Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juli 2017, 17:31   #6901
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.042
Standaard

Drosamadaris

Citaat:
Correctie, je hebt een niet-werkende link gegeven, en je hebt bovendien leugens gepost door doelbewust de duurste optie naar voor te schuiven.
Die link werkt wel en is een link naar de officiële website. Als ik nu wil vertrekken van Paddington naar Bristol kost me dat 102 pound.
https://www.thetrainline.com/train-t...l-temple-meads
Citaat:
Wil je de prijzen kennen, bezoek dan gewoon de officiële website van national rail, easy as that.
Zoals U wil, het is nog steeds 102 pound.
http://ojp.nationalrail.co.uk/servic...today/1800/dep

Citaat:
It fits your Goebbels-echnics though, that's fact .
Je Goebbels gezever moet verbergen dat je argumenten op los zand gebaseerd zijn, men nog steeds aan het wachten waar ik m'n retourtje Bristol voor 20 pound kan boeken zoals U beweerde...

Citaat:
Wat mij betreft mag jij blijven claimen dat het goedkoper us tot je een ons weegt; zolang jij doelbewust de duurste optie met de goedkoopste optie blijft vergelijken, blijf je vooral jouw grote ongelijk aantonen. En je blijft je Goebbels-technieken etaleren, uiteraard.
Als ik wil vandaag vertrekken van Londen naar Bristol kost me dat 102 euro, van Brussel naar Oostende maximaal 17 euro maar als ik gewoon online of aan het loket een railpas koop, kost het me 7 euro...

Citaat:
Fact blijft: een retourtje op een afstand die quasi het dubbel bedraagt, kost zowat de helft van een retourtje in België. De harde cijfers tonen dat aan .
OK, NOGMAALS waar kan ik voor 20 pound naar Bristol en terug vanuit Londen, zoals U beweerde?


Citaat:
Lastig eh, harde cijfers .
voor U wel blijkbaar...



Citaat:
Uiteraard is dat iets waar weinig mensen weinig gebruik van maken als Tomm dat zo claimt. En zelfs al zou dat niet zo zijn, dan nog zou hij er wel ergens één of andere kronkel of verdraaiing bij fantaseren waardoor het wel zo wordt .
Ik werk bij de NMBS. Slechts minder dan 10% reist aan de volle prijs. Meestal toeristen of mensen die eenmalig de trein nemen en het systeem niet kennen.
Iedereen die regelmatig de trein neemt kent de promotietarieven, en zelfs meer en meer toeristen hebben de promotietarieven ontdekt.

Citaat:
De harde facts & figures blijven, beste forum-Goebbels, dat een standaard ticket met een standaard ticket vergeleken wordt. En daar komt de NMBS bekaaid uit de vergelijking met een ticket dat quasi dubbel zo duur is voor een retourtje als een retourtje in UK op een afstand die quasi twee keer zo lang is.
Een retourtje Bristol Londen voor 20 pond zei U toch? Ik ben nog steeds aan het wachten, U mak mij eens aantonen wanneer ik voor dat bedrag van en naar Bristol kan reizen. Bijvoorbeeld, ik zou graag reizen de 19de juli, geen speciale dag of zo. Je mag zelf het moment kiezen. Maar ik wil niet meer betalen, want volgens jouw kost met de trein reizen in het VK dus veel minder dan in België. Ik ben eens benieuwd...



Citaat:
Nope, en dat toont de website van national rail aan .
102 pound volgens die website...

Citaat:
Misschien moest je die maar eens deftig leren consulteren, ipv doelbewust op zoek te gaan naar de duurste opties.
Nee, ik wil gewoon nu reizen, de meeste Belgen gaan ook niet dagen of weken op voorhand hun ticket kopen, in België hoeft dat helemaal niet.


Citaat:
De realiteit is de volgende: 20£ is wat een retourtje me kost voor een afstand die quasi het dubbel is wat een ticket van 34,8€ me in BE koopt. Easy as that.
Waar kan ik dat vinden? Ik ben benieuwd... (met de trein hé, niet de de bus of de fiets).






Citaat:
En opnieuw geef je, geheel conform je stijl, geen enkele onderbouw voor die claim .
u hangt uw heel betoog op aan uw bewering dat je blijkbaar op sommige momenten (zeker vandaag niet, nu kost het 102 pound enkel) voor 20 pound retour kunst reizen van Londen naar Bristol.
Ik heb daar nog geen concreet bewijs van gezien, ik heb wel al aangetoond, via de website van national rail, dat als je nu wil reizen, deze afstand 102 pound kost, of zo'n 130 euro, enkel, tweede klas.


Citaat:
Of mag ik die bij dezelfde bronnen gaan zoeken die bevestigen dat een enkeltje Brussel-Oostende in eerste klas 17,4€ kost, of die bevestigen dat je London niet in geraakt zonder een congestion charge van 13£ per dag?
Ja, ik dacht dat het 17 euro eerste klas is maar het is tweede klas.
Echter, hoeveel reizigers betalen dat echt? Enkel degene die niet weten dat je ook voor 7 euro kunt reizen. (of 6 euro voor ouderen en jongeren).
En zelfs dat is nog goedkoper dan in het VK.

Citaat:
Eens temeer bewijs dat je amper of nooit in UK/London het openbaar vervoer neemt.
Voor de trein betaal ik nergens in heel Europa, maar ik heb wel genoeg vrienden die niet voor het spoor werken, en dus wel moeten betalen.



Citaat:
Maar als je in Goebbels-Tomm's wereld leeft, dan kan je uiteraard alleen maar via hoogst complexe, verborgen en amper gekende agencies at gunpoint nog duurdere tickets gaan kopen...
Stop nu eens met zeveren en zeg me waar ik voor 20 pound retour van Londen naar Bristol kan boeken. Stel, ik wil de 19de reizen...







Citaat:
Goed mogelijkd at ik mezelf belachelijk maakt, maar ik maak me in elk geval minder belachelijk dan een zelfverklaard expert die er niet eens in slaagt de juiste prijs van zijn eigen (onrechtstreekse) werkgever te quoten .
Ik ken niet alle prijzen van buiten. Daarom verwijs ik naar de websites waar je deze tickets kunt kopen. Als ik mij vergist heb geef ik dat toe.




Citaat:
Sure big boy
Wel Mr "ik werk voor de NMBS & de NS en ik kom twee keer per jaar de toerist spelen in London dus ik weet er daar ook alles van af": doe anders eens wat experience op door effectief in London/UK te leven, of doe op zijn minst je research bezig zodat je zelfverklaarde expertise niet als een kaartenhuis in elkaar stort van bij het eerste cijfer/bedrag dat je moet quoten.
Ik baseer met op de BBC, website van national rail, de guardian, etc.


Citaat:
En uiteraard ga je daar ook een antwoord op hebben want je weet hoe de doorsnee Brit denkt en wat hij/zij wil; laat me raden, je kent ze daar ook allemaal, net zoals in China/Rusland/Afrika/...?
Nee, daarom bestaan er opiniepeilingen.
https://yougov.co.uk/news/2015/08/06...eft-and-right/
Citaat:
British people still do support the nationalisation of railways, water companies and other utilities, and they support a number of other 'hard' left wing ideas too.


Citaat:
Tuurlijk, en afhankelijk van wat je de volgende keer wil verkopen, zal je ook daar wel ervaring, kennis en chat not hebben .
Ik wel een en ander, maar bij concrete discussies als deze over concrete cijfers baseer ik me liever op officiële bronnen.



Citaat:
Correctie 1: je bevestig noch onderbouwt, je claimt. Aantal links die je hier vandaag al gepost hebt: 0
Alleen al in deze post 3

Citaat:
Correctie 2: als je al eens een werkende link post, dan ga je de eerste zijn om de links van de andere in twijfel te trekken, aangezien jij de enige bent die toegang hebt tot niet-verdachte bronnen.
Al mijn links werken, ik nodig iedereen uit ze aan te klikken, onder andere naar het door U geciteerde national rail.

Citaat:
Correctie 3: als je dan al eens een werkende linkt post, dan ga je er als d epinken bij zijn om hetgeen er staat de verdraaien en te herinterpreteren, zodat het jou uitkomt.
De prijs van Londen naar Bristol vandaag is 102 pound... iedereen kan dat zelf opzoeken...



Citaat:
De ene link die je gaf werkt niet eens .
Maar bon, verder: ik heb je de info gegeven; mij een zorg dat je verder niet weet hoe het internet te gebruiken.
Nergens heb je aangetoond hoe ik van Londen naar Bristol kan boeken voor 20 pound, zoals je beweert. Ik begin zo'n donkerbruin vermoeden te krijgen dat je dat niet kunt aantonen...



Citaat:
Lol, jij wil echt Metropolitan London gaan vergelijken met Antwerpen of Brussel?
Met Parijs dan, zoals ik hierboven deed. In Parijs kost ditzelfde abonnement 800 euro, dus 8 keer goedkoper.






Citaat:
Maar als de nood er is, dan kan het. Again, in België heb je niet eens iets dat in de buurt ervan komt, laat staan dat het goedkoper is.
Ik wacht nog steeds op de website waar ik voor 20 pound heen en terug van Londen naar Bristol kunt reizen. Deze bewering gebruikte U om te beweren dan reizen per spoor in het VK de helft goedkoper zou zijn dan in België.
Ik het bewezen met een verwijzing naar de national rail website dat een enkel tweede klas vandaag 102 pound kost.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 13:59   #6902
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Met Parijs dan, zoals ik hierboven deed. In Parijs kost ditzelfde abonnement 800 euro, dus 8 keer goedkoper.
Met het gevolg dat tijdens de spits je als sardientjes in een blik zit. Het OV is in Londen veel beter.


Citaat:
Ik wacht nog steeds op de website waar ik voor 20 pound heen en terug van Londen naar Bristol kunt reizen. Deze bewering gebruikte U om te beweren dan reizen per spoor in het VK de helft goedkoper zou zijn dan in België.
Ik het bewezen met een verwijzing naar de national rail website dat een enkel tweede klas vandaag 102 pound kost.
Super Off Peak is 33,- UKP, en er zijn een paar treinen vanuit Waterloo voor 13,-
Als je tijdens de spits wil reizen is het natuurlijk duur. Dat is bewust zo, want men wil tijdens de spits voorrang geven aan reizigers met een abonnement. (Pendelaars, werkende mensen dus...)
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 21:05   #6903
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Die link werkt wel en is een link naar de officiële website.
Allé, de leugens gaan verder

Jouw link was:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Die werkte niet en werkt nog steeds niet en is bovendien niet eens de offiële website.
Wil je de wijsneus uithangen: get your facts straight en zie dat je deftig links leert posten.

Citaat:
Als ik nu wil vertrekken van Paddington naar Bristol kost me dat 102 pound.
https://www.thetrainline.com/train-t...l-temple-meads
Die link werkt wel, maar blijft nog steeds niet de officiële website, en die geeft 33,1£ aan. Aiaiaiai

Citaat:
Zoals U wil, het is nog steeds 102 pound.
http://ojp.nationalrail.co.uk/servic...today/1800/dep
Dat is de officiële website, en ook die geeft 33,1£ aan

Shot twice, missed twice!

Citaat:
Je Goebbels gezever moet verbergen dat je argumenten op los zand gebaseerd zijn, men nog steeds aan het wachten waar ik m'n retourtje Bristol voor 20 pound kan boeken zoals U beweerde...
Ik heb je de exacte modaliteiten aangegeven, maar aangezien je die zelf niet wil opzoeken:
http://ojp.nationalrail.co.uk/servic...00817/1215/dep
http://ojp.nationalrail.co.uk/servic...10817/1415/dep

Rejoice
Probeer je op dezelfde datum die fameuze retour Oostende/Brussel te boeken, dan zit je wel degelijk terug aan 34,8. Dat zal je toch echt wel zelf moeten opzoeken, aangezien jullie fabuleuze website van de NMBS die directe links niet toelaat.

Citaat:
Als ik wil vandaag vertrekken van Londen naar Bristol kost me dat 102 euro, van Brussel naar Oostende maximaal 17 euro maar als ik gewoon online of aan het loket een railpas koop, kost het me 7 euro...
3 leugens in 1 zin.
Het kost je geen 102£, het kost je 33,1£
17,4€ is meer dan "maximaal 17€
Een railpass kost 7,7€ per rit, geen 7€ en bovendien kost een een railpass kost 77€; als je één rit wil doen, is dat behoorlijk van de pot gerukt.

Maar bon, ook dat zijn Goebbels-tactieken . De duurste optie vergelijken met de goedkoopste optie die je via koppelverkoop verkrijgt, doelbewust de datum die aangegeven staat negeren... Beetje doorzichtig allemaal . Heel vergelijkbaar met je permanent negeren van de vergelijking tussen British Rail en de NMBS door persistent naar FR of andere landen te verwijzen.

Citaat:
OK, NOGMAALS waar kan ik voor 20 pound naar Bristol en terug vanuit Londen, zoals U beweerde?
Om je met je favoriete quote te beantwoorden: zie boven (en ja, niet alleen in deze post, ook in de vorige posts stond dat aangegeven

Citaat:
voor U wel blijkbaar...
I didn't even fully start yet, watch me

Citaat:
Ik werk bij de NMBS. Slechts minder dan 10% reist aan de volle prijs. Meestal toeristen of mensen die eenmalig de trein nemen en het systeem niet kennen.
Tuurlijk; as I said, als we dat niet geloven, dan maak je ons wel wat anders wijs. Zeg eens, valt dat opnieuw onder jou vertrouwen als "onverdachte" bron?

Citaat:
Iedereen die regelmatig de trein neemt kent de promotietarieven, en zelfs meer en meer toeristen hebben de promotietarieven ontdekt.
Iedereen die in UK de trein neemt weet ook dat ze aan een fractie van de prijs reizen door buiten de piek te blijven en door op voorhand te boeken.
Wat is je punt nu?

Citaat:
Een retourtje Bristol Londen voor 20 pond zei U toch? Ik ben nog steeds aan het wachten, U mak mij eens aantonen wanneer ik voor dat bedrag van en naar Bristol kan reizen.
Again, jouw favo quote: zie boven. Die uitleg stond er al in de vorige posts, maar aangezien je vooringenomen bent om die check zelf te doen, heb je er in deze post de link nog eens bovenop gekregen.
Niet dat je die uberhaupt zal gebruiken, ook daar zal je wel terug je eigen draai aan geven.

Citaat:
Bijvoorbeeld, ik zou graag reizen de 19de juli, geen speciale dag of zo. Je mag zelf het moment kiezen. Maar ik wil niet meer betalen, want volgens jouw kost met de trein reizen in het VK dus veel minder dan in België. Ik ben eens benieuwd...
Bij deze: omdat jij per se nu pas wil boeken voor volgende week: 31£. Dat is nog altijd minder dan jouw ticket Oostende-Brussel

Dat je tot zelfs de helft kan zakken, dat kreeg je in vorige berichten al te horen en daar kreeg je hier ook al de link voor.
Dat jij, geheel conform je Goebbels-tactiek, met alle geweld dat blijft negeren, is jouw probleem. Ik ben dan nog zo vriendelijk geweest om ook voor de NMBS op dezelfde data te selecteren .

Citaat:
102 pound volgens die website...
Die leugen is hierboven al weerlegd


Citaat:
Nee, ik wil gewoon nu reizen, de meeste Belgen gaan ook niet dagen of weken op voorhand hun ticket kopen, in België hoeft dat helemaal niet.
Waardoor je in België dubbel zoveel betaalt als je dat wel doet
Dat jij per se nu wil reizen maakt mij niet uit en dat is jouw probleem (en tegelijk één van de problemen die de NMBS duurder maakt voor de maatschappij dan British Rail de maatschappij kost in de UK).

Mij niet gelaten trouwens dat je er nu per se de connotatie "nu" bij wil vervuld zien. Jouw eerste stellingen namen die connotatie niet op, maar stelden enkel dat UK sowieso duurder is dan BE (zie boven). Quod non, zoals je hier (zie boven) en in het verleden (zie nog veel verder boven) al is aangetoond.

Citaat:
Waar kan ik dat vinden? Ik ben benieuwd... (met de trein hé, niet de de bus of de fiets).
Zie boven, what else

Citaat:
u hangt uw heel betoog op aan uw bewering dat je blijkbaar op sommige momenten (zeker vandaag niet, nu kost het 102 pound enkel) voor 20 pound retour kunst reizen van Londen naar Bristol.
Ik heb daar nog geen concreet bewijs van gezien, ik heb wel al aangetoond, via de website van national rail, dat als je nu wil reizen, deze afstand 102 pound kost, of zo'n 130 euro, enkel, tweede klas.
Niet dus, het kost 33,1£ als je per se vandaag wil rijden; en het kost wel degelijk 20£ als je wat vooruit plant. Zie boven, uiteraard .

Lastig eh, die hardnekkige kids of the block die je geblaas gewoon kunnen exposen voor wat het is

Citaat:
Ja, ik dacht dat het 17 euro eerste klas is maar het is tweede klas.
Echter, hoeveel reizigers betalen dat echt? Enkel degene die niet weten dat je ook voor 7 euro kunt reizen. (of 6 euro voor ouderen en jongeren).
En zelfs dat is nog goedkoper dan in het VK.
De prijs van een ticket is 17,4, easy as that.

Maar bon, wil je dan toch benefit regimes gaan vergelijken: met een railcard wordt die 20£ plots maar 13,33£ aangezien je dan 1/3 van de prijs kan besparen; daar sta je dan met je 2 x 7€ voor een retourtje over een afstand die amper de helft bedraagt .

Citaat:
Voor de trein betaal ik nergens in heel Europa, maar ik heb wel genoeg vrienden die niet voor het spoor werken, en dus wel moeten betalen.
Uiteraard; we moeten sowieso Tomm geloven want hetzij hij, hetzij zijn vrienden zijn de alwetende en onverdachte bronnen die dat allemaal bevestigen.

I repeat: jij hebt geen flauw benul van transport in UK/London, je hebt enkel je dogmatische denken dat je probeert te verbergen onder een poging tot gezagsargumentatie (genre "look at me, I work for them, I know it all").

Citaat:
Stop nu eens met zeveren en zeg me waar ik voor 20 pound retour van Londen naar Bristol kan boeken. Stel, ik wil de 19de reizen...
Zie boven, what else

Citaat:
Ik ken niet alle prijzen van buiten. Daarom verwijs ik naar de websites waar je deze tickets kunt kopen. Als ik mij vergist heb geef ik dat toe.
Als je als zelfverklaarde expert (want werknemer van) wil optreden, dan check je wat je zegt, en dan val je al zeker niet over onnozele fouten als de prijzen voor eerste en tweede klasse te switchen...

Citaat:
Ik baseer met op de BBC, website van national rail, de guardian, etc.
Correctie, je baseert je op jouw interpretaties van zaken die je online vindt, om hetgeen je zegt een schijn van onderbouw te geven.
Vergelijkbaar met je verwijzingen naar McNulty (die het niet eens over BE hebben), ter verdediging van de NMBS. Of vergelijkbaar met je verwijzing naar het succes van Corbyn in de laatste verkiezingen, als ultieme bewijs dat de Britten terug een nationalisatie willen.

Citaat:
Nee, daarom bestaan er opiniepeilingen.
https://yougov.co.uk/news/2015/08/06...eft-and-right/
Zoals Zwitser al zei: als je ze vraagt of er gratis bier moet zijn, gaat die opiniepeilingen ook bevestigen.
Maar ook hier typisch dat je enkel de verwijzing naar de "hard left" ideas weergeeft, en de "hard right" ideas weglaat. Goebbels? Absolutely

Citaat:
Ik wel een en ander, maar bij concrete discussies als deze over concrete cijfers baseer ik me liever op officiële bronnen.
't Zou leuk zijn als je dat ook eens effectief begint te doen en dat bovendien op een correcte manier, ipv je eigen interpretaties en verdraaiingen te gebruiken.

Citaat:
Alleen al in deze post 3
I rest my case

Citaat:
Al mijn links werken, ik nodig iedereen uit ze aan te klikken, onder andere naar het door U geciteerde national rail.
Prooven to be a lie, zie boven.

Citaat:
De prijs van Londen naar Bristol vandaag is 102 pound... iedereen kan dat zelf opzoeken...
Prooven to be a lie, 't is 33,1£

Citaat:
Nergens heb je aangetoond hoe ik van Londen naar Bristol kan boeken voor 20 pound, zoals je beweert. Ik begin zo'n donkerbruin vermoeden te krijgen dat je dat niet kunt aantonen...
Zie boven, uiteraard
Leuk toch dat anderen alles wel kunnen opzoeken, maar jij klaarblijkelijk niet.

Citaat:
Met Parijs dan, zoals ik hierboven deed. In Parijs kost ditzelfde abonnement 800 euro, dus 8 keer goedkoper.
Los van het feit dat je opnieuw een veel kleiner netwerk met een veel groter netwerk vergelijkt: wat interesseert Parijs me nu wanneer ik het over BE vs UK heb .

Citaat:
Ik wacht nog steeds op de website waar ik voor 20 pound heen en terug van Londen naar Bristol kunt reizen. Deze bewering gebruikte U om te beweren dan reizen per spoor in het VK de helft goedkoper zou zijn dan in België.
Ik het bewezen met een verwijzing naar de national rail website dat een enkel tweede klas vandaag 102 pound kost.
Nee, je hebt bewezen dat je de Goebbels blijft uithangen aangezien die prij svandaag 33,1£ is
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 22:04   #6904
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.042
Standaard

Zwitser

Me
Citaat:
t het gevolg dat tijdens de spits je als sardientjes in een blik zit. Het OV is in Londen veel beter.





Citaat:
Super Off Peak is 33,- UKP, en er zijn een paar treinen vanuit Waterloo voor 13,-
Als je tijdens de spits wil reizen is het natuurlijk duur. Dat is bewust zo, want men wil tijdens de spits voorrang geven aan reizigers met een abonnement. (Pendelaars, werkende mensen dus...)
Je moet echt al enorm je best doen en heel flexibel zijn wat uur en datum betreft om aan zo'n tarief te kunnen reizen. In België stap je gewoon op wanneer je wil.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 22:24   #6905
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.042
Standaard

Drosamadaris





Citaat:
Die link werkt wel, maar blijft nog steeds niet de officiële website, en die geeft 33,1£ aan. Aiaiaiai
Nee hoor, 102 ukp. Klik maar.





