Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 november 2015, 15:07   #61
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik spreek enkel uit eigen ervaring. Of het nu aan de THC of de CBD ligt laat ik in het midden. Mijn ervaring is dat je je vroeger beter ging voelen van cannabis en dat je tegenwoordig veel sneller de 'klop van de hamer' ervaart.
Dat kan natuurlijk best persoonlijk zijn, geen idee.
Iedereen reageert misschien wel anders op hoge gehaltes werkzame stof.
geef mij maar een haze
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 15:10   #62
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Slecht begin voor iemand die de dingen in perspectief heeft gezet en die eens uitgebreid met andere gebruikers zou willen bespreken...
Mijn intro was echter al wel gezet waarde F
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 15:11   #63
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Er zijn zelfs 3 strings namelijk Cannabis indica, Cannabis sativa en Cannabis rudelaris. De mensen vroeger (spreek ik jaren 80-90) rookten buitenkweek, plant diezelfde zaadsoort indoor en je zal een straffere plant krijgen (zelfs met dezelfde afzuring etc).
Iedereen wil zeker zijn over de kwaliteit hé, ik herinner me nog de farce in Gent een aantal jaren geleden met dat glas om het meer te laten schitteren .. schandalig. Maar het om dan in de handen van de overheid te duwen .. lijkt me geen goed idee. Het uit de strafwet halen elimineerd gewoon de slechte kwekers.
Waarom zou wiet uit het strafrecht halen de slechte kwekers elimineren? Enkel uit het strafrecht halen van wiet betekent immers dat de gebruiker nog steeds het illegale circuit op moet voor zijn spul. En hoeveel gebruikers zijn in staat om 'slechte' (en dan bedoel ik bewerkte, besproeide of aangetaste) wiet te herkennen?
Ik ben het er mee eens dat uit het strafrecht halen al een goei begin zou zijn maar willen we het leefbaar houden moeten we naar legaliteit.

Wiet is maar een plantje he? Het kan even gemakkelijk gekweekt worden dan alle andere landbouwgewassen. En zijn er dan gebruikers die de legale wiet niet straf genoeg vinden kunnen ze zelf nog aan de slag met hun eigen 'straffere plantjes'.
Vergelijk het met tomaten. Er zijn kwalitatief goeie tomaten op de markt en voor wie die nog niet goed genoeg zijn is er nog steeds de mogelijkheid een serre op te zetten en zelf de 'goeie' te gaan kweken. Niemand hoeft de zwarte markt op om goeie tomaten.
Waarom zou dat bij wiet anders moeten zijn?
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 5 november 2015 om 15:17.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 15:13   #64
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Mijn intro was echter al wel gezet waarde F
Iets met iemand bespreken is je mening geven en antwoorden op vragen van de ander. Niet verwijzen naar één of andere intro waar ik dan ook weer het raden naar heb over welke intro je het juist hebt.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 15:16   #65
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik ze dat niet komen een legalisering? Instead komen ze nu achter alcohol.
Inderdaad.
Juich jij dat niet toe dan?
Wiet is beter als het uit het illegale circuit komt volgens jou.
Waarom is dat dan bij alcohol ook niet zo? Heb jij niet liever betere alcohol?
Dus als het illegale circuit voor betere kwaliteit staat zou je consequent moeten zijn een het juist toejuichen dat ze nu achter alcohol aangaan en het zo dus in de illegaliteit duwen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 15:36   #66
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ga uw gang.
Citaat:
Ik draai juist niks uit de propaganda-machine. Ik geef mijn kijk op de zaak.
Maar als je het gestegen THC-gehalte in wiet door de jaren gaat wijten aan het bestaan van duizenden verschillende soorten sla je de bal misschien niet helemaal mis maar zet je er wel heel veel effect op.
Dat is een evolutie die naar boven gaat, en u betreurt dat als verwant gebruiker. Ik niet goed begrijp!

Wat is er mis met het effect, daarvoor doe je het toch? Als de wereld vrij was kon jij nu aan cherrypicking doen tussen duizendtal soorten. Je kon uitkiezen wat het beste bij U past. Ik begrijp dus uw betoog naar een legalisering. Maar niet tegen opgefokte wiet.

Citaat:
Die duizenden soorten zijn immers door de jaren ontstaan door kwekers die op zoek gingen naar wiet met een hoger THC-gehalte. En op dat punt heeft de 'propaganda-machine' gelijk als ze zeggen dat zo'n wietsoorten niet veel meer te maken hebben met 'gewone' wiet.

