Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 april 2023, 13:53   #1
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.597
Standaard Miljonairs maatschappij schatrijke blanke westen

onderwerp:
Miljonairs maatschappij schatrijke blanke westen

1 op 25 huishoudens heeft een vermogen van meer dan 1 miljoen euro (Nederland)


analyse

1) MIljonair worden kan iedereen, gewoon als een vrek leven en vooral hard doorwerken, ook avond baantje, weekend zwoeger, zwart werken, dan ben je zeker binnen 20 jaar miljonair in kontante waarde op de bank.

2) Mijn droom is ook om miljonair te worden en mijn Kat, Wieroe wilde mij ermee helpen, nu is hij overleden maar hij is en blijft co auteur omdat zijn katten kennis in al onze teksten en boeken verwerkt is.

3) Het RIJKzijn gevoel is iets anders dan het daadwerkelijk RIJKZijn in harde euro's. Maar er zijn andere soorten van rijkdom die niet in geld en goud kunnen worden uitgedrukt.

4) Wie is hier stille miljonair?? Ik denk dat veel mensen op dit forum zeker schatrijk zijn. Nee geld maakt niet gelukkig maar het is wel lekker makkelijk.

5) Toch zien wij een sterke verarming in de Nederlandse maatschappij terwijl het aantal miljonairs dus toch toegenomen is met 32.000.


==================================
https://www.nu.nl/economie/6260423/1...joen-euro.html



1 op 25 huishoudens heeft een vermogen van meer dan 1 miljoen euro
Door José Boon
24 apr 2023 om 00:04Update: 4 uur geleden
2.5K reacties
Het aantal miljonairs is in 2021 opnieuw toegenomen. Van alle Nederlandse huishoudens heeft 4 procent een vermogen van een miljoen of meer. Hun doorsnee vermogen is met 1,6 miljoen euro gelijk gebleven ten opzichte van 2020.

In totaal waren 317.000 huishoudens op 1 januari 2021 in het bezit van een vermogen van minstens een miljoen. Dat zijn er 32.000 meer dan in 2020, meldt statistiekbureau CBS. Het aantal miljonairshuishoudens groeit daarmee voor het zevende jaar op rij.

Gemiddeld is het vermogen van miljonairshuishoudens met 1,6 miljoen euro gelijk gebleven ten opzichte van een jaar eerder. De doorsnee niet-miljonair zag wel een groeiend vermogen. De niet-miljonair had gemiddeld 74.000 euro in 2021. Dat is 18.000 euro meer dan een jaar eerder.

Nog steeds had de miljonairsgroep 21 keer meer vermogen dan de gemiddelde niet-miljonair. Bijna twee op de drie miljonairs bezat tussen de 1 en 2 miljoen euro. Een kleiner deel zat op een vermogen van 10 miljoen euro of meer, namelijk 3 procent. Onder het vermogen valt onder meer de waarde van de eigen woning en een eventuele hypotheekschuld.
Volg dit onderwerp
Ontvang meldingen bij nieuws over economie
Veel zelfstandigen en gepensioneerden

Het CBS ziet dat ruim 60 procent van de hoofdkostwinners van de miljonairshuishoudens een baan hadden als belangrijkste inkomstenbron. De rest van de groep was grotendeels gepensioneerd.

Onder de werkenden was twee derde actief als zelfstandige, bijvoorbeeld als directeur-grootaandeelhouder of als zelfstandig ondernemer. Vooral in de financiële dienstverlening en in de landbouwsector werken relatief veel miljonairs als zelfstandige.

In de landbouw, vooral in melkveebedrijven en groentebedrijven, was 42 procent van de zelfstandigen miljonair. Bij hen zit een groot deel van het vermogen in grond en vastgoed.

Door de stijgende prijzen kan een miljonair met hetzelfde geld minder kopen dan in de jaren ervoor. Als het CBS de waarde van een euro corrigeert, waren er in 2021 ongeveer 21.000 miljonairs meer dan een jaar eerder.

De groep miljonairs groeit al sinds 2014. In de daaraan voorafgaande crisisjaren bleef het aantal miljonairs in Nederland ongeveer gelijk.