Citaat:
Ik heb je de exacte modaliteiten aangegeven, maar aangezien je die zelf niet wil opzoeken:
http://ojp.nationalrail.co.uk/servic...00817/1215/dep
http://ojp.nationalrail.co.uk/servic...10817/1415/dep
Ik heb het opgezocht je kunt voor 10 pound inderdaad van Paddington naar Bristol, echter ten vroegste 10 augustus. Dus als je betaalbaar wil rijden met het Britse spoor moet je minstens een maand op voorhand reserveren.
Ben je zeker dat dat beter is dan het Belgische systeem, en dat de Belgen daar op zitten te wachten?




Citaat:
Rejoice
Probeer je op dezelfde datum die fameuze retour Oostende/Brussel te boeken, dan zit je wel degelijk terug aan 34,8. Dat zal je toch echt wel zelf moeten opzoeken, aangezien jullie fabuleuze website van de NMBS die directe links niet toelaat.
Uw "Goebbels argumenten" vermelden er wel niet bij dat bijna niemand in België een maand op voorhand boekt, en dat bijna niemand dat tarief betaalt, omdat er veel goedkopere tarieven bestaan. Zelf heb ik de interne statistieken gezien die op intraweb worden gepubliceerd, de volle prijs wordt betaald door 6% van de reizigers. Ook als je vandaag of morgen wil vertrekken. In België moet je geen maand wachten om betaalbaar te kunnen reizen.



Citaat:
3 leugens in 1 zin.
Het kost je geen 102£, het kost je 33,1£
Ik raadt iedereen aan om op deze links de klikken en te zien dat dromedaris een zeveraar is. Het volle tarief is 102 pound, dat betaal je vanaf 4 u 's middags tot s avonds.


Citaat:
17,4€ is meer dan "maximaal 17€
Een railpass kost 7,7€ per rit, geen 7€ en bovendien kost een een railpass kost 77€; als je één rit wil doen, is dat behoorlijk van de pot gerukt.
Je kunt een gopas of railpas ook online aankopen. Pendelaars of hun werkgever betalen zowiezo al veel minder, dan heb je nog allerlei sociale tarieven waar veel mensen gebruik van maken, super goedkope tarieven voor studenten, senior tarieven, summer deals (6 euro heen en terug), weekendbiljets, key-cards, het houdt niet op.
Conclusie, de gemiddelde reiziger in België betaalt weinig, alleszins geen 18% van hun totale budget zoals in het VK. Verre van zelfs.


Citaat:
Maar bon, ook dat zijn Goebbels-tactieken . De duurste optie vergelijken met de goedkoopste optie die je via koppelverkoop verkrijgt, doelbewust de datum die aangegeven staat negeren... Beetje doorzichtig allemaal . Heel vergelijkbaar met je permanent negeren van de vergelijking tussen British Rail en de NMBS door persistent naar FR of andere landen te verwijzen.
Die 102 pound verkreeg ik door op de site te klikken die jij me aanraadde.
Vanaf 4 u 's middags kost Londen Bristol 102 £...

Wel, zeker is dat je bij de NMBS op gelijk welk moment kunt vertrekken, en voor 120 km. nooit meer dan 17 euro zult betalen. (trouwens er is een maximum tariev, ik denk dat het 17 euro is, dus ook voor Oostende Arlon zul je niet veel meer betalen als maximum prijs)
In het VK is dat NET iets anders... daar gaat het al gauw over heel andere bedragen, tenzij je een maand op voorhand boekt...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2017, 05:25   #6906
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zwitser

Me








Je moet echt al enorm je best doen en heel flexibel zijn wat uur en datum betreft om aan zo'n tarief te kunnen reizen. In België stap je gewoon op wanneer je wil.
Het is natuurlijk afwachten of de trein zal rijden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2017, 08:16   #6907
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht


Ik heb nergens beweerd dat het nooit mis gaat in London.

Ik heb echter ervaring met dagelijks pendelen in zowel London als Parijs. En in Parijs was het behoorlijk onaangenaam. De RER zat altijd stampvol, er vielen vaak treinen uit. Ik ben geen enkele keer op het voorziene tijdstip bij mijn klant aangekomen.

Citaat:
Je moet echt al enorm je best doen en heel flexibel zijn wat uur en datum betreft om aan zo'n tarief te kunnen reizen. In België stap je gewoon op wanneer je wil.
Je moet wat flexibel zijn, ja. Maar ik zou je toch willen aanraden om op te houden met adjectieven als "enorm" te devalueren.

En België kan je altijd opstappen om dat de trein hier niet zo populair is.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2017, 08:20   #6908
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In België moet je geen maand wachten om betaalbaar te kunnen reizen.
In het VK ook niet hoor. Gemiddeld zijn de treintarieven zo een 50% hoger dan in België. We kunnen elke dag waarnemen dat de treinen in het vK goed gevuld zijn, dus de treinen zijn aantoonbaar betaalbaar.
In België zijn de treinen juist te goedkoop. Met alle gevolgen van dien.


Citaat:
Ik raadt iedereen aan om op deze links de klikken en te zien dat dromedaris een zeveraar is. Het volle tarief is 102 pound, dat betaal je vanaf 4 u 's middags tot s avonds.
En dat heeft een goede reden. Zou men tijdens de spits kaartjes aan 33 pond aanbieden dan zou het gevolg zijn dat veel pendelaars niet meer op hun bestemming geraken. En wil je dat? Wil je het echt onmogelijk maken om met de trein naar je werk in Londen te geraken?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2017, 07:24   #6909
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee hoor, 102 ukp. Klik maar.
Nope, ook vandaag 33.10£ - en dat zelfs met jouw link (niet diegene die niet werkt, uiteraard).


Citaat:
Ik heb het opgezocht je kunt voor 10 pound inderdaad van Paddington naar Bristol,
Kijk nu, waar het eerst absoluut niet mogelijk was, is het nu plots wel mogelijk 😃
Weet je wel wat je wil eigenlijk?

Citaat:
echter ten vroegste 10 augustus. Dus als je betaalbaar wil rijden met het Britse spoor moet je minstens een maand op voorhand reserveren.
Ben je zeker dat dat beter is dan het Belgische systeem, en dat de Belgen daar op zitten te wachten?
Dat is absoluut beter dan het Belgische systeem; en vooral, het is een pak goedkoper voor de UK maatschappij, dan de NMBS is voor de BE maatschappij. En daarbovenop is het dan ook nog eens goedkoper voor de reiziger zelf, en dat voor een trip die quasi twee keer zo lang is.

Citaat:
Uw "Goebbels argumenten" vermelden er wel niet bij dat bijna niemand in België een maand op voorhand boekt, en dat bijna niemand dat tarief betaalt, omdat er veel goedkopere tarieven bestaan.
Die goedkopere tarieven bestaan daar ook, en die komen zelfs goedkoper uit dan jouw goedkopere tarieven bij de NMBS. Zie boven, uiteraard .
Dat jij verder claimt dat bijna niemand normale tickets neemt, boeit geen hond. Niet alleen onderbouw je dat niet, het doet er verder domweg niet toe aangezien je claims er domweg over gingen dat de NMBS goedkoper is dan British Rail. Quod non.
Dat jij nu continue de boundaries van je claim moet aanpassen, is domweg te wijten aan het feit dat je in de eerste plaats ongefundeerde claims maakt.

Citaat:
Zelf heb ik de interne statistieken gezien die op intraweb worden gepubliceerd, de volle prijs wordt betaald door 6% van de reizigers. Ook als je vandaag of morgen wil vertrekken. In België moet je geen maand wachten om betaalbaar te kunnen reizen.
Jij claimt dat je interne statistieken hebt, maar dat bewijst niets .
En verder doet dat er zelfs niet eens toe, aangezien je claim dat de NMBS goedkoper is, intussen al etterlijke keren onderuit gehaald is.

Citaat:
Ik raadt iedereen aan om op deze links de klikken en te zien dat dromedaris een zeveraar is. Het volle tarief is 102 pound, dat betaal je vanaf 4 u 's middags tot s avonds.
Ah kijk, de Goebbels schiet weer in actie. Drosamadaris is een zeveraar, of toch minstens op de piek-uren
Maar euh, laat ze gerust klikken; ze zullen opnieuw een leugen spotten: om 4h ’s middags betaal je 44.7£...

Citaat:
Je kunt een gopas of railpas ook online aankopen.
Wow, impressionant, de NMBS laat in digital tijden toe om online te kopen. Zoiets?

Citaat:
Pendelaars of hun werkgever betalen zowiezo al veel minder, dan heb je nog allerlei sociale tarieven waar veel mensen gebruik van maken, super goedkope tarieven voor studenten, senior tarieven, summer deals (6 euro heen en terug), weekendbiljets, key-cards, het houdt niet op.
As said, die he je in UK ook, en dan betaal je nog minder dan jouw fameuze 7.7€ voor die trip nar Paddington naar Bristol

Citaat:
Conclusie, de gemiddelde reiziger in België betaalt weinig, alleszins geen 18% van hun totale budget zoals in het VK. Verre van zelfs.
Daarmee dat alleen al de subsidie aan de NMBS meer kost aan de maatschappij, dan British Rail in zijn totaliteit kost aan de UK maatschappij. Zie boven, what else...

Citaat:
Die 102 pound verkreeg ik door op de site te klikken die jij me aanraadde.
Vanaf 4 u 's middags kost Londen Bristol 102 £...
Zoals al aangegeven, ook dat is een leugen, het kost er immers maar 44.7£ om 16h.

Citaat:
Wel, zeker is dat je bij de NMBS op gelijk welk moment kunt vertrekken, en voor 120 km. nooit meer dan 17 euro zult betalen.
Ook dat gaf ik eerder al aan voor de leugen die het is: de kost is 17.4€; dat is wel degelijk meer dan 17€.

Citaat:
(trouwens er is een maximum tariev, ik denk dat het 17 euro is, dus ook voor Oostende Arlon zul je niet veel meer betalen als maximum prijs)
En nog een leugen.
Oostende Arlon kost je enkel 21.90€; ook dat is meer dan 17€.
Voor iemand die rechtstreeks of onrechstreeks voor de NMBS werkt en zogenaamd toegang heeft tot interne statistieken, moet je nogal veel assumpties maken, niet?

Citaat:
In het VK is dat NET iets anders... daar gaat het al gauw over heel andere bedragen, tenzij je een maand op voorhand boekt...
Yeah, so what? Jij stelde dat de NMBS goedkoper was, intussen is aangetoond dat dat niet zo is. Jouw probleen dat je pertinent je eigen grenzen moet bijstellen en jouw probleen dat je pertinent services eist waar een ander dan blijkbaar maar moet voor betalen (gezien de grotere impact van de NMBS op de BE maatschappij).
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2017, 08:50   #6910
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het is natuurlijk afwachten of de trein zal rijden.
De stiptheidscijfers van de NMBS en de meeste Britse bedrijven zijn vergelijkbaar. Sommige zijn beter, andere slechter.
Het enige grote verschil is en blijft de prijs.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2017, 08:58   #6911
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.042
Standaard

Zwitser

Citaat:
Ik heb nergens beweerd dat het nooit mis gaat in London.

Ik heb echter ervaring met dagelijks pendelen in zowel London als Parijs. En in Parijs was het behoorlijk onaangenaam. De RER zat altijd stampvol, er vielen vaak treinen uit. Ik ben geen enkele keer op het voorziene tijdstip bij mijn klant aangekomen.
Wel als je de cijfers bekijkt is het enige grote verschil de prijs.
Ik neem ook al eens het openbaar vervoer in Londen. Dikwijls werkzaamheden, stakingen ook al meegemaakt, en vertragingen evenzeer.

