Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juli 2012, 22:56   #121
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Een wereld zonder gebed ---- Een wereld vol vrede .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 23:58   #122
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zie post 113
Het een sluit het andere toch niet uit?
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 05:48   #123
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Leuk, maar natuurlijk zet dit niet echt zoden aan de dijk.
Klopt...die drempel is te hoog om de massa te bereiken..religie wordt zowiezo niet meer ernstig genomen door de autochtoonse massa..er zullen dus andere manieren moeten gevonden worden...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 05:11   #124
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20150403_0...t-in-de-moskee
Citaat:
Beringen - Op vrijdag 3 april hield lagere school De Horizon een viering in de moskee.
Wat tracht men hiermee te bereiken ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 09:47   #125
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nihilibili Bekijk bericht
Tja 'wees trouw aan de aarde' denk ik dan stilletjes, zoals Nietzsche schreef. Maar moet ik daarvoor iemand door elkaar schudden omdat deze gelovig is? Neen.

Het is irrationeel, maar geloof is en blijft een logisch gevolg van een existentiële crisis van een wezen zoals de mens, die aan zelfreflectie kan doen. De mens stelt zich vragen waarop niet onmiddellijk antwoorden voorhanden zijn, vragen die existentieel zijn zoals zingeving, hiernamaals ... Religie heeft gezorgd voor een ontelbaar aantal uitwassen, tot op heden. Maar niet iedereen die gelovig is is daarvoor überdwaas of een extremist.

Ik ken christenen die haast zielig zijn in hun naastenliefde en bijna-adoratie van lijden en sterven. Heb ik ergens een minachting voor deze mensen, eerlijk gezegd wel, maar ik hoef ze daarvoor niet te haten zolang ze mij met rust laten. Het atheïsme van sommigen neemt evenzeer extremistische en haast dogmatische vormen aan.
Ik ben het niet met u eens.
Want behalve religie kun je ook op andere manieren aan zingeving doen en er valt perfect te leven met de zekerheid dat er geen hiernamaals is.

Religie is de uitwas van onwetendheid,waarbij onderwerping aan het lot verpersoonlijkt werd met het idee van een God die een plan had als architekt van het menselijk bestaan, maar die stelling is als een rode lap voor echte pilaarbijters, van dialoog is dan al geen sprake meer.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2015, 09:54   #126
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Over de bevolkingsdienst in Beringen kan ik wel aansluiten bij je mening, maar helaas hebben veel van die mensen het gevoel dat ze toch nooit zullen geaccepteerd worden.
De moskee echter heeft een maatschappelijke rol, deze roept de mensen op om zich aan te passen aan het land waar ze wonen en vragen tegelijkertijd aan het land om ook de eigen religie te mogen beleiden; in een moskee betekent dit het 5 maals gebed.
Een open gebedshuis wordt georganiseerd om de angst van sommige mensen weg te nemen voor de islam, door hen vrij (binnen wel schoenen uitdoen) te laten rondkijken en het ongekend is onbemind te doorbreken.
Alsof eens je hoofd om de deur van de moskee steken helpt?
Er bestaat zo iets als wederkerigheid, misschien moeten gelovigen eens nagaan in welke mate ze anderen de vrijheid geven om religieuze waarden naast zich neer te leggen, acceptatie heeft te maken met herkenning als vertrekpunt om te willen delen, en de manier waarop veel gelovigen vanuit cultuur/religie in het leven staan wordt niet gedeeld door anders of ongelovigen.

Beweren dat je " niet geaccepteerd wordt" is een calimerohoed die eens afmag, u krijgt gelijke kansen, uw kinderen krijgen evengoed onderwijs, uw vrouwen gelijke toegang tot de arbeidsmarkt, en veel gelovigen kennen nu een sociale zekerheid die in thuislanden onbestaande is. Maar dat is niet " gratis" en jezelf verdiepen in wat deze samenleving vraagt aan alle burgers, kan uw gevoelens van acceptatie enkel verhogen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2015, 09:37   #127
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Je zal het wel gehoord hebben: vreemdelingen worden gehaat omdat ze niet gekend zijn.
Ik vrees dat de realiteit toch wat anders ligt.
Ten eerste zijn er een heleboel 'vreemdelingen' (ik hou al niet van dat woord), ik zou zelfs durven zeggen de overgrote meerderheid, die eerder positieve sentimenten oproepen. Over de enkele chinese families hier in mijn buurt, de Georgier hier 2 huizen verder en Spanjaarden hoor ik enkel positieve dingen.

Ik zou deze stelling zelfs durven omdraaien. Van sommige vreemdelingen (om uw bewoording te gebruiken) is het 'gedrag' zo goed gekend dat ze stilletjes aan gehaat worden. Deze vreemdelingen die zich zodanig misdragen zijn in grote mate mensen met een Moslimachtergrond.

Citaat:
Open gebedshuizen, open moskeeëndagen zijn ook met deze filosofie ontstaan. De wens van de organisatoren is het bekomen van een harmonieuze samenleving.
Dat is mooi en o.a. bij veel geciviliseerde Turken zie ik daar inderdaad zeer positieve inspanningen. Er zijn dan ook merkelijk minder problemen voor en door Turkse mensen in onze maatschappij. Ook al zijn ze Moslim. Dit hangt niet toevallig samen met hun andere visie op de Islam.



Citaat:
Ze willen laten zien dat zij niet haatdragend zijn, dat mensen in die gebeshuizen zich kunnen bezinnen en hun zielsrust kunnen vinden en niet meer dan tot dat dienen.
Spijtig genoeg zijn er zeer veel gebedshuizen waar dit niet geldt en daarvan zien we dagelijks de resultaten bij bepaalde allochtonen.

Citaat:
Dit willen ze ook uitdragen met hun opendeurdagen. Zouden ze met die dagen hun doel kunnen bereiken?
Ik vrees er voor. Ondanks dat ik geloof in bepaalde mensen hun oprechte bedoelingen zijn er te veel mensen met allochtone roots en een Islam-achtergrond die het te bont maken.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2015, 13:49   #128
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Waarom worden die oude topics toch altijd terug opgerakeld? Daar moet je toch al ver voor gaan graven he...

Met als gevolg discussies met personen die hier al lang niet meer actief zijn
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be