Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2021, 13:18   #241
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Men kan uit een verdrag stappen. Dat is de voorbije jaren door de VS onder Trump in de praktijk gebracht.

Wat dat betreft is het inderdaad eieren of jong. Nu hangt men er ergens tussen, met als exponent van die jammerzangen als van Elchardus.

Los van migratie zijn het wel dat soort verdragen die burgers nog een afweer brengen tegen willekeurige regeringen die de rechtsstaat uithollen, eerdere beslissingen terugdraaien enzovoort
Dat zien we met de al de crisissen hoe al die verdragen ons tegen de willekeur van onze regeringen beschermen ...
Boycot WK Qatar 2022 Neen aan de legitimatie van de slavernij. Boycot WK Qatar 2022 6.500!!!! DODE bouwvakkers voor de stadia waarin de Rode Duivels gaan spelen! 6.500!!!! Boycot WK Qatar 2022 Neen aan de legitimatie van de slavernij. Boycot WK Qatar 2022 6.500!!!! DODE bouwvakkers voor de stadia waarin de Rode Duivels gaan spelen! 6.500!!!! Boycot WK Qatar 2022
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 13:19   #242
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Gisteren naar “De Afspraak op Vrijdag” gekeken? Studiogasten waren Sammy Mahdi, Isabel Albers en Walter Zinzen. Zinzen was verontaardigd dat Polen troepen inzet aan zijn grens met Witrusland. Volgens hem moet de EU Polen bevelen de door Loekasjenko naar die grens gesleepte migranten binnen te laten. Hij was erg ontstemd dat de EU haar grenzen strenger zou bewaken. Sammy Mahdi (die gast laat zich niet zomaar vloeren) diende hem stevig van repliek.
Als ge hem laat doen, staat "morgen" de helft van het Midden-Oosten hier aan de deur.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Er is nooit verkrachting binnen het huwelijk, ook al gebeurt het tegen haar wil
[quote=Moslim!;5534959]Ik vind dat een vrouw beter thuis hoort om het huishouden te doen en niet zonder sluier buiten mag en mouwen nooit boven de pols dragen etc.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 13:21   #243
dalibor

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Dat zien we met de al de crisissen hoe al die verdragen ons tegen de willekeur van onze regeringen beschermen ...
Ik denk dat je wat verwend reageert. Rusland, Oekraine, Turkije en dergelijke zijn meermaals door het EHRM veroordeeld voor het schenden van mensenrechten, omwille van schijnprocessen, willekeurige aanhoudingen, ...

De macht van het EHRM wordt dan ook nog eens overschat, want na decennia lidmaatschap en talloze veroordelingen is er niks veranderd in Rusland op dat vlak. Die betalen gewoon de opgelegde sommen (of misschien niet, dat weet ik niet) en doen verder zoals ze bezig waren. In dat opzicht is Elchardus zijn doorwrocht voorstel van een beroep in het parlement erg wereldvreemd. Als je als staat een veroordeling maar niks vindt betaal je gewoon de boete en doe je verder.

Ik weet niet wat je met crisissen precies bedoelt. Regeringen en parlementen moeten beleid maken. Rechtbanken kunnen alleen maar een geschil dat hen wordt voorgelegd beoordelen.

Knuppel: "ik reageer op de beschuldiging dat Scotty een zionist is".

Laatst gewijzigd door dalibor : 13 november 2021 om 13:25.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2021, 15:10   #244
Vlad

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik denk dat je wat verwend reageert. Rusland, Oekraine, Turkije en dergelijke zijn meermaals door het EHRM veroordeeld voor het schenden van mensenrechten, omwille van schijnprocessen, willekeurige aanhoudingen, ...

De macht van het EHRM wordt dan ook nog eens overschat, want na decennia lidmaatschap en talloze veroordelingen is er niks veranderd in Rusland op dat vlak. Die betalen gewoon de opgelegde sommen (of misschien niet, dat weet ik niet) en doen verder zoals ze bezig waren. In dat opzicht is Elchardus zijn doorwrocht voorstel van een beroep in het parlement erg wereldvreemd. Als je als staat een veroordeling maar niks vindt betaal je gewoon de boete en doe je verder.

Ik weet niet wat je met crisissen precies bedoelt. Regeringen en parlementen moeten beleid maken. Rechtbanken kunnen alleen maar een geschil dat hen wordt voorgelegd beoordelen.
Rusland, Oekraine, Turkije en dergelijke veroordelen voor het schenden van de mensenrechten dat gebeurt ja, maar in België kan je gewoon een half jaar gevangenisstraf krijgen voor het ontrollen van een spandoek met daarop Stop islamisering ... vrijheid van meningsuiting is nochtans een mensenrecht. Om nog maar te zwijgen over wat nu allemaal gebeurd rond corona. Vrouwe Justitia heeft haar blinddoek afgenomen, én een zonnebril met rode glazen opgezet.
Boycot WK Qatar 2022 Neen aan de legitimatie van de slavernij. Boycot WK Qatar 2022 6.500!!!! DODE bouwvakkers voor de stadia waarin de Rode Duivels gaan spelen! 6.500!!!! Boycot WK Qatar 2022 Neen aan de legitimatie van de slavernij. Boycot WK Qatar 2022 6.500!!!! DODE bouwvakkers voor de stadia waarin de Rode Duivels gaan spelen! 6.500!!!! Boycot WK Qatar 2022
Oud 13 november 2021, 18:26   #245
TREBRON
Minister-President

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Als ge hem laat doen, staat "morgen" de helft van het Midden-Oosten hier aan de deur.
Hoeveel heeft Zinzen er al geadopteerd?????
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 07:55   #246
Vlad

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Van August Vermeylens gemeenschapskunst tot de reset van Mark Elchardus
Oud 19 november 2021, 16:16   #247
Vlad

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Uit een interview met Elchardus:

Citaat:
“We zullen veel meer op integratie moeten inzetten. We zullen ons ook meer moeten verzetten tegen het neerhalen van onze eigen cultuur als kolonialistisch en racistisch, maar we moeten ons ook hoeden voor een discours waarbij we allochtonen onophoudelijk stigmatiseren. Een deel van de moslims heeft opvattingen die niet passen in onze cultuur, maar dat betekent niet dat alle moslims voortdurend in het verdomhoekje moeten zitten. Evenmin zijn ze altijd slachtoffer. Die drie vertogen, het neerhalen van onze beschaving, het neerhalen van moslims en hen ontslaan van verantwoordelijkheid met een slachtoffercultuur, moeten we bestrijden. Anderzijds moeten we een islambeleving meer kansen geven op een manier die compatibel is met onