Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 januari 2021, 19:10   #181
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Dat ge uit mijn bericht een achteruitgang concludeert, is mindblowing. Uw neuronen moeten echt atypisch verbonden zijn zo lijkt het mij.
Gij zegt dat ge een Limburgse zijt. Dan zou ge de geschiedenis van uw provincie moeten kennen. Zo een honderd jaar geleden kwamen de eerste vreemde volkeren hier in de mijnen werken. Het begon met o.a. Polen, Tsjechoslovaken, Joegoslaven en Italianen. Die zogenaamde 'omvolking' gebeurt hier dus al 100 jaar en alles is peis en vree.

Vanavond moet ge naar Reizen Waes kijken. In een interview zegt Tom Waes:“In Genk heb ik me op sleeptouw laten nemen door een Griek, een Italiaan, een Marokkaan en een Turk. Ze hebben me de Genkse cités getoond. Een voorbeeld trouwens voor heel België, hoe ze daar de integratie hebben aangepakt.”
hewel toen ik mijn studies deed in Diepenbeek zaten daar ook Polen en andere studenten uit Oost Europa afkomstig... Hadden ze mij niet gezegd dat ze van Oost-Europese oorsprong waren ik zou het nooit geweten hebben, juist omdat ze zo goed geintegreerd waren in onze contreiën. De vraag is echter of dat nu nog het geval is met de nieuwkomers...
Als ik een foto van een Limburgse jeugdvoetbalclub zie waarvan de jongeren bij het begin van de match de Erdogan-groet brengen, betwijfel ik dat erg...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 24 januari 2021 om 19:11.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2021, 21:54   #182
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Toch één ding om naar uit te kijken. Reizen Waes in Limburg. Hij gaat ook een bordeel bezoeken in coronatijd, maar niet als klant vermoed ik.
Dat is in Brustem, Haspengouw. In St-Truiden heb je de sikhs.

De cités zal alvast boeiender zijn.

=> https://www.een.be/reizen-waes/toms-tips-voor-limburg

Laatst gewijzigd door Micele : 24 januari 2021 om 21:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 11:41   #183
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

Is eigenlijk landverraad van die (s)linksen...

Plan van de linksen: 2.430 Italiaanse gemeenten moeten met migranten bevolkt worden



Dat is de uitkomst van een paranoïde “onderzoek”, dat werd uitgevoerd door Mariapia Mendola (professor voor politieke economie), Sara Giunti en Francesco Campo (wetenschappelijk medewerkers) van het Centrum voor Europese Studies (Cefes) van de faculteit voor economische wetenschappen van de universiteit van Milaan. Een nationale bestandsopname van het systeem van de opname van asielzoekers, die in samenwerking met ActionaAid Italia en Openpolis werd opgesteld. Met andere woorden: het systeem van de etnische vervanging.

Volgens de schrijvers van het onderzoek zorgt de aankomst van asielzoekers in een kleine gemeente op de korte termijn niet voor economische kosten. Dat komt, omdat het meestal gaat om de zogenaamde “opname die zich over het hele gebied uitstrekt”, die met behulp van kleine structuren met niet meer dan 25 migranten wordt bedreven.

Men is onder de linkse “academici” gewoon van mening dat € 35,- per dag voor elke parasiet geen kosten zijn.

Bovenop de beperkte kosten zou de opname in kleine gemeenten het “voordeel” hebben van de hernieuwde bevolking van die centra, waarin de woonbevolking jaarlijks afneemt. Alsof het probleem er niet in zou bestaan dat de gebieden op grond van ontbrekende economische mogelijkheden ontvolkt zijn. En of de Italiaanse jongens niet in de kleine steden zouden blijven wanneer zij met € 35,- per persoon per dag gefinancierd zouden worden...
In Italië schat men dat ongeveer 2.430 gemeenten in de nabije toekomst driegen te verdwijnen. Dat is een serieus probleem, zowel gezien vanuit sociaal als cultureel oogpunt: in de dorpen en kleine steden is de historische ruggengraat van de tradities geconcentreerd, die deel uitmaken van het erfgoed van ons land.

