Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Philippe De Backer (Jong VLD) (forumsessie 30 juni t.e.m. 6 juli)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Philippe De Backer (Jong VLD) (forumsessie 30 juni t.e.m. 6 juli) Voorzitter Jong VLD, wetenschappelijk medewerker UG (biotechnologie), voorheen LVSV, Liberales, ...

 
 
Discussietools
Oud 4 juli 2008, 07:52   #41
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Gij zegt: "Jamaar, de Kerk moet dan ook al haar eigendommen terug krijgen," --- ik veronderstel van voor de Revolutie? Gaat ge er dan ook mee akkoord dat de noordertoren van de kathedraal van Antwerpen, die historisch gezien eigendom is van de stad (daarom werd-ie ook voltooid), volkomen als eigendom van de stad zou worden gezien. Dat zou bijvoorbeeld kunnen impliceren dat de stad de mogelijkheid zou hebben om de klokken eruit te laten verwijderen.



Het merendeel van de kerken is er gekomen door giften. Dat ze niet door giften kunnen verder bestaan, is mijn probleem niet.

Kijk naar moskeeën.


Mijn moeder heeft zo'n zegswijze, ge kent ze wel: "Als alle andere jongens van de rots springen, springt gij dan ook?"



Ze �*s gesubsidieerd - dus leg dan even uw probleem uit.



Ik wil wel eens zien wat die dotaties zijn.



Excuseer, ik ben filosofisch anarchist, ik keur die zaken niet goed hoor.
ik denk had de overheid niet met gulle hand al die monumenten onderhouden, dan lag de helft van ons cultureel erfgoed al in puin.
DUs gezien het essentiele van die onderhoudskost die door de overheid wordt betaald, kan ik mij echt niet inbeelden wie er nog denkt rechten te moeten claimen op wat.
brother paul is offline  
Oud 4 juli 2008, 16:59   #42
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter
 
Patsy Stone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 2.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht


Een hotel in maastricht. Ze hebben daar ook deze:



Een boekhandel
Wel, dat bedoelde ik dus inderdaad. Is dat niet prachtig? Zo krijgen al die nutteloze, leegstaande kerken uiteindelijk toch nog een bestemming waar de mensen iets aan hebben.
Patsy Stone is offline  
Oud 4 juli 2008, 17:02   #43
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter
 
Patsy Stone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 2.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick Bekijk bericht
Geldt dat ook voor de hypocriete bende van de islam?
Natuurlijk.Dat geldt voor alle religies, zoals Pietje al zei.
Patsy Stone is offline  
Oud 6 juli 2008, 10:51   #44
voicelesscharlie
Eur. Commissievoorzitter
 
voicelesscharlie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2004
Locatie: Het moeras van Damme
Berichten: 9.138
Stuur een bericht via MSN naar voicelesscharlie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Geachte,

Ik poogde onlangs om te weten te komen hoeveel geld de loges in België jaarlijks mogen ontvangen van de staat via dotaties. Op het internet kon ik niets vinden. Ook de andere forumleden hadden geen informatie rondom dit onderwerp. U heeft allicht toegang tot betere informatie zodat U hier meer licht op de zaak kan laten schijnen.

Als je weet dat de helft van onze ministers logemannen zijn dan is onrechtstreeks de helft van het staatsinkomen een inkomst voor de loge.
voicelesscharlie is offline  
Oud 7 juli 2008, 23:44   #45
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ach, wat is heden ten dage nog het verband tussen Mechelen en het vrij onderwijs
De directeur van mijn college is (nu) een jezuïet (God zij dank), en verschillende leerkrachten van de voorbije tien jaar zijn en waren priester.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 7 juli 2008, 23:52   #46
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De directeur van mijn college is (nu) een jezuïet (God zij dank), en verschillende leerkrachten van de voorbije tien jaar zijn en waren priester.
Spijtig genoeg is de opmerking van Geert C nogal terecht, ook wanneer in zijn toon eerder opluchting dan zin voor maatschappijkritiek te erkennen viel. Het Katholieke onderwijs stelt in vele scholen niet zoveel meer voor, het kon evengoed gemeenschapsonderwijs of erger zijn.

Maar over welk college gaat het hier precies? Gaat men daar nog wekelijks naar de Mis?
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline  
Oud 8 juli 2008, 00:05   #47
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Spijtig genoeg is de opmerking van Geert C nogal terecht, ook wanneer in zijn toon eerder opluchting dan zin voor maatschappijkritiek te erkennen viel. Het Katholieke onderwijs stelt in vele scholen niet zoveel meer voor, het kon evengoed gemeenschapsonderwijs of erger zijn.

Maar over welk college gaat het hier precies? Gaat men daar nog wekelijks naar de Mis?
Ik ben twaalf jaar naar het Xaveriuscollege te Borgerhout gegaan.

Wat missen betreft, in het lager was dat één keer per maand ongeveer, en in het secundair bij benadering één keer per semester. Aan de school is een kerk verbonden.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be