Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 januari 2009, 21:03   #361
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ze komen juist naar België om uit Nederland weg te vluchten (wie weet om welke rede).
als Vlaanderen tot Nederland behoort, zullen die Nederlanders die in jouw buurt wonen, verhuizen naar Wallonië misschien of misschien zelfs naar Spanje.
Nederlanders komen naar hier omdat ze hier voor hetzelfde geld een veel groter huis kunnen kopen. Bij een eenmaking blijven zij dus mooi waar ze nu zitten.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 21:23   #362
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Nederlanders komen naar hier omdat ze hier voor hetzelfde geld een veel groter huis kunnen kopen. Bij een eenmaking blijven zij dus mooi waar ze nu zitten.
dat zijn de goedverdienende Nederlanders die langs de grens wonen (ze moeten nog altijd hun bedrijf kunnen bereiken in Nederland).
ik bedoel het wel op de rest die dieper in het binnenland wonen.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 januari 2009 om 21:24.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 08:20   #363
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
dat zijn de goedverdienende Nederlanders die langs de grens wonen (ze moeten nog altijd hun bedrijf kunnen bereiken in Nederland).
ik bedoel het wel op de rest die dieper in het binnenland wonen.
Net met die Nederlanders heb ik geen problemen, ze zijn wel een zeldzaamheid.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 09:41   #364
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Als je wil terugreageren ben je nog meer het zwarte schaap. Als ik zeg dat ik liever turken of marokanen heb als buren, wil dit niet zeggen dat ik te springen sta om ze te krijgen, ik wil hiermee gewoon aangeven dat ik de Nederlanders niet lust. Ik ga er nu al meer dan 40 jaar mee om. Mij moet je geen muilen meer leren maken. En praten met deze mensen kan enkel als je je aan hen onderwerpt.

Nee voor mij geen éénmaking met Nederland, ik wil niet van de regen in de drup komen.
Het was ons al lang duidelijk, waarom Belgie al 179 jaar bestaat en waarom de Vlamingen altijd de kant van de Fransen hebben gekozen.
Wees er blij mee en houdt het zo.
Maar ga dan niet Nederlanders kwalijk nemen, dat ze Belgen dom vinden.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 09:57   #365
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Het was ons al lang duidelijk, waarom Belgie al 179 jaar bestaat en waarom de Vlamingen altijd de kant van de Fransen hebben gekozen.
Wees er blij mee en houdt het zo.
Maar ga dan niet Nederlanders kwalijk nemen, dat ze Belgen dom vinden.
Je zou je op de duur afvragen waarom sommige Vlaamsnationalisten eigenlijk per se Vlaanderen onafhankelijk willen wanneer je ziet hoe bang ze zijn dat er dan een nauwere samenwerken met Nederland zou uit voortvloeien. 'Nog liever met de Walen dan met de Ollanders?' Welnu, gewoon streven naar het behoud van België geeft immers de beste garantie dat die samenwerking er nooit zal komen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 13:10   #366
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Belgicisme is een hersenspoeling die 178 jaar lang aan een stuk werd gedaan, dat krijg je niet zomaar eventjes uit je systeem
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 14:14   #367
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Je zou je op de duur afvragen waarom sommige Vlaamsnationalisten eigenlijk per se Vlaanderen onafhankelijk willen wanneer je ziet hoe bang ze zijn dat er dan een nauwere samenwerken met Nederland zou uit voortvloeien. 'Nog liever met de Walen dan met de Ollanders?' Welnu, gewoon streven naar het behoud van België geeft immers de beste garantie dat die samenwerking er nooit zal komen.
Je zou je op den duur afvragen waarom we ernaar moeten streven om van de regen in den drop te komen. Wij vechten niet decenia lang om onder het waalse juk vandaan te komen om ons dan onder het hollandse te nestelen.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 14:48   #368
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Je zou je op den duur afvragen waarom we ernaar moeten streven om van de regen in den drop te komen. Wij vechten niet decenia lang om onder het waalse juk vandaan te komen om ons dan onder het hollandse te nestelen.

Wie zich begint af te vragen waarom hij/zij naar iets streeft, staat op het punt een grote ontdekking te doen, om het maar eens van de positieve kant te bekijken.


