Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2023, 00:33   #41
Adam Smith
Minister-President

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het probleem is natuurlijk dat je die Turkse identiteit automatisch krijgt van Turkije en niet zomaar kunt weg doen, het is Turkije die dat in handen heeft en niet België of Vlaanderen.
Kijk maar naar Nederland het probleem van het aanpakken van zulke probleemlanden, is dat het ook veel mensen met dubbele nationaliteit van bevriende nauw verwante naties worden ook geraakt, zij waren nooit het probleem. Waarom laten we halve Fransen, Duitsers, Amerikanen of Britten kiezen, want dat moeten ze nu op hun 18e. Terwijl Marokkanen en Turken, die keuze niet krijgen, terwijl extreem-rechts juist daarvoor deze wetgeving wilde, niet voor onze Westerse vrienden. Dus eigenlijk treft zo'n wet niet, die mensen die de ultieme bedenkers eigenlijk willen bereiken.
Oud 9 juni 2023, 08:04   #42
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Ik heb een dubbele nationaliteit. Ik betaal belastingen in beide landen, ik stem in beide landen. Ik zou niet weten waarom ik zou moeten kiezen tussen de ene of andere nationaliteit
Als u een bestuursfunctie zou ambieren wordt dat wel iets anders he.

En als het om een zogenaamde bevriende natie gaat, kan dat nog door de vingers worden gezien. Maar je zal maar de Russische nationaliteit hebben bvb...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 08:09   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
No taxation without representation. Als de overheid vindt dat em in mijn zakken mag zitten via belastingen, heb ik het recht om het beleid van die overheid mee te beoordelen

En aangezien de kans groot is dat ik tegen mijn pensioen terugkeer, is het in mijn eigen belang dat ik via mijn stem mee het toekomstig beleid bepaal
Laat ons in dat geval dan een onderscheid maken tussen eerste generatie immigranten en tweede of derde.

U bent geboren in den belziek, dus als je wil mag je een kieskring kiezen en daarvoor een bolleke zwart maken. (ik heb dat ook nog gedaan)

Maar als ge 3 generaties verder zijt wat is uw band dan nog met het land ?

Persoonlijk ken ik zo een gast die 2 verschillende nationaliteiten heeft. Het paspoort dat hij extra heeft, is een Brits, maar hij heeft daar nog nooit een dag van zijn leven gewoond. (en is dat ook niet van zin denk ik).
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 08:27   #44
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

De dubbele Nationaliteit had al lang moeten geschrapt geworden geweest zijn.

Neem daar nog snel even de schijnhuwelijken bij.

Waarom schaft men de dubbele Nationaliteit niet af?

Waarschijnlijk om reden van dat men dan een hoop Politici de deur kan wijzen???? (zeker in tegenwoordige tijden)

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 juni 2023 om 08:27.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 13:25   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De dubbele Nationaliteit had al lang moeten geschrapt geworden geweest zijn.

Neem daar nog snel even de schijnhuwelijken bij.

Waarom schaft men de dubbele Nationaliteit niet af?

Waarschijnlijk om reden van dat men dan een hoop Politici de deur kan wijzen???? (zeker in tegenwoordige tijden)
Fijn dat je mijn en anderen hun argumenten niet gelezen hebt, of toch minstens er geen repliek over geeft.

Buiten dit forum (binnen dit forum nooit, gelukkig) zie ik dat ook soms: hersenlozen die kwaken zonder enige aandacht voor wat hun gesprekspartner zegt.
ok ja, ik durft nog al eens te liegen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 14:12   #46
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Fijn dat je mijn en anderen hun argumenten niet gelezen hebt, of toch minstens er geen repliek over geeft.

Buiten dit forum (binnen dit forum nooit, gelukkig) zie ik dat ook soms: hersenlozen die kwaken zonder enige aandacht voor wat hun gesprekspartner zegt.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 18:58   #47
Ke Nan
Europees Commissaris

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Ons Zuhalleke is nog altijd een Turkse.
Oud 9 juni 2023, 18:59   #48
Ke Nan
Europees Commissaris

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ze kan haar Turks paspoort demonstratief in de media verbranden? Dat zou nog eens een statement zijn.
Het opzettelijk beschadigen van paspoorten is nagenoeg wereldwijd een misdrijf. In Canada kunt ge hiervoor bijvoorbeeld tot 5 jaar de bak in gaan. Het maakt er zelfs niet uit of het paspoort al dan niet Canadees is.
Oud 9 juni 2023, 19:05   #49
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Ik ook maar alleen om bestwil.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2023, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be