Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 december 2018, 11:06   #41
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ook al heb je er als kind niet veel van bijgeleerd. Je zal ten minste niet met 'de schrik voor het onbekende' zitten.
Omdat je als kind misschien nog van niets weet of begrijpt van die "godsdienst" en dat gebouw. Het is niets meer dan een vorm van curieus zijn, en hoera! weer een halve dag geen les!
Misschien zou het nuttiger zijn om met kinderen bedrijven, fabrieken, waterzuiveringsinstallaties, een hoeve, een bank, een garage enz enz enz te bezoeken, ingekaderd in een paar lessen er over zodat ze iets meer kennis hebben van de wereld en de maatschappij rondom hen.
Wat een moskee is, is niet direct iets dat ze straks nodig zullen hebben. Mocht dat wel het geval zijn dan... dan is het te laat.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 11:11   #42
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ook al heb je er als kind niet veel van bijgeleerd. Je zal ten minste niet met 'de schrik voor het onbekende' zitten.
Ze krijgen ook niet het hele 'plaatje' te zien van de Islam.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 11:51   #43
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Dat kinderen er lessen over krijgen, het bestaan er van kennen van bepaalde godsdiensten, dat lijkt mij niet echt het probleem.

Of ze daar ook moeten toe gedwongen worden om kerken, moskeeën, synagogen andere tempels te gaan bezoeken dat lijkt mij iets te opdringerig.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 13:55   #44
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Misschien zou het nuttiger zijn om met kinderen bedrijven, fabrieken, waterzuiveringsinstallaties, een hoeve, een bank, een garage enz enz enz te bezoeken, ingekaderd in een paar lessen er over zodat ze iets meer kennis hebben van de wereld en de maatschappij rondom hen.
Wat een moskee is, is niet direct iets dat ze straks nodig zullen hebben.
Hoeveel van uw topics gaan hier eigenlijk over hoeves, waterzuiveringsinstallaties en garages?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 18:05   #45
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Hoeveel van uw topics gaan hier eigenlijk over hoeves, waterzuiveringsinstallaties en garages?
Zijn er teveel of te weinig?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 19:10   #46
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
O jee en de sociale zekerheid heeft nu al zoveel tekorten en nu komt daar de behandeling van deze kinderen ok nog bij voor de opgelopen trauma´s, stel je voor man ze hebben gezien en meegemaakt hoe moslims bidden
En het huillie huillie om de opgelopen trauma´s gaat verder als dat maar goed komt met de armen witmensch
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 21:28   #47
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het islamitisch past helemaal niet, want God is geen verre, onbeweeglijke godheid zoals de islam die schetst. Al evenmin gaf God Mohammed boodschappen mee. Mohammed bracht alleen een verwarde boodschap die hij alleen met geweld en het zwaard heeft weten te verbreiden. Heel anders dan Jezus die het ware gelaat van God ons toonde.
Toegeven toch dat Mohammed best handig was met dat zwaard. Langs de andere kant moest hij het dan weer afleggen tegen Jezus wat betreft fluks over water lopen.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2018, 21:30   #48
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
...maakt men van de mug een olifant.
Een olifant is overdreven. Een tijgermug misschien.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2018, 08:16   #49
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
...maakt men van de mug een olifant.
' t Zal geen mug meer zijn als ze u van de lieve vrouwe toren tegen de kasseien kletsen ipv dat ge van ouderdom in uw bed sterft.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2018, 08:58   #50
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Even uit nieuwsgierigheid: zijn gasten welkom op een misviering in de Hemelstraat?
De Hemelstraat 12 in Zonnedorp?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2018, 08:59   #51
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En het huillie huillie om de opgelopen trauma´s gaat verder als dat maar goed komt met de armen witmensch
Van stokpaardjes gesproken
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2018, 09:06   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als gast neem je niet deel aan het ritueel. Je bent aanwezig.
Je doet toch iets meer dan alleen maar aanwezig zijn. Toch als je onze cultuurnormen hanteert.
Eén van die normen is beleefdheid.
Zo betuigen wij onze beleefdheid en respect, door vb. wel recht te gaan staan als iemand ons aanspreekt of als een gevierd persoon binnen komt .. bla bla ..
Maar buigen is daar niet (meer) bij.

