Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 december 2018, 00:31   #761
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Daar heeft iedereen van gehoord.
Jij ook ?

Citaat:
Maar daar staat niet in dat externe organisaties de terminologie bepalen, of andere zaken die kunnen worden ingezet om persvrijheid te muilkorven.

Die passage mag er dus uit.
Dat staat er idd niet in, maar in het pact staat het wel wat anders geformuleerd dan dat jij laat blijken. En dat had ik hier ook al eens gepost.
Maar ik zal het nog eens herhalen, speciaal voor u.

'...We commit to eliminate all forms of discrimination, condemn and counter expressions, acts and
manifestations of racism, racial discrimination, violence, xenophobia and related intolerance
against all migrants in conformity with international human rights law. We further commit to
promote an open and evidence-based public discourse on migration and migrants in partnership
with all parts of society, that generates a more realistic, humane and constructive perception in
this regard. We also commit to protect freedom of expression in accordance with international
law, recognizing that an open and free debate contributes to a comprehensive understanding
of all aspects of migration. ...'

Nu uit de deontologie van de pers:

'...27. – De journalist zet niet aan tot discriminatie of racisme. Hij waakt erover dat de formulering van zijn berichtgeving niet stigmatiserend is, onder meer wanneer hij elementen vermeldt zoals etnische afkomst, nationaliteit, religie, levensbeschouwing, seksuele geaardheid of gender."...'

Maw, in het pact zeggen ze niets nieuws, geen bijkomende beperkingen zoals jij hier beweert. Het is gewoon een herhaling uit hun eigen deontologie !
Van muilkorverij is dus helemaal geen sprake.

2 de. ze promoten ook een open dialoog over het migratie en vreemdelingen probleem, in tegenstelling tot wat jij hier al een hele tijd probeert te zeggen.

3 de. '...commit to protect freedom of expression...'

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zou je niet eerst zelf eens beginnen met antwoorden te geven? ...
Dat stond hier wel allemaal al in één van mijn vele postings, maar soit.

Lucas 6,39-42. .... dat zal ik nu ook maar eens verder aantonen zeker, want ook dat snap je precies niet:

'Hoe kunt ge tot uw broeder zeggen: Broeder, laat mij de splinter uit uw oog halen, terwijl ge de balk in uw eigen oog niet opmerkt? Huichelaar, haal eerst die balk uit uw eigen oog; dan zult ge scherp genoeg zien om de splinter te kunnen verwijderen die in het oog van uw broeder zit.”
Lucas 6,39-42'


__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 01:26   #762
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Interessant om ook eens te lezen. Gewoon ff tussendoor ...

'Dit is de echte reden waarom N-VA zich tegen het VN-migratiepact verzette'

https://www.knack.be/nieuws/belgie/d...tter-RNBAVUKN&
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 08:20   #763
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Interessant om ook eens te lezen. Gewoon ff tussendoor ...

'Dit is de echte reden waarom N-VA zich tegen het VN-migratiepact verzette'

https://www.knack.be/nieuws/belgie/d...tter-RNBAVUKN&
Daar hadden we geen pact voor nodig om dat te weten, den Wever zijn klootjes volk hier op het forum weet het ook.
Er is niks wat de n-va goed gedaan heeft, er rest hun dan ook niks anders dan de kaart van identiteit te trekken gezien den Wever begrepen heeft dat het vlaamsch klootjesvolk het niet erg vind om droog in de kakker genomen te worden.
Als het vlaamsch klootjesvolk de perceptie maar heeft dat den bruine ook wat minder krijgt dan is het goed, dan vind die het zelfs lekker droog genomen te worden door den Wever.

Laatst gewijzigd door dpg : 17 december 2018 om 08:30.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 08:43   #764
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer u geen bijdrage te leveren hebt in de discussie, wie bent u dan om mijn kennis te beoordelen?
Ik heb in een paar postings meer inhoudelijke bijdrage geleverd dan jij in al jouw posts vol slogans, maar inhoudelijk leeg.

En ik heb toevallig wél veel ervaring met de media, dus ik ben zeker en vast iemand die uw kennis kan beoordelen zijnde: nul komma nul.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 09:10   #765
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Interessant om ook eens te lezen. Gewoon ff tussendoor ...