Het enige verschil met Parijs en Brussel in mijn ogen (behalve de prijs) is dat de medepassagiers beschaafder zijn dan in Parijs of Brussel. Britten (behalve als ze gedronken hebben) zijn heel gedisciplineerd, die legende klopt. Zelfs "nieuwe Britten". "Nieuwe Fransen" uit het Afrikaanse continent daarentegen...
Overigens de "tube" is in staatshanden. En dat "oyster" systeem houdt het voor regelmatige gebruikers nog betaalbaar.


Citaat:
Je moet wat flexibel zijn, ja. Maar ik zou je toch willen aanraden om op te houden met adjectieven als "enorm" te devalueren.
Wel een maand op voorhand boeken om een betaalbaar treinticket te vinden, dat vind ik "enorm". Ik denk dat veel Belgen daar net zo over denken.



Citaat:
En België kan je altijd opstappen om dat de trein hier niet zo populair is.
Het aantal passagiers hier is verdubbeld tussen 1997 en 2010, en blijft sterk stijgen. Als je wil post ik daar statistieken over.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2017, 09:16   #6912
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.042
Standaard

Zwitser

Citaat:
In het VK ook niet hoor. Gemiddeld zijn de treintarieven zo een 50% hoger dan in België.
Wel de tarieven die ik hierboven vermeld heb voor willekeurige trajecten, zijn meer dan 50%. Laten we zeggen dat off peak (dus kalme periode) ongeveer iets meer dan het dubbele is van de volle prijs in België, die slechts 6% van de Belgen betaalt. 34 pound tweede klas enkel voor het traject Bristol Londen off peak (in de spits 102 pound), dat is 170 km. Oostende Luik, volle prijs, bedraagt 21,90 euro voor 210 km, volle prijs tweede klas.
Echter, je moet er ook rekening mee houden dat slechts 6% die volle prijs in België betaalt. (en dat is trouwens een probleem). Waarom zou je 21 euro betalen als je ook voor de helft kunt reizen(weekend), voor 7 euro (railpas) en nog veel goedkoper voor allerlei groepen zoals jongeren, ouderen, groepen, mensen met sociale tarieven, etc.

Samengevat: het prijsverschil is gigantisch.


Citaat:
We kunnen elke dag waarnemen dat de treinen in het vK goed gevuld zijn, dus de treinen zijn aantoonbaar betaalbaar.
Ten eerste zijn de samenstellingen van de treinen kleiner, dat hebt U zelf al aangegeven, dus zitten ze natuurlijk vlugger vol. In België heb je dikwijls een samenstelling van 12 m6 rijtuigen, dat zijn dus 12 dubbeldekkers. Elk rijtuig heeft 140 zitplaatsen. In de spits dus minstens 1700 reizigers...


Citaat:
In België zijn de treinen juist te goedkoop. Met alle gevolgen van dien.
In de spits is het soms rechtstaan geblazen, maar in het VK komt dat ook voor. En lang hoef je nooit recht te staan in België. En ik denk dat Belgen gerust 10 minuten willen rechtstaan in plaats van 130 euro te betalen...

Citaat:
En dat heeft een goede reden. Zou men tijdens de spits kaartjes aan 33 pond aanbieden dan zou het gevolg zijn dat veel pendelaars niet meer op hun bestemming geraken.
In België geraakt iedereen op de bestemming. Gewoon langere treinen inzetten.

Citaat:
En wil je dat? Wil je het echt onmogelijk maken om met de trein naar je werk in Londen te geraken?
Als het in continentaal Europa kan op een betaalbare manier, waarom dan niet in het VK?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2017, 10:17   #6913
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.042
Standaard

Drosamadaris




Citaat:
Dat is absoluut beter dan het Belgische systeem;
Dus een maand op voorhand moeten boeken om een betaalbaar ticket te kunnen boeken is beter dan het Belgische systeem? Ik stel voor dat we dat eens voorleggen aan de gemiddelde Belg...



Citaat:
en vooral, het is een pak goedkoper voor de UK maatschappij, dan de NMBS is voor de BE maatschappij.
Het Britse spoor is 40% duurder voor de belastingbetaler dan de Duitse, etc. spoorwegen die in staatshanden zijn.


Citaat:
En daarbovenop is het dan ook nog eens goedkoper voor de reiziger zelf, en dat voor een trip die quasi twee keer zo lang is.
Het tarief van 10 pound voor 170 km., dat je slechts kan bekomen na een maand op voorhand te boeken, en uiteraard buiten de spits, is inderdaad iets goedkoper (maar niet veel goedkoper) dan de volle prijs voor dezelfde afstand in België. Een volle prijs die slechts 6% van de Belgische reizigers betaalt. (de meeste zullen een railpas gebruiken, kan het hele jaar door gebruikt worden, en staat niet op naam, iedereen kan een lijntje invullen)
Dus als je iets goedkoper wil uitkomen dan het volle tarief in België, moet je een maand op voorhand boeken.
U kunt daaruit de conclusie trekken dat de Britse prijzen lager liggen dan in België... de wereld is vrij, ik kan ook zeggen dat de Keniaanse politie een groot voorbeeld is voor Belgische... . Ik stel voor dat iedereen die dit leest daar zelf een eigen conclusie uit trekt...


Citaat:
Die goedkopere tarieven bestaan daar ook, en die komen zelfs goedkoper uit dan jouw goedkopere tarieven bij de NMBS. Zie boven, uiteraard .
Ik ben eens benieuwd...
Bij de NMBS heb je railpas, senior tarief, go pas, weekendbiljet, summerdeal, b-dagtrip, de vele sociale tarieven (WIGW, grote gezinnen, etc.) enzovoort.
Je kunt ze hier vinden:
http://www.belgianrail.be/nl/vervoer...biljetten.aspx
http://www.belgianrail.be/nl/vervoer...n/korting.aspx



Citaat:
Dat jij verder claimt dat bijna niemand normale tickets neemt, boeit geen hond. Niet alleen onderbouw je dat niet, het doet er verder domweg niet toe aangezien je claims er domweg over gingen dat de NMBS goedkoper is dan British Rail. Quod non
.

Ik denk dat dat de gemiddelde reiziger WEL boeit, dat ze veel goedkoper kunnen reizen. En ook de directie, omdat ze veel minder winst maken.
Maar zelfs de volle tarieven zijn nog steeds een pak goedkoper dan in het VK. Tenzij je een maand op voorhand boekt, dan is het VK iets goedkoper dan de volle prijs die 6% van de Belgen betaalt als ze wanneer ze maar willen de trein nemen.

Quod erad demonstrandum.




Citaat:
Jij claimt dat je interne statistieken hebt, maar dat bewijst niets .
Nee, die link kan en mag ik hier niet posten.
Maar wie betaalt nu de volle prijs als ze net zogoed veel minder kunnen betalen. Voor dezelfde trein, daar hoeven ze geen maand voor te wachten.
Enkel mensen die zelden de trein nemen en toeristen. (maar zoals ik al zei de meeste toeristen kennen die promotietarieven ook al)




Citaat:
En verder doet dat er zelfs niet eens toe, aangezien je claim dat de NMBS goedkoper is, intussen al etterlijke keren onderuit gehaald is.
Ah ja? Ik laat die conclusie over aan de lezer van deze conversatie...
Je bent trouwens de enige die dit beweert. Uw "medestanders" zoals Zwitser geven toe dat het Britse spoor (veel) duurder is, maar ze vergoelijken dat door te wijzen op de sterke vakbonden, de inefficiëntie, de oude infrastructuur, en de zogezegd veel betere dienstverlening.

Citaat:
Ah kijk, de Goebbels schiet weer in actie. Drosamadaris is een zeveraar, of toch minstens op de piek-uren
Maar euh, laat ze gerust klikken; ze zullen opnieuw een leugen spotten: om 4h ’s middags betaal je 44.7£...
Ja, maar vanaf 4.45 (de meeste pendelaars kunnen nooit om 4 u is het station zijn) betaal je wel degelijk 102 pound. Overigens 44 (53 euro of zo) pound voor enkel tweede klas is nu ook niet bepaald goedkoop he...
Met ryanair geraak ik daarvoor aan de andere kant van Europa.




Citaat:
As said, die he je in UK ook, en dan betaal je nog minder dan jouw fameuze 7.7€ voor die trip nar Paddington naar Bristol
OK, graag referenties... Waar vind ik de promo tarieven waar je voor minder dan 7.7 euro tussen 2 Britse willekeurige steden kunt reizen? (promotarieven dus, geen sociale tarieven, want die zijn in België nog een pak goedkoper)


Citaat:
Daarmee dat alleen al de subsidie aan de NMBS meer kost aan de maatschappij, dan British Rail in zijn totaliteit kost aan de UK maatschappij. Zie boven, what else...
Daar bestaat nogmaals geen enkele studie van. Enkel uw dikke duim als bron.
Ik heb hierboven verschillende studies aangehaald die bewijzen dat het Britse spoor 40% duurder is voor de belastingbetaler dan in Duitsland, Nederland, etc.





Citaat:
Ook dat gaf ik eerder al aan voor de leugen die het is: de kost is 17.4€; dat is wel degelijk meer dan 17€.
Ah ja, die 40 cent zullen het verschil maken hé.



Citaat:
En nog een leugen.
Oostende Arlon kost je enkel 21.90€; ook dat is meer dan 17€.
Ik heb gezegd, "vergelijkbaar".
Oostende Arlon dat is 300 km. Ik durf niet eens te raden hoeveel je in het VK betaalt voor 300 km.Wel dat is vergelijkbaar met London Manchester.
Wel, het goedkoopste tarief is 83 £ (zo'n 100 euro) als je vandaag wil vertrekken. Vanaf 15 u wordt het 142 £ (zon 170 euro) enkel tweede klas, in de spits wordt het 169 £ (een goede 200 euro), enkel tweede klas.
Volgens de door U geciteerde website van national rail.

http://ojp.nationalrail.co.uk/servic...ep#outwardJump




Citaat:
Voor iemand die rechtstreeks of onrechstreeks voor de NMBS werkt en zogenaamd toegang heeft tot interne statistieken, moet je nogal veel assumpties maken, niet?
Waar ik kan, maak ik gebruik van statistieken, officiële websites en studies.

Citaat:
Yeah, so what? Jij stelde dat de NMBS goedkoper was, intussen is aangetoond dat dat niet zo is.
Dat is uw conclusie... ik denk dat je daar vrij alleen in staat...
Londen Manchester(vergelijkbaar met Oostende Arlon van afstand), vandaag te vertrekken, tussen de 100 en 200 euro...
Voor 450 euro boek ik meestal een retour Brussel-Nairobi of Brussel-Bangkok.



