Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juli 2023, 11:44   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard Vlaamse Codex Dierenwelzijn: dolfinarium, logica?

Volledig akkoord met de inhoud, maar waarom de uitzondering voor Brugge? Als je wetten maakt dan moet je die consistent toepassen ook al is het lokaal impopulair.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/07...dierenwelzijn/

Citaat:
Daarnaast komt er verbod op walvisachtigen in gevangenschap houden, met een invoer- en kweekverbod. Er werd wel een uitzondering gemaakt voor Boudewijn Seapark in Brugge, het enige dolfinarium in Vlaanderen. Dat mag maximaal zes dolfijnen hebben. Als er daar eentje van sterft, mag het die wel vervangen. Momenteel zijn daar zeven dolfijnen, maar volgens directeur Lars van de Ham mogen ze die voorlopig houden.
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2023, 11:46   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Volledig akkoord met de inhoud, maar waarom de uitzondering voor Brugge? Als je wetten maakt dan moet je die consistent toepassen ook al is het lokaal impopulair.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/07...dierenwelzijn/
Ja, Belgische wetten. Het is verboden voor bepaalde mensen, de anderen mogen het wel.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2023, 11:59   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, Belgische wetten. Het is verboden voor bepaalde mensen, de anderen mogen het wel.
En die dolfinaria, heb ik altijd al een triestige bedoening gevonden. Zo’n onnozele circusattractie met dieren.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Flipper_(televisieserie)
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2023, 12:05   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En die dolfinaria, heb ik altijd al een triestige bedoening gevonden. Zo’n onnozele circusattractie met dieren.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Flipper_(televisieserie)
Elke dierentuin is een aanfluiting op dierenwelzijn. Ik kan u verhalen vertellen van Pairi Daiza....van een verzorger die daar gewerkt heeft. Dieren die in hun eigen urine staan en slapen...
Of die baardmans van Planckendael die mannelijke hertjes moest euthanaseren vanwege teveel, met het geweer, en de ooien per ongeluk dood schoot....
Je wil het niet weten....
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2023, 12:09   #5
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Ligt het aan mij of is het daadwerkelijk zo dat vooral de particulier nieuwe regels opgelegd krijgt?

Bedrijven, labo's, slachthuizen... worden precies een beetje buiten schot gehouden al kan ik me vergissen want ik heb de hele tekst nog niet gelezen...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2023, 14:38   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

In de gevangenissen is het voor de mensen nog slechter gesteld dan met de dieren in de dierentuinen.

De rechtbanken veroordelen Belgie aan de lopende band wegens schenden van de mensenrechten, maar niemand ligt er wakker van.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2023, 15:03   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ligt het aan mij of is het daadwerkelijk zo dat vooral de particulier nieuwe regels opgelegd krijgt?

Bedrijven, labo's, slachthuizen... worden precies een beetje buiten schot gehouden al kan ik me vergissen want ik heb de hele tekst nog niet gelezen...
Als je het niet gelezen hebt, dan zwijg je beter, of minstens wat rustiger kritiek geven.
Ik las in een gazet dat slachthuizen verplicht gaan zijn om camera's te hangen. Hopelijk a) van de leverende camions tot aan de achterdeur, b) van goede kwaliteit en c) webcams.
Betere preventie kan je niet maken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2023, 15:05   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In de gevangenissen is het voor de mensen nog slechter gesteld dan met de dieren in de dierentuinen.

De rechtbanken veroordelen Belgie aan de lopende band wegens schenden van de mensenrechten, maar niemand ligt er wakker van.
Ja en neen.
Ik vind sommige dingen ook schandalig.
Maar tegelijk zijn er aspecten waarvan je denkt dat er betere hotelservice is dan in onze bejaardenhuizen.

Nu, dat is buiten het onderwerp van deze draad.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2023, 15:10   #9
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Volledig akkoord met de inhoud, maar waarom de uitzondering voor Brugge? Als je wetten maakt dan moet je die consistent toepassen ook al is het lokaal impopulair.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/07...dierenwelzijn/
De logica is heel simpel en zit hem in centen die in handen van bepaalde politici zijn beland. Meer moet ge daar niet achter zoeken.

En verder: Dolfijnenshows zijn over het algemeen dikke zever. Maar blijkbaar lokt het wel wat klootjesvolk. Toch genoeg om wat politici om te kopen.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2023, 19:46   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.291
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Thuisslachtingen zijn verboden.... En dat al een hele tijd ten andere.

Mare, het "offerfeest" was nog niet zo lang geleden.... Denkt u nu echt dat een allahvruchtig gelovige veel moeite gaat doen om de wetgeving van dhimmies en heidenen te volgen?
De belangrijkste inspanning gaat zijn: voorkomen dat er ongewenst bezoek komt.

Gaianen en soortgelijke Groen!en ga je dan niet horen blaten....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2023, 19:53   #11
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Thuisslachtingen zijn verboden.... En dat al een hele tijd ten andere.

Mare, het "offerfeest" was nog niet zo lang geleden.... Denkt u nu echt dat een allahvruchtig gelovige veel moeite gaat doen om de wetgeving van dhimmies en heidenen te volgen?
De belangrijkste inspanning gaat zijn: voorkomen dat er ongewenst bezoek komt.

Gaianen en soortgelijke Groen!en ga je dan niet horen blaten....
Ik denk dat dat moeilijk is hoor. Die schapen zijn allemaal getraceerd. Als er ene eigenaar foefelt dan heeft hij het spek aan zijn been.
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2023, 19:55   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.291
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat dat moeilijk is hoor. Die schapen zijn allemaal getraceerd. Als er ene eigenaar foefelt dan heeft hij het spek aan zijn been.
U denkt dat, prachtig, dat maakt het echt een onvoorwaardelijke waarheid, een natuurwet als het ware.


