![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#582 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel keren in je leven ben jij al aangesproken geweest door dealers die u wat coke willen verkopen ? Ik woon in Brussel en moet zeggen aan mij eigenlijk nog nooit. Ik ken er een paar die dealen en ook wel gebruiken maar ik heb daar in feite minder last van dan van een buurman die trompet leert spelen. Zoals Keith Richards zei ; ik had nooit last met mijn drugs maar wel last met de polies ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 maart 2023 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#583 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#584 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daarom moet dat in het legale circuit komen.
![]() |
![]() |
#585 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb niet direct een idee van hoeveel maar ik denk dat je de tieners die coke of heroine gebruiken op 1 hand tellen kan. Meestal is het op die leeftijd al een heel avontuur om wat sigaretten te paffen iets ouder volgt dan wel het gekende jointje en uiteraard niet te vergeten de eerste glazen alcohol. De pillen van Mr Doctoor de zogenaamde benzo's vinden veel tieners ook wel lekker. Bij veel mama's liggen die op het nachtkastje. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 maart 2023 om 05:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#587 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er ontbreekt nog een parameter: 3) economische winst boeken in de knelpunt-sector van de 'repressie', met bijvoorbeeld een geprivatiseerd gevangeniswezen waar massa's 'misdadigers' in verzekerde bewaring kunnen worden gedumpt
![]() |
![]() |
#588 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#589 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gehangene ook.
![]() |
#590 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#591 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jammer. Mochten de dealers daar hangen te bengelen het zou er een aantal twee keer doen nadenken voor ze er mee beginnen.
![]() |
#592 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of wil jij zeggen dat in landen waar bij dieven de handen worden afgehakt geen diefstallen meer plaatsvinden? In landen waar de doodstraf op moord staat geen moorden meer gebeuren? Het enige effect wat jou voorstel zou hebben is nog veel meer drugbende-geweld. Want drugs dealen wordt riskanter, dus duurder. Hierdoor worden ook de drugs duurder. Hierdoor worden de winstmarges groter. Hierdoor wordt de onderlinge concurrentie tussen bendes groter. Hierdoor vliegt er al eens vaker een granaat. En daar zit volgens mij (toch zeker in Antwerpen) niemand op te wachten.
![]() |
![]() |
#593 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jullie aanpak werkt niet, dat zie je alle dagen.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 27 maart 2023 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#594 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je meer dan een kilo op zak hebt? Dan gaan de drugsdealers voortaan wel eens een keertje vaker hun voorraad aanvullen. Als je meer dan een kilo verkoopt? Dan verkopen ze wel meerdere keren maar telkens maar 900 gram. Als je het minste beetje drugs verkoopt? Dan wordt het 15 jarige jochie die een paar kruimels wiet aan zijn vriendje verkocht ook opgehangen? Allemaal heel schone praat voor 's avonds laat aan de toog maar als je zoiets in de praktijk wil gaan brengen (als je dat al zou willen) wordt het plots een heel ander verhaal.
![]() |
![]() |
#595 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#596 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we die dan ook maar ineens allemaal mee ophangen. Samen met de cafe-baas die hen hun pint heeft verkocht of samen met de garagist die hun de snelle auto aan de hand heeft gedaan. Dagelijks honderden ophangingen!! Wat gaat ons land er toch snel vrediger uitzien!
![]() |
![]() |
#597 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat ook voor alcohol of meten we daar in ml?
![]() |
#598 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier gaat het over illegale drugs, blijf bij het onderwerp.
Start desnoods een draad over hardrijders of alcoholgebruikers.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 27 maart 2023 om 10:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#599 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez jong, zelfs driedubbele moordenaars kunnen hier nog een "tweede kans" krijgen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221211_93687510
||
![]() |
![]() |
![]() |
#600 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 27 maart 2023 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |