Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 februari 2023, 15:02   #541
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Teveel mensen die niet gebruiken worden mee gestraft door het gebruik van zij die wel gebruiken. Gebruik - of dat nu legaal is of niet - leidt tot veel persoonlijke, sociale en maatschappelijke problemen. Als enkel en alleen de drugsgebruikers last hadden van hun gebruik was er geen probleem maar voor elke gebruiker zijn er verscheidene andere mensen die last hebben van het gebruik van die ene persoon.
Ieder misbruik leidt tot veel problemen. U noch ik hebben last van iemand die af en toe een jointje rookt of een trappist drinkt. Ik heb eigenlijk ook geen last van iemand die af en toe een xtc pilletje slikt en of een lijntje coke snuift. Mijn tante neemt iedere avond haar xanax pil ...niemand heeft daar last van.

Het is alleen van mensen die geen mate kunnen houden we last hebben.

Zelfs als die mensen met een auto rijden of thuis hun muziek opzetten zijn die een last voor de anderen.

Drugs en drugsverslaving is niet bepaald hetzelfde. 90% van de mensen die drugs gebruiken (opiaten uitgezonderd) zijn niet verslaafd en zijn niemand tot last.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 februari 2023 om 15:08.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2023, 21:04   #542
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ieder misbruik leidt tot veel problemen. U noch ik hebben last van iemand die af en toe een jointje rookt of een trappist drinkt. Ik heb eigenlijk ook geen last van iemand die af en toe een xtc pilletje slikt en of een lijntje coke snuift. Mijn tante neemt iedere avond haar xanax pil ...niemand heeft daar last van.

Het is alleen van mensen die geen mate kunnen houden we last hebben.

Zelfs als die mensen met een auto rijden of thuis hun muziek opzetten zijn die een last voor de anderen.

Drugs en drugsverslaving is niet bepaald hetzelfde. 90% van de mensen die drugs gebruiken (opiaten uitgezonderd) zijn niet verslaafd en zijn niemand tot last.
Mensen die drugs gebruiken lijken me toch sneller ziek te worden, presteren slechter op het werk, hebben meer overgewicht, hebben minder lange carrières, ... . Een derde van het ziekteverlof wordt 's maandags opgenomen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2023, 21:55   #543
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Mensen die drugs gebruiken lijken me toch sneller ziek te worden, presteren slechter op het werk, hebben meer overgewicht, hebben minder lange carrières, ... . Een derde van het ziekteverlof wordt 's maandags opgenomen.
Zoals al eerder aangehaald hier, de draad gaat over illegale drugs, niet over alcohol.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 07:00   #544
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ieder misbruik leidt tot veel problemen. U noch ik hebben last van iemand die af en toe een jointje rookt of een trappist drinkt. Ik heb eigenlijk ook geen last van iemand die af en toe een xtc pilletje slikt en of een lijntje coke snuift. Mijn tante neemt iedere avond haar xanax pil ...niemand heeft daar last van.

Het is alleen van mensen die geen mate kunnen houden we last hebben.

Zelfs als die mensen met een auto rijden of thuis hun muziek opzetten zijn die een last voor de anderen.

Drugs en drugsverslaving is niet bepaald hetzelfde. 90% van de mensen die drugs gebruiken (opiaten uitgezonderd) zijn niet verslaafd en zijn niemand tot last.
Maar zelfs die die tot last zijn, veroorzaken minder last, dan de criminaliteit van het logistieke netwerk dat KAN bestaan omdat de drugs illegaal verklaard zijn, DAT is mijn punt.

Ik ben geen fan van drugs, ook al drink ik af en toe een pint (ik verdraag het trouwens minder en minder moet ik zeggen - vroeger kon ik 's avonds 2 of 3 pinten drinken en 's morgens was daar geen spoor meer van, nu heb ik vaak een zware kop de volgende morgen, wat mijn goesting om nog pinten te pakken serieus vermindert). Maar ik denk dat de maatschappij zichzelf veel MEER ambras op de armen haalt door tegen de bierkaai te vechten, drugs te verbieden en DUS drugscriminaliteit hoogtij laten te vieren, eerder dan de kleine last van wat gedrogeerden te aanvaarden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2023 om 07:01.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 11:21   #545
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Zoals al eerder aangehaald hier, de draad gaat over illegale drugs, niet over alcohol.
Deze draad gaat over een war on drugs.
Ze serveren hard drugs aan minderjarigen waarvan er regelmatig (wekelijks) op spoed belanden met een vergiftiging en waarvan er jaarlijks sterven.
Dat is met wiet niet zo. Keep it simple, keep it green.
Liever een maatschappij dat niet zo infantiel doet rond medicinale en recreatieve cannabis dan een hypocriet vertoon als dit.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 15:40   #546
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar zelfs die die tot last zijn, veroorzaken minder last, dan de criminaliteit van het logistieke netwerk dat KAN bestaan omdat de drugs illegaal verklaard zijn, DAT is mijn punt.

Ik ben geen fan van drugs, ook al drink ik af en toe een pint (ik verdraag het trouwens minder en minder moet ik zeggen - vroeger kon ik 's avonds 2 of 3 pinten drinken en 's morgens was daar geen spoor meer van, nu heb ik vaak een zware kop de volgende morgen, wat mijn goesting om nog pinten te pakken serieus vermindert). Maar ik denk dat de maatschappij zichzelf veel MEER ambras op de armen haalt door tegen de bierkaai te vechten, drugs te verbieden en DUS drugscriminaliteit hoogtij laten te vieren, eerder dan de kleine last van wat gedrogeerden te aanvaarden.
Waarschijnlijk komt die ambras er aan velen goed uit.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 15:42   #547
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Deze draad gaat over een war on drugs.
Ze serveren hard drugs aan minderjarigen waarvan er regelmatig (wekelijks) op spoed belanden met een vergiftiging en waarvan er jaarlijks sterven.
Dat is met wiet niet zo. Keep it simple, keep it green.
Liever een maatschappij dat niet zo infantiel doet rond medicinale en recreatieve cannabis dan een hypocriet vertoon als dit.
Je hebt gelijk maar voor zover ik weet wordt die war alleen gevoerd tegen de illegale drugs.
Voor de legale is geen war nodig. Buiten paar miljoen doden per jaar is er daar geen probleem mee.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 februari 2023 om 15:43.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 15:48   #548
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Je hebt gelijk maar voor zover ik weet wordt die war alleen gevoerd tegen de illegale drugs.
Voor de legale is geen war nodig. Buiten paar miljoen doden per jaar is er daar geen probleem mee.
En meeste slachtoffers veroorzaakt door alcohol zijn mensen die niet eens zelf dronken.
Hun war on drugs is vooral een verdienmodel om er zelf beter van te worden en hun narcistische zelven als de goeie te profileren.
Eternal hell and damnation to all politiciabs. APAB.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2023, 18:15   #549
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Meneer Dewever,

Als u ervoor koos uw beleid in buurtprojecten te steken, leefde dat meisje misschien nog. U koos repressie en verhoogde de intensiteit in de drugsproblematiek.
Imo is het bloed op uw handen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2023, 18:22   #550
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.381
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Deze draad gaat over een war on drugs.
Ze serveren hard drugs aan minderjarigen waarvan er regelmatig (wekelijks) op spoed belanden met een vergiftiging en waarvan er jaarlijks sterven.
En wil u middelen spenderen om zulk zwakke figuren in leven te houden?
Citaat:
Dat is met wiet niet zo. Keep it simple, keep it green.
Liever een maatschappij dat niet zo infantiel doet rond medicinale en recreatieve cannabis dan een hypocriet vertoon als dit.
Doe niet onnozel en uw kleine wietplantage voor eigen gebruik zal geen (r)overheidsaandacht trekken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2023, 18:27   #551
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En wil u middelen spenderen om zulk zwakke figuren in leven te houden?

Doe niet onnozel en uw kleine wietplantage voor eigen gebruik zal geen (r)overheidsaandacht trekken.
Die familie kon zichzelf onderhouden he. Maar door de war on drugs nam de intensiteit en schaarste toe waarvan we nu de gevolgen zien. BDW is mede oorzaak van haar dood.

Ze wisten allemaal dat ik kweekte, maar ze weten nu evengoed dat ik stopte. Ik ga geen 600 euro per maand aan ellentriek betalen hoor. No f way...
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2023, 18:37   #552
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.381
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Die familie kon zichzelf onderhouden he. Maar door de war on drugs nam de intensiteit en schaarste toe waarvan we nu de gevolgen zien.
Een schaarste in een plant die zelfs op oude hondendrollen groeit...
Citaat:
BDW is mede oorzaak van haar dood.
Langs geen meter. Maar dat gaat u niet apprecieren, rechten en plichten in een mierenhoopsamenleving zijn te hoog gegrepen voor u.

Citaat:
Ze wisten allemaal dat ik kweekte, maar ze weten nu evengoed dat ik stopte. Ik ga geen 600 euro per maand aan ellentriek betalen hoor. No f way...
Grapjurk, €600 aan electriciteit voor cannabisplantjes voor eigen gebruik. Indien zo, ga die €600 uitgeven aan 100 gram wiet bij een deftige coffeeshop.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2023, 18:41   #553
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een schaarste in een plant die zelfs op oude hondendrollen groeit...

Langs geen meter. Maar dat gaat u niet apprecieren, rechten en plichten in een mierenhoopsamenleving zijn te hoog gegrepen voor u.


Grapjurk, €600 aan electriciteit voor cannabisplantjes voor eigen gebruik. Indien zo, ga die €600 uitgeven aan 100 gram wiet bij een deftige coffeeshop.
Reken eens uit, 1000 watt dat 12h per dag brandt.
Ik had wel meer omzet dan 100g hoor, zet er maar een nulleke achter. En geen brol van feminized seeds maar bikkelharde selectie uit soorten wiens afkomst van Mr Nice was.
Uit 100 zaden waren er amper 5 keepers. All gone now.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 16 februari 2023 om 18:43.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2023, 18:50   #554
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.381
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Reken eens uit, 1000 watt dat 12h per dag brandt.
Ik had wel meer omzet dan 100g hoor, zet er maar een nulleke achter. En geen brol van feminized seeds maar bikkelharde selectie uit soorten wiens afkomst van Mr Nice was.
Uit 100 zaden waren er amper 5 keepers. All gone now.
Ik hoef dat niet uit te rekenen.

