Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Philippe De Backer (Jong VLD) (forumsessie 30 juni t.e.m. 6 juli)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Philippe De Backer (Jong VLD) (forumsessie 30 juni t.e.m. 6 juli) Voorzitter Jong VLD, wetenschappelijk medewerker UG (biotechnologie), voorheen LVSV, Liberales, ...

 
 
Discussietools
Oud 3 juli 2008, 22:15   #1
Pick Nick
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 juni 2008
Berichten: 1.202
Standaard Criminaliteit

Waarom heeft de OVLD justitieminister Onckelinx in Paars nooit terecht gewezen voor haar extreem wanbeleid? Waarom betekende "politieke verantwoordelijkheid" niets meer onder Paars (zo het wanbeleid van een corrupte PS-er in de media kwam).
Waarom OVLD nooit een halt toegeroepen aan het "progressieve gedoogbeleid" die maakte dat criminelen zich nu onaantastbaar wanen?
Pick Nick is offline  
Oud 3 juli 2008, 22:18   #2
Philippe De Backer
Vreemdeling
 
Philippe De Backer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2008
Berichten: 54
Standaard

Hier ben ik het niet mee eens. De Open VLD heeft meermaals op tafel geslagen om voorstellen van Onckelinx af te zwakken of tegen te houden. Met Jong VLD hebben we ook enkele keren om haar ontslag gevraagd. Ik denk als je de verklaringen van minister Dewael erop na slaat, dat er van een "progressief gedoogbeleid' voor criminelen geen sprake kan zijn, zonder daarom direct te verglijden naar een onmenselijk harde aanpak zoals sommigen die graag zouden zien.
__________________
Jong VLD:
http://www.jongvld.be
persoonlijke website:
http://www.philippedebacker.be/
Philippe De Backer is offline  
Oud 3 juli 2008, 22:28   #3
Pick Nick
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 juni 2008
Berichten: 1.202
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philippe De Backer Bekijk bericht
Hier ben ik het niet mee eens. De Open VLD heeft meermaals op tafel geslagen om voorstellen van Onckelinx af te zwakken of tegen te houden. Met Jong VLD hebben we ook enkele keren om haar ontslag gevraagd. Ik denk als je de verklaringen van minister Dewael erop na slaat, dat er van een "progressief gedoogbeleid' voor criminelen geen sprake kan zijn, zonder daarom direct te verglijden naar een onmenselijk harde aanpak zoals sommigen die graag zouden zien.
Dat stemt niet overeen met de realiteit als je merkt dat criminelen die een straf van drie jaar kregen, niet eens meer moeten gaan zitten, en de werkstraffen niet eens uitgevoerd worden.
Gisteren nog werd een busterrorist vrij gelaten na 3 maand.
Pick Nick is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be