Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Nieuwe wending rond dreigbrieven Remmery
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Nieuwe wending rond dreigbrieven Remmery Hier kunnen alle topics terecht die te maken hebben met de de zaak Remmery.

 
 
Discussietools
Oud 4 mei 2005, 13:10   #41
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Laat Decoorne maar doen hoor, deze ex-Vlaams Blokker (hij hield het secretariaat open van het Vlaams Blok te Brugge rond de jaren '94-'95 moest je het niet weten) is een beetjepersoonlijk gefrustreerd om bepaalde redenen.
Net als The Piano (ex-VMO'er) kunnen ze niets anders dan op het Vlaams Belang kappen tot ze er zelf bij neervallen...
Knettergek, het kan niet op ! En nu nog beweren dat ik er een frietkot van heb gemaakt, en dan in de fik heb gestoken...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 4 mei 2005, 13:14   #42
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.416
Standaard

De zaak Remmery neigt ernaar een illustratie van de tijdsgeest te worden. Neen, niet door de vermoedelijk oorzaak van jaloezie en afgunst. Deze menselijke eigenschappen zijn van alle tijden en hebben pareltjes aan literatuur, toneel, schilderijen, muziek,…. voortgebracht. Als uiting van deze duistere karaktertrekken is de zaak Remmery slechts één van de vele resultaten van de menselijke vindingrijkheid.

De grote symboolwaarde van de zaak Remmery ligt volgens mij in het feit dat de vermoedelijke afloop van deze zaak rees ver op voorhand bij elkaar gefantaseerd is. Reeds van toen de brieven in de pers uitlekten hadden sommigen aan een half woord en een flinke hoop fantasie genoeg om de verantwoordelijkheid bij het racisme te leggen dat inherent zou zijn met een zekere vorm van nationalisme. Het moet snel gaan in deze wereld, en als men na één woord al de gewenste conclusie kan trekken, waarom zou men dan nog een tweede woord lezen. Waarom zou men de resultaten van een onderzoek afwachten, als men de juiste conclusies die in het eigen kraam passen reeds getrokken heeft.

Dat deze gefantaseerde afloop een zodanig eigen leven is gaan leiden en zoveel mensen heeft beroerd is angstwekkend. Steunbetuigingen aan een bedreigd iemand tot daar nog aan toe. Maar het toeschuiven van de verantwoordelijkheid naar een bepaalde groep mensen voordat er ook maar iets geweten was over het onderzoek, dat ging mij toch een beetje te ver. Blijkbaar is mijn voorzichtigheid niet meer van deze wereld als men de resem hoogwaardigheidsbekleders ziet die reeds gemobiliseerd geweest zijn. Moest iedereen die voortijdig in deze zaak stelling heeft genomen zijn broek afzakken, de kroon zou zelfs ontbloot worden.

Ik hoop alleen dat iedereen die in deze uitspraken heeft gedaan binnen enkele dagen de confrontatie met deze uitspraken nog aankan en zich niet zal moeten beroepen op censuur om hun voortvarendheid te verbergen. Het is te hopen dat niemand zich belachelijk hoeft te voelen als hij of zij naleest wat hij of zij veel te vroeg over deze zaak heeft georakeld.

Als ik hoor dat de persvrijheid er in de vrije westerse wereld op achteruit gaat onder het mom van veiligheid, dan hoop ik dat de zaak Remmery geen illustratie wordt waarom journalisten aan zelfcensuur gaan doen onder druk van een gevaarlijke publieke tendens. Gelukkig kwam deze tendens van vroegtijdige veroordeling uit het juiste linkse kamp. Stel U voor dat een premature conclusie in het kraam van het verfoeide rechtse kamp zou passen ? Maar eigenlijk moeten we daar niet voor vrezen want de goeden hebben al bij wet vastgelegd welke dingen wel en niet mogen gezegd worden, zelfs bij het trekken van onrijpe conclusies.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline  
Oud 4 mei 2005, 13:18   #43
Zwarte Spion
Banneling
 
 
Zwarte Spion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Knettergek, het kan niet op ! En nu nog beweren dat ik er een frietkot van heb gemaakt, en dan in de fik heb gestoken...
Als NJSV-er heb ik u meermaals ontmoet in de Potterrierui (pf hoe noemt dat daar) terwijl u achter het geimproviseerde toogje stond te werken...
Hoe noem je dat dan? In mijn ogen is dat het secretariaat openhouden.
Zwarte Spion is offline  
Oud 4 mei 2005, 13:25   #44
Pollebru
Burger
 
Pollebru's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2005
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart
Gaan ze het toch nog in de schoenen van het VB proberen schuiven.
Wat men allemaal niet doet om een politieke concurrent uit te schakelen.
Ja op de vrt waren ze er op middagnieuws al goed mee bezig.
Pollebru is offline  
Oud 4 mei 2005, 13:42   #45
mad_drone
Gouverneur
 
mad_drone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: destelbergen
Berichten: 1.280
Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Ik ben blij dat een zaak van racisme en onverdraagzaamheid bijna opgelost is en dat de schuldigen gevonden zijn. Zolang dat eerste bestraft wordt kan ik mijn gemak zijn in mijn eigen land. Verder hoeven hier geen conclusies bij getrokken worden.
mad_drone is offline  
Oud 4 mei 2005, 13:49   #46
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Er zijn dus twee mogelijkheden : ofwel zijn deze mensen schuldig en dan is dit een spijtige zaak, ofwel worden de linkse / allochtone daders alsnog gevat.

Als de Loge daar tenminste voor niets achterzit !
PAJOT is offline  
Oud 4 mei 2005, 13:52   #47
mad_drone
Gouverneur
 
mad_drone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: destelbergen
Berichten: 1.280
Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Er zijn dus twee mogelijkheden : ofwel zijn deze mensen schuldig en dan is dit een spijtige zaak, ofwel worden de linkse / allochtone daders alsnog gevat.

Als de Loge daar tenminste voor niets achterzit !
leg eens uit wat je bedoelt met een 'spijtige zaak', want ik krijg er kop nog staart aan. Spijtig dat het omwille van verzuring is ipv door gefrustreerde linkies? spijtig? komaan!
mad_drone is offline  
Oud 4 mei 2005, 14:08   #48
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Wanneer de briefschrijver een collega is die troubles had betekent dat toch niet automatisch dat de schrijver absoluut geen racistische motieven had?
Wat ook de motieven van de briefschrijver waren, ze waren racistisch. Onthou dat!

Egidius
Egidius is offline  
Oud 4 mei 2005, 14:12   #49
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak
De echtgenote van de briefschrijver heeft toegegeven extreem-rechtse sympathieën te hebben, het blijkt dus toch deels om racistische motieven te gaan.
Dus als ze sympathie had gehad voor de paus, dan zou je haar motieven conservatief-religieus genoemd hebben?
En wat als ze lid is van de Boerinnenbond? Agrarische motieven?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 4 mei 2005, 14:15   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Wat ook de motieven van de briefschrijver waren, ze waren racistisch. Onthou dat!
Aha. En u bent onderzoeksrechter wie-ook-alweer?

't Gaat hier om iemand die afgunstig was op het feit dat iemand (lees: Naïma) beter geplaatst werd in het bedrijf. Juist die frustratie heeft op ze op een bepaalde manier willen uitwerken.

Is dat al racisme?

De politiek correcten zijn goed bezig: binnenkort zal zowat ieder menselijk gevoel als "racisme" worden gecatalogiseerd wanneer het voorkomt in relatie tot een vreemdeling. Wie jaloers is op een allochtoon, wordt voortaan een "racist". Wie echter jaloers is op een medevolksgenoot, is gewoon jaloers... Wie nijd koestert tegenover een collega van allochtone origine heeft dus racistische motieven. Bij wie echter diezelfde nijd ten toon spreidt ten opzichte van een Vlaming, is er slechts sprake van nijd...

Goed bezig, jongens!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 4 mei 2005, 14:19   #51
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Aha. En u bent onderzoeksrechter wie-ook-alweer?

't Gaat hier om iemand die afgunstig was op het feit dat iemand (lees: Naïma) beter geplaatst werd in het bedrijf. Juist die frustratie heeft op ze op een bepaalde manier willen uitwerken.

Is dat al racisme?
Hold your horses, van den Berghe.
Lees mijn bericht nog eens opnieuw. Moet ik echt overal smileys bijzetten?

Ik herhaal dus: wat ook de motieven van de briefschrijver waren, ze waren racistisch. Dat ligt vast bij decreet, pardon koninklijk besluit. En u gaat daar nu openlijk aan twijfelen of zo?

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 4 mei 2005 om 14:20.
Egidius is offline  
Oud 4 mei 2005, 14:22   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Ik herhaal dus: wat ook de motieven van de briefschrijver waren, ze waren racistisch. Dat ligt vast bij decreet, pardon koninklijk besluit. En u gaat daar nu openlijk aan twijfelen of zo?
Jazeker, politiek oncorrect als ik ben

Hierbij het noodzakelijke icoontje...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 4 mei 2005, 14:26   #53
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Er zijn dus twee mogelijkheden : ofwel zijn deze mensen schuldig en dan is dit een spijtige zaak, ofwel worden de linkse / allochtone daders alsnog gevat.

Als de Loge daar tenminste voor niets achterzit !
ik denk niet dat uw onnozele provocaties nog veel success hebben, vandaar dat ik er toch als enigste wou op reageren. Volgende keer meer success!
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 4 mei 2005, 14:37   #54
Schaduwjaagster
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 maart 2005
Berichten: 59
Standaard

24 november 2004 Eerste dreigbrief aan het adres van firma Remmery en werkneemster Naïma Amzil. De schrijver eist het ontslag van Naïma OMDAT ze een HOOFDDOEK draagt.
3, 15 en 22 december 2004 Gelijkaardige dreigbrieven.

A.U.B.
Zover moet je dat rasistische niet gaan zoeken he!
Schaduwjaagster is offline  
Oud 4 mei 2005, 14:40   #55
Stubaf.
Banneling
 
 
Stubaf.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: FHK
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schaduwjaagster
24 november 2004 Eerste dreigbrief aan het adres van firma Remmery en werkneemster Naïma Amzil. De schrijver eist het ontslag van Naïma OMDAT ze een HOOFDDOEK draagt.
3, 15 en 22 december 2004 Gelijkaardige dreigbrieven.

A.U.B.
Zover moet je dat rasistische niet gaan zoeken he!
Op welke irrealistische planeet leef jij? Zoals nu blijkt waren de eisen slechts mikken op het zwakke punt van de betrokkenen, de motieven waren een vorm van afgunst of een gevoel van vernedering als je wil, racisme had er in feite niets me te maken. Al die onzin over die hoofddoek was gewoon een pesterij, als je een stok zoekt om een hond mee te slaan vind je er altijd wel een.

Laatst gewijzigd door Stubaf. : 4 mei 2005 om 14:40.
Stubaf. is offline  
Oud 4 mei 2005, 14:42   #56
Schaduwjaagster
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 maart 2005
Berichten: 59
Standaard

De vrouw van de dader zegt toch openlijk dat ze op het VB Stemt.
Schaduwjaagster is offline  
Oud 4 mei 2005, 14:44   #57
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schaduwjaagster
24 november 2004 Eerste dreigbrief aan het adres van firma Remmery en werkneemster Naïma Amzil. De schrijver eist het ontslag van Naïma OMDAT ze een HOOFDDOEK draagt.
3, 15 en 22 december 2004 Gelijkaardige dreigbrieven.

A.U.B.
Zover moet je dat rasistische niet gaan zoeken he!
Hoe word ik detective, les 1: Naar eigen zeggen wist Remmery dat de vrouw die de plaats moest ruimen voor Amzil, daar niet gelukkig mee was. Kort daarna komt de eerste brief. Als de briefschrijver dus alleen had geschreven dat Remmery Amzil moest ontslaan of..., dan had Remmery onmiddellijk een vermoeden gehad over zijn identiteit.

Graag gedaan.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 4 mei 2005, 14:46   #58
Stubaf.
Banneling
 
 
Stubaf.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: FHK
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schaduwjaagster
De vrouw van de dader zegt toch openlijk dat ze op het VB Stemt.
En wat heeft dat er nu weer mee te maken?
Stubaf. is offline  
Oud 4 mei 2005, 14:48   #59
Schaduwjaagster
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 maart 2005
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
En wat heeft dat er nu weer mee te maken?
Ah ja het blok is niet racistisch, en sinterklaas bestaat echt.
Dus ik vind dat mensen die op het VB stemmen racisten zijn.
Dat heeft ermee te maken.

Laatst gewijzigd door Schaduwjaagster : 4 mei 2005 om 15:08.
Schaduwjaagster is offline  
Oud 4 mei 2005, 14:49   #60
Schaduwjaagster
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 maart 2005
Berichten: 59
Standaard

En, ze kan het niet verkroppen dat ze opzijgezet wordt door een moslima.
Triestig.
Schaduwjaagster is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be