'Dit is de echte reden waarom N-VA zich tegen het VN-migratiepact verzette'

https://www.knack.be/nieuws/belgie/d...tter-RNBAVUKN&
"het gat in de markt waardoor hij zich kan onderscheiden van de democratische partijen én tegelijk ook bij extreemrechts stemmen kan ronselen"

Als men een onderscheid begint te maken op basis van "democratische partijen" dan weet men wel al hoe laat het is, he.

Democratie is blijkbaar een voorrecht van gutmenschen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 09:16   #766
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Jij ook ?



Dat staat er idd niet in, maar in het pact staat het wel wat anders geformuleerd dan dat jij laat blijken. En dat had ik hier ook al eens gepost.
Maar ik zal het nog eens herhalen, speciaal voor u.

'...We commit to eliminate all forms of discrimination, condemn and counter expressions, acts and
manifestations of racism, racial discrimination, violence, xenophobia and related intolerance
against all migrants in conformity with international human rights law. We further commit to
promote an open and evidence-based public discourse on migration and migrants in partnership
with all parts of society, that generates a more realistic, humane and constructive perception in
this regard. We also commit to protect freedom of expression in accordance with international
law, recognizing that an open and free debate contributes to a comprehensive understanding
of all aspects of migration. ...'
Het feit van puur racisme op gelijke voet te stellen met "xenofobie" en met "intolerantie jegens migranten" is toch al genoeg, nee ?


Citaat:
Nu uit de deontologie van de pers:

'...27. – De journalist zet niet aan tot discriminatie of racisme. Hij waakt erover dat de formulering van zijn berichtgeving niet stigmatiserend is, onder meer wanneer hij elementen vermeldt zoals etnische afkomst, nationaliteit, religie, levensbeschouwing, seksuele geaardheid of gender."...'
Welke kloefkapper ondertekent nu zo een "deontologisch pact" ?

Je mag niet stigmatiserend zijn over "religies" ? Mensenoffers in het kader van een religieuze overtuiging mogen niet gestigmatiseerd worden ? Genitale verminkingen die een religieuze traditie zouden zijn, ook niet ? Levensbeschouwingen die het Arische ras superieur vinden, mogen niet gestigmatiseerd worden ? Politieke (en dus levensbeschouwelijke) overtuigingen mogen niet gestigmatiseerd worden ? Scientologen mogen niet gestigmatiseerd worden ? Religieus geïnspireerd kannibalisme ook niet ? Wij mogen niet intolerant zijn jegens kannibalen ?

Kijk, men is hier weer aan de haak van "racisme", een cultuur-relativistische gutmensch visie aan het opsolferen. Xenofobie is een recht. Aspecten van vreemde culturen scheef bekijken, en er intolerant tegenover staan, is een recht.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 december 2018 om 09:17.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 11:16   #767
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dat staat er idd niet in, maar in het pact staat het wel wat anders geformuleerd dan dat jij laat blijken. En dat had ik hier ook al eens gepost.
Maar ik zal het nog eens herhalen, speciaal voor u.

'...We commit to eliminate all forms of discrimination, condemn and counter expressions, acts and
manifestations of racism, racial discrimination, violence, xenophobia and related intolerance
against all migrants in conformity with international human rights law. We further commit to
promote an open and evidence-based public discourse on migration and migrants in partnership
with all parts of society, that generates a more realistic, humane and constructive perception in
this regard. We also commit to protect freedom of expression in accordance with international
law, recognizing that an open and free debate contributes to a comprehensive understanding
of all aspects of migration. ...'

Nu uit de deontologie van de pers:

'...27. – De journalist zet niet aan tot discriminatie of racisme. Hij waakt erover dat de formulering van zijn berichtgeving niet stigmatiserend is, onder meer wanneer hij elementen vermeldt zoals etnische afkomst, nationaliteit, religie, levensbeschouwing, seksuele geaardheid of gender."...'