Citaat:
Jouw probleen dat je pertinent je eigen grenzen moet bijstellen en jouw probleen dat je pertinent services eist waar een ander dan blijkbaar maar moet voor betalen (gezien de grotere impact van de NMBS op de BE maatschappij).
Dat laatste is uw conclusie, die door geen enkele studie ondersteund wordt.
Daarentegen is gebleken dat het Britse spoor ook voor de belastingbetaler veel duurder is dan het Duitse, etc. systeem.

https://www.theguardian.com/world/20...pensive-europe

(the guardian is een van de meest gerespecteerde Britse kwaliteitskranten)

Deze studie uit 2017 vergelijkt de prestaties van de spoorwegen in Europa. Enkel gebaseerd op "quality, intensity and safety". Dus zonder de prijs voor reizigers of passagiers in beschouwing te nemen.
Dan zou je denken dat de Britten het goed doen, want ze betalen veel meer, maar zelfs dat niet.
Het VK staat iets voor België, maar ver na Denemarken, Zwitserland, Finland, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk. https://www.bcg.com/publications/201...nce-index.aspx
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2017, 13:03   #6914
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wel de tarieven die ik hierboven vermeld heb voor willekeurige trajecten, zijn meer dan 50%. Laten we zeggen dat off peak (dus kalme periode) ongeveer iets meer dan het dubbele is van de volle prijs in België, die slechts 6% van de Belgen betaalt. 34 pound tweede klas enkel voor het traject Bristol Londen off peak (in de spits 102 pound), dat is 170 km. Oostende Luik, volle prijs, bedraagt 21,90 euro voor 210 km, volle prijs tweede klas.
Echter, je moet er ook rekening mee houden dat slechts 6% die volle prijs in België betaalt. (en dat is trouwens een probleem).

Samengevat: het prijsverschil is gigantisch.
In het VK betaalt ook bijna niemand de volle prijs.
ALs je echt juist wil vergelijken, neem dan de totale inkomsten uit de kaartjesverkoop, en deel die door het totaal aantal pasaagierskm.
Voor België kom je op zo een 0,10 euro/km. In het VK op 0,15 euro/km. Dat is meer (wat ik niet bestrijd) maar dat is niet "gigantisch".


Citaat:
Ten eerste zijn de samenstellingen van de treinen kleiner, dat hebt U zelf al aangegeven, dus zitten ze natuurlijk vlugger vol. In België heb je dikwijls een samenstelling van 12 m6 rijtuigen, dat zijn dus 12 dubbeldekkers. Elk rijtuig heeft 140 zitplaatsen. In de spits dus minstens 1700 reizigers...
In in Zwitserland gaat men zelfs to 16 rijtuigen...

In he VK wil men ook langer treinen inzetten. Rond Londen ga je al gauw ook 12 rijtuigen zien. Elders minder. Het is ook zo dat men eerder op meer treinen dan op langere treinen inzit. Dat heeft oa. te maken met de hoge netvergoeding in België, die de NMBS aanmoedigt om eerder met minder treinen te rijden.
Om echt goed te vergelijken zou je het aantal zitjes per uur per lijn moeten vergelijken. ik heb daar echter geen goede data.

Citaat:
In de spits is het soms rechtstaan geblazen, maar in het VK komt dat ook voor. En lang hoef je nooit recht te staan in België. En ik denk dat Belgen gerust 10 minuten willen rechtstaan in plaats van 130 euro te betalen...
Maar daar gaat het hier niet om. Moest je tijdens de spits maar 30 pond vragen voor Londen - Bristol dan zou het gevolg niet zijn dat je een paar minuten moet staan. Het gevolg zou zijn dat je een ernstige kans hebt dat je gewoon niet thuis komt. Dat er meer mensen komen opdraven dan er _in het station_ past.

Kijk, je zegt zelf dat lagere tarieven meer mensen zou aanmoedigen om de trein te nemen. Echter in Londen wil je dat tijdens de spits juist niet. Je wil juist mensen afraden van tijdens de spits te rijden.
En dat de spoorwegen dat effectief ook doen is omdat ze dat eigenlijk zo ook opgedragen krijgen. Dat heeft eigenlijk niks met de privatisering te maken.
Ook in de BR tijd was dit immers al zo. Als een trein systematisch overvol zat werden de prijzen gewoon verhoogd tot die niet langer meer systematisch te vol zat.

Citaat:
In België geraakt iedereen op de bestemming. Gewoon langere treinen inzetten.
Dat is dus niet altijd mogelijk. Je gaat in Paddington geen trein van 20 rijtuigen binnen krijgen. Daar is het probleem gewoon dat het spoor na 1948 gewoon 40 jaar lang verwaarloosd is. Dat corrigeer je niet zomaar even.

Citaat:
Als het in continentaal Europa kan op een betaalbare manier, waarom dan niet in het VK?
Tja, dat is een vraag in de trand van "als democratie in Europa kan, waarom dan niet in China". Waar jij op gaat antwoorden dat er nu eenmaal verschillen zijn...

Overigens, als ik het OV in Europese hoofdsteden vergelijk dan denk ik dat het VK het helemaal zo slecht niet doet. Je kan ook stellen "als een trein alle 10 minuten kan in het VK, waarom kan dat op het Brussels GEN niet?"
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2017, 13:53   #6915
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het Britse spoor is 40% duurder voor de belastingbetaler dan de Duitse, etc. spoorwegen die in staatshanden zijn.
Dat is vooral omdat Duitsland in vergelijking met de rest van Europa eigenlijk veel te weinig in het spoor investeert.
Het gevolg is dat je daar ook best fors betaalt. Berlin Hannover (vergelijkbaar met jouw benchmark, Oostende - Arlon) kost 72,- eur, en dat de kwaliteit van de dienstverlening er jaar op jaar op achteruit gaat.
In Duitsland worden overigens wel steeds meer lijnen door private bedrijven uitgebaat, en daar zie je vaak behoorlijke vooruitgang.

Citaat:
Je bent trouwens de enige die dit beweert. Uw "medestanders" zoals Zwitser geven toe dat het Britse spoor (veel) duurder is, maar ze vergoelijken dat door te wijzen op de sterke vakbonden, de inefficiëntie, de oude infrastructuur, en de zogezegd veel betere dienstverlening.
Waar ik dan over debateer is ook niet de vraag welke spoorwegen de beste (of goedkoopste) zijn, maar of de zin en onzin van nationaliseren of privatiseren.

En ik vindt 50% duurder niet zo een probleem. Ik verwacht niet dat anderen mijn consumptie subsidiëren.

Citaat:
Ja, maar vanaf 4.45 (de meeste pendelaars kunnen nooit om 4 u is het station zijn) betaal je wel degelijk 102 pound. Overigens 44 (53 euro of zo) pound voor enkel tweede klas is nu ook niet bepaald goedkoop he...
Maar een pendelaar koopt geen kaartje, die heeft een abonnement. En de prijs van dat abonnement wordt in het geval van Londen door de overheid bepaald, niet door de spoorwegmaatschappij.

Citaat:
Ik heb gezegd, "vergelijkbaar".
Oostende Arlon dat is 300 km. Ik durf niet eens te raden hoeveel je in het VK betaalt voor 300 km.Wel dat is vergelijkbaar met London Manchester.
Wel, het goedkoopste tarief is 83 £ (zo'n 100 euro) als je vandaag wil vertrekken. Vanaf 15 u wordt het 142 £ (zon 170 euro) enkel tweede klas, in de spits wordt het 169 £ (een goede 200 euro), enkel tweede klas.
Voor die prijs heb je dan wel een trein elke 20 minuten die het in 2 uur doet. Dat heb je op Oostende - Arlon niet. Daar heb je een enkele trein per uur, en die doet er meer dan 4 uur over.

En dat is een belangrijk verschil. Moest je voor Oostende - Arlon ook 100 euro vragen dan deed niemand dat met de trein. We zien echter in het VK dat de treinen van Londen naar Manchester goed gebruikt worden. En dat is te begrijpen. Met de auto kost een dergelijke afstand zo een 150,- euro, en je doet er al rap 3 uur over. Als je dat met de trein sneller kan, aan een lager kost, dan is de trein behoorlijk concurrentieel...

Voor mensen zoals jij die er geen probleem mee hebben om 4 1/2 uur onderweg te zijn voor 300 km is er natuurlijk ook nog altijd de bus. Met megabus kan je bijvoorbeeld in 4 uur van London naar Manchester voor 12,- pond. Ook bij onmiddelijk vertrek. Moest een bedrijf als megabus in België mogen opereren dan kon de NMBS op een hoop lijnen de zaak dichtdoen...


Citaat:

https://www.theguardian.com/world/20...pensive-europe

(the guardian is een van de meest gerespecteerde Britse kwaliteitskranten)
En wat lees ik in jou

Wat lees ik overigens in jouw link:

"Network Rail up to 40% less efficient in maintaining railway tracks and stations than European rivals, says regulator ".

Het hele artikel gaat enkel maar over hoe de kosten vij de infrastructuur beheerder veel hoger zijn dan op het continent:

"The cost of construction, civil engineering and labour rates is more expensive than in Europe. Whether it is building a bridge, a railway or a house, it is more expensive in the UK than elsewhere."

Network rail is al van de overheid. Ik zie dus niet in hoe nationalisering van de TOCs hier iets zou veranderen.

En bij deze heb jij dus nu officieel toegegeven dat Network Rail een groot deel van het probleem is. Je kan dus ophouden met mij er van te beschuldigen dat ik de zaak maar aan het schoonpraten ben als ik hier op wijs.

Citaat:
Deze studie uit 2017 vergelijkt de prestaties van de spoorwegen in Europa. Enkel gebaseerd op "quality, intensity and safety". Dus zonder de prijs voor reizigers of passagiers in beschouwing te nemen.
Dan zou je denken dat de Britten het goed doen, want ze betalen veel meer, maar zelfs dat niet.
Het VK staat iets voor België, maar ver na Denemarken, Zwitserland, Finland, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk. https://www.bcg.com/publications/201...nce-index.aspx
Dat is een interessante (en bruikbare) studie, maar zoals bij elke poging om een complex fenomeen in een cijfer te vatten hangt veel af van de factoren die je in beschouwing neemt, en het gewicht dat je er aan toekent. De onderzoekers geven het zelf toe dat de studie grotere landen bevoordeelt, en rijkere landen benadeelt. Dat Zwitserland er toch als nr.1 uitkomst is opmerkelijk

Wat mist in de studie is de mening van de reizigers zelf. Maar daar heb je de eurobarometer voor:
http://ec.europa.eu/commfrontoffice/...fl_382a_en.pdf

De Britse spoorwegen komen hier best goed uit.

En in feite bevestigt dit allemaal wat ik hier al heel de tijd zit te betogen...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2017, 23:28   #6916
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.042
Standaard

Zwitser

Citaat:
In het VK betaalt ook bijna niemand de volle prijs.
ALs je echt juist wil vergelijken, neem dan de totale inkomsten uit de kaartjesverkoop, en deel die door het totaal aantal pasaagierskm.
Voor België kom je op zo een 0,10 euro/km. In het VK op 0,15 euro/km. Dat is meer (wat ik niet bestrijd) maar dat is niet "gigantisch".
Daar heb ik geen gegevens van. Zou me verwonderen, als je ziet hoe groot de verschillen zijn. In het VK heb je ook sociale tarieven, maar zoveel als België? Dat zou me verwonderen. (tussen haakjes, in België is het overdreven, heel wat mensen die daar geen recht op hebben maken ook gebruik van die sociale tarieven). Wat promotietarieven betreft, heb je iets als een railpas, seniorentarief 6 euro heen en terug, etc.? Het zou me verwonderen.



Citaat:
In he VK wil men ook langer treinen inzetten. Rond Londen ga je al gauw ook 12 rijtuigen zien. Elders minder. Het is ook zo dat men eerder op meer treinen dan op langere treinen inzit. Dat heeft oa. te maken met de hoge netvergoeding in België, die de NMBS aanmoedigt om eerder met minder treinen te rijden.
infrabel vraagt inderdaad ontzettend veel aan NMBS, dat wordt zelden meegeteld in het totale kostenplaatje. (hoewel de inkomsten van infrabel dus ook naar de staat gaan)
In het VK vraagt men dan net heel weinig. Het omgekeerde zou het geprivatiseerde model volledig doen ontploffen.