Bijna 200.000 Nederlandse huizen zijn meer dan 1 miljoen euro waard
Zie ookBijna 200.000 Nederlandse huizen zijn meer dan 1 miljoen euro waard

Beeld: ANP
2.5K reacties
Lees meer over:
Economie
miljonairs
NUjij: Uitgelichte reacties
John_Wals
24 apr 2023 om 10:58
Een miljoen lijkt een magisch getal. Toch was in Italië voor de Euro bijna iedereen miljonair. Als de gulden er nog was geweest dan waren er nu nog veel meer miljonairs in Nederland. Vroeger was je rijk met 100.000 gulden. Het is allemaal heel betrekkelijk. De waarde van geld daalt onafgebroken. Een miljoen is echt niet meer wat het ooit was en in het tempo van de huidige inflatie gaat de glans er nog sneller vanaf.
Respect: ???? 30
Reacties: ???? 6
Reageer
Common_ed2634cf
24 apr 2023 om 10:55
Uiteindelijk zijn er ook nog heel veel mensen met een spaarzaam karakter in Nederland. Iets waar we in Europa voor gevreesd (met name Zuid-Europa) en geadoreerd worden. ongelijkheid in welvaart is iets dat we al hebben sinds de eerste mens. We zijn immers materialistisch ingesteld.Ik ben daarom ook geen voorstander van nivelleren om maar te nivelleren. Als we iets moeten aanpakken in Nederland is het kansenongelijkheid. Als men dan de kansen niet pakt, dan moet men in ieder geval altijd eerst bij zichzelf kijken.
Respect: ???? 26
Reacties: ???? 9






https://www.nu.nl/economie/6260423/1...joen-euro.html
================================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2023, 21:00   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Wat is uw probleem met rijke Nederlanders ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2023, 01:21   #3
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.597
Standaard meewerken aan massa remigratie plan

rijk zijn is een democratisch grondrecht in een vrije, open kapitalistische markteconomie denk ik
Rijke mensen werken harder of hebben slimmer hun talenten gebruikt om dus Miljonairs te worden en dat is hun grondrecht.

Mijn DrOOMPLAN nu om ook rijk of vermogend te worden is om al mijn 25 manuscripten en vele teksten te verkopen komende 3 jaar en hiervoor moet ik nu werken aan een marketing/branding strategie die mijn DROOM Kan realiseren. Al oud, 57 jaar maar ik moet doorzetten nu.

Ben al in brede kringen nu bekend dus mijn eerste vijf werken in sale kan aardige sales opleveren hoop ik.
heb nu alleen bijstand en ben ziek, genetisch toch gehandicapt in Blank Arisch Nederland. Heb veel gevaarlijke en bewapende HOMOHATER vijanden en ik ben misschien toch binnen zes maanden dood denk ik vaak. Mijn leven is nu een suicidale HEL.

kans is klein dat iemand een boek van mij zal willen kopen. Geen hoop in feite.


============================
https://www.nu.nl/economie/6291901/a...-gestegen.html

Aantal mensen in de bijstand voor het eerst in meer dan twee jaar gestegen
Door Noémi van de Pol
30 nov 2023 om 00:03
0 reacties
Het aantal Nederlanders dat een bijstandsuitkering ontvangt, is voor het eerst in meer dan twee jaar gegroeid. Dat komt vooral doordat het aantal jongeren dat een uitkering ontvangt steeds groter wordt.

Eind september van dit jaar ontvingen 398.000 mensen een bijstandsuitkering. Dat zijn er ongeveer duizend meer dan een jaar eerder, blijkt uit nieuwe kwartaalcijfers van het CBS.

Het is voor het eerst sinds maart 2021 dat het aantal bijstandsontvangers groter is dan het jaar ervoor. Meer dan twee jaar op een rij was het aantal bijstandsgerechtigden juist kleiner dan een jaar eerder.

Vooral meer jongeren vroegen een bijstandsuitkering aan. Er waren eind september bijna 8 procent meer mensen onder de 27 met een uitkering dan een jaar eerder.

Oudere leeftijdsgroepen hadden juist minder vaak een uitkering, er waren bijvoorbeeld minder 45-plussers in de bijstand dan een jaar eerder.

In de cijfers zijn alleen de ontvangers van de algemene bijstand meegenomen. Wie vanwege bijvoorbeeld een laag inkomen of onvoorziene kosten bijzondere bijstand krijgt, valt hier niet onder.
Beeld: Getty
0 reacties
Lees meer over:
Economie





https://www.nu.nl/economie/6291901/a...-gestegen.html
===============================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be