Mij lijkt het enige juk waar ik van af moet geraken dat juk te zijn dat ik mezèlf opleg, te weten het gemak waarmee ik mij inbeeld dat ik a.h.w. voorbestemd ben om mij in een hoekje te laten drummen in combinatie met de ressentimenten die ik daaruit probeer te putten.


Mijn streven zal de komende tijden vooral op het afwerpen van d�*t juk gericht zijn.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 14:53   #369
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Je zou je op den duur afvragen waarom we ernaar moeten streven om van de regen in den drop te komen. Wij vechten niet decenia lang om onder het waalse juk vandaan te komen om ons dan onder het hollandse te nestelen.
als dat het enige argument is, gewoon omdat je baas wilt spelen in eigen land.
want je argument dat je Nederlandse buren je hun wil willen opleggen dat betekent dat je je laat doen door hen. durf opkomen voor jezelf!
en dat ze dan de politie op je afsturen, dan is dat maar zo. als de politie niets vinden, zullen ze wel snel bij die Hollanders staan om hen uit te horen!

wil je baas spelen in eigen land? wel dan doe een staatsgreep in één of ander midden-amerikaans of afrikaans land. dan kun je de baas spelen.
Vlaanderen is naar mijn weten nog altijd een democratie waar het volk beslist. en als de meeste Vlamingen voor een aansluiting zijn bij Nederland heb je pech.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 15:12   #370
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
als dat het enige argument is, gewoon omdat je baas wilt spelen in eigen land.
want je argument dat je Nederlandse buren je hun wil willen opleggen dat betekent dat je je laat doen door hen. durf opkomen voor jezelf!
en dat ze dan de politie op je afsturen, dan is dat maar zo. als de politie niets vinden, zullen ze wel snel bij die Hollanders staan om hen uit te horen!

wil je baas spelen in eigen land? wel dan doe een staatsgreep in één of ander midden-amerikaans of afrikaans land. dan kun je de baas spelen.
Vlaanderen is naar mijn weten nog altijd een democratie waar het volk beslist. en als de meeste Vlamingen voor een aansluiting zijn bij Nederland heb je pech.

Hebben we toch allemaal niet nodig, wij willen gewoon dat vlaanderen onafhankelijk wordt. Als je daarna aansluit bij Nederland, ik weet nog altijd niet waarom (waarom niet weet ik wel) ben je niet meer onafhankelijk en kan de miserie weer beginnen.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 15:16   #371
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

als je denkt dat een onafhankelijk Vlaanderen een belastingsparadijs wordt, een goed land om te leven, alles goedkoop, ... dan zal je héél bedrogen uitkomen.

een geluk dat de echte vlaamsnationalisten, zoals jij, in de minderheid zijn.
voor de meeste mensen interesseert hun maar 2 dingen: een job of een deftig pensioen en dat ze behandelt worden als echte burgers en in het Nederlands. voor de rest maakt het voor hen niets uit! Vlaanderen, België of Nederland.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 4 januari 2009 om 15:37.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 17:24   #372
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
als je denkt dat een onafhankelijk Vlaanderen een belastingsparadijs wordt, een goed land om te leven, alles goedkoop, ... dan zal je héél bedrogen uitkomen.

een geluk dat de echte vlaamsnationalisten, zoals jij, in de minderheid zijn.
voor de meeste mensen interesseert hun maar 2 dingen: een job of een deftig pensioen en dat ze behandelt worden als echte burgers en in het Nederlands. voor de rest maakt het voor hen niets uit! Vlaanderen, België of Nederland.


Waar maak jij je dan druk om?
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 18:50   #373
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
voor de meeste mensen interesseert hun maar 2 dingen: een job of een deftig pensioen en dat ze behandelt worden als echte burgers en in het Nederlands. voor de rest maakt het voor hen niets uit! Vlaanderen, België of Nederland.
Dan zit 99% van de Vlamingen heel goed in BE.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 18:53   #374
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Dan zit 99% van de Vlamingen heel goed in BE.
Ik zie dat jullie twee elkaar gevonden hebben.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 19:45   #375
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

en tevens laatste EM van belziek
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be