Citaat:
Maar daar gaat het hier niet om. Moest je tijdens de spits maar 30 pond vragen voor Londen - Bristol dan zou het gevolg niet zijn dat je een paar minuten moet staan. Het gevolg zou zijn dat je een ernstige kans hebt dat je gewoon niet thuis komt. Dat er meer mensen komen opdraven dan er _in het station_ past.
Men kan langere treinen inzetten. En ook meer treinen die via andere lijnen rijden en meer stoppen, zoals in België. Je kunt naar Gent via de directe lijn, maar ook via de klassieke lijn. Wie bvb. in Wetteren moet zijn kan beter deze trein nemen. Dat kan in het VK niet, want elke lijn is bestemd aan een bepaald bedrijf.


Citaat:
Kijk, je zegt zelf dat lagere tarieven meer mensen zou aanmoedigen om de trein te nemen. Echter in Londen wil je dat tijdens de spits juist niet. Je wil juist mensen afraden van tijdens de spits te rijden.
In Parijs, etc. zijn de tarieven veel betaalbaarder, en daar lukt het ook...


Citaat:
En dat de spoorwegen dat effectief ook doen is omdat ze dat eigenlijk zo ook opgedragen krijgen. Dat heeft eigenlijk niks met de privatisering te maken.
Ook in de BR tijd was dit immers al zo. Als een trein systematisch overvol zat werden de prijzen gewoon verhoogd tot die niet langer meer systematisch te vol zat.
Kan zijn, daar heb ik geen bewijzen van. Feit is alleszins dat de privatisering die problemen niet heeft opgelost, als ze die al niet veroorzaakt heeft.




Citaat:
Dat is dus niet altijd mogelijk. Je gaat in Paddington geen trein van 20 rijtuigen binnen krijgen. Daar is het probleem gewoon dat het spoor na 1948 gewoon 40 jaar lang verwaarloosd is. Dat corrigeer je niet zomaar even.
De privatisering gebeurde in de jaren 80, dat is minstens 30 jaar geleden. En het eerste decennium was ook de infrastructuurbeheerder geprivatiseerd.
Die werd terug genationaliseerd, door de Blair regering, niet bekend als linkse jongens. En dat zal wel een reden gehad hebben.
Je kunt alles steken op de jaren 50, 60, 70, dat zijn uw woorden die moeilijk na te trekken zijn, feit is dat de privatisering deze problemen niet opgelost heeft. Waarom in godsnaam zouden wij dan het VK als voorbeeld nemen?



Citaat:
Tja, dat is een vraag in de trand van "als democratie in Europa kan, waarom dan niet in China". Waar jij op gaat antwoorden dat er nu eenmaal verschillen zijn...
Misschien heb je wel gelijk dat er grote verschillen bestaan. Wat er ook van zij, het Britse volk is niet tevreden, de statistieken zijn niet goed voor het VK. Dus privatisering is geen mirakeloplossing. En dus is er geen enkele reden waarom wij als Belgen het Britse voorbeeld moeten volgen. Ten eerste omdat er zware kritiek is op dat systeem. Ten tweede omdat, volgens U, beide systemen niet te vergelijken zijn.

Citaat:
Overigens, als ik het OV in Europese hoofdsteden vergelijk dan denk ik dat het VK het helemaal zo slecht niet doet. Je kan ook stellen "als een trein alle 10 minuten kan in het VK, waarom kan dat op het Brussels GEN niet?"
Zoals je zelf al zei, Londen is een grootstad die 10 keer groter is dan Brussel.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2017, 23:54   #6917
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.042
Standaard

Zwitser

Citaat:
Dat is vooral omdat Duitsland in vergelijking met de rest van Europa eigenlijk veel te weinig in het spoor investeert.
Het gevolg is dat je daar ook best fors betaalt. Berlin Hannover (vergelijkbaar met jouw benchmark, Oostende - Arlon) kost 72,- eur, en dat de kwaliteit van de dienstverlening er jaar op jaar op achteruit gaat.
In Duitsland worden overigens wel steeds meer lijnen door private bedrijven uitgebaat, en daar zie je vaak behoorlijke vooruitgang.
DB baadt meer dan 90% van de lijnen uit. Die "Spielerei" met privatisering is, net als in Nederland, nooit meer dan iets in de marge geweest, letterlijk en figuurlijk.


Citaat:
Waar ik dan over debateer is ook niet de vraag welke spoorwegen de beste (of goedkoopste) zijn, maar of de zin en onzin van nationaliseren of privatiseren.
idd, Het Britse systeem overtuigt mij alleszins niet van de zin om te privatiseren. En niet alleen mij. Dat de meerderheid van de Britten terug wil nationaliseren, kunt U dan wel als onbelangrijk beschouwen, het toont duidelijk aan dat de privatisering, om het zacht uit te drukken, geen onverdeeld succes was.


Citaat:
En ik vindt 50% duurder niet zo een probleem. Ik verwacht niet dat anderen mijn consumptie subsidiëren.
Het is meer dan 50%, en het Britse systeem wordt net meer gesubsidieerd dan staats maatschappijen als in Frankrijk, Duitsland, etc.
Het lijkt mij dat U hier een bepaalde agenda te verdedigen hebt. Er zijn inderdaad groepen die graag grote winst willen maken op kap van de maatschappij zoals in het VK.


Citaat:
Maar een pendelaar koopt geen kaartje, die heeft een abonnement. En de prijs van dat abonnement wordt in het geval van Londen door de overheid bepaald, niet door de spoorwegmaatschappij.
Dat is in BelgiË net zo. Jammer genoeg heb ik daar geen gegevens van, en U ook niet.



Citaat:
Voor die prijs heb je dan wel een trein elke 20 minuten die het in 2 uur doet. Dat heb je op Oostende - Arlon niet. Daar heb je een enkele trein per uur, en die doet er meer dan 4 uur over.
Oostende en Arlon zijn kleine stadjes. Dit is de enige afstand meer dan 300 km. die bestaat in België omdat het een klein land is.
Londen en Manchester zijn grote steden, dus uiteraard is de verbinding beter en frequenter. Je kunt dus beter met Frankrijk of Duitsland vergelijken. Ook niet goedkoop vergeleken met België, maar niet zo absurd duur als het VK.
Wat mij betreft zijn alle netten in Noord-West-Europa ok. Ik betaal niets omdat ik FIP ben. (spoor mensen kennen dat). Maar ik zie eerlijk gezegd geen grote verschillen. Alleen de prijzen in het VK zijn substantieel hoger.




Citaat:
En dat is een belangrijk verschil. Moest je voor Oostende - Arlon ook 100 euro vragen dan deed niemand dat met de trein. We zien echter in het VK dat de treinen van Londen naar Manchester goed gebruikt worden. En dat is te begrijpen. Met de auto kost een dergelijke afstand zo een 150,- euro, en je doet er al rap 3 uur over. Als je dat met de trein sneller kan, aan een lager kost, dan is de trein behoorlijk concurrentieel...
150 euro voor 300 km. met de auto? Ik wist dat met de auto rijden duurder was in het VK, maar dat het zo extreem was...



Citaat:
Voor mensen zoals jij die er geen probleem mee hebben om 4 1/2 uur onderweg te zijn voor 300 km is er natuurlijk ook nog altijd de bus. Met megabus kan je bijvoorbeeld in 4 uur van London naar Manchester voor 12,- pond. Ook bij onmiddelijk vertrek. Moest een bedrijf als megabus in België mogen opereren dan kon de NMBS op een hoop lijnen de zaak dichtdoen...
Ik ken dit niet en ook geen tijd om dit nu op te zoeken, maar rijdt die bus elk uur, altijd voor 12 pound, en vanaf een goed te bereiken vertrekpunt?
Daar heb ik m'n twijfels bij.
Tussen Brussel en Parijs heb je ook eurolines en dergelijke. Kost ook niet veel, maar je zit tussen marginalen, wordt ergens in het hol van pluto afgezet, en doet er dus veel langer over.
Londen Manchester kun je vergelijken met Brussel Parijs qua afstand. Maximum tarief is 100 euro (internationale hogesnelheidstrein, doet er 1 u 10 minuten over) maar je kunt ook voor 20 euro rijden daar moet je geen maand op voorhand voor boeken.




Citaat:
Network rail is al van de overheid. Ik zie dus niet in hoe nationalisering van de TOCs hier iets zou veranderen.
Het was geprivatiseerd, maar daar is men vlug van terug gekomen. Dus Blair is een communist volgens U?

Citaat:
En bij deze heb jij dus nu officieel toegegeven dat Network Rail een groot deel van het probleem is. Je kan dus ophouden met mij er van te beschuldigen dat ik de zaak maar aan het schoonpraten ben als ik hier op wijs.
Het probleem kent vele facetten. Feit is dat het Britse systeem GEEN voorbeeld voor België of andere landen is.



Citaat:
Dat is een interessante (en bruikbare) studie, maar zoals bij elke poging om een complex fenomeen in een cijfer te vatten hangt veel af van de factoren die je in beschouwing neemt, en het gewicht dat je er aan toekent. De onderzoekers geven het zelf toe dat de studie grotere landen bevoordeelt, en rijkere landen benadeelt. Dat Zwitserland er toch als nr.1 uitkomst is opmerkelijk
Feit is dat het Britse systeem er niet uitkomt als grote voorbeeld. En dat is dan nog ZONDER de kosten gerekend...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 08:33   #6918
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus een maand op voorhand moeten boeken om een betaalbaar ticket te kunnen boeken is beter dan het Belgische systeem? Ik stel voor dat we dat eens voorleggen aan de gemiddelde Belg...
Ja, dat systeem is beter. Hoe dikwijls heb je die bevestiging eigenlijk nodig?

Citaat:
Het Britse spoor is 40% duurder voor de belastingbetaler dan de Duitse, etc. spoorwegen die in staatshanden zijn.
De NMBS kost alleen al aan dotatie meer aan de BE maatschappij dan de Britse spoorwegen in hun totaliteit.

Citaat:
Het tarief van 10 pound voor 170 km., dat je slechts kan bekomen na een maand op voorhand te boeken, en uiteraard buiten de spits, is inderdaad iets goedkoper (maar niet veel goedkoper) dan de volle prijs voor dezelfde afstand in België. Een volle prijs die slechts 6% van de Belgische reizigers betaalt. (de meeste zullen een railpas gebruiken, kan het hele jaar door gebruikt worden, en staat niet op naam, iedereen kan een lijntje invullen)
Dus als je iets goedkoper wil uitkomen dan het volle tarief in België, moet je een maand op voorhand boeken.
U kunt daaruit de conclusie trekken dat de Britse prijzen lager liggen dan in België... de wereld is vrij, ik kan ook zeggen dat de Keniaanse politie een groot voorbeeld is voor Belgische... . Ik stel voor dat iedereen die dit leest daar zelf een eigen conclusie uit trekt...
Laat ze gerust doen
Ze zullen zien dat je van “het kan niet, het bestaat niet” al snel naar “ja het kan maar enkel dan en dan” moest evolueren (ook al had je enkele bladzijden nodig om dat zelf in te zien).
En ze zullen zien dat je continue andere grenzen hebt moeten trekken om je punt waar te maken.