Vergelijk anders het gehalte THC even bij Nederwiet en bij geimporteerde soorten. Het THC gehalte in de Nederlandse ligt 2 tot 3 keer hoger. Wetende dat de geimporteerde wiet meestal uit grote buitenplantages komt met planten die daar al jarenlang gekweekt worden kan je stellen dat die het dichtst bij 'natuurlijke wiet' staan. Het Nederlandse spul is zwaar opgefokt.
Dus telen en selecteren op de werkzame stof is opfokken?
Ik vind dat een beetje kort door de bocht. Maar het is wel zo dat wiet hedendaags meer (neven)effect heeft dan vroeger. En dat het een miskend probleem is bij probleemgebruikers. Ik denk dat zelfs wiet schadelijk is over de lange termijn omdat ge heel uw lichaam en geest ontregelt. Maar dat is bij mensen die dagelijks drinken ook zo.

Citaat:
En als jij de medigebruiker gaat aanhalen die liefst zo'n zwaar mogelijk spul heeft zodat hij minder vaak moet 'trekken' weet je duidelijk niet waarover je het hebt. Bij mediwiet is het thc-gehalte immers niet het belangrijkste. Er is ook mediwiet verkrijgbaar met juist een laag thc-gehalte.
Ja 't is dat, what the bleep do I know. Ik hou mij niet zo bezig met die termen, ik smoor gewoon en heb regelmatig andere dingen geproefd. Ik ben altijd trouw gebleven een de zure soorten en heel zelden iets zoet.
Ik kijk niet zo naar de komma. Er is zelfs een speciale wietsoort ontwikkelt voor een kind dat medisch zou kunnen gebruiken zonder stoned te worden.
Er is zoveel mogelijk en net daarom moeten ze die cultuur in vrijheid laten doen als het op telen aankomt. Als ge dat in regel gaat gieten is dat gewoon een beperking op een hele evolutielijn he.

Citaat:
Misschien vaker dan u.
Wellicht, als ik nu terug zou gaan, zou ik toch niet meer voor de wiet gaan maar voor de sfeer. Ik ervaar nog een zeker Europa in Nederland; authenticiteit.
Citaat:
Alsof ik dat niet wist... Mijn probleem is niet dat ik niet meer aan goeie wiet geraak. Mijn probleem is dat men door het opjagen van het thc-gehalte exact in de hand van de tegenstanders speelt die hierdoor nog maar weer eens een stok achter de deur hebben. En ze hebben op dat punt gelijk. Wiet met een thc-gehalte van rond de 7 á 9% (jaren 90) heeft een heel andere effect dan wiet met een gehalte van 15 á 20%. Beginnende gebruikers kunnen hier serieus last van ondervinden.
Dan weten ze het ineens he als ze serieuze last ondervinden
Shops liggen nu beladen met buitenwiet, wat houdt U dan tegen?
Citaat:
Dat zou dan wel de eerste keer in de geschiedenis zijn dat de illegale markt betere kwaliteit levert dan de reguliere. Alcohol, sigaretten, pillen,... allemaal illegaal te krijgen maar allemaal kwalitatief minderwaardig.
Laten we het erop houden dat zoiets relatief is.

Citaat:
Weet jij eigenlijk nog wel wat je wil? Je wil geen controle maar je hebt een probleem met allerlei chemisch spul die illegale kwekers kunnen gebruiken? Waarom dan niet legaal gaan en beperkingen opleggen aan kwekers?
Neen ik weet niet wat ik wil, ik probeer het in perspectief te stellen.
Ik denk gewoon dat onze politiek nog niet klaar is "wiet" in goede banen te leiden.
Citaat:
Wat kom jij toch altijd af met uw mediwietgebruikers? Nogmaals; daar is het thc-gehalte niet doorslaggevend hoor. En als ze toch hoge thc-gehaltes nodig hebben is dat soort mediwiet ook te verkrijgen.
Gij sprak van straffer spul, dat is net mediwiet.
Voor pijnverlichting gaan ze gene skunk smoren hedendaags he.

