Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 15 januari 2015, 16:58   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard vrijheid van meningsuiting: moeten we moslimcartoons verspreiden?

Ik vernam dat Vlaamse krantenwinkels sinds kort albums van charlie hebdo verkopen.

Wat is uw standpunt hierover? Moeten we strijden voor onze vrijheid van meningsuiting door ze te verkopen, of moeten we gebukt gaan onder de verschrikkingen van de Islam en toegeven aan de druk van moslims?

Ik ben heel tevreden met het feit dat die albums bij ons beschikbaar zijn.
Maar ik vrees dat het zeer spoedig tot grootschalige terreurdaden zal leiden.

Het feit is dat we leven in een maatschappij met 2 wetboeken. De grondwet en de Islam, die voor meerdere aspecten haaks op elkaar staan. Het is geen verrassing dat het uiteindelijk tot spanningen leidt

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 15 januari 2015 om 17:01.
Eurosceptic is offline  
Oud 15 januari 2015, 17:00   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik vernam dat Vlaamse krantenwinkels sinds kort albums van charlie hebdo verkopen.

Wat is uw standpunt hierover? Moeten we strijden voor onze vrijheid van meningsuiting door ze te verkopen, of moeten we gebukt gaan onder de verschrikkingen van de Islam en toegeven aan de druk van moslims?

Ik ben heel tevreden met het feit dat die albums bij ons beschikbaar zijn.
Maar ik vrees dat het zeer spoedig tot grootschalige terreurdaden zal leiden.

Het feit is dat we leven in een maatschappij met 2 wetten. De grondwet en de Islam, die voor meerdere aspecten haaks op elkaar staan. Het is geen verrassing dat het uiteindelijk tot spanningen leidt
Moeten? Als we van vrijheid houden, waarom nemen we het woord "moeten" dan in de mond?

Al keur ik geweld tegen andersdenkenden onverkort en volkomen af, toch voel ik mij niet geroepen die cartoons te verspreiden. Ik vind ze immers grof en nutteloos beledigend. Ook dat is vrije meningsuiting.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 15 januari 2015, 17:08   #3
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik vernam dat Vlaamse krantenwinkels sinds kort albums van charlie hebdo verkopen.

Wat is uw standpunt hierover? Moeten we strijden voor onze vrijheid van meningsuiting door ze te verkopen, of moeten we gebukt gaan onder de verschrikkingen van de Islaen toegeven aan de druk van moslims?

Ik ben heel tevreden met het feit dat die albums bij ons beschikbaar zijn.
Maar ik vrees dat het zeer spoedig tot grootschalige terreurdaden zal leiden.

Het feit is dat we leven in een maatschappij met 2 wetboeken. De grondwet en de Islam, die voor meerdere aspecten haaks op elkaar staan. Het is geen verrassing dat het uiteindelijk tot spanningen leidt
1)
Vrijheid van mening is één zaak. Beledigen is een andere zaak. En hoffelijkheid is nog een derde zaak.

2)
Reactie op een belediging is één zaak. Zich vlug beledigd voelen is een andere zaak. En met grof geweld antwoorden op een woordelijke belediging is nog een derde zaak.

3)
Een godsdienst die de liefde predikt is een één zaak. Een dogmatische godsdienst is een andere zaak. En een fanatieke godsdienst is nog een derde zaak.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 januari 2015 om 17:09.
Het Oosten is offline  
Oud 15 januari 2015, 17:10   #4
Tomas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Berichten: 1.028
Standaard

"De huisstijl van het blad was en is grofheid en totale taboeloosheid. Niet iedereen die zich nu Charlie waant, kon daar in het verleden mee om." aldus Bart de Wever.
Ik ben het met Bart eens wat betreft de hypocrisie dat na de aanslagen maar alles moet kunnen terwijl men daarvoor tegen dergelijke grofheid was.

De vraag is eerder volgens mij: is het niet wijzer om aanslagen in ons geliefde en vredige Europa te vermijden? Moslims zitten gevangen in hun religie en kunnen niet anders dan de spotprenten over hun profeet afkeuren. Zij zouden misschien anders willen, maar hun religie dicteert anders. Door zo'n spotprenten voor hun neus te hangen van hun profeet, dwing je hen tot een soort handelen en denken waar ze eigenlijk niet toe gedwongen willen worden. Hun geloof legt hen dat immers op. (Jihad enz.)