O ja, met hun equivalent van de railpass, betalen ze daar zelfs minder dan jij met je railpass, maar dat had ik al gezegd. Zie boven, uiteraard...

Citaat:
Ik ben eens benieuwd...
Bij de NMBS heb je railpas, senior tarief, go pas, weekendbiljet, summerdeal, b-dagtrip, de vele sociale tarieven (WIGW, grote gezinnen, etc.) enzovoort.
Je kunt ze hier vinden:
http://www.belgianrail.be/nl/vervoer...biljetten.aspx
http://www.belgianrail.be/nl/vervoer...n/korting.aspx
Je kreeg de verwijzing eerder al; om jouw permanente phrase te gebruiken: zie boven.
Oftwel, doe zelf ook eens wat moeite.
.
Citaat:
Ik denk dat dat de gemiddelde reiziger WEL boeit, dat ze veel goedkoper kunnen reizen. En ook de directie, omdat ze veel minder winst maken.
Maar zelfs de volle tarieven zijn nog steeds een pak goedkoper dan in het VK. Tenzij je een maand op voorhand boekt, dan is het VK iets goedkoper dan de volle prijs die 6% van de Belgen betaalt als ze wanneer ze maar willen de trein nemen.
En hun reductietarieven zijn ook al goedkoper dan jouw reductietarieven met je railpass; jochei
Zie boven, uiteraard.

Citaat:
Quod erad demonstrandum.
Misschien moet je eens opzoeken wat dat betekent; tenzij je uiteraard je grote ongelijk eigenhandig wil bewijzen

Citaat:
Nee, die link kan en mag ik hier niet posten.
Ergo, je hebt niets om je op te baseren buiten je gezagsargumenten. Too bad dat je al net iets te vaak door de mand gevallen bent, om uberhaupt van die gezagsargumenten gebruik te kunnen maken...

Citaat:
Maar wie betaalt nu de volle prijs als ze net zogoed veel minder kunnen betalen. Voor dezelfde trein, daar hoeven ze geen maand voor te wachten.
Enkel mensen die zelden de trein nemen en toeristen. (maar zoals ik al zei de meeste toeristen kennen die promotietarieven ook al)
Iedereen die geen 77€ wil betalen om eens gebruik te maken van de trein, bijvoorbeeld
Maar goed, wil je promo met promo vergelijken, je kreeg de info hierboven: zelfs dan ben je duurder.

Citaat:
Ah ja? Ik laat die conclusie over aan de lezer van deze conversatie...
Je bent trouwens de enige die dit beweert. Uw "medestanders" zoals Zwitser geven toe dat het Britse spoor (veel) duurder is, maar ze vergoelijken dat door te wijzen op de sterke vakbonden, de inefficiëntie, de oude infrastructuur, en de zogezegd veel betere dienstverlening.
De cijfers staan hierboven zwart op wit gequote. Cijfers die jij nooit kunnen weerleggen hebt en waarbij je niet verder geraakte dan “de officiële cijfers van de spoorwegen zijn niet te vertrouwen”...
Dat jij verder McNulty blijft gebruiken om uitspraken te doen over de NMBS, terwijl BE niet eens vermeld wordt in McNulty, dat is jouw probleem

Citaat:
Ja, maar vanaf 4.45 (de meeste pendelaars kunnen nooit om 4 u is het station zijn) betaal je wel degelijk 102 pound. Overigens 44 (53 euro of zo) pound voor enkel tweede klas is nu ook niet bepaald goedkoop he...
Met ryanair geraak ik daarvoor aan de andere kant van Europa.
Lol, nu is het weer dat de pendelaars niet voor 4h in het staion geraken . Je moet dus opnieuw je grenzen van je eigen discussie aanpassen .
Moet dat verbloemen dat je eerste claim zei dat je vanaf 4h 102£ moet betalen, terwijl dat niet zo is?

En tuurlijk, 44,7£ is niet goedkoop; maar om je eigen argumenten tegen je te gebruiken: pendelaars betalen niet elke dag opnieuw hun last-minute ticketje. Die zijn wel wat slimmer dan dat .

Citaat:
OK, graag referenties... Waar vind ik de promo tarieven waar je voor minder dan 7.7 euro tussen 2 Britse willekeurige steden kunt reizen? (promotarieven dus, geen sociale tarieven, want die zijn in België nog een pak goedkoper)
Zie boven, uiteraard.
Mijn fout niet dat je de zaken op een plateau aangereikt krijgt maar dat je ze negeert omdat ze niet in je straatje passen.

Citaat:
Daar bestaat nogmaals geen enkele studie van. Enkel uw dikke duim als bron.
Ik heb hierboven verschillende studies aangehaald die bewijzen dat het Britse spoor 40% duurder is voor de belastingbetaler dan in Duitsland, Nederland, etc.
Tenzij jij plots wil stellen dat BE een deel is van NL, van DE of van etc. is, zeggen die studies welgeteld niets als respons op wat ik in het verleden al schreef en wat vandaag nog steeds geldig is.
Als mijn dikke duim de enige bron is (hey, dat moet jij wel herkennen ), dan is het een eitje om de bronnen die ik opgaf (jawel, zelfs het bronmateriaal stond erbij, stel je voor) te weerleggen. Daar ben je nog steeds niet in geslaagd, toen niet, nu niet en die ga je ook nooit kunnen weerleggen.

Citaat:
Ah ja, die 40 cent zullen het verschil maken hé.
Die maken wel degelijk uit, zeker als jij met je ongefundeerde claims afkomt.

Citaat:
Ik heb gezegd, "vergelijkbaar".
Een premium van 28.8% noem jij vergelijkbaar?
Zoveelste teken aan de wand dat je maar wat zit te bazelen wanneer het gaat over jouw kennis van de NMBS...

Citaat:
Oostende Arlon dat is 300 km. Ik durf niet eens te raden hoeveel je in het VK betaalt voor 300 km.Wel dat is vergelijkbaar met London Manchester.
Wel, het goedkoopste tarief is 83 £ (zo'n 100 euro) als je vandaag wil vertrekken. Vanaf 15 u wordt het 142 £ (zon 170 euro) enkel tweede klas, in de spits wordt het 169 £ (een goede 200 euro), enkel tweede klas.
Volgens de door U geciteerde website van national rail.

http://ojp.nationalrail.co.uk/servic...ep#outwardJump
22£ enkel, zonder kortingen.
14,7£ als je een railcard gebruikt.

Lastig eh

Citaat:
Waar ik kan, maak ik gebruik van statistieken, officiële websites en studies.
Die je dan niet refereert en waar we je moeten vertrouwen op jouw gezagsargumentatie. Close, but no cigar.
Als je al links geeft, dan ga je linea recta over naar jouw interpretaties van wat er staat.

Citaat:
Dat is uw conclusie... ik denk dat je daar vrij alleen in staat...
Londen Manchester(vergelijkbaar met Oostende Arlon van afstand), vandaag te vertrekken, tussen de 100 en 200 euro...
Voor 450 euro boek ik meestal een retour Brussel-Nairobi of Brussel-Bangkok.
Als je echt denkt dat je het hele verhaaltje London-Bristol nog eens kan gaan herhalen met London-Manchester, dan zit je toch ferm verkeerd. Zo boeiend ben je immers niet als gesprekspartner, laat staan dat je een intellectuele uitdaging bent. Je kreeg hierboven al de indicatie van hoe hard je prijzen van de pot gerukt zijn, en daarmee zal je het mogen doen. Je mentale masturbatie op communistische fantasietjes bij de NMBS, die leef je maar uit op een ander.

Sta ik alleen in mijn conclusies: small chance, aangezien ieder hier wel jouw manier van verdraaien, selectief quoten, herinterpreteren en zelfs leugens verspreiden kan zien. As said, typische Goebbels-stijl, easy as that.

Citaat:
Dat laatste is uw conclusie, die door geen enkele studie ondersteund wordt.
Daarentegen is gebleken dat het Britse spoor ook voor de belastingbetaler veel duurder is dan het Duitse, etc. systeem.

https://www.theguardian.com/world/20...pensive-europe

(the guardian is een van de meest gerespecteerde Britse kwaliteitskranten)
Is de NMBS Duits?

But two can play that game: jij hebt geen enkele studie die ondersteunt dat de NMBS goedkoper is dan British Rail; edoch houdt dat je niet tegen om toch die claim te maken.

Citaat:
Deze studie uit 2017 vergelijkt de prestaties van de spoorwegen in Europa. Enkel gebaseerd op "quality, intensity and safety". Dus zonder de prijs voor reizigers of passagiers in beschouwing te nemen.
Dan zou je denken dat de Britten het goed doen, want ze betalen veel meer, maar zelfs dat niet.
Het VK staat iets voor België, maar ver na Denemarken, Zwitserland, Finland, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk. https://www.bcg.com/publications/201...nce-index.aspx
Dus ze staan niet alleen voor België, ze zijn op de koop toe nog goedkoper dan de NMBS...
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 14:13   #6919
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.042
Standaard

Drosamadaris

Citaat:
Ja, dat systeem is beter. Hoe dikwijls heb je die bevestiging eigenlijk nodig?
Ik vind het handig dat men in België geen maand op voorhand moet boeken om betaalbaar met de trein te kunnen reizen, maar ieder z'n mening natuurlijk.




Citaat:
De NMBS kost alleen al aan dotatie meer aan de BE maatschappij dan de Britse spoorwegen in hun totaliteit.
Bron: dikke duim.




Citaat:
Laat ze gerust doen
Ze zullen zien dat je van “het kan niet, het bestaat niet” al snel naar “ja het kan maar enkel dan en dan” moest evolueren (ook al had je enkele bladzijden nodig om dat zelf in te zien).
Ik heb niet gezegd dat het niet bestaat. Ik heb gezegd dat U het moest aantonen. Dat hebt U gedaan, en inderdaad, als je een maand op voorhand boekt kun je betaalbaar met de trein reizen in het VK.



Citaat:
O ja, met hun equivalent van de railpass, betalen ze daar zelfs minder dan jij met je railpass, maar dat had ik al gezegd. Zie boven, uiteraard...
Niets "zie boven", dat is hier nog nooit ter sprake geweest. Ik ben erg benieuwd naar de Britse equivalent van de railpass die goedkoper zou zijn dan de Belgische...




Citaat:
Je kreeg de verwijzing eerder al; om jouw permanente phrase te gebruiken: zie boven.
Oftwel, doe zelf ook eens wat moeite.
.
Ik heb hier al constant links en verwijzingen gegeven.
Jij beweert dat, dus moet jij het bewijzen. Als ik iets schrijf, dan voorzie ik links om het te staven, indien mogelijk.




Citaat:
En hun reductietarieven zijn ook al goedkoper dan jouw reductietarieven met je railpass; jochei
Zie boven, uiteraard.
Tenzij je het kunt aantonen, denk ik dat de bron uw dikke duim is...



Citaat:
Ergo, je hebt niets om je op te baseren buiten je gezagsargumenten. Too bad dat je al net iets te vaak door de mand gevallen bent, om uberhaupt van die gezagsargumenten gebruik te kunnen maken...
Intraweb is alleen toegankelijk voor NMBS personeel. Het is strafbaar om dat openbaar te maken.




Citaat:
Iedereen die geen 77€ wil betalen om eens gebruik te maken van de trein, bijvoorbeeld
Je kunt het een jaar gebruiken, en doorgeven aan vrienden, collega's of familie. En online kun je ook enkele go pass of railpass biljetten kopen.


