Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 november 2022, 11:28   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard Mercedes: meer vermogen per jaarabonnement in USA

Maar mag (nog niet) in Europa.

Deze keer niet Polestar, Tesla of Audi, maar "sjieke limousines" zoals Mercedes EQS en EQE.

Een jaarabo voor $ 1200 via software die bvb dezelfde wagen 0,8 - 1 sec sneller laat optrekken van 0 naar ~100 kmu. Eens laten proefen ofzo...

(ja, ik moest het ook 2 keer lezen om het te geloven, lol)

Eenmalige software-updates ("optimalisatie") die bvb permanent meer vermogen vrijgeeft of andere dingen zoals zuiniger worden of meer rijbereik vrijgeven (meer kWh vrijgeven van de batterij) mag dan overal weer wel. Soms ook andersom voor "de duurzaamheid" of "veiligheid", zoals ABS optimaliseren per software, dus remafstand verkleinen.

Citaat:
Mercedes mag in Nederland (nog) geen extra pk’s aanbieden via een abonnement

Het abonnement voor meer motorvermogen mag wettelijk nog niet in Europa

Een extra doezoe per jaar voor een paar regeltjes codetaal, dat is lekker verdiend. In de VS kunnen Mercedes-klanten voor een bedrag van 1.200 dollar per jaar het vermogen van hun EQE of EQS softwarematig verhogen. We hadden verwacht dat dit abonnement ook snel naar Nederland zou komen, maar blijkbaar mag het momenteel van de Europese wetgeving nog niet.

Een woordvoerder van Mercedes Nederland meldt aan TopGear dat de Amerikaanse collega’s inderdaad meer vermogen aanbieden via een abonnement. In Europa zal Mercedes voorlopig nog geen abonnementen aanbieden om extra pk’s toe te voegen aan elektrische modellen. De woordvoerder zegt dat het van ‘wettelijke zaken afhankelijk is’.

Vermogen als abonnement mag hier nog niet, in de VS wel

In de VS zijn er geen wettelijke bezwaren voor de abonnementen, maar in Europa moet de juridische afdeling nog aan de slag. Inhoudelijk kan Mercedes er nog niet veel over kwijt, behalve dat het feit dat het om motorvermogen gaat wat wettelijke obstakels oplevert. Iets waar BMW met het abonnement op stoelverwarming geen problemen mee heeft.

Het bijzondere is dat Polestar wel al een update heeft waar de elektrische 2 Long Range Dual Motor sneller van wordt. Misschien is het verschil dat dit geen abonnement is, maar een eenmalige update. Hoe dan ook, voorlopig moeten Mercedes EQ-rijders het doen met het vermogen waarmee de auto de fabriek verliet.

https://topgear.nl/autonieuws/merced...gen-nederland/
De specs via Mercedes USA:
Citaat:
https://shop.mbusa.com/en-us/connect...n-Increase/709

Comfort
Acceleration Increase
me connect service

COMING SOON - Accelerate more powerfully: increase the torque and maximum output of your Mercedes-EQ.

- Unleash enhanced performance for your car
- Noticeable improvement in acceleration of 0.8 to 1.0 seconds (0-60 MPH)
- Adjustment of the motor characteristic curve, torque and maximum output
- Increased acceleration available irrespective of the DYNAMIC SELECT drive program

Option(s): 1 year $1,200.00 *price excl. tax

Please register in order to shop.
btw het vlaggeschip van Mercedes (vanaf kleine 100k) heeft 4 versies van 292 PK tot 659 PK (tot 761 PK, met optie dynamic plus). De krachtige versies hebben natuurlijk vierwielaandrijving en 2 e-motoren:
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu.../mercedes-eqs/

Topmodel: Mercedes-Benz EQS 53 AMG 4MATIC+ (ab 12/21):
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...chnische-daten

De recentere Mercedes EQE vanaf 245 pk tot 625 pk: (vanaf € 66k)
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu.../mercedes-eqe/

10 jaar garantie en-of 250.000 km op batterij.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 27 november 2022 om 11:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2022, 19:18   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Ik zie geen probleem: je weet duidelijk op voorhand wat je koopt.