Wie vandaag die cartoons al te vaak voor de neus van moslims hangt om moslims uit te dagen onder het mom van 'vrije meningsuiting', zal in een niet al te verre toekomst misschien wel eens mee verantwoordelijk gesteld worden door andere burgers wanneer er als gevolg daarvan aanslagen gebeuren.

Laatst gewijzigd door Tomas : 15 januari 2015 om 17:19.
Tomas is offline  
Oud 15 januari 2015, 17:20   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
De vraag is eerder volgens mij: is het niet wijzer om aanslagen in ons geliefde en vredige Europa te vermijden? Moslims zitten gevangen in die religie en kunnen niet anders dan de spotprenten over hun profeet afkeuren. Zij zouden misschien anders willen, maar hun religie dicteert anders. Door zo'n spotprenten voor hun neus te hangen van hun profeet, dwing je hen tot een soort handelen en denken waar ze eigenlijk niet toe gedwongen willen worden.
Dat lijkt me allemaal niet zo verstandig.
Het grote probleem zal inderdaad zijn dat de moslimwereld niet het onderscheid zal maken tussen opkomen voor volledige vrijheid enerzijds en het verdedigen van de huisstijl van CH anderzijds. Door voortdurend met "Je suis Charlie" (met in het Frans dan nog die dubbele betekenis!) te staan zwaaien, geeft men maar al te sterk de indruk dat men zich bij dat laatste aansluit.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 15 januari 2015, 17:21   #6
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
De vraag is eerder volgens mij: is het niet wijzer om aanslagen in ons geliefde en vredige Europa te vermijden. Moslims zitten gevangen in die religie en kunnen niet anders dan de spotprenten over hun profeet afkeuren. Zij zouden misschien anders willen, maar hun religie dicteert anders. Door zo'n spotprenten voor hun neus te hangen van hun profeet, dwing je hen tot een soort handelen en denken waar ze eigenlijk niet toe gedwongen willen worden.
Dat lijkt me allemaal niet zo verstandig.
Niemand wordt als moslim-met-lange-tenen geboren.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 15 januari 2015, 17:27   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Niemand wordt als moslim-met-lange-tenen geboren.
Fijngevoeligheid mag ook gerust van twee kanten komen. Ik denk dan onmiddellijk aan de heilige Franciscus die voor de Ottomaanse sultan stond. Franciscus startte zijn gesprek niet met het moedwillig beledigen van Mohammed of de mohammedaanse godsdienst. Wel gaf hij zijn eigen getuigenis, vanuit de morele kracht van het christendom en van zijn eigen sterkte.

Misschien moet het Westen dat ook eens leren. Al te vaak heb ik de indruk dat het Westen spot met allerlei zaken omdat het eigenlijk zelf geen echte boodschap meer heeft uit te dragen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 15 januari 2015, 17:31   #8
mauste
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 3 november 2005
Berichten: 975
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Al te vaak heb ik de indruk dat het Westen spot met allerlei zaken omdat het eigenlijk zelf geen echte boodschap meer heeft uit te dragen.
100% akkoord met je conclusie.
mauste is offline  
Oud 15 januari 2015, 17:36   #9
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
"De huisstijl van het blad was en is grofheid en totale taboeloosheid. Niet iedereen die zich nu Charlie waant, kon daar in het verleden mee om." aldus Bart de Wever.
Ik ben het met Bart eens wat betreft de hypocrisie dat na de aanslagen maar alles moet kunnen terwijl men daarvoor tegen dergelijke grofheid was.

Door zo'n spotprenten voor hun neus te hangen van hun profeet, dwing je hen tot een soort handelen en denken waar ze eigenlijk niet toe gedwongen willen worden. Hun geloof legt hen dat immers op. (Jihad enz.)