Alsof "traceren" niet te verwijderen is. Oortje meer of minder, wie ziet dat nu?

Oei oei, dat arme schaapje pijn gedaan, da mag nie...

En dan nog, we traceren schaap op apartement X.... Maar daar is geen schaap, wel een feestende familie en een smerige badkamer.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 17 juli 2023 om 19:56.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2023, 22:03   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat dat moeilijk is hoor. Die schapen zijn allemaal getraceerd. Als er ene eigenaar foefelt dan heeft hij het spek aan zijn been.
Wel ik kan u zeggen dat dat dus niet altijd het geval is. Er worden wel degelijk schapen illigaal opgezet, Specifiek hiervoor. Maar als er iets misgaat, ja dan heeft die het spek aan zijn been.

Alle beesten die in een slachterij binnen komen moeten gekeurd worden door ne vetrinair.

Dat is om ziektes die kunnen overslaan op mensen te voorkomen.

Nu wordt het duister, ... laat het ons zo stellen als er zo ene met verdachte symptomen binnen komt... het is niet bewezen, het staat niet 100 % vast maar als ge de 5 gram spreekwoordelijk verstand hebt, dan weet ge de klepel wel hangen zeker he.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2023, 22:04   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U denkt dat, prachtig, dat maakt het echt een onvoorwaardelijke waarheid, een natuurwet als het ware.


Alsof "traceren" niet te verwijderen is. Oortje meer of minder, wie ziet dat nu?

Oei oei, dat arme schaapje pijn gedaan, da mag nie...

En dan nog, we traceren schaap op apartement X.... Maar daar is geen schaap, wel een feestende familie en een smerige badkamer.
Eens dat beest een oormerk heeft zit het in het systeem dan wordt het lastig, ge zorgt gewoon voor nen hangaar, waar ge er in kunt steken zonder oormerk, dan moet ge gewoon zorgen voor uw 2' regel, Zorg dat ze u niet pakken.

Op dezelfde manier zijn er trouwens ook al everzwijnen opgezet, die zondigde wel tegen uw tweede regel, en die hadden ze wel te stekken. (Dat zijn gasten die evers opzetten om te kweken en dan te lossen in de natuur zodat ze er dan op kunnen schieten, zoals met fazanten ook gedaan werd (wordt) ) Het wordt alleen lastiger en lastiger om dat te doen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 17 juli 2023 om 22:08.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2023, 22:07   #15
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wel ik kan u zeggen dat dat dus niet altijd het geval is. Er worden wel degelijk schapen illigaal opgezet, Specifiek hiervoor. Maar als er iets misgaat, ja dan heeft die het spek aan zijn been.

Alle beesten die in een slachterij binnen komen moeten gekeurd worden door ne vetrinair.

Dat is om ziektes die kunnen overslaan op mensen te voorkomen.

Nu wordt het duister, ... laat het ons zo stellen als er zo ene met verdachte symptomen binnen komt... het is niet bewezen, het staat niet 100 % vast maar als ge de 5 gram spreekwoordelijk verstand hebt, dan weet ge de klepel wel hangen zeker he.
Uiteraard, als je ze illegaal gaat kweken dan kan het, maar welke idioot riskeert dat?
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2023, 22:09   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Uiteraard, als je ze illegaal gaat kweken dan kan het, maar welke idioot riskeert dat?
Ja, ... ik niet en ik kan u ook niet direct een voorbeeld geven maar voor geld danst den beer.

En als er vraag is naar schapen zonder oormerk die je ritueel de strot kunt afsnijden en er dus zotten zijn die er de prijs voor willen betalen.

Dan zijn er ook die aan de vraag willen voldoen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2023, 22:14   #17
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja, ... ik niet en ik kan u ook niet direct een voorbeeld geven maar voor geld danst den beer.

En als er vraag is naar schapen zonder oormerk die je ritueel de strot kunt afsnijden en er dus zotten zijn die er de prijs voor willen betalen.

Dan zijn er ook die aan de vraag willen voldoen.
Ik ken mensen die schapen houden (met oormerk en alles) gewoon om hun perceel proper te houden en die zeggen dat er gewoon niks mee te verdienen is. En ze verkopen ook aan moslims.
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 03:43   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.291
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ken mensen die schapen houden (met oormerk en alles) gewoon om hun perceel proper te houden en die zeggen dat er gewoon niks mee te verdienen is. En ze verkopen ook aan moslims.
Daar liggen de thuisslachters niet wakker van.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 05:46   #19
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In de gevangenissen is het voor de mensen nog slechter gesteld dan met de dieren in de dierentuinen.

De rechtbanken veroordelen Belgie aan de lopende band wegens schenden van de mensenrechten, maar niemand ligt er wakker van.
Die mensen zitten daar om een reden, die dieren worden zonder reden opgesloten, enkel voor geld en "vermaak"
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2023, 06:57   #20
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ken mensen die schapen houden (met oormerk en alles) gewoon om hun perceel proper te houden en die zeggen dat er gewoon niks mee te verdienen is. En ze verkopen ook aan moslims.
Daar is ook niets aan te verdienen, kosten van de vetrinair, een kot, hooi, bij voeren voor de winter. De wol krijgt ge ook zo goed als niets. (tenzij ge er zelf mee aan de slag gaat)

Dat is enkel interresant als biologisch gras machine, daarvoor worden ze hier ook nog ingezet.

Maar als ge dus gaat kweken voor t vlees, en dat voor een bepaalde markt...

Zelf als ge met oormerk verkoopt, wat er daarna mee gedaan is, is uw probleem niet meer, uw oor + schaap is uit uw boeken geschreven en overgedragen, wat er daarna mee gedaan wordt, not your problem he.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 18 juli 2023 om 06:59.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be