Maw, in het pact zeggen ze niets nieuws, geen bijkomende beperkingen zoals jij hier beweert. Het is gewoon een herhaling uit hun eigen deontologie !
Van muilkorverij is dus helemaal geen sprake.

2 de. ze promoten ook een open dialoog over het migratie en vreemdelingen probleem, in tegenstelling tot wat jij hier al een hele tijd probeert te zeggen.

3 de. '...commit to protect freedom of expression...'

Ik ben al niet blij met de deontologie van de pers die op zich al een muilkorf is, jij doet alsof dit de vrijheid is. De formulatie zegt inderdaad alles:

'expressions' worden verboden, je mag dus je mening niet zeggen als het negatief is
'condemn and counter expressions'
"expressions = the action of making known one's thoughts or feelings"

Elke mening tegen migranten moet bevochten worden, je moet akkoord gaan met de ideeën en geloof van de migranten.
'condemn and counter ... intolerance against all migrants'
"intolerance = refusing to accept ideas, beliefs, or behaviour that are different from your own"

De promotie moet migranten in een positief daglicht stellen, negatieve stukken moeten dus vermeden worden
'that generates a more realistic, humane and constructive perception in this regard'
"perception = the way in which something is regarded, understood, or interpreted"

Sorry, maar dit is alles behalve een vrije pers, tegengesteld aan 'freedom of expression'. Het pact staat vol tegenstellingen.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 17 december 2018 om 11:18.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 12:10   #768
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Al beantwoord.
Al meerdere keren zelfs door meerdere forummers.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 12:12   #769
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
"We also commit to protect freedom of expression" maar straf de media dat die vrijheid durft te gebruiken. Meest hypocriete tekst ooit.

Waar staat er ergens in dat pact dat journalisten moeten 'bijgeschoold worden'?, dat hebben we al meerdere keren gepost, 'educating' is wel degelijk 'bijscholing'. Als er iets letterlijk in staat is het dit wel.

"sensitizing and educating media professionals on migration-related issues and terminology"

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=672

.
Letterlijker dan dit kan het inderdaad niet.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 12:15   #770
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik heb in een paar postings meer inhoudelijke bijdrage geleverd dan jij in al jouw posts vol slogans, maar inhoudelijk leeg.

En ik heb toevallig wél veel ervaring met de media, dus ik ben zeker en vast iemand die uw kennis kan beoordelen zijnde: nul komma nul.
Oh, jij hebt ervaring met de media en Alice met de dagdagelijkse werkelijkheid...
Wie geloof ik, denk je???
En als jij ervaring hebt met de media ben jij wel de laatste om steunend op die ervaring de kennis van Alice te kunnen minimaliseren...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 12:16   #771
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
"het gat in de markt waardoor hij zich kan onderscheiden van de democratische partijen én tegelijk ook bij extreemrechts stemmen kan ronselen"

Als men een onderscheid begint te maken op basis van "democratische partijen" dan weet men wel al hoe laat het is, he.

Democratie is blijkbaar een voorrecht van gutmenschen.
Belachelijker dan dat kan inderdaad niet... en dan verwonderd zijn dat er minder en minder mensen hen nog geloven...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 12:57   #772
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oh, jij hebt ervaring met de media en Alice met de dagdagelijkse werkelijkheid...
Wie geloof ik, denk je???
En als jij ervaring hebt met de media ben jij wel de laatste om steunend op die ervaring de kennis van Alice te kunnen minimaliseren...
Merci Marie
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 13:00   #773
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Letterlijker dan dit kan het inderdaad niet.
inderdaad, toch blijven de Kojaks en Atilla's maar roepen dat er " niets aan de hand is". Wel vreemd niet?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 13:36   #774
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
inderdaad, toch blijven de Kojaks en Atilla's maar roepen dat er " niets aan de hand is". Wel vreemd niet?
Gewoon zeggen hoe de zaken zijn, is echt niet vreemd, hoor.
Allé, volgens mij dan toch.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 15:06   #775
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Gewoon zeggen hoe de zaken zijn, is echt niet vreemd, hoor.
Allé, volgens mij dan toch.
Je zou beter zeggen 'gewoon zeggen hoe de zaken volgens mij zijn' is echt niet vreemd...
Maar dat wil niet zeggen dat jij meer of minder gelijk hebt dan een ander...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 16:07   #776
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik ben al niet blij met de deontologie van de pers die op zich al een muilkorf is, ...
Maar dat is nu wel iets totaal anders met wat je nu afkomt hé.