Maar in plaats van ze door het bevorderen van economische activiteiten in de verschillende gebieden weer te bevolken en de mogelijkheid om terug te keren aantrekkelijk te maken om op het platteland te wonen, is volgens het onderzoek van de universiteit de betere oplossing de opname van asielzoekers: “De analyse van de effecten van het opnamesysteem geeft er aanleiding toe dat wij meer aandacht moeten schenken aan de politiek van integratie en ontvankelijk maken in het gebied, waarbij de deelname van de plaatselijke besturen van beslissende betekenis is wanneer we willen dat de immigranten met hun vaardigheden en hun kennis kunnen bijdragen aan de groei en de economische ontwikkeling op de lange termijn.”

De synthese van dit onderzoek lijkt bijna op een politieke hulp voor diegenen die in het jongste verleden de protagonisten waren van modellen, waarbij het opnieuw bevolken van dorpen plaatsvond door een wijdverbreide opname van asielzoekers.

https://ejbron.wordpress.com/2018/10...lplaats-riace/

Burgemeester Mimmo Lucano, die met zijn idee om zijn stad door de opname van honderden migranten nieuw te bevolken landelijk bekendheid kreeg. Een model, dat door de linksen als voorbeeld werd genomen, maar door de inwoners van Riace werd afgewezen. Die hebben in 2019 een andere burgemeester gekozen en aan Lucano als kandidaat voor de gemeenteraad nog maar 21 stemmen gaven: “We kunnen het ons niet permitteren dat er in een centrum, waarin 1500 mensen wonen, er 500 of 600 asielzoekers zijn”, zei de nieuwe burgemeester, Antonio Trifoli, na zijn beëdiging. “Het aantal moet beperkt worden, vooral in het oude stadscentrum, ook met betrekking tot immigranten die moeten integreren en dat anders niet zouden doen.”

Dit is een van de voorbeelden dat het idee om kleine dorpen met asielzoekers te bevolken geenszins zo succesvol is geweest als aangeprezen. In hetzelfde onderzoek van de universiteit van Milaan wordt erop gewezen dat in de gemeenten met minder dan 25.000 inwoners, die meerdere opnamecentra bezitten, de kiezers eerder naar conservatieve groeperingen tenderen. In Riace zelf werd bij de Europese verkiezingen in 2019 het meest op de LEGA gestemd.

https://voxnews.info/2021/01/19/il-p...ti-pagate-voi/

Bron:
https://unser-mitteleuropa.com/plan-...elkert-werden/



Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2021/01...evolkt-worden/
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2021, 11:25   #184
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De Vlaming: migrantenwijken dat zijn sloppenwijken ! Afbreken die handel.
De Limburger: onze cité's, dat is UNESCO werelderfgoed, we zijn daar trots op.

lol
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2021, 11:39   #185
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Het volgende wat men in het artikel weet aan te halen is ergens onbegrijpelijk in corona-virus tijd.

Nog amper mensen zonder papieren teruggestuurd sinds coronacrisis.

Is het niet veiliger om ze allemaal terug te sturen en niet de kans meer te geven om aan te meren ergens in de EU daar wij in neen situatie verkeren Covid-19 die eerst opgelost moet worden.

Misschien klinkt vorige zin wel als 'eigen volk eerst?'

Toch lijkt het mij op huidig ogenblik beter eerst voor de autochtone bevolking proberen te zorgen.

Mocht het Covid-19 probleem ooit van de baan geraken/opgelost geraken dan kan men daarna nog altijd zien wat men doet met het 'wir schaffen das' (hopelijk grenzen potdicht en zware controles)

Dat klinkt dan weer als: "Make Europe great again?"

