Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 december 2021, 21:51   #1
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.402
Standaard Corrupte ambtenaren

Anderlechtse gemeenteambtenaren verkochten afgelopen jaren duizenden valse documenten

Vier ambtenaren van de Brusselse gemeente Anderlecht zouden de voorbije jaren duizenden valse documenten verkocht hebben. Dat meldt het Brusselse parket.

Het zou gaan om meer dan honderd valse rijbewijzen en minstens 5.700 valse 19bis-bijlagen, waarmee buitenlandse werknemers een verblijfsvergunning konden krijgen.

Het onderzoek naar de feiten ging al in januari 2020 van start, toen de gemeente Anderlecht bij het Brusselse parket aangifte deed van een een handel in valse documenten die door gemeenteambtenaren zou zijn opgezet. Na een intern onderzoek werden de vermoedelijke betrokken gemeenteambtenaren geschorst, terwijl het parket een opsporingsonderzoek opende.

“Dat onderzoek raakte op 29 oktober in een stroomversnelling toen een ambtenaar van de gemeente Anderlecht op heterdaad getuige was van valsheid in geschrifte en gebruik ervan aan het loket”, zegt parketwoordvoerster Sarah Durant. “De politiediensten arresteerden daarop de persoon die zich met de valse documenten aan het loket had gemeld en bij een huiszoeking in haar woning ontdekten de onderzoekers een groot aantal vervalste documenten.”

1.200 TOT 1.800 EURO PER DOCUMENT
Die persoon werd onder aanhoudingsbevel geplaatst wegens valsheid in geschrifte en gebruik ervan, en wees vervolgens verschillende ambtenaren aan die bij de gemeente werkten. Twee verdachte gemeenteambtenaren konden snel opgepakt worden en bekenden dat ze het maken van afspraken voor de afgifte van de 19bis-bijlagen hadden vergemakkelijkt. Ze werden in verdenking gesteld van openbare omkoping, valsheid in geschrifte en gebruik ervan, en deelname aan een criminele organisatie, en vrijgelaten onder voorwaarden.

“Volgens de eerste getuigenissen van buiten de gemeente zouden de vervalsers, die al minstens drie jaar actief waren, tussen 1.200 en 1.800 euro per vals document ontvangen hebben”, zegt de parketwoordvoerster. “De gemeente Anderlecht raamt het aantal door dit netwerk afgegeven valse 19bis-bijlagen momenteel op ongeveer 1.900 per jaar.”

Daarnaast bracht het onderzoek ook een handel in valse rijbewijzen aan het licht, waarbij gemeenteambtenaren een dossier openden om een rijbewijs toe te wijzen aan een persoon van buitenlandse herkomst zonder dat die persoon aanspraak kon maken op een rijbewijs in zijn of haar land van herkomst. Ook hierbij waren twee gemeenteambtenaren betrokken. Een van hen, die intussen voor de gemeente Ninove werkt, wordt er ook van verdacht binnen de gemeente Ninove een handel in valse identiteitskaarten te hebben opgezet.

MILJOENEN EURO’S
“De twee ambtenaren werden door de onderzoeksrechter onder aanhoudingsbevel geplaatst en in verdenking gesteld van valsheid in geschrifte en gebruik ervan, criminele organisatie, openbare omkoping en, voor een van hen, het witwassen van geld”, aldus het parket. “De gemeente Anderlecht schat het aantal valse rijbewijzen op meer dan honderd in één jaar.”

Het parket tilt heel zwaar aan de zaak, zegt de parketwoordvoerster: “Elke persoon die een valse 19bis-bijlage heeft gekregen, heeft kunnen genieten van sociale rechten, zoals gezinshereniging, werkloosheidsuitkering, sociale uitkeringen, enzovoort, wat gezien de hoeveelheid valse documenten zou kunnen leiden tot een tekort van verscheidene miljoenen euro’s. Daarnaast houdt de afgifte van valse rijbewijzen aan personen die nooit een bekwaamheidsexamen hebben afgelegd en dus vrachtwagens, opleggers en andere voertuigen mogen besturen, een duidelijk gevaar in voor het wegverkeer.”

Het parket onderzoekt nog of de personen die de cliënten in contact brachten met de verdachte ambtenaren, ook betrokken waren bij de fraude. Bron: DM
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 22:21   #2
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.276
Standaard

Interessant is de houding van de huidige burgemeester, die er blijkbaar geen graten in vind dat dit soort fraude jarenlang onder haar verantwoordelijkheid plaats gevonden heeft.

