Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 maart 2015, 12:43   #1
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard Apart onderwijs in Sint Niklaas

http://www.tvoost.be/nl/2015-03-24/s.../#.VRPvwPyG9HU

Citaat:
Sint-Niklase scholen gaan voor gelijke kansen in onderwijs
Ieder kind zou gelijke kansen moeten krijgen in het onderwijs. Maar in de realiteit is dit vaak niet het geval. Want één kind op drie dat opgroeit in een kwetsbaar gezin, verlaat de schoolbanken zonder diploma. De scholen in Sint-Niklaas werken aan gelijke kansen en hebben hun ervaringen nu gebundeld in een inspiratiemap, die andere Vlaamse scholen op de goede weg moeten helpen.
Wat moet ik hierbij voorstellen? Vermits nu blijkbaar geen gelijk onderwijs wordt geboden, zullen "kansenkinderen" nu apart onderwijs krijgen? Blijkbaar is het niet behalen van een diploma dus een gevolg van discriminatoir onderwijs? En hebben degenen die wel een diploma behaalden onterecht verkregen kansen gekregen?

Enfin, ik stel voor (en dat zeg ik al jaren) dat vooral Nederlandsonkundige kinderen eerst APART een paar jaar taalbad onderwijs krijgen. Apart dus, zonder dat de Vlaamse kinderen twee jaar met hun vingers moeten draaien, waarna ze mogelijkerwijze terug in het reguliere onderwijs kunnen komen. Tenzij men natuurlijk volledige apartheidsonderwijs voor "gelijke kansen" wil creëren.

Of hoe moet ik het anders zien? Janneke en Mieke dit een dag in het hok moeten blijven zitten tot Mohammed, Cindy en en Fatima zijn bijgebeend?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2015, 12:54   #2
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
http://www.tvoost.be/nl/2015-03-24/s.../#.VRPvwPyG9HU



Wat moet ik hierbij voorstellen? Vermits nu blijkbaar geen gelijk onderwijs wordt geboden, zullen "kansenkinderen" nu apart onderwijs krijgen? Blijkbaar is het niet behalen van een diploma dus een gevolg van discriminatoir onderwijs? En hebben degenen die wel een diploma behaalden onterecht verkregen kansen gekregen?

Enfin, ik stel voor (en dat zeg ik al jaren) dat vooral Nederlandsonkundige kinderen eerst APART een paar jaar taalbad onderwijs krijgen. Apart dus, zonder dat de Vlaamse kinderen twee jaar met hun vingers moeten draaien, waarna ze mogelijkerwijze terug in het reguliere onderwijs kunnen komen. Tenzij men natuurlijk volledige apartheidsonderwijs voor "gelijke kansen" wil creëren.

Of hoe moet ik het anders zien? Janneke en Mieke dit een dag in het hok moeten blijven zitten tot Mohammed, Cindy en en Fatima zijn bijgebeend?
Wat de overheid met gelijke kansen bedoelt is eigenlijk gelijke slaagkansen afgemeten per groep. Jammer genoeg trekt men dit positief bedoelde gegeven - kleurenkaarten om over tekst te leggen bij dyslexie bvb, een groep die problemen heeft die Niet veroorzaakt wordt door eigen, vaak op religie gestoelde, vooringenomenheid tegen de maatschappij in het algemeen en de school in het bijzonder - naar groepen zoals probleemberbers (niet veralgemeend want er zijn uitzonderingen en er zijn ook andere groepen). Zo wordt een goed initiatief op perverse wijze een vrijkaart voor asociale misbruikers.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2015, 13:12   #3
Edward De Vere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 januari 2015
Berichten: 1.122
Standaard