Tuurlijk, wie star is en nog in de 20ste eeuw leeft, kan met zo'n dingen niet om.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2022, 07:55   #3
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zie geen probleem: je weet duidelijk op voorhand wat je koopt.

Tuurlijk, wie star is en nog in de 20ste eeuw leeft, kan met zo'n dingen niet om.
Het begint met luxe en vervanmijnbedshow maar zal ook in uw en mijn portemonnee eindigen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2022, 08:53   #4
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Hopelijk komen er open source versies van de software waar men dat zelf kan doen.

Want uiteindelijk is dat een bewijs dat men rommel gekocht heeft die overgedesigned is, en dus duurder is, zwaarder en zo voort dan nodig.

Het wil zeggen dat de batterij en elektrische motors en zo groter gedimensioneerd zijn, zwaarder, duurder en zo voort dan wat men eigenlijk wilde kopen, want de "optie" zit er al in in het gebruikte materieel. Het is m.a.w. een bewijs van overconsumptie van materiaal.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 november 2022 om 08:55.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2022, 08:55   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Binnen een paar jaar, als de meeste wagens elektrisch rijden, en via draadloze updates "onderhoud" krijgen, gaat dit soort van fratsen wel meer voorkomen.

Voorbeeldscenario.
Na zo'n onderhoud is de machtige mobiel plots het equivalent van een rollator.
Wat googlen later leert de klant:
"door EU richtlijn X waren we genoodzaakt het koppel in te perken, daar de Belgische overheid deze regel strikt laat toepassen, zie KB ABCD111++.
U kan deze update laten aanpassen volgens KB ABCD112++, mits een jaarlijkse toeslag van €€€"
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2022, 09:02   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het begint met luxe en vervanmijnbedshow maar zal ook in uw en mijn portemonnee eindigen.
Het is altijd al mijn basisinstelling geweest: ik vind dat niemand mag klagen dat ie "le juste prix" betaalt voor zaken en diensten.
Juste, in de betekenis van eerlijk, rechtvaardig juist

Je spreekt eerlijk en transparant af welke auto met welke foefkes er in en er op je koopt. Voor welke prijs en voorwaarden. Niks geen oplichting enz.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2022, 09:50   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Binnen een paar jaar, als de meeste wagens elektrisch rijden, en via draadloze updates "onderhoud" krijgen, gaat dit soort van fratsen wel meer voorkomen.

Voorbeeldscenario.
Na zo'n onderhoud is de machtige mobiel plots het equivalent van een rollator.
Wat googlen later leert de klant:
"door EU richtlijn X waren we genoodzaakt het koppel in te perken, daar de Belgische overheid deze regel strikt laat toepassen, zie KB ABCD111++.
U kan deze update laten aanpassen volgens KB ABCD112++, mits een jaarlijkse toeslag van €€€"
EU en BE en software in 1 zin? lol wanneer Pasen op Kerstmis valt?

Opfrissing: https://www.standaard.be/cnt/dmf20160421_02249797

Europese Commissie wist al eind jaren 90 van bestaan sjoemelsoftware

21/04/2016

Dubbelcheck december 2016:
https://nos.nl/artikel/2149099-europ...rie-te-ontzien

Europa wist van dieselgate en deed alles om industrie te ontzien
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 28 november 2022 om 10:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2022, 10:02   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
EU en BE en software in 1 zin? lol wanneer Pasen op Kerstmis valt?
Waarom komt u nu af met dat verzopen kalf?

Het gaat hier over gekloot met EV's.

Voor dezelfde moeite krijgt zo'n EV gebruiker een berichtje op het dashboard

Citaat:
"U bent uitgekozen door de Meloenen voor het Klimaat, uw wagen heeft nu de meest milieuvriendelijke software aller tijden.
0 verbruik. Gefeliciteerd.
Om deze software te laten verwijderen, gelieve via 1 van de volgende betaalopties € XXX over te maken."
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2022, 10:04   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het gaat hier over gekloot met EV's.
Welk gekloot? Leg eens uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Voor dezelfde moeite krijgt zo'n EV gebruiker een berichtje op het dashboard
Je hebt enorm veel negatieve fantasie als het om EVs gaat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom komt u nu af met dat verzopen kalf?
Die dieselsoftware is nog enorm actueel.
https://www.test-aankoop.be/klagen/p...TBE00526806-96

Overigens nog altijd de ruime meerderheid van ons wagenpark.

