen afgekapt, maar de rijkswacht heeft ook een paar keer in de stakende arbeiders geschoten hoor.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 30 juni 2020 om 21:20.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 21:23   #55
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Hoorde een aantal inwoners in de Congo over de periode van Leopold II daar. De herinneringen zijn en blijven daar, daarmee ook de pijn die dit volk is aangedaan.

Pijn kan worden verzacht met geld, want geld is gewoon een aflaat voor de verschrikkingen van destijds.

In Nederland is nu sprake van boetegeld aan Joodse organisaties vanwege de foute houding van het gemeentebestuur en het ambtelijk apparaat destijds. Dat is ook goed en werkt louterend..
De Congolezen zijn één van de meest luie bevolking ooit. Wat kan hen die spijtbetuiging schelen, ze hebben geld geroken. Veel Belgische en Westerse bedrijven hebben nutteloos geld en risico's in Congo gepompt. Toendertijd in de jaren 80 heeft de toenmalige GB-INNO-BM een winkel neergezet die in een paar dagen leeg geroofd en kapotgeslagen werd. Idem hospitalen die de Belgische overheid daar neerzette. Na korte tijd werd de dure apparatuur gestolen of vernield. Ik moet kotsen van die huidige hypocrisie van de schuld treft de blanken, die arme negertjes werden uitgebuit.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 21:32   #56
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Die hele kolonisatie van Afrika was een vergissing. We hadden de Afrikanen rustig moeten laten leven volgens hun ontwikkelingspeil. Het stamverband leek nog het beste te werken voor hen. Kleinschalig en op maat.

Hongersnoden, ontbossing en stroperij zouden ook randfenomenen zijn geweest en Europa zou op haar beurt gevrijwaard zijn gebleven van overbevolking en immigratiestromen. Uiteraard dient Arabische slavenhandel ook als ongewenst te worden beschouwd. Nu spreek ik vooral over Zwart-Afrika natuurlijk. Egypte en de Barbarijse piraten zijn weer een ander verhaal.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 21:40   #57
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Die hele kolonisatie van Afrika was een vergissing. We hadden de Afrikanen rustig moeten laten leven volgens hun ontwikkelingspeil. Het stamverband leek nog het beste te werken voor hen. Kleinschalig en op maat.

Hongersnoden, ontbossing en stroperij zouden ook randfenomenen zijn geweest en Europa zou op haar beurt gevrijwaard zijn gebleven van overbevolking en immigratiestromen. Uiteraard dient Arabische slavenhandel ook als ongewenst te worden beschouwd. Nu spreek ik vooral over Zwart-Afrika natuurlijk. Egypte en de Barbarijse piraten zijn weer een ander verhaal.
achteraf gezien wel ja, maar ook hier beoordelen we het verleden met de blik van vandaag

Hé, ik zie dat je in Tulsa woont? Heb je iets van Trumps passage gezien, vorige week?
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 21:40   #58
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Hé, ik zie dat je in Tulsa woont? Heb je iets van Trumps passage gezien, vorige week?
lol, ik vraag me af of Trump er zelf iets van gemerkt had.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 21:45   #59
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
lol, ik vraag me af of Trump er zelf iets van gemerkt had.
snap ni goed, is dat ja of nee?
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2020, 21:46   #60
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Die hele kolonisatie van Afrika was een vergissing. We hadden de Afrikanen rustig moeten laten leven volgens hun ontwikkelingspeil. Het stamverband leek nog het beste te werken voor hen. Kleinschalig en op maat.

Hongersnoden, ontbossing en stroperij zouden ook randfenomenen zijn geweest en Europa zou op haar beurt gevrijwaard zijn gebleven van overbevolking en immigratiestromen. Uiteraard dient Arabische slavenhandel ook als ongewenst te worden beschouwd. Nu spreek ik vooral over Zwart-Afrika natuurlijk. Egypte en de Barbarijse piraten zijn weer een ander verhaal.
Het is niet meer van deze tijd om een kat een kat te noemen maar het zijn toch altijd dezelfde volkeren of rassen (dat mag ook al niet meer gezegd worden) die achter hinken door luiheid en gemakzucht.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be