De "faits divers"mentaliteit in het Brusselse blijft springlevend.

Citaat:
Cumps (PS) bevestigt dat de vier betrokken ambtenaren begin november de laan uitgestuurd werden. “Of ik mij als burgemeester verantwoordelijk voel? Ik voel me verantwoordelijk voor het vinden van de fraude en de feiten te hebben doorgespeeld aan het parket, met de nodige gevolgen.”
https://www.hln.be/brussel/vier-ambt...ngen~a7184a51/
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 22:59   #3
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.276
Standaard

Opmerkelijk !

Citaat:
Onduidelijkheid op proces aanslagen Parijs: Hoe verkreeg leider van terreurgroep Belgisch paspoort?
“Hoe was het mogelijk dat Oussama Atar in september 2013 een Belgisch paspoort verkreeg?”
Op die vraag van een advocaat van een van de burgerlijke partijen in het proces over de aanslagen in Parijs kwam er donderdag geen duidelijk antwoord. Atar is de vermoedelijke leider van de terreurcel die op 13 november 2015 een bloedbad aanrichtte in de Franse hoofdstad.
Misschien eens op het gemeentehuis van Anderlecht vragen!

https://www.hln.be/buitenland/onduid...oort~a5aec663/
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 2 december 2021 om 22:59.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 23:46   #4
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Opmerkelijk !


Misschien eens op het gemeentehuis van Anderlecht vragen!

https://www.hln.be/buitenland/onduid...oort~a5aec663/

Pfft! Ik stop er mee. Als uw tuin leeg geplunderd wordt en je legt klacht neer bij de politie dan vinden ze wel iets uit om niet op te treden en dan krijg je van die domme vragen of je bij nacht de dief op heterdaad betrapte.
En dan mag je weten waar uw bloemen die je zelf kweekte zich bevinden en je het gemakkelijk kan bewijzen omdat ik zelf en de dief de enigen zijn die die bloemen bezitten in gans België; toch wordt er niks gedaan.
Ik ben gehandicapt en kan mij nog verplaatsen in een elektrische gehandicaptenwagen. Word ik desondanks toch veronderstelt dat ik bij nacht tussen de rodekolen ga postvatten om dieven te betrappen?
Waar blijft de logica van die politie?
Word dit een land waar stelen en plunderen verheven wordt tot een normaliteit? Voor mij hoeft het niet meer. Dat ze met een ander zijn kloten gaan spelen. Nu krijg ik er genoeg van.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 06:33   #5
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.393
Standaard

Mais c'était seulement pour les frères et sœurs. Inch Allah.
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 10:45   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Ik wil nog aannemen dat de burgemeester niets strafrechtelijk verweten kan worden (als het gevoerde onderzoek dit zo stelt).
Maar toch blijft er de politieke verantwoordelijkheid.

Oeps, vergeten. Dat is een loos begrip in la belziek. En zelfs het omgekeerde in Brussel: hoe smeriger en hoe crimineler, hoe democratischer, toch volgens hun normen dan.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 10:50   #7
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 54.425
Standaard

Anderlecht, al jaren in de greep van de PS en de islam.

"Et voila le résultat".
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 22:23   #8
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik wil nog aannemen dat de burgemeester niets strafrechtelijk verweten kan worden (als het gevoerde onderzoek dit zo stelt).
Maar toch blijft er de politieke verantwoordelijkheid.

Oeps, vergeten. Dat is een loos begrip in la belziek. En zelfs het omgekeerde in Brussel: hoe smeriger en hoe crimineler, hoe democratischer, toch volgens hun normen dan.
Begrepen. Maar dat zal veranderen. Ik ga rodekolen in mijn tuin leggen om naar die dief zijn kop te gooien. Spijtig dat hij afkomstig is uit Averbode.
Maar hij mag mijn bloemen houden. Een dief blijft altijd een dief en met die soort van beesten wens ik geen relaties onderhouden.
Maar hij is niet aan zijn proefstuk. Hij stal niet alleen de bloemen in mijn tuin maar vernietigde zelfs wat hij niet kon dragen of zelf aanplanten.
En zulk gedrag heeft hij zichzelf aangemeten. Hadden wij nog ruzie gehad dan zou ik het nog begrijpen. Maar nu zijn zijn daden begrijpelijk want die bloemen moesten gewoon verdwijnen. Verbergen dus dat ze van mij kwamen.
Alle sporen uitwissen dus.
Maar kom. Ik ga de heilige paters in de abdij met rust laten.
En hun zeker niet vragen of zulk volk nog leeft in overtal rondom de abdij.
Want voor mij gebeurde alles in opdracht. Ik kende de dief en weet dus dat hij daar te dom voor is om zulke feiten zelf te bedenken.