De schadeclaims zijn nog altijd lopende:
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikel...anmerking-komt
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 28 november 2022 om 10:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2022, 10:11   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Welk gekloot? Leg eens uit.
Ge koopt een auto, en een tijd later verteld de fabrikant "jamaar, voor €€€ kan je meer PK's hebben".
Dat kan met brandstofwagens ook, als ze "geconnecteerd zijn".
Citaat:
Je hebt enorm veel negatieve fantasie als het om EVs gaat.
In dit geval is het niet per se voor EV's, maar voor de connectiviteit van auto's en dergelijke.
De beste manier om niet gehakt te worden/virussen op te rapen met digitale apparatuur is niet geconnecteerd zijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2022, 10:16   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ge koopt een auto, en een tijd later verteld de fabrikant "jamaar, voor €€€ kan je meer PK's hebben".
En je neemt het niet, is een poepnormale optie. En? Ik zie echt geen probleem. Remmen en ophanging is blijkbaar al op die extras "dynamic boost" berekend. De bestuurder niet...

Audi e tron gaf ooit 3 kWh meer vrij van zijn batterijpack of ~20 km meer rijbereik. Dit was de eerste
Citaat:
https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...aar%2086%20kWh.
Goed nieuws: deze softwarematige aanpassing is nu ook beschikbaar voor de Audi's E-tron die tussen september 2018 (modeljaar 2019) en november 2019 (modeljaar 2020) zijn geproduceerd. De kosten? Helemaal niets.

De software-update vergroot de actieradius van de Audi's E-tron met 20 kilometer. Dat levert de Audi E-tron 55 Quattro een nieuw WLTP-bereik op van 441 kilometer. De software-update vergroot de nettocapaciteit van het bruto 95 kWh grote accupakket naar 86 kWh. Daarnaast brengt software-update ook wijzigingen voor de regeleenheid van de voorste elektromotor. Bij lage belasting schakelt de voorste elektromotor zich vrijwel volledig uit.
Nog altijd 9 kWh niet benut in de regel is dat bij andere merken ca. 4 tot 5 kWh bricking-reserve, kijk maar na op ev-database.nl:
Citaat:
https://ev-database.nl/auto/1092/Audi-e-tron-55-quattro

Dit voertuig had origineel een bruikbare capaciteit van 83.6 kWh. Sinds oktober 2021 is een gratis software update beschikbaar om deze capaciteit te verhogen naar 86.5 kWh. Ook zijn in de software aanpassingen aan de aandrijflijn doorgevoerd. De data op deze pagina is valide voor voertuigen met deze update.
Tesla en andere ook eens maar veel minder (2-3 kWh) GRATIS.

Neem je het niet, is niet erg he. Ook als je de wagen 100% oplaadt laadt je in feite 92% op wat de duurzaamheid van het pack verhoogt. Of andersom een degradatie van 5% ga je niet eens merken, lol.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
In dit geval is het niet per se voor EV's, maar voor de connectiviteit van auto's en dergelijke.
De beste manier om niet gehakt te worden/virussen op te rapen met digitale apparatuur is niet geconnecteerd zijn.
men is sowieso geconnecteerd via GSM-netwerk, ook de EV.

Je hebt live-navigatie he (files, opstoppingen). Ook veiligheid als je in de berm landt ofzo. Al de multimedia wordt regelmatig upgedated.

Updates doe je wel via uw eigen beveiligd netwerk, maar is niet verplicht als men denkt dat het de moeite niet loont. (voor zover ik weet)

Als je echt wil afzien van geconnecteerd zijn, best geen PC-smartphone-auto-enz... benutten. Dus ook geen mails geen online bankverbinding nada...
Probeer eens een jaartje.

Ik ben overigens nog nooit gehakt of whatever phishing.

Ik heb wel al in het verleden familie moeten uitleggen dat de bescherming zijn geld waard is.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 28 november 2022 om 10:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2022, 10:21   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hopelijk komen er open source versies van de software waar men dat zelf kan doen.