Citaat:
Maar goed, wil je promo met promo vergelijken, je kreeg de info hierboven: zelfs dan ben je duurder.
Welke info? Je hebt geen enkele verwijzing gegeven naar Britse promotarieven.




Citaat:
De cijfers staan hierboven zwart op wit gequote. Cijfers die jij nooit kunnen weerleggen hebt en waarbij je niet verder geraakte dan “de officiële cijfers van de spoorwegen zijn niet te vertrouwen”...
Dat jij verder McNulty blijft gebruiken om uitspraken te doen over de NMBS, terwijl BE niet eens vermeld wordt in McNulty, dat is jouw probleem
Dus cijfers zijn inderdaad duidelijk. Zowel voor reizigers als voor de Britse maatschappij zijn de Britse spoorwegen duurder dan de Franse, Duitse, etc.
Daarom dat de meerderheid van de Britten het spoor terug willen nationaliseren.
Met België bestaan geen wetenschappelijke vergelijkingen.


Citaat:
Lol, nu is het weer dat de pendelaars niet voor 4h in het staion geraken .
Als je om 4 u stopt met werken, kun je onmogelijk om 4 u in het station staan, tenzij je in het station werkt.



Citaat:
En tuurlijk, 44,7£ is niet goedkoop; maar om je eigen argumenten tegen je te gebruiken: pendelaars betalen niet elke dag opnieuw hun last-minute ticketje. Die zijn wel wat slimmer dan dat .
Voor pendelaars bestaan ongetwijfeld speciale formules, net als in België.
Maar daar heb ik geen cijfergegevens over.



Citaat:
Zie boven, uiteraard.
Mijn fout niet dat je de zaken op een plateau aangereikt krijgt maar dat je ze negeert omdat ze niet in je straatje passen.
Ik beantwoord met concrete argumenten, onderbouwd met concrete links.

Citaat:
Tenzij jij plots wil stellen dat BE een deel is van NL, van DE of van etc. is, zeggen die studies welgeteld niets als respons op wat ik in het verleden al schreef en wat vandaag nog steeds geldig is.
De studies bewijzen dat het Britse spoor een pak duurder is dan Nl, DE enzovoort. Waarom zou België dan een voorbeeld nemen aan de Britten en niet aan onze directe buren, die het beter doen dan de Britten? Dat is een vraag waar U nog nooit op geantwoord hebt.


Citaat:
Als mijn dikke duim de enige bron is (hey, dat moet jij wel herkennen ), dan is het een eitje om de bronnen die ik opgaf (jawel, zelfs het bronmateriaal stond erbij, stel je voor) te weerleggen. Daar ben je nog steeds niet in geslaagd, toen niet, nu niet en die ga je ook nooit kunnen weerleggen.
Wat heb ik niet kunnen weerleggen?



Citaat:
22£ enkel, zonder kortingen.
14,7£ als je een railcard gebruikt.
Hoe komt U aan die 22£, die heb ik nergens gezien. Ah ja, als je een maand op voorhand boekt waarschijnlijk... U zou voor Neckermann moeten werken.
"Promotie heen en terug naar de Dominikaanse republiek voor 200 euro". Dan ga ik binnen, en eis die promotie. Blijkt dat er maar een dag is in heel het jaar dat die prijs geldt...
En een railcard van 14,7£... leg eens uit, met de nodige bronnen?


Citaat:
Die je dan niet refereert en waar we je moeten vertrouwen op jouw gezagsargumentatie. Close, but no cigar.
Als je al links geeft, dan ga je linea recta over naar jouw interpretaties van wat er staat.
Op de website van national rail staat de prijs, dat valt niet te interpreteren.




Citaat:
Als je echt denkt dat je het hele verhaaltje London-Bristol nog eens kan gaan herhalen met London-Manchester, dan zit je toch ferm verkeerd. Zo boeiend ben je immers niet als gesprekspartner, laat staan dat je een intellectuele uitdaging bent.
Ik antwoord gewoon op uw zever voor het geval anderen deze conversatie volgen. U bent zo iemand die heilig in iets gelooft, en dan met de meest scheefgetrokken argumenten afkomt om dit te verdedigen. Een beetje zoals creationisten of getuigen van Jehova.
Met iemand zoals Zwitser kun je wel op een normale manier discussiëren.
Ik denk dat de grote meerderheid die deze draad leest al lang doorheeft dat het Britse spoor geen voorbeeld is.

Citaat:
Je kreeg hierboven al de indicatie van hoe hard je prijzen van de pot gerukt zijn, en daarmee zal je het mogen doen. Je mentale masturbatie op communistische fantasietjes bij de NMBS, die leef je maar uit op een ander.
Ik geef verwijzingen naar officiële websites, wereldberoemde Britse kwaliteitskranten als the Guardian, officiële opiniepeilingen, overheidsrapporten, etc.
U hebt na lang aandringen een link gegeven, die bewijst dat uw prijzen slechts verkregen kunnen worden op een welbepaalde dag, als je minstens een maand op voorhand boekt. Dat is geen eerlijke manier van debat voeren.


Citaat:
Sta ik alleen in mijn conclusies: small chance, aangezien ieder hier wel jouw manier van verdraaien, selectief quoten, herinterpreteren en zelfs leugens verspreiden kan zien. As said, typische Goebbels-stijl, easy as that.
Uw van de pot gerukte verwijzingen naar WOII komen uw geloofwaardigheid niet ten goede...



Citaat:
Is de NMBS Duits?

But two can play that game: jij hebt geen enkele studie die ondersteunt dat de NMBS goedkoper is dan British Rail; edoch houdt dat je niet tegen om toch die claim te maken.
Jij ook niet van het tegendeel, toch beweer je dat.
Het is simpel, ik zal het nogmaals uitleggen. De officiële studie in opdracht van de Britse overheid bewijst dat de Britse spoorwegen 40% minder efficiënt zijn dan de Duitse, etc. (volgens Zwitser ligt dat aan de infrastructuurbeheerder, of wanbeheer in de jaren 60, 70, etc. wat er ook van zij, de privatisatie heeft daar geen verandering in gebracht)
Dus, nogmaals een vraag aan U gericht, waarom zouden we dan de Britse spoorwegen als voorbeeld nemen en niet de Duitse? Als de Duitse het beter doen dan de Britse, gaat dat toch tegen elke logica?


Citaat:
Dus ze staan niet alleen voor België, ze zijn op de koop toe nog goedkoper dan de NMBS...
Als U het zegt...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 16:55   #6920
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Daar heb ik geen gegevens van. Zou me verwonderen, als je ziet hoe groot de verschillen zijn. In het VK heb je ook sociale tarieven, maar zoveel als België?
De beste manier om het "gemiddelde tarief" te berekenen is om gewoon de totale opbrengst van de verkoop te delen door het aantal passagierskm. Daar kom je dan op een bedrag dat (en dat heb ik hier al eens aangehaald) de Britse spoorwegen ongeveer 50% duurder maakt.
De meeste mensen maken gebruik van saver tickets, waar je geen kortingskaart voor nodig hebt. En er zijn kortingskaarten die je kan kopen.
https://www.railcard.co.uk/
(Waar kan ik in België een kortingskaart kopen? Dat kan in zowat elk land in Europa...)



Citaat:

infrabel vraagt inderdaad ontzettend veel aan NMBS, dat wordt zelden meegeteld in het totale kostenplaatje. (hoewel de inkomsten van infrabel dus ook naar de staat gaan)
In het VK vraagt men dan net heel weinig. Het omgekeerde zou het geprivatiseerde model volledig doen ontploffen.
Maar het is een beter model. Je kan beter de kosten voor de infra laag houden (en de infra direct subsidiëren), zodat de kost per trein lager is, en de operatoren minder (of zelfs niet) subsidiéren. Daarmee moedig je de spoorwegen aan om meer treinen in te leggen. In Nederland is bijvoorbeeld is juist hierom de frequentie op het net zo hoog.

In België heeft men het anders gedaan om de monopoliepositie van de NMBS te beschermen. Moest men doen zoals bijvoorbeeld in Oostenrijk dan zou de NMBS ernstige problemen met concurrenten krijgen.

Citaat:
Men kan langere treinen inzetten. En ook meer treinen die via andere lijnen rijden en meer stoppen, zoals in België. Je kunt naar Gent via de directe lijn, maar ook via de klassieke lijn. Wie bvb. in Wetteren moet zijn kan beter deze trein nemen. Dat kan in het VK niet, want elke lijn is bestemd aan een bepaald bedrijf.
Dat elke lijn bestemd is voor een bedrijf is niet waar. Geheel integendeel zelfs.
En er zijn vaak alternatieve verbindingen. Van Manchester naar Liverpool zijn er drie verschillende routes. Idem tussen Glasgow and Edinburgh. Je laat not toch wel weer zien dat je niet zoveel van het Britse spoor afweet.

Citaat:
In Parijs, etc. zijn de tarieven veel betaalbaarder, en daar lukt het ook...
Met dank aan zware subsidies.
En het probleem van zware subsidies is dat dan de reizigers zelf niet meer meetellen. Dat zie je in Parijs ook. De treinen zijn er doorgaans mestvaalten.

Citaat:
Kan zijn, daar heb ik geen bewijzen van.
Onwetendheid is geen argument. Het is niet omdat je iets niet weet dat het niet waar is...

Citaat:
Feit is alleszins dat de privatisering die problemen niet heeft opgelost, als ze die al niet veroorzaakt heeft.
De overbevolking op treinen is een stuk minder. Vooral omdat waar dat kon de TOCs vooral met veel meer treinen gaan rijden zijn.

Citaat:
De privatisering gebeurde in de jaren 80, dat is minstens 30 jaar geleden.
1995 ligt niet in de jaren 80...

Overigens, het VK was er later mee dan bijvoorbeeld Zweden wat de privatisering betrof...

Citaat:
En het eerste decennium was ook de infrastructuurbeheerder geprivatiseerd.
Die werd terug genationaliseerd, door de Blair regering, niet bekend als linkse jongens. En dat zal wel een reden gehad hebben.
De hoofdreden was het succes van de privatisering. Echt waar.
Of (bekeken vanuit de Tories) de mislukking.

De Tories zagen het immers als een sterfhuisconstructie. Ze rekenden op een wegdeemsteren van de spoorwegen, en daarna zou men dan het vastgoed ten gelden kunnen maken.
Dat de spoorwegen juist aan een renaissance zouden beginnen hadden ze niet verwacht. Maar het bracht wel Railtrack in Problemen, want opeens reden er twee keer zoveel treinen en waren investeringen nodig die ze niet aankonden.

Citaat:
Je kunt alles steken op de jaren 50, 60, 70, dat zijn uw woorden die moeilijk na te trekken zijn, feit is dat de privatisering deze problemen niet opgelost heeft. Waarom in godsnaam zouden wij dan het VK als voorbeeld nemen?
Ik stel dan ook dat de Duitsland en Nederland als voorbeeld willen nemen.
Ik stel verder dat hernationaliseren in het VK geen goed idee zou zijn. De privatisering heeft een hoop vooruitgang gebracht.

Citaat:
Misschien heb je wel gelijk dat er grote verschillen bestaan. Wat er ook van zij, het Britse volk is niet tevreden, de statistieken zijn niet goed voor het VK.
Volgens de Eurobarometer staan de Britse spoorwegen bij de top wat klantentevredenheid betreft. Hoe zou dat volgens jou komen?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be