Laatst gewijzigd door werkman : 3 december 2021 om 22:26.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 22:33   #9
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Pfft! Ik stop er mee. Als uw tuin leeg geplunderd wordt en je legt klacht neer bij de politie dan vinden ze wel iets uit om niet op te treden en dan krijg je van die domme vragen of je bij nacht de dief op heterdaad betrapte.
En dan mag je weten waar uw bloemen die je zelf kweekte zich bevinden en je het gemakkelijk kan bewijzen omdat ik zelf en de dief de enigen zijn die die bloemen bezitten in gans België; toch wordt er niks gedaan.
Ik ben gehandicapt en kan mij nog verplaatsen in een elektrische gehandicaptenwagen. Word ik desondanks toch veronderstelt dat ik bij nacht tussen de rodekolen ga postvatten om dieven te betrappen?
Waar blijft de logica van die politie?
Word dit een land waar stelen en plunderen verheven wordt tot een normaliteit? Voor mij hoeft het niet meer. Dat ze met een ander zijn kloten gaan spelen. Nu krijg ik er genoeg van.
Heb je nog altijd geen dagvaarding gekregen wegens het illegaal kweken van invasieve exoten die ondertussen zelfs de tuin van de buurman koloniseerden ? Verwacht je maar aan een gepeperde factuur voor het afgraven van jouw tuin + die van de buren en het uitroeien van die exoot.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 22:49   #10
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Begrepen. Maar dat zal veranderen. Ik ga rodekolen in mijn tuin leggen om naar die dief zijn kop te gooien. Spijtig dat hij afkomstig is uit Averbode.
Maar hij mag mijn bloemen houden. Een dief blijft altijd een dief en met die soort van beesten wens ik geen relaties onderhouden.
Maar hij is niet aan zijn proefstuk. Hij stal niet alleen de bloemen in mijn tuin maar vernietigde zelfs wat hij niet kon dragen of zelf aanplanten.
En zulk gedrag heeft hij zichzelf aangemeten. Hadden wij nog ruzie gehad dan zou ik het nog begrijpen. Maar nu zijn zijn daden begrijpelijk want die bloemen moesten gewoon verdwijnen. Verbergen dus dat ze van mij kwamen.
Alle sporen uitwissen dus.
Maar kom. Ik ga de heilige paters in de abdij met rust laten.
En hun zeker niet vragen of zulk volk nog leeft in overtal rondom de abdij.
Want voor mij gebeurde alles in opdracht. Ik kende de dief en weet dus dat hij daar te dom voor is om zulke feiten zelf te bedenken.
Wacht... het begint warrig te worden...

Jouw illegale exoot die de tuin van de buurman koloniseerde ga je nu gebruiken om via een intentieproces tgo je buurman die laatste te proberen framen voor jouw ecologisch onverantwoord gedrag ? Wees blij dat die brave man geen burgerlijke vordering instelt om schadevergoeding van jou te eisen.

Die man/vrouw is veel te braaf voor deze wereld...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 08:14   #11
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Heb je nog altijd geen dagvaarding gekregen wegens het illegaal kweken van invasieve exoten die ondertussen zelfs de tuin van de buurman koloniseerden ?
Makakken ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 08:27   #12
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.393
Standaard

In een multiculturele samenleving met al die groepen die vooral zichzelf loyaal zijn gaat de corruptie gewoon door het dak gaan. Europa gaat de Afrikaanse weg van de stammen en familiecorruptie op. In plaats van de drie zuilen krijgen we tig aantallen etnische, religieuze en nationalistische groepen waarbij er verschillende gaan tussen zitten voor wie de familie boven de wet staat. Brussel is maar een voorsmaakje voor wat ons te wachten staat.
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 08:48   #13
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In een multiculturele samenleving met al die groepen die vooral zichzelf loyaal zijn gaat de corruptie gewoon door het dak gaan.
Ik beschouw dat dan ook als een logische en normale toestand.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 10:16   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik beschouw dat dan ook als een logische en normale toestand.
De algemene regel is deze:


Komt er weinig geld aan te pas, dan wordt er wat gefoefeld.
Komt er veel geld aan te pas, dan wordt er veel gefoefeld.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 15:21   #15
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik beschouw dat dan ook als een logische en normale toestand.