1000 gram per maand.... Ga je dat allemaal alleen oproken?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2023, 18:53   #555
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik hoef dat niet uit te rekenen.

1000 gram per maand.... Ga je dat allemaal alleen oproken?
Per 3 maand he.
Ik heb eens haze gehad dat 6 maand vroeg. Ik heb die doorgekruist tot ze maar 3 maand vroeg.
Ge cured dat en helpt medi patiënten die slachtoffer zijn van Babylonische lobbyhoeren.
Gratis...
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 16 februari 2023 om 19:17.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2023, 19:37   #556
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.381
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Per 3 maand he.
Ik heb eens haze gehad dat 6 maand vroeg. Ik heb die doorgekruist tot ze maar 3 maand vroeg.
Ge cured dat en helpt medi patiënten die slachtoffer zijn van Babylonische lobbyhoeren.
Gratis...
3 watt per maand? of 3 gram ? of 3 planten? 3m²?

En ja, als je wil uitdelen (of verkopen), dan moet je investeren.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 16 februari 2023 om 19:37.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2023, 19:51   #557
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
3 watt per maand? of 3 gram ? of 3 planten? 3m²?

En ja, als je wil uitdelen (of verkopen), dan moet je investeren.
Neen niet 3 gram per maand. Een dikke kilo per 3 maand. Maar eigenlijk meer hoor
Ge moet niet per plant kijken maar per vierkante meter. Dan heb ik nog tuinen van derden die ik gebruikte waar bio oogsten behaald werden.

Ik wist mijn weg wel, maar doe nu nix meer voor mezelf of anderen. Als het ooit legaal wordt wil ik wel een webshop waar zaden op verkocht worden.

Tis/was een passie he. Ik behaalde meer dan 1g per watt. Dat is iets wat weinige kunnen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2023, 22:53   #558
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Ik wil toch nog één ding zeggen nadat ik alle nullen stapelde:
Fuck you all Echt, fuck you all.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 10:12   #559
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.725
Standaard

het GRote Succes van De War On Drugs te Antwerpen:

Antwerpen blijft Europese hotspot voor gebruik van cocaïne

Citaat:
Dit onderzoek toont niet alleen aan hoeveel er van een bepaald product gebruikt wordt, het geeft ook een zicht op wanneer het gebruikt wordt. Cocaïne en MDMA worden duidelijk het meest in het weekend gebruikt. Cannabis wordt dan weer meer tijdens de week gebruikt. Het toont voor Steven Debbaut aan dat coke en MDMA voornamelijk recreatief gebruikt worden.

“Dat is niet per se onschuldig, maar het is wel gebonden aan uitgaan. Fundamenteler in de discussie over roesmiddelen is de vraag waar je van uitgaat. Als je vaststelt dat in een stad in het weekend meer MDMA gebruikt wordt dan in een andere stad is dat dan noodzakelijk een grote zorg?”
Citaat:
“Als je kijkt over wie het gaat, zie je dat het vaak mensen zijn die in het weekend af en toe cocaïne gebruiken, dat misschien vijf tot zes jaar doen en er dan mee stoppen. We weten dat heel veel drugsgebruik verloopt. Het is vaak gebonden aan een leeftijdscategorie. Als het niet wegebt, zien we ook vaak dat het gebruik zich stabiliseert en er niet voor zorgt dat die persoon minder gelukkig is of in allerlei problemen belandt.”

“Doorgaans wordt ervan uitgegaan dat drugsgebruik per definitie iets negatiefs is omdat we het gemakkelijk linken aan beelden van verslaving. Maar de realiteit is dat het meeste gebruik recreatief is.
Citaat:
“Er zijn inderdaad heel wat mensen zijn die af en toe middelen gebruiken waarbij geen problemen ontstaan, noch voor de persoon zelf noch voor de omgeving”, beaamt Peleman.
https://apache.be/2023/03/22/antwerp...NDBiMDJjMTc%3D
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 11:42   #560
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
het GRote Succes van De War On Drugs te Antwerpen:

Antwerpen blijft Europese hotspot voor gebruik van cocaïne
Mensen die de dynamiek ervan niet snappen zullen zeggen dat het een mislukking is, maar het is gewoon waar war on drugs altijd voor gewerkt heeft.

Hoe harder je war on drugs voert, hoe beter de drugsdealers hun lucratieve business kunnen uitbouwen. Het is zelfs DAAROM dat men war on drugs voert, natuurlijk, om die drugskartels te voeden.

Of BDW daar een bijverdienste mee heeft, of gewoon vrienden wilde plezier doen, weet ik niet natuurlijk, maar het is vrij zeker dat hij de drugshandel hiermee wilde stimuleren, zoals alle "war on drugs" profeten overal. Je gaat mij niet vertellen dat hij dat niet wist he

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 maart 2023 om 11:43.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be