Citaat:
Weet jij eigenlijk wel wat je wil? Wiet legaliseren is volgens jou des duivels maar repressie is ook niet goed. Bij iets wat illegaal is zal er altijd repressie zijn hoor.
Of is voor jou het gebruik uit het strafrecht halen al voldoende? Oke, dat zou voor mij ook al een goed begin zijn maar niet meer dan dat. Waar moeten gebruikers in dat geval immers terecht voor hun wiet? Juist ja, in het illegale circuit. Met alle nadelige gevolgen van dien. Rommel in hun wiet, chemische bestrijdingsmiddelen in hun wiet, geconfronteerd worden met aanbod van allerlei zwaarder spul,...
Neen ik weet niet wat ik wil op dit vlak. Het is een tweezijdig debat.
De manier waarop U het wilt legaliseren zie ik zeker niet zitten neen.
Of ter wel all the way of ter wel niet he.

Laatst gewijzigd door Peche : 5 november 2015 om 15:37.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 15:40   #67
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Inderdaad.
Juich jij dat niet toe dan?
Wiet is beter als het uit het illegale circuit komt volgens jou.
Waarom is dat dan bij alcohol ook niet zo? Heb jij niet liever betere alcohol?
Dus als het illegale circuit voor betere kwaliteit staat zou je consequent moeten zijn een het juist toejuichen dat ze nu achter alcohol aangaan en het zo dus in de illegaliteit duwen.
Mijn wens is maar een bevel.
Al wat ik het afgelopen maanden heb gedaan is het huidige beleid in de consequentie drukken.
Allemaal zodat schoofzak zijn eigen beleid zou ontmoeten

Laatst gewijzigd door Peche : 5 november 2015 om 15:46.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 16:52   #68
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Cannabis is door de jaren heen straffer geworden, veel straffer zelfs, maar om dat nu een verbetering in kwaliteit te noemen gaat me te ver.

Om het heel kort uit te leggen: vroeger werd je high van cannabis, nu wordt je er stoned van. De niet-ingewijden kunnen dit vergelijken met het verschil tussen 'lichtjes aangeschoten van een paar pintjes' en 'met uwe kop op den toog liggen na een paar Duvels te veel'.
Ik hou er ook niet van om pottendeirm te liggen van een joint. En hoewel ik niet veel blow (ondertussen al een paar maand geleden), kan ik soortjes met hogere THC waarden (vb Amnesia Haze) wel pruimen.
Maar ik ben gestopt om het te mengen met tabak. Ik heb de indruk dat wanneer ik enen rol met tabak ik veel vlugger scheef ga dan wanneer ik dezelfde soort puur in een bong rook. Ook gemakkelijker te doseren.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 17:19   #69
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

voor bepaalde medische toepassingen is dit toch niet meer illegaal?
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 19:35   #70
lupus
Schepen
 
Geregistreerd: 18 april 2015
Locatie: Absurdistan
Berichten: 466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Er zijn zelfs 3 strings namelijk Cannabis indica, Cannabis sativa en Cannabis rudelaris. De mensen vroeger (spreek ik jaren 80-90) rookten buitenkweek, plant diezelfde zaadsoort indoor en je zal een straffere plant krijgen (zelfs met dezelfde afzuring etc).
Iedereen wil zeker zijn over de kwaliteit hé, ik herinner me nog de farce in Gent een aantal jaren geleden met dat glas om het meer te laten schitteren .. schandalig. Maar het om dan in de handen van de overheid te duwen .. lijkt me geen goed idee. Het uit de strafwet halen elimineerd gewoon de slechte kwekers.
Je vergeet de meeste populaire variëteit; de hybriden.

Mocht je zelf zonder problemen een plantje buiten in je tuin zetten, dan kon je op je gemak surfen naar een zaadbank en dan koos je zelf de plant met de gewenste THC/CBD verhouding en sterkte.

Maar het beleid is helaas anders; velen zijn afhankelijk van de plaatselijke dealers die alleen het straffere spul verkopen en die geven misschien nog een staaltje speed of wat anders mee.
Als je product te straf blijkt te zijn kan je natuurlijk altijd minder gebruiken of beter; helemaal niets.

Laatst gewijzigd door lupus : 5 november 2015 om 19:45.
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 20:34   #71
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dat is een evolutie die naar boven gaat, en u betreurt dat als verwant gebruiker. Ik niet goed begrijp!
U verwart kwaliteit met thc-gehalte. Voor u staat een hoger thc-gehalte gelijk aan hogere kwaliteit.
Voor mij zijn er meer voorwaarden voor een betere kwaliteit.
Hoe is de smaak? Is de wiet met chemische bestrijdingsmiddelen (tegen schimmels en mijten bv) behandeld? Werden er kunstmatige of chemische meststoffen gebruikt? Hoe is de wiet gedroogd?
Allemaal dingen die, zolang ik in het illegale circuit terecht moet, niet kan checken...