Dat de sukkelaar Panda aan de verkeerde poort van een tuin staat heeft hij nog niet door. Heeft ook geen belang. Als hij maar kan zagen. Wat hij zegt of wauwelt vind ik soms zelfs wel plezant. Maar voorlopig laat ik hem verder modderen.
Zijn capaciteiten kennende zal het wel een tijdje duren vooraleer hij mijn tuinpoort open prutst. Wanneer het hem zal lukken zal je wel merken aan nieuw gezaag. En want pas nadien zal hij merken dat hij mogelijk aan weeral een verkeerde tuin staat. En dan kunnen we herbeginnen.
Nog even geduld dus.

Laatst gewijzigd door werkman : 4 december 2021 om 15:35.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 17:04   #16
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik wil nog aannemen dat de burgemeester niets strafrechtelijk verweten kan worden (als het gevoerde onderzoek dit zo stelt).
Maar toch blijft er de politieke verantwoordelijkheid.

Oeps, vergeten. Dat is een loos begrip in la belziek. En zelfs het omgekeerde in Brussel: hoe smeriger en hoe crimineler, hoe democratischer, toch volgens hun normen dan.

ln.be/dossier-exclusief-voor-abonnees/voor-de-hooggeplaatste-politici-deed-ik-extra-vroeg-open-eigenaar-rendez-vous-hotel-klapt-uit-de-biecht-nu-hij-na-15-jaar-de-deuren-sluit~a2bfd064/

En als je nu denkt dat de politiek zich daar met bezighoud omdat ze soms eens vroeg opstaan ben je ook al weer mis....
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 20:53   #17
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
ln.be/dossier-exclusief-voor-abonnees/voor-de-hooggeplaatste-politici-deed-ik-extra-vroeg-open-eigenaar-rendez-vous-hotel-klapt-uit-de-biecht-nu-hij-na-15-jaar-de-deuren-sluit~a2bfd064/

En als je nu denkt dat de politiek zich daar met bezighoud omdat ze soms eens vroeg opstaan ben je ook al weer mis....

Zeg dat maar tegen Panda. Want anders blijft hij slapen.
Maar zijn potje zooi heeft hij er nu al van gemaakt.
Voor hem volstaat het dat hij een naam leest op dit forum en hij begint te zeiken als een drilboor.
Ik wens hem nog succes met zijn forum.
Mijn tijd verspil ik er niet meer aan. Zou hij reeds korpsoverste van de politie mogen spelen? Dan wordt het oppassen want hij kent zelfs het verschil tussen links en rechts niet.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 10:11   #18
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In een multiculturele samenleving met al die groepen die vooral zichzelf loyaal zijn gaat de corruptie gewoon door het dak gaan. Europa gaat de Afrikaanse weg van de stammen en familiecorruptie op. In plaats van de drie zuilen krijgen we tig aantallen etnische, religieuze en nationalistische groepen waarbij er verschillende gaan tussen zitten voor wie de familie boven de wet staat. Brussel is maar een voorsmaakje voor wat ons te wachten staat.
Dat is gewoon een voortzetting naar beneden van het voorbeeld van de grote politiekers; daar geld toch ook; Ons kent ons? en, Eigen zak eerst?

Laatst gewijzigd door TREBRON : 5 december 2021 om 10:13.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 11:49   #19
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Dat is gewoon een voortzetting naar beneden van het voorbeeld van de grote politiekers; daar geld toch ook; Ons kent ons? en, Eigen zak eerst?

Dat de politie het spelletje begint mee te spelen is normaal.
Zij worden benoemd door politiekers.
Wat er dan gebeurt ondervindt je pas als je ze nodig hebt.
Ben je niet van goede kleur dan kan je het vlaggen.
Ze kunnen verdomme de pot op.
Mijn respect is er niet meer.
En wegens hun opvallende afwezigheid krijgen we wel Pandalezen.
Die hier hofnar komen spelen;

Laatst gewijzigd door werkman : 5 december 2021 om 12:09.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2021, 12:57   #20
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Corruptie zit overal als een zweer net als eigenbelang en zwart geld.
Leg een vergrootglas op bouw, pakjesdienst politie enz..
Dan zullen die 3 zweren naar boven komen, daar moet je geen rat voor plaatsen zoals VTM nieuwsdienst.

Laatst gewijzigd door Deo : 5 december 2021 om 13:07.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be