Ook onze cultuur: als je als gast denkt niet te kunnen voldoen, volgens jouw normen, aan wat van je verwacht zal worden, dan ga je niet.
En dat is wat ik verwacht van de 'andere'. De extremistische moslim. Die vraag ik van ginder te blijven.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2018, 09:08   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het islamitisch past helemaal niet, want God is geen verre, onbeweeglijke godheid zoals de islam die schetst. Al evenmin gaf God Mohammed boodschappen mee. Mohammed bracht alleen een verwarde boodschap die hij alleen met geweld en het zwaard heeft weten te verbreiden. Heel anders dan Jezus die het ware gelaat van God ons toonde.
Wie beweert dat eigenlijk, en gebaseerd op wat?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2018, 09:18   #54
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
' t Zal geen mug meer zijn als ze u van de lieve vrouwe toren tegen de kasseien kletsen ipv dat ge van ouderdom in uw bed sterft.
Ik maak me geen zorgen over mijn dood. Zolang mijn leven maar niet in de greep is van hysterie.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2018, 09:37   #55
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik maak me geen zorgen over mijn dood. Zolang mijn leven maar niet in de greep is van hysterie.
dat is het al want je durft niet meer (zoals hier in de jaren 70 en 80 wel doenbaar was) hand in hand met je vriend over straat lopen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2018, 10:16   #56
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat is het al want je durft niet meer (zoals hier in de jaren 70 en 80 wel doenbaar was) hand in hand met je vriend over straat lopen.
Ik denk dat je mij nu met iemand anders verwart.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2018, 10:20   #57
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik denk dat je mij nu met iemand anders verwart.
mogelijk, ik concludeerde dat uit de post van Vlad en jouw reactie erop. my bad dan.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2018, 11:13   #58
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mogelijk, ik concludeerde dat uit de post van Vlad en jouw reactie erop. my bad dan.
Ik schrijf daar toch niets in de trant van 'ik durf niet meer met mijn vriend over straat lopen'?

Maar goed, als je wilt dat ik daar iets over zeg: ik heb persoonlijk geen behoefte aan handjes-vasthouden. Maar gesteld dat ik dat zou willen, dan zou ik inderdaad op mijn qui-vive zijn. Dat is evenwel nog iets anders dan hysterisch doen. Keep cool, be wise.

En nee, in de jaren '70 en '80 was het absoluut niet beter. Ik zat op een volledig blanke school. Nooit heb ik daar ook maar iemand gekend die ervoor uitkwam homoseksueel te zijn, hoewel ze er, zoals mij jaren later bekend werd, wel degelijk waren. Wat wel veranderd is, is het vooruitgangsoptimisme. In de jaren '70 en '80 was de toestand slecht, maar er was een voorzichtig geloof dat holebi's stap voor stap vooruitgang konden boeken. Vandaag vrezen sommigen voor stilstand of zelfs achteruitgang. Ik begrijp en deel die vrees minstens ten dele, maar niet op het hysterische af. (Ik sta trouwens ten aanzien van bepaalde vormen van "vooruitgang" niet zo positief, maar dat is een andere kwestie.)

Bij de jonge generatie moslims zie je een grotere diversiteit dan tevoren: ontspoorde, in zowat alles mislukte jongeren enerzijds die hun laatste houvast zoeken in een radicale islam; maar ook steeds meer jongeren die studeren en globaliter een meer kosmopolitische kijk hebben op onze samenleving.

Je kunt je natuurlijk, zoals Vlad, volproppen met negativisme en nog louter in hyperbolen spreken, maar ik kijk liever naar de werkelijkheid in al haar complexiteit en veelzijdigheid. Het aardige daarvan is dat je niet alleen de problemen ziet, maar ook de kansen. En niet omdat ik van nature een optimist zou zijn - verre van - maar strijdvaardigheid is soms iets anders dan als een wildeman te wapen lopen tegen een als monolithisch gepercipieerde vijand. Uit die aanpak spreekt eerder een aftands machismo dan een gezond - ik zou haast zeggen apollinisch - probleemoplossend vermogen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2018, 16:17   #59
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Omdat je als kind misschien nog van niets weet of begrijpt van die "godsdienst" en dat gebouw. Het is niets meer dan een vorm van curieus zijn, en hoera! weer een halve dag geen les!
Misschien zou het nuttiger zijn om met kinderen bedrijven, fabrieken, waterzuiveringsinstallaties, een hoeve, een bank, een garage enz enz enz te bezoeken, ingekaderd in een paar lessen er over zodat ze iets meer kennis hebben van de wereld en de maatschappij rondom hen.
Wat een moskee is, is niet direct iets dat ze straks nodig zullen hebben. Mocht dat wel het geval zijn dan... dan is het te laat.
Dat zie ik ook zo...scholen horen dit niet te organiseren, alvast niet bij kinderen. Je kunt ze beter meenemen naar zoals u aanhaalt, zaken die wel een meerwaarde zijn en dat is een moskeebezoek niet echt. Laat ouders daarover met kinderen beslissen en niet een school en dan al zeker niet met een vzw als Motief!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2018, 19:47   #60
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie beweert dat eigenlijk, en gebaseerd op wat?
Ik heb er geen idee van maar zou dat in het grote boek kunnen staan?

Extra:

Rachid Benzine: vijf misvattingen over de Koran ontkracht

Leuke naam heeft die wel.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be