Ik vind kansarm een achterhaald begrip.
Er wordt geen verschil gemaakt tussen kansen krijgen en kansen nemen. Kansen nemen is niet gratis; het kost soms wat moeite. Dat laatste is vaak het pijnpunt.
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2015, 13:48   #4
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Het gevolg van een veel vroeger probleem. Mensen die (amper) voor zichzelf kunnen instaan (en dan bedoel ik niet alleen financieel) die kinderen krijgen. Al te vaak ook (naar huidige maatstaven) heel veel kinderen.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2015, 16:55   #5
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere Bekijk bericht
Ik vind kansarm een achterhaald begrip.
Er wordt geen verschil gemaakt tussen kansen krijgen en kansen nemen. Kansen nemen is niet gratis; het kost soms wat moeite. Dat laatste is vaak het pijnpunt.
hoi Shakespeare ! volledig akkoord.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2015, 09:50   #6
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wat moet ik hierbij voorstellen?
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150327_01601886

Citaat:
Bij een onaangekondigde actie met een drugshond is vrijdagochtend een zak met 242 gram cannabis aangetroffen in het Koninklijk Atheneum in de Parklaan in Sint-Niklaas. De politie heeft twee tieners en een twintiger opgepakt.

‘Na het aantreffen van de drugs werden twee jongemannen gearresteerd’, zegt parketwoordvoerster Kristine De Beule. Na hun verhoor pakte de politie nog een derde verdachte op. Het gaat om een 18-jarige man uit Lokeren, een 18-jarige man uit Kruibeke en een 21-jarige man uit Sint-Niklaas. Het trio wordt vandaag voorgeleid voor de onderzoeksrechter in Dendermonde. Het parket vraagt hun aanhouding.
Uw kinderen gaan naar school temidden van volwassen drugdealers, dat betekent het.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 28 maart 2015 om 09:51.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2015, 10:06   #7
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150327_01601886



Uw kinderen gaan naar school temidden van volwassen drugdealers, dat betekent het.
Dat is een oefening voor wiskunde , als je 9 euro per gram verkoopt hoeveel kost dan 8 gram ?
En voor de gevorderden , als je de 242 gram verkoopt en je bied die goede klant een korting van 12 percent aan , hoeveel moet je dan ontvangen ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2015, 11:17   #8
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150327_01601886



Uw kinderen gaan naar school temidden van volwassen drugdealers, dat betekent het.

Toch niet veralgemenen hoor; ook niet te Sint-Niklaas.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2015, 18:18   #9
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Toch niet veralgemenen hoor; ook niet te Sint-Niklaas.
Een drugsdealer in de klas van uw kind is er toch al een teveel, zou ik denken.

Of moeten we ons maar verheugen dat het niet allemaal drugsdealers zijn?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2015, 18:32   #10
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Een drugsdealer in de klas van uw kind is er toch al een teveel, zou ik denken.

Of moeten we ons maar verheugen dat het niet allemaal drugsdealers zijn?
Er moeten ook nog klanten zijn.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2015, 18:32   #11
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Wat de overheid met gelijke kansen bedoelt is eigenlijk gelijke slaagkansen afgemeten per groep. Jammer genoeg trekt men dit positief bedoelde gegeven - kleurenkaarten om over tekst te leggen bij dyslexie bvb, een groep die problemen heeft die Niet veroorzaakt wordt door eigen, vaak op religie gestoelde, vooringenomenheid tegen de maatschappij in het algemeen en de school in het bijzonder - naar groepen zoals probleemberbers (niet veralgemeend want er zijn uitzonderingen en er zijn ook andere groepen). Zo wordt een goed initiatief op perverse wijze een vrijkaart voor asociale misbruikers.
Goede blog van een gepensioneerd lerares over kansarme migranten op school.
http://blog.seniorennet.be/vroeger/
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 7 april 2015 om 18:34.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2015, 18:34   #12
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Er moeten ook nog klanten zijn.
Dat is een doordenkertje , zeker voor de ouders .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2015, 17:38   #13
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Een drugsdealer in de klas van uw kind is er toch al een teveel, zou ik denken.
Ik zou zeggen eentje te weinig. Wat als die wordt gepakt?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be