De vraag is eerder volgens mij: is het niet wijzer om aanslagen in ons geliefde en vredige Europa te vermijden? Moslims zitten gevangen in hun religie en kunnen niet anders dan de spotprenten over hun profeet afkeuren. Zij zouden misschien anders willen, maar hun religie dicteert anders.
Wie vandaag die cartoons al te vaak voor de neus van moslims hangt om moslims uit te dagen onder het mom van 'vrije meningsuiting', zal in een niet al te verre toekomst misschien wel eens mee verantwoordelijk gesteld worden door andere burgers wanneer er als gevolg daarvan aanslagen gebeuren.
Wat u voorstelt is dus dat we moeten plooien voor chantage van geweld.
Ik stel voor dat, indien zij "gevangen" zitten in hun religie, dat zij zich er eerst van bevrijden alvorens naar het vrije (en voor velen onder hen, het decadente) Europa te komen.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 15 januari 2015 om 17:37.
Zipper is offline  
Oud 15 januari 2015, 17:37   #10
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
"De huisstijl van het blad was en is grofheid en totale taboeloosheid. Niet iedereen die zich nu Charlie waant, kon daar in het verleden mee om." aldus Bart de Wever.
Ik ben het met Bart eens wat betreft de hypocrisie dat na de aanslagen maar alles moet kunnen terwijl men daarvoor tegen dergelijke grofheid was.

De vraag is eerder volgens mij: is het niet wijzer om aanslagen in ons geliefde en vredige Europa te vermijden? Moslims zitten gevangen in hun religie en kunnen niet anders dan de spotprenten over hun profeet afkeuren. Zij zouden misschien anders willen, maar hun religie dicteert anders. Door zo'n spotprenten voor hun neus te hangen van hun profeet, dwing je hen tot een soort handelen en denken waar ze eigenlijk niet toe gedwongen willen worden. Hun geloof legt hen dat immers op. (Jihad enz.)


Wie vandaag die cartoons al te vaak voor de neus van moslims hangt om moslims uit te dagen onder het mom van 'vrije meningsuiting', zal in een niet al te verre toekomst misschien wel eens mee verantwoordelijk gesteld worden door andere burgers wanneer er als gevolg daarvan aanslagen gebeuren.
Als ik je zo bezig hoor handelen ze onder een soort onweerstaanbare drang! Zullen we dat ook toepassen op Nazi's in pakweg Oost-Europa die zwarten ineenslaan. Ja moeten we die mensen wel confronteren met zwarten want volgens hun overtuiging moeten ze die verjagen en ook al willen ze geen negers slagen, doordat die negers daar zijn moeten ze wel want dat staat in hun clubblad "Mein neue Kampf".

Alsjeblief zeg belachelijker moet het niet worden. Wie niet in staat is om geweldloos te blijven, ook als hij/zij beledigd wordt zoekt maar andere oorden op.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline  
Oud 15 januari 2015, 17:41   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
1)
Vrijheid van mening is één zaak. Beledigen is een andere zaak. En hoffelijkheid is nog een derde zaak.

2)
Reactie op een belediging is één zaak. Zich vlug beledigd voelen is een andere zaak. En met grof geweld antwoorden op een woordelijke belediging is nog een derde zaak.

3)
Een godsdienst die de liefde predikt is een één zaak. Een dogmatische godsdienst is een andere zaak. En een fanatieke godsdienst is nog een derde zaak.
4) Aan uw post aan uit kunnen is een vierde zaak.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 15 januari 2015, 17:42   #12
Leica
Schepen
 
Geregistreerd: 24 augustus 2014
Berichten: 482
Standaard

Het kan nog gekker:
http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...eledigen.dhtml
Leica is offline  
Oud 15 januari 2015, 17:42   #13
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
1)
Vrijheid van mening is één zaak. Beledigen is een andere zaak. En hoffelijkheid is nog een derde zaak.
Niet akkoord. Meningen kunnen zeer beledigend zijn, dus staat vrijheid van meningsuiting gelijk aan vrijheid van beledigen.

Ik heb een uitgesproken mening over de levensloop van de profeet, en de grondwet staat mij toe om die mening uit te spreken. De Koran staat het echter niet toe, omdat de Koran een monopolie op de werkelijkheid wil.