Daar is al een boek van, nog niet gelezen. Boek

Hopelijk leerde men er wijze lessen uit dat het 'wir schaffen das' een catastrofale fout is geweest en nog steeds is.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 januari 2021 om 11:42.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2021, 12:26   #186
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De Vlaming: migrantenwijken dat zijn sloppenwijken ! Afbreken die handel.
De Limburger: onze cité's, dat is UNESCO werelderfgoed, we zijn daar trots op.

lol
We weten wel dat je van dat citévolk bent, maak u niet ongerust.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2021, 12:33   #187
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
We weten wel dat je van dat citévolk bent, maak u niet ongerust.
Superieur aan het vlaams boerenvolk, uiteraard.

Valt de omvolking bij u wat mee ? Straks moet je jezelf gaan integreren hé.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2021, 12:42   #188
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Superieur aan het vlaams boerenvolk, uiteraard.

Valt de omvolking bij u wat mee ? Straks moet je jezelf gaan integreren hé.
Nergens anders ter wereld zal je iemand op zo'n misprijzende wijze tegen een landgenoot horen spreken, als die hun land overspoelt wordt door massa-immigratie, waarvan de kosten steevast hoger zijn dan de baten, om nog niet te spreken over de criminaliteitscijfers waar die importmensen zich aan schuldig maken.
Alleen marxistisch gespoelde witmanskes slagen zoiets uit hun multibotten.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2021, 12:46   #189
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Nergens anders ter wereld zal je iemand op zo'n misprijzende wijze tegen een landgenoot horen spreken, als die hun land overspoelt wordt door massa-immigratie, waarvan de kosten steevast hoger zijn dan de baten, om nog niet te spreken over de criminaliteitscijfers waar die importmensen zich aan schuldig maken.
Alleen marxistisch gespoelde witmanskes slagen zoiets uit hun multibotten.
Duwen waar het pijn doet, noemen ze dat.

Als iemand openlijk racisme ten toon spreidt op dit forum, weet ik waar te duwen. Het Vlaams ego is de zwakke plek.

Combineer dat met nog wat "bompa was zwart tijdens de oorlog" en je hebt het ideale klavier waarmee je menig Vlaams Nationalist doet ontploffen achter zijn of haar pc.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2021, 12:47   #190
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Superieur aan het vlaams boerenvolk, uiteraard.

Valt de omvolking bij u wat mee ? Straks moet je jezelf gaan integreren hé.
Zeer zeker. In de buurt van mijn hectare grond wonen nog geen bruine of negers. Het zijn hier dan ook allemaal eigenaars van hun woning, geen huurwoning in de buurt waar wit, bruin of zwart crapuul kan op afkomen.
Ook het BIN houdt een oogje in het zeil om het zo te houden.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 26 januari 2021 om 12:48.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2021, 12:48   #191
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zeer zeker. In de buurt van mijn hectare grond wonen nog geen bruine of negers. Het zijn hier dan ook allemaal eigenaars van hun woning, geen huurwoning in de buurt waar wit, bruin of zwart crapuul kan op afkomen.
Ook het BIN houdt een oogje in het zeil om het zo te houden.
Wat niet is zal nog komen

Straks onteigening van uw grond voor een sociale wijk Een mens kan maar hopen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2021, 12:51   #192
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat niet is zal nog komen

Straks onteigening van uw grond voor een sociale wijk Een mens kan maar hopen.
Verkopen wil ik die wel doen. Aan een paar honderdduizend Euro per stukje van pakweg 15 are.
Droom maar verder tussen uw gespuis. Jaloersheid siert u.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2021, 12:56   #193
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Duwen waar het pijn doet, noemen ze dat.

Als iemand openlijk racisme ten toon spreidt op dit forum, weet ik waar te duwen. Het Vlaams ego is de zwakke plek.