Citaat:
Wat is er mis met het effect, daarvoor doe je het toch? Als de wereld vrij was kon jij nu aan cherrypicking doen tussen duizendtal soorten. Je kon uitkiezen wat het beste bij U past. Ik begrijp dus uw betoog naar een legalisering. Maar niet tegen opgefokte wiet.
Ik heb op zich niets tegen opgefokte wiet. Ieder rookt wat hij wil.
Maar het probleem is dat opgefokte wiet een groot hinderblok blijkt als het gaat over legalisatie. De tegenstanders roepen immers dat dat soort wiet eerder een harddrug dan een softdrug is en dan hebben ze in vele opzichten een punt.
Ik zou liever legaal kunnen kiezen tussen een beperkt aantal soorten dan illegaal een veel groter aanbod te hebben.
De mensen die toch straffere soorten willen kunnen nog altijd zelf aan de kweek.



Citaat:
Dus telen en selecteren op de werkzame stof is opfokken?
Als dat telen en selecteren enkel maar een hoger thc-gehalte voor ogen heeft wel ja.
Citaat:
Ik vind dat een beetje kort door de bocht.
Ik niet.
Citaat:
Maar het is wel zo dat wiet hedendaags meer (neven)effect heeft dan vroeger. En dat het een miskend probleem is bij probleemgebruikers. Ik denk dat zelfs wiet schadelijk is over de lange termijn omdat ge heel uw lichaam en geest ontregelt. Maar dat is bij mensen die dagelijks drinken ook zo.
Inderdaad. Dat is wat de tegenstanders ook roepen. En ze kunnen dat enkel roepen omdat er tegenwoordig meer en meer opgefokte soorten aangeboden worden.



Citaat:
Ja 't is dat, what the bleep do I know. Ik hou mij niet zo bezig met die termen, ik smoor gewoon en heb regelmatig andere dingen geproefd. Ik ben altijd trouw gebleven een de zure soorten en heel zelden iets zoet.
Waarvan akte.
Citaat:
Ik kijk niet zo naar de komma. Er is zelfs een speciale wietsoort ontwikkelt voor een kind dat medisch zou kunnen gebruiken zonder stoned te worden.
Er is zoveel mogelijk en net daarom moeten ze die cultuur in vrijheid laten doen als het op telen aankomt. Als ge dat in regel gaat gieten is dat gewoon een beperking op een hele evolutielijn he.
Vrijheid kan ik enkel maar toejuichen maar ik ben ondertussen oud genoeg om te beseffen dat er in gevallen als deze altijd compromissen gesloten zullen moeten worden. Kortom; laat mij vrij mijn wiet kopen en roken en ik geef toe aan een beperkter aanbod.

Citaat:
Dan weten ze het ineens he als ze serieuze last ondervinden
Shops liggen nu beladen met buitenwiet, wat houdt U dan tegen?
Nogmaals, niet houdt mij tegen. Ik vind mijn gading nog wel.


Citaat:
Laten we het erop houden dat zoiets relatief is.
Wat is daar relatief aan? Geef mij eens een voorbeeld waarin illegale markt een betere kwaliteit levert dan de legale?

Citaat:
Neen ik weet niet wat ik wil, ik probeer het in perspectief te stellen.
Ik denk gewoon dat onze politiek nog niet klaar is "wiet" in goede banen te leiden.
En hoe zorgen we ervoor dat onze politiek er dan wel klaar voor is volgens u.

Citaat:
Gij sprak van straffer spul, dat is net mediwiet.
Voor pijnverlichting gaan ze gene skunk smoren hedendaags he.
Echt, vooraleer je je nog eens uitlaat over mediwiet zou je je er beter eens een beetje in verdiepen. Mediwiet heeft juist niks te maken met straffer spul. Er is inderdaad straffe mediwiet (20%) maar evenzeer is er zeer lichte mediwiet (6%). Jij lijkt te denken dat er mediwiet is omdat er straffere soorten gekweekt worden. Dat heeft echter niks met elkaar te maken. Er is tegenwoordig mediwiet omdat men de onmiskenbare voordelen ervan erkent. Had men die voordelen 20 jaar geleden al erkend, dan was er destijds vast mediskunk geweest. Het belangrijkste bij mediwiet is de verhouding THC/CBD. Niet het hogere THC gehalte.
Huiswerk overnieuw maken dus...