Aangezien ik geen Islamiet ben vind ik dat ik het recht heb om mijn mening over de profeet uit te spreken. En op zijn minst om zijn gedragingen in twijfel te trekken. Zo staat er in Hadith dat Mohammed 50 plus was toen hij seks had met Aïcha die 9 jaar oud was.
Etienne Vermeersch heeft dit erkend en vele imams hebben het zelf toegegeven. Maar als ik Mohammed een pedofiel noem op basis van pedofiele gedragingen, dan haal ik het einde van de week niet meer.

Ik weiger toe te geven aan de censuur en de intimidatietechnieken van de Islam. Moest Mohammed op dit moment in Europa leven, dan zat hij jaren in de cel voor meerdere misdaden.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 15 januari 2015 om 17:52.
Eurosceptic is offline  
Oud 15 januari 2015, 17:49   #14
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wat u voorstelt is dus dat we moeten plooien voor chantage van geweld.
Ik stel voor dat, indien zij "gevangen" zitten in hun religie, dat zij zich er eerst van bevrijden alvorens naar het vrije (en voor velen onder hen, het decadente) Europa te komen.
Groot applaus. Hier ben ik het over de volledige lijn mee eens en daarom moeten we nu actie ondernemen.
En ik word misselijk van het argument "je mag moslims niet provoceren".

Dat is namelijk exact hetzelfde als zeggen "Doe maar geen sexy kleren aan, want als je verkracht wordt heb je het zelf gezocht".

Gelovigen moeten maar eens een schild ontwikkelen voor kritiek, en de sleutelpunten uit de Koran aanpassen aan de raakpunten met onze grondwet.

Zo is de overtuiging van Bart De Wever dat iedereen zijn geloof mag beleven in Belgie OP VOORWAARDE DAT DIT BINNEN DE GRENZEN VAN DE GRONDWET GEBEURT

Om dit in concreto toe te passen. Je mag een moslim zijn, maar niet als een moslim zijn betekent dat je homo's discrimineert omdat de Koran daartoe oproept.

Bottom line: we leven in een maatschappij met 2 wetboeken, die onverenigbaar met elkaar zijn.

Toen de moslims in een minderheid waren gaf dit geen spanning, maar we hebben het paard van Troje binnengehaald en 1 generatie later zitten we met de gebakken peren

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 15 januari 2015 om 17:53.
Eurosceptic is offline  
Oud 15 januari 2015, 17:52   #15
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
"De huisstijl van het blad was en is grofheid en totale taboeloosheid. Niet iedereen die zich nu Charlie waant, kon daar in het verleden mee om." aldus Bart de Wever.
Ik ben het met Bart eens wat betreft de hypocrisie dat na de aanslagen maar alles moet kunnen terwijl men daarvoor tegen dergelijke grofheid was.

De vraag is eerder volgens mij: is het niet wijzer om aanslagen in ons geliefde en vredige Europa te vermijden? Moslims zitten gevangen in hun religie en kunnen niet anders dan de spotprenten over hun profeet afkeuren. Zij zouden misschien anders willen, maar hun religie dicteert anders. Door zo'n spotprenten voor hun neus te hangen van hun profeet, dwing je hen tot een soort handelen en denken waar ze eigenlijk niet toe gedwongen willen worden. Hun geloof legt hen dat immers op. (Jihad enz.)


Wie vandaag die cartoons al te vaak voor de neus van moslims hangt om moslims uit te dagen onder het mom van 'vrije meningsuiting', zal in een niet al te verre toekomst misschien wel eens mee verantwoordelijk gesteld worden door andere burgers wanneer er als gevolg daarvan aanslagen gebeuren.
Ik meen dat er voor u een carrière in de Belgische politiek is weggelegd. U bent zelfs baanbrekend als ik het juist inschat, daar waar de meeste politici met de broek op de enkels lopen als het de islam betreft, daar verlaat u de woning zonder broek.

Nu, let op, ik ga niet Everytime reageren op uw posts.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 15 januari 2015, 17:53   #16
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Fijngevoeligheid mag ook gerust van twee kanten komen. Ik denk dan onmiddellijk aan de heilige Franciscus die voor de Ottomaanse sultan stond. Franciscus startte zijn gesprek niet met het moedwillig beledigen van Mohammed of de mohammedaanse godsdienst. Wel gaf hij zijn eigen getuigenis, vanuit de morele kracht van het christendom en van zijn eigen sterkte.