Want uiteindelijk is dat een bewijs dat men rommel gekocht heeft die overgedesigned is, en dus duurder is, zwaarder en zo voort dan nodig.

Het wil zeggen dat de batterij en elektrische motors en zo groter gedimensioneerd zijn, zwaarder, duurder en zo voort dan wat men eigenlijk wilde kopen, want de "optie" zit er al in in het gebruikte materieel. Het is m.a.w. een bewijs van overconsumptie van materiaal.
ik zie niet direct iemand zo een merc kopen om dan de software van de boordcomputer te flushen en er een linux distro op te droppen die alle stoppen , toeters en bellen eruit haalt.

Tenzij voor de rally misschien.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2022, 11:01   #13
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Als je echt wil afzien van geconnecteerd zijn, best geen PC-smartphone-auto-enz... benutten. Dus ook geen mails geen online bankverbinding nada...
Probeer eens een jaartje.
Er is een verschil tussen communicatie die je wenst, en het "aanpassen van uw eigendom" zonder dat je daar enige wens voor hebt.

Als ik de app van mijn bank gebruik, dan heb ik er geen probleem mee om geconnecteerd te zijn. Ik wil dan ook die app kunnen gebruiken als ik dat wil, en die van mijn device wegdoen als ik dat wil. Die app moet enkel dienen om met mijn bank te communiceren.

Als ik met een auto rijd, wil ik dat die enkel maar communicaties doorvoert die ik zelf wil, zoals bijvoorbeeld de kaarten van mijn GPS updaten of zo, maar niks verandert aan het systeem zelf, tenzij ik dat zelf beslis.

Ik heb altijd met niet-geconnecteerde auto's gereden, en die doen dat heel goed. Dat mag zo blijven.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2022, 11:03   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik zie niet direct iemand zo een merc kopen om dan de software van de boordcomputer te flushen en er een linux distro op te droppen die alle stoppen , toeters en bellen eruit haalt.
Da's waarschijnlijk waar, maar ik zie ook niet waarom die personen niet een vrij systeem zouden willen waardoor ze hogere prestaties van hun reeds gekochte hardware kunnen bekomen.

Stel dat Windows hetzelfde doet met uw PC: het werkt als een trage bureau machine, maar als je een abonnement neemt kan je je grafische kaart gebruiken om games mee te spelen. Dan gooi je die windows er toch af en je installeert linux he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2022, 11:47   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er is een verschil tussen communicatie die je wenst, en het "aanpassen van uw eigendom" zonder dat je daar enige wens voor hebt.

Als ik de app van mijn bank gebruik, dan heb ik er geen probleem mee om geconnecteerd te zijn. Ik wil dan ook die app kunnen gebruiken als ik dat wil, en die van mijn device wegdoen als ik dat wil. Die app moet enkel dienen om met mijn bank te communiceren.

Als ik met een auto rijd, wil ik dat die enkel maar communicaties doorvoert die ik zelf wil, zoals bijvoorbeeld de kaarten van mijn GPS updaten of zo, maar niks verandert aan het systeem zelf, tenzij ik dat zelf beslis.

Ik heb altijd met niet-geconnecteerde auto's gereden, en die doen dat heel goed. Dat mag zo blijven.
Dat is met EVs idem. Keuze genoeg hé.
Maar het is wel handig al je weet waar een vrije laadpaal is en hoeveel je daar en hoelang kunt laden om xxx kms verder te rijden. Best standaard in de wagen en geen optie. Of toch optie? Dan wordt de EV an sich al heel simpel.
Maar je kunt dat wslk ook met een appje op je smartphone.


M.a.w. diegene voor het rijcomfort continu geconnecteerd willen zijn, vinden dat ook.

Zoals dit voor kilometervreters: CONNECTED PACKAGE PROFESSIONAL https://www.bmw.be/nl/shop/ls/dp/Con..._no_CarPlay_be

Op mijn eerste degelijk navigatietoestel was TMC-pro of -premium inbegrepen in de prijs (ik deed toen veel snelweg)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Traffic_Message_Channel

Ik was dus tijdens het rijden "geconnecteerd".