Citaat:
Neen ik weet niet wat ik wil op dit vlak. Het is een tweezijdig debat.
De manier waarop U het wilt legaliseren zie ik zeker niet zitten neen.
Of ter wel all the way of ter wel niet he.
Een nobel streven van u maar volgens mij helaas utopisch.
Nogmaals; politiek steunt op compromissen. Zonder compromissen zelden een akkoord...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 21:55   #72
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
geef mij maar een haze
Waar is de tijd van de Apulco Gold....de libanon en zwarte afghaan.....Those were the days

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 november 2015 om 21:56.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2015, 07:12   #73
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
U verwart kwaliteit met thc-gehalte. Voor u staat een hoger thc-gehalte gelijk aan hogere kwaliteit.
Voor mij zijn er meer voorwaarden voor een betere kwaliteit.
Hoe is de smaak? Is de wiet met chemische bestrijdingsmiddelen (tegen schimmels en mijten bv) behandeld? Werden er kunstmatige of chemische meststoffen gebruikt? Hoe is de wiet gedroogd?
Allemaal dingen die, zolang ik in het illegale circuit terecht moet, niet kan checken...
Voor mij is kwaliteit het moderne spul. Niet van de flower power tijd.
Denk jij dat de cannabis in de Nederlandse shop niet uit het illegale circuit komen? Denk jij dat ze voor commerciele wiet even de tijd gaan nemen deftig te curen en dergelijke?

In uw geval moet ge al biologisch gaan telen en op iedere komma gaan letten Wat je zelf doet, doe je meestal beter?

Citaat:
Ik heb op zich niets tegen opgefokte wiet. Ieder rookt wat hij wil.
Maar het probleem is dat opgefokte wiet een groot hinderblok blijkt als het gaat over legalisatie. De tegenstanders roepen immers dat dat soort wiet eerder een harddrug dan een softdrug is en dan hebben ze in vele opzichten een punt.
Ik zou liever legaal kunnen kiezen tussen een beperkt aantal soorten dan illegaal een veel groter aanbod te hebben.
De mensen die toch straffere soorten willen kunnen nog altijd zelf aan de kweek.
Was Whisky een struikelblok bij de legalisering van alcohol?
Hoort U bezig, ik wil dit en ik wil dat en die anders wilt moet maar verder illegaal doen of moeilijk doen.
De conservativiteit voorbij, toch? Op basis van dat is cannabis al die jaren illegaal gehouden.
En zeker nu u "opgefokte wiet" mee uit de propaganda draaimolen haalt.
Straffere wiet (hoe je dat ook noemt, opgefokt, meer thc (ook al is het niet de thc maar allerlei andere factoren want amai met uw komma's) is gewoon ene dat beter werkt dan de andere.
Dat U daar een probleem mee hebt kan u toch in alle vrijheid weigeren?
Dat
Citaat:
Als dat telen en selecteren enkel maar een hoger thc-gehalte voor ogen heeft wel ja.
Dus als we aardbeitjes om ter zoetst telen zijn we slecht bezig volgens U?
Als medische gebruikers met een paar trekken voldoende hebben, is dat slecht bezig? Ja, want BigF wilt enkel zijn soortjes op de markt en de medigebruiker moet zich daar volgens zijn oordeel naar schikken.

Citaat:
Inderdaad. Dat is wat de tegenstanders ook roepen. En ze kunnen dat enkel roepen omdat er tegenwoordig meer en meer opgefokte soorten aangeboden worden.

En de lange termijn effecten van alcohol ? U wilt niet vatten dat bij cannabis de schade nog vrij beperkt is, maar wel degelijk schadelijk is.
Beperkter als bij alcohol weliswaar! Wat is het verschil met iemand die dagelijks een fles wiskey leegzuipt en iemand die 3 haze jointen per dag rookt? U beseft toch in strijd te zijn met haze en dergelijke ?
Citaat:
Vrijheid kan ik enkel maar toejuichen maar ik ben ondertussen oud genoeg om te beseffen dat er in gevallen als deze altijd compromissen gesloten zullen moeten worden. Kortom; laat mij vrij mijn wiet kopen en roken en ik geef toe aan een beperkter aanbod.
Compromissen? U spreekt al voor de medigebruiker en geeft openlijk toe "mijn soorten en die van de rest niet".