Misschien moet het Westen dat ook eens leren. Al te vaak heb ik de indruk dat het Westen spot met allerlei zaken omdat het eigenlijk zelf geen echte boodschap meer heeft uit te dragen.
Waarom heeft die Franciscus het eigenlijk nagelaten hem eens goed af te zuigen en daarna de beloning te cumswappen met zijn kardinalen? Ik ben er zeker van dat die sultan dat nog een pak leuker gevonden zou hebben. En de kans is dan ook veel kleiner dat die daarna nog langskomt met de kalasjnikov.

De volgende keer dat er christenen worden gedood door moslims mag het iedereen duidelijk zijn wie er schuldig is. Preutse mondjes maken kogelwondjes!
Klein Licht is offline  
Oud 15 januari 2015, 17:55   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik weiger toe te geven aan de censuur en de intimidatietechnieken van de Islam. Moest Mohammed op dit moment in Europa leven, dan zat hij jaren in de cel voor meerdere misdaden.
Niet alleen hem, maar ook flink wat figuren uit onze eigen vaderlandse geschiedenis.

Of niet soms?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 15 januari 2015, 18:04   #18
mauste
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 3 november 2005
Berichten: 975
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Maar als ik Mohammed een pedofiel noem op basis van pedofiele gedragingen, dan haal ik het einde van de week niet meer.

.
Het is moeilijk, om niet te zeggen onmogelijk, om huidige Westerse normen op te leggen aan mensen die eeuwen geleden in een ander tijdperk en andere cultuur leefden.
Misschien nog eens terugblikken op het immorele en schandalige gedrag van de Borgia’s en andere pausen vooraleer ancestrale praktijken te veroordelen.

http://www.cie.ugent.be/bogaert/bogaert39.htm
mauste is offline  
Oud 15 januari 2015, 18:05   #19
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

De enige afdoende oplossing om onze samenleving nog te redden is door elke moslim kleur te laten bekennen. Hun hun eigenste islamitische bronteksten voor de neus te schuiven. De vuiligheid ervan niet wegsteken. Als ze zich daarna nog moslim durven noemen en aldus onze westerse samenleving (blijven) afwijzen scheelt er iets in hun bovenkamer en zijn die onbetrouwbaar men kan dan zijn conclusies trekken en dan kunnen ze best vertrekken. Men dient ook op te houden de islam als 'godsdienst' te erkennen, op te houden de mensen tegen beter weten in wijs te maken dat dat de islam in het westen thuis hoort. 'Progressieven' zijn grote mislukkelingen net zulk een grote mislukkelingen als hun moslimkiesvee.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 15 januari 2015 om 18:05.
smiley is offline  
Oud 15 januari 2015, 18:06   #20
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Niet akkoord. Meningen kunnen zeer beledigend zijn, dus staat vrijheid van meningsuiting gelijk aan vrijheid van beledigen.

Ik heb een uitgesproken mening over de levensloop van de profeet, en de grondwet staat mij toe om die mening uit te spreken. De Koran staat het echter niet toe, omdat de Koran een monopolie op de werkelijkheid wil.

Aangezien ik geen Islamiet ben vind ik dat ik het recht heb om mijn mening over de profeet uit te spreken. En op zijn minst om zijn gedragingen in twijfel te trekken. Zo staat er in Hadith dat Mohammed 50 plus was toen hij seks had met Aïcha die 9 jaar oud was.
Etienne Vermeersch heeft dit erkend en vele imams hebben het zelf toegegeven. Maar als ik Mohammed een pedofiel noem op basis van pedofiele gedragingen, dan haal ik het einde van de week niet meer.

Ik weiger toe te geven aan de censuur en de intimidatietechnieken van de Islam. Moest Mohammed op dit moment in Europa leven, dan zat hij jaren in de cel voor meerdere misdaden.

En daar hebt u groot gelijk in. Niemand in deze draad zegt het tegenovergestelde.
Het Oosten is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be