Daarvoor moet je bij de pers zelf zijn, niet bij het VN pact waar ze het gewoon maar herhalen.

Het is de Raad voor de journalistiek die verantwoordelijk is voor hun deontologie.

Als jij nu vindt dat ze gemuilkorft zijn, dan hebben ze dat zelf zo gewild en is dat niet opgelegd door de VN.

Maw, het VN pact heeft daar dus totaal niets mee te maken.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 16:16   #777
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Je zou beter zeggen 'gewoon zeggen hoe de zaken volgens mij zijn' is echt niet vreemd...
Maar dat wil niet zeggen dat jij meer of minder gelijk hebt dan een ander...
en

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
inderdaad, toch blijven de Kojaks en Atilla's maar roepen dat er " niets aan de hand is". Wel vreemd niet?

Het komt er eigenlijk op neer dat hier bepaalde personen in deze draad zaken beweren die helemaal niet in dat pact staan.
De voorbeeldjes met tekst en uitleg heb ik hier aangehaald mét een verwijzing naar het pact zelf.
Niet meer maar ook niet minder.
En voor alle duidelijkheid, ik sta ook niet voor de volle 100% achter het pact.
Wel heb ik er een probleem mee als er mensen dingen beginnen te beweren die kant-nog-wal raken, die niets van argumenten hebben om hun beweringen ook maar te kunnen staven.
Als laatste voorbeeldje, de 3 beweringen van Jan van den Berghe die, sorry dat ik het moet zeggen, pure leugens zijn.
Hij kan het trouwens ook niet aantonen wat hij beweert. Het staat er gewoon nergens in.
Dat, dat is dan zand in de mensen hun ogen strooien door heel de context op een verdraaide manier proberen weer te geven.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 17 december 2018 om 16:17.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 16:21   #778
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Al meerdere keren zelfs door meerdere forummers.
Als jij het weet, in welke postings ?

Ik vrees er voor want ik heb alle postings van Jan herlezen en nergens was dat terug te vinden.

Graag een antwoordje.
Als je iets beweert moet je het ook kunnen aantonen hé.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 16:29   #779
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
en




Het komt er eigenlijk op neer dat hier bepaalde personen in deze draad zaken beweren die helemaal niet in dat pact staan.
De voorbeeldjes met tekst en uitleg heb ik hier aangehaald mét een verwijzing naar het pact zelf.
Niet meer maar ook niet minder.
En voor alle duidelijkheid, ik sta ook niet voor de volle 100% achter het pact.
Wel heb ik er een probleem mee als er mensen dingen beginnen te beweren die kant-nog-wal raken, die niets van argumenten hebben om hun beweringen ook maar te kunnen staven.
Als laatste voorbeeldje, de 3 beweringen van Jan van den Berghe die, sorry dat ik het moet zeggen, pure leugens zijn.
Hij kan het trouwens ook niet aantonen wat hij beweert. Het staat er gewoon nergens in.
Dat, dat is dan zand in de mensen hun ogen strooien door heel de context op een verdraaide manier proberen weer te geven.
Ik denk dat dit een mooie conclusie is.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 16:30   #780
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Voor een goede verstaander, iemand die ook nog andere bronnen raadpleegt en vergelijkt is dat idd zo.



Dat zijn idd ruime begrippen, en soms wordt het een slappe koord waar men zich op begeeft.
Maar dan is het aan een rechter om te beslissen of men al dan niet over de grens gegaan is.

Wat de rest betreft van je posting, vooral puntje 27, dat wordt dus ook vermeld in dat pact maar nieuw is dat niet hé.
Maw, het pact legt de journalistiek eigenlijk helemaal niet aan banden. Het herhaalt gewoon de wetgeving/deontologie aangaande.
Dus eventjes kort: als er toch niets verandert, waarom dan dat Marrakechpact?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be