Laat hem dan maar illegaal als het onder uw voorwaarden is

Citaat:
Wat is daar relatief aan? Geef mij eens een voorbeeld waarin illegale markt een betere kwaliteit levert dan de legale?
Nederland Quasi allemaal illegale wiet. Komt via achterdeuren de shop binnnen. En die growers zijn quasi allemaal cupwinnaars, niet de minste

Citaat:
En hoe zorgen we ervoor dat onze politiek er dan wel klaar voor is volgens u.
Het in perspectief stellen, hopelijk niet te conservatief?

Citaat:
Echt, vooraleer je je nog eens uitlaat over mediwiet zou je je er beter eens een beetje in verdiepen. Mediwiet heeft juist niks te maken met straffer spul. Er is inderdaad straffe mediwiet (20%) maar evenzeer is er zeer lichte mediwiet (6%). Jij lijkt te denken dat er mediwiet is omdat er straffere soorten gekweekt worden. Dat heeft echter niks met elkaar te maken. Er is tegenwoordig mediwiet omdat men de onmiskenbare voordelen ervan erkent. Had men die voordelen 20 jaar geleden al erkend, dan was er destijds vast mediskunk geweest. Het belangrijkste bij mediwiet is de verhouding THC/CBD. Niet het hogere THC gehalte.
Huiswerk overnieuw maken dus...
Ja de komma "straffer spul". De medigebruiker koopt wat werkt, niet wat zij op het etiketje lezen. 2046 is u vreemd zeker? Heeft u al eens gepraat met growers en dergelijke? Met mensen die op een publiek forum wiet growen voor medische redenen en dergelijke?
Citaat:
Een nobel streven van u maar volgens mij helaas utopisch.
Nogmaals; politiek steunt op compromissen. Zonder compromissen zelden een akkoord...
Daarom dat de politiek hier al jaren op minder en minder trekt he.
Maar de drugs is er alleen maar talrijker op geworden en veel "straffer"
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2015, 07:18   #74
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Meeste Nederlandse growers zijn trouwens naar Spanje verhuisd omdat de commerciele teelt daar makkelijker is geworden dan als in Nederland.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2015, 10:21   #75
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Meeste Nederlandse growers zijn trouwens naar Spanje verhuisd omdat de commerciele teelt daar makkelijker is geworden dan als in Nederland.
Alleen zwakkelingen hebben die rotzooi nodig. Ik wil me goed voelen, boehoe.
Zonder gaat het echt niet want het is zo'n harde weeeereld.
Bah.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2015, 10:42   #76
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Alleen zwakkelingen hebben die rotzooi nodig. Ik wil me goed voelen, boehoe.
Zonder gaat het echt niet want het is zo'n harde weeeereld.
Bah.
Een geluk dan dat niet iedereen die gebruikt het ook echt nodig heeft.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2015, 10:57   #77
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Alleen zwakkelingen hebben die rotzooi nodig. Ik wil me goed voelen, boehoe.
Zonder gaat het echt niet want het is zo'n harde weeeereld.
Bah.
Tis da. Beter gewoon alles verbieden en alle verdovingen weigeren.
En ineens chocolate en muziek verbieden nu we bezig zijn.
Bende zwakkelingen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2015, 11:09   #78
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Tis da. Beter gewoon alles verbieden en alle verdovingen weigeren.
En ineens chocolate en muziek verbieden nu we bezig zijn.
Bende zwakkelingen.
Vind je ook niet dat cannabis kan leiden tot heroïneverslaving?
Ik heb hier een foto van een verslaafde die in een openbaar toilet ligt te sterven.
Hij is blank natuurlijk.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2015, 11:12   #79
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Vind je ook niet dat cannabis kan leiden tot heroïneverslaving?
Ik heb hier een foto van een verslaafde die in een openbaar toilet ligt te sterven.
Hij is blank natuurlijk.
Vind je ook niet dat alcohol quasi hetzelfde ALS heroine is eens je objectief kijkt? Laten we alles verbieden. Alcohol volgt nu, cannabis zal illegal blijven. Geen zorgen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2015, 11:13   #80
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Vind je ook niet dat cannabis kan leiden tot heroïneverslaving?
Nee, en de wetenschap al evenmin.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be