Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 april 2019, 23:37   #3041
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik schrijf dit als reaktie op de parlee van vooral partickve over het uitmoorden van 90 % v.d.wereldbevolking.
Dat is er wel wat over.
2

Psychopaat of zo?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 01:44   #3042
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Och jongen toch... Deze oude man heeft het reeds in zijn studentenjaren geleerd. De term komt uit het werk van de Oostenrijkse econoom Schumpeter. Schumpeter was samen met Von Mieses de grote gangmaker van de Oostenrijkse School als stroming in de Algemene Economie tijdens het eerste kwart van de 20e eeuw. Had ook een grote reputatie en aanhang in de USA.
Ten tijden van het reaganisme en reaganomics werd het Amerikaanse ekonomisch beleid in de jaren 1980 vooral door de Oostenrijkse School bepaald. Toch deed de ekonomie van Oostenrijk het toen beter dan de Amerikaanse. De verklaring die de doorsnee Oostenrijkers daar toen voor gaven? Dat dit kwam omdat hun ekonomen naar de Verenigde Staten waren verhuisd! Overal waar ekonomen het financieel en ekonomisch beleid bepalen gaan de publieke financiën en publieke dienstverlening er op achteruit.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 25 april 2019 om 01:44.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 01:45   #3043
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

150+ pagina's met 3000+ berichten. Degenen die hopen dat het klimaat snel van de maatschappelijke en politieke agenda zal verdwijnen zijn er aan voor de moeite.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 07:51   #3044
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is er wel wat over.
2

Psychopaat of zo?
Dat denk ik ook.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 07:54   #3045
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is er wel wat over.
2

Psychopaat of zo?
nee, consequente gedachtengang ...

ALS het waar is wat de klimaathysterici ons willen wijsmaken, nl dat we in de komende twee decennia het klimaatprobleem moeten oplossen of de wereld zal letterlijk vergaan ... DAN is dat de enige oplossing die vandaag reeds voorhanden is en effect zal hebben binnen de gestelde deadline.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 07:56   #3046
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, consequente gedachtengang ...

ALS het waar is wat de klimaathysterici ons willen wijsmaken, nl dat we in de komende twee decennia het klimaatprobleem moeten oplossen of de wereld zal letterlijk vergaan ... DAN is dat de enige oplossing die vandaag reeds voorhanden is en effect zal hebben binnen de gestelde deadline.
Ik denk ook dat patrickve een (lichte) psychopaat is.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 08:09   #3047
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik denk ook dat patrickve een (lichte) psychopaat is.
nee, hij maakt gewoon zijn punt met via consequente logica.

de enige neurotypical reactie kan dan zijn : we moeten die klimaathysterie relativeren of daar komen accidenten van. dat is volgens mij het punt dat PatrikVE wil maken, niet meer, niet minder.

maar voor jou is het natuurlijk makkelijker om er niet over na te denken, blind te blijven geloven, en PatrickVE af te doen als psychopaat.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 08:34   #3048
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, hij maakt gewoon zijn punt met via consequente logica.

de enige neurotypical reactie kan dan zijn : we moeten die klimaathysterie relativeren of daar komen accidenten van. dat is volgens mij het punt dat PatrikVE wil maken, niet meer, niet minder.

maar voor jou is het natuurlijk makkelijker om er niet over na te denken, blind te blijven geloven, en PatrickVE af te doen als psychopaat.
# 3041: het is Mambo die suggereert dan patrickve een psychopaat zou zijn.
Ik hoef hier niet over na te denken: tientallen klimaatwetenschappers deden dat.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 08:54   #3049
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik hoef hier niet over na te denken: tientallen klimaatwetenschappers deden dat.


Correctie, het IPCC, een in wezen politieke organisatie die wetenschap 'aanstuurt', doet dat.

Lees eens goed de brief die een twintigtal Noorse onderzoekers naar hun eerste minister stuurden. En geef daar eens grondig commentaar op. Op onder andere vervalsingen die het IPCC gebruikt over de aantallen wetenschappers die hen steunen.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 08:59   #3050
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Leven wij in zo'n samenleving ?
Als u uw klimaat redden wil, is dat bijna onvermijdelijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 09:50   #3051
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Lees eens goed de brief die een twintigtal Noorse onderzoekers naar hun eerste minister stuurden.
Link?
vanderzapig is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 11:16   #3052
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Heb jij al eens gehoord van "De sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen" ???
Dat hebben de slappe schouders uitgevonden he, om hun natuurlijk lot niet te moeten ondergaan.

Citaat:
(Wij leven hier in Belgie NIET in de jungle)
Maar dat zullen wij wel, als we het klimaat willen redden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 11:22   #3053
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, hij maakt gewoon zijn punt met via consequente logica.

de enige neurotypical reactie kan dan zijn : we moeten die klimaathysterie relativeren of daar komen accidenten van. dat is volgens mij het punt dat PatrikVE wil maken, niet meer, niet minder.

maar voor jou is het natuurlijk makkelijker om er niet over na te denken, blind te blijven geloven, en PatrickVE af te doen als psychopaat.
Inderdaad, dank U.

Dat gezegd, "psychopaat", dat is een beetje zoals "egoist", je weet wel, die mensen die aan zichzelf denken en niet aan mij, he. Een verwijtwoordje omdat je je eigen voordelen niet krijgt. Een beschuldiging die sociaal dient om diegene van wie je geen onderdanigheid kan krijgen, te helpen onderdrukken.

Ik denk dat er onder krokodillen geen "psychopaten" bestaan, bijvoorbeeld. Die weten van elkaar dat ze elkaar rauw lusten.

Een psychopaat is iemand die zomaar uit impulsen gaat moorden, terwijl daar verder geen finaliteit aan vast zit. Iemand die een rationele finaliteit heeft, en tot het besluit komt dat de beste, of de enige weg om die finaliteit te realiseren, erin bestaat om veel volk dood te doen, die moet dan een keuze maken:
- toch voor die finaliteit gaan, en dus veel volk vermoorden
- zijn finaliteit en alles wat daarbij hoort, opgeven.

Hier is die finaliteit "het klimaat redden en een aangename luxueuze samenleving hebben binnen 100 jaar". De beste/enige weg daartoe is "de wereldbevolking door 10 delen". Nu moet ge dus kiezen: wilt ge het klimaat redden en een aangename, luxueuze samenleving hebben binnen 100 jaar (voor die die dan zullen leven, waarvan vandaag nog geen kat van aanwezig is) en DUS 90% van de wereldbevolking NU uitmoorden (ook al weet ge zelfs niet echt hoe dat te doen) OF geven we dan het idee maar op om het klimaat te redden en geen luxueuze samenleving te hebben binnen 100 jaar, maar niet gedwongen zijn om NU 90% van het volk uit te moorden ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 11:24   #3054
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
150+ pagina's met 3000+ berichten. Degenen die hopen dat het klimaat snel van de maatschappelijke en politieke agenda zal verdwijnen zijn er aan voor de moeite.
Daar maken we ons dan ook geen illusies over. Dat dat niks echt aan het klimaat gaat doen, ook niet.

Maw, dat men dat als excuus gaat gebruiken om meer islam in te voeren en minder vrijheid toe te laten, zal waarschijnlijk wel waar zijn. Dat daarmee de klimaatsverandering ook maar een sikkepit zal veranderen, kunt ge vergeten natuurlijk.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 11:26   #3055
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
# 3041: het is Mambo die suggereert dan patrickve een psychopaat zou zijn.
Ik hoef hier niet over na te denken: tientallen klimaatwetenschappers deden dat.
Er is geen enkele klimaatswetenschapper die zegt hoe je dat politiek moet doen: mensen in ontwikkelingslanden overtuigen om vrijwillig terug een stapje achteruit te zetten, nu ze eindelijk een kleinburgerlijke levensstandaard aan de horizon zien verschijnen.

Zij zeggen enkel dat we dit en zus en zo "zouden moeten doen op planetair niveau", maar er is geen enkele manier om iets "op planetair niveau" te beslissen.

Dat is een beetje zoals een long arts die zegt dat om minder longkanker te hebben, het heel eenvoudig is: ge moet ophouden met roken.

Maar daarmee stoppen de mensen nog niet met roken he.

Je kan nu zeggen "tientallen long artsen zeggen wat er moet gebeuren, dus morgen is er geen longkanker meer". Nee, want er gaan nog altijd mensen beslissen van te roken. Dus gaat er wel longkanker zijn.
Want die long artsen weten ook niet hoe je iemand moet overtuigen van op te houden met roken.

Met die klimaatswetenschappers is dat van 't zelfde. Zij weten wat er zou moeten gebeuren: de ontwikkelingslanden moeten direct 4 keer minder CO2 uitstoten. Maar ze weten niet hoe men dat ginder aan de man moet brengen, om terug achteruit te gaan op het vlak van levensstandaard.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 april 2019 om 11:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 11:44   #3056
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Link?
Wel, die staat gewoon in deze thread.

Post 2996.

Daar kwam geen enkele reactie op.

Maar de zever gaat ongehinderd door.

Ik vraag me af wie hier al dan niet psychopaat is.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 11:51   #3057
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
150+ pagina's met 3000+ berichten. Degenen die hopen dat het klimaat snel van de maatschappelijke en politieke agenda zal verdwijnen zijn er aan voor de moeite.
90% van de berichten zijn gezwets over genocides, pedofilie en andere onzin.

Maar klop jezelf gerust nog eens op de borst
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 12:21   #3058
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
150+ pagina's met 3000+ berichten. Degenen die hopen dat het klimaat snel van de maatschappelijke en politieke agenda zal verdwijnen zijn er aan voor de moeite.
Het milieu is gered!!!

Citaat:
Amper 400 deelnemers voor nationale klimaatmars in Namen, betoging in Doornik geannuleerd bij gebrek aan betogers

link


Laat me niet lachen. De klimaatbeweging betreft enkele honderden extremisten die denken de waarheid in pact te hebben en daarom het recht hebben hun mening willens nillens door te drukken. Dat hoor je zeer goed als Anuna e.d. aan het word zijn.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 12:28   #3059
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
# 3041: het is Mambo die suggereert dan patrickve een psychopaat zou zijn.
...

waarop jij in #3044 , #3041 citerend, antwoord " dat denk ik ook "

Laatst gewijzigd door Anna List : 25 april 2019 om 12:28.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2019, 12:35   #3060
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik kan me goed voorstellen dat psychopaten ook consequent zijn.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be