Citaat:
Ik heb altijd met niet-geconnecteerde auto's gereden, en die doen dat heel goed. Dat mag zo blijven.
Behalve dan uw navigatietoestel.

Maddox had het over niet gehackt worden:
"De beste manier om niet gehakt te worden/virussen op te rapen met digitale apparatuur is niet geconnecteerd zijn."
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 28 november 2022 om 12:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2022, 15:18   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Da's waarschijnlijk waar, maar ik zie ook niet waarom die personen niet een vrij systeem zouden willen waardoor ze hogere prestaties van hun reeds gekochte hardware kunnen bekomen.

Stel dat Windows hetzelfde doet met uw PC: het werkt als een trage bureau machine, maar als je een abonnement neemt kan je je grafische kaart gebruiken om games mee te spelen. Dan gooi je die windows er toch af en je installeert linux he.
ja maar dan gaat het om een pc,

en niet om een auto die vol componenten zit die vermoedelijk hun eigen taal spreken, als die allemaal dezelfde "taal" / protocol gebruiken, dan zijn er wel handige jongens die dat gaan riskeren en binnen een bepaalde tijd met iets komen dat zal werken.

maar als mercedes zijn eigen componenten heeft ontwikkeld en zijn eigen protocollen heeft om met die onderdelen te babbelen, dan is dat iets anders.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2022, 15:41   #17
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat is met EVs idem. Keuze genoeg hé.
Maar het is wel handig al je weet waar een vrije laadpaal is en hoeveel je daar en hoelang kunt laden om xxx kms verder te rijden.
Maar dat hoeft je auto niet te weten, een app op uw smartphone volstaat.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2022, 15:44   #18
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Behalve dan uw navigatietoestel.
Niet noodzakelijk. Ik heb jaren met een niet-geconnecteerde Tomtom gereden, en nu is het juist dat ik voor de gemakkelijkheid vaak google maps gebruik, maar ik heb ook evengoed herewego offline met een kaart. Dan heb je geen netwerk problemen en zo, enkel een offline GPS applicatie.
Elk jaar of zo eens de kaart her-afladen.

Ik gebruik de ingebouwde GPS van mijn auto bijna nooit, en die is trouwens niet up-to-date en niet online.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 november 2022 om 15:44.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2022, 15:53   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat is met EVs idem. Keuze genoeg hé.
Maar het is wel handig al je weet waar een vrije laadpaal is en hoeveel je daar en hoelang kunt laden om xxx kms verder te rijden. Best standaard in de wagen en geen optie. Of toch optie? Dan wordt de EV an sich al heel simpel.
Maar je kunt dat wslk ook met een appje op je smartphone.


M.a.w. diegene voor het rijcomfort continu geconnecteerd willen zijn, vinden dat ook.

Zoals dit voor kilometervreters: CONNECTED PACKAGE PROFESSIONAL https://www.bmw.be/nl/shop/ls/dp/Con..._no_CarPlay_be

Op mijn eerste degelijk navigatietoestel was TMC-pro of -premium inbegrepen in de prijs (ik deed toen veel snelweg)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Traffic_Message_Channel

Ik was dus tijdens het rijden "geconnecteerd".


Behalve dan uw navigatietoestel.

Maddox had het over niet gehackt worden:
"De beste manier om niet gehakt te worden/virussen op te rapen met digitale apparatuur is niet geconnecteerd zijn."
dat laatste is inderdaad waar.

maar een gps toestel op zich is niet connected, dat haalt alleen maar gps data naar beneden.

van zodra je er een telefoon aanhangt is het iets anders.

uw cam bus of hoe noemt dat beest in een auto is ook niet connected, het is maar als ge daar zo een kaske van de verzekering aanhangt dat ge connected zijt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2022, 15:56   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar dat hoeft je auto niet te weten, een app op uw smartphone volstaat.
Oh de auto moet dat best wel weten. (ttz de computer van de auto)

Bijvoorbeeld: het batterijpack wordt bijvoorbeeld op ideale laadtemperatuur gebracht als je op weg bent naar een snellaadpaal.

En nog andere nuttige berekeningen.
Vb Tesla, een dikke bijbel:
https://www.tesla.com/ownersmanual/m...0203FFE6F.html
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 28 november 2022 om 16:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be