Combineer dat met nog wat "bompa was zwart tijdens de oorlog" en je hebt het ideale klavier waarmee je menig Vlaams Nationalist doet ontploffen achter zijn of haar pc.
Daaraan ziet ge maar hoe weinig mensenkennis ge hebt, door alleen witmans als racistisch te labelen:

Racism in Africa
https://en.wikipedia.org/wiki/Racism_in_Africa

Ethnic relations in India
https://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_relations_in_India

Lebanon has a racism problem
https://www.aljazeera.com/indepth/op...075823036.html

Anti-Syrian racism in Turkey
https://www.opendemocracy.net/en/nor...ism-in-turkey/

Racism in Israel
https://en.wikipedia.org/wiki/Racism_in_Israel

Racism in Asia
https://en.wikipedia.org/wiki/Racism_in_Asia

Xenophobia and racism in the Middle East
https://en.wikipedia.org/wiki/Xenoph...he_Middle_East

Racism in South America
https://en.wikipedia.org/wiki/Racism_in_South_America

Kortom, de meeste immigranten hier zijn zelf racistisch ingesteld, en daar maken die voor jouw en je gezin geen uitzondering op.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2021, 13:02   #194
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Verkopen wil ik die wel doen. Aan een paar honderdduizend Euro per stukje van pakweg 15 are.
Droom maar verder tussen uw gespuis. Jaloersheid siert u.
Ik droom niet, de streek waar je woont is aan razendsnel tempo aan het verkleuren.

Tot mijn groot plezier.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2021, 13:08   #195
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik droom niet, de streek waar je woont is aan razendsnel tempo aan het verkleuren.

Tot mijn groot plezier.
Tegen dat de buurt waar ik woon aan de beurt is ben ik hier al lang vertrokken. Ik heb die mogelijkheid. Jij daarentegen, zonder mogelijkheden, zal de geneugten van de multikul verder mogen ondervinden en ondergaan.
Tot mijn groot plezier.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2021, 13:14   #196
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Duwen waar het pijn doet, noemen ze dat.

Als iemand openlijk racisme ten toon spreidt op dit forum, weet ik waar te duwen. Het Vlaams ego is de zwakke plek.

Combineer dat met nog wat "bompa was zwart tijdens de oorlog" en je hebt het ideale klavier waarmee je menig Vlaams Nationalist doet ontploffen achter zijn of haar pc.
harder duwen dan maar

zolang ge er maar groot plezier aan beleeft he
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2021, 13:38   #197
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Tegen dat de buurt waar ik woon aan de beurt is ben ik hier al lang vertrokken. Ik heb die mogelijkheid. Jij daarentegen, zonder mogelijkheden, zal de geneugten van de multikul verder mogen ondervinden en ondergaan.
Tot mijn groot plezier.
Ik lig daar niet echt van wakker.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2021, 13:38   #198
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
harder duwen dan maar

zolang ge er maar groot plezier aan beleeft he
Jep.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2021, 13:53   #199
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Duwen waar het pijn doet, noemen ze dat.

Als iemand openlijk racisme ten toon spreidt op dit forum, weet ik waar te duwen. Het Vlaams ego is de zwakke plek.

Combineer dat met nog wat "bompa was zwart tijdens de oorlog" en je hebt het ideale klavier waarmee je menig Vlaams Nationalist doet ontploffen achter zijn of haar pc.
Je ziet dan toch dat francofoon la Belgique niet voor niets gewerkt heeft... en nog werkt...
Vroeger was dat francofoon kolonialisme, nu verbergen ze dat achter de zogenaamde globalisatie... Maar het blijft de Vlamingen zo veel mogelijk in de vuilbak... En een heel leger brave Vlaamse negertjes klappen verrukt in de handjes denkend dat ze zo ook bij elite behoren...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 15:14   #200
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
harder duwen dan maar

zolang ge er maar groot plezier aan beleeft he
Gezien 'm niet het structurele racisme bij de andere bevolkingsgroepen ziet, denk ik dat 'm in z'n eigen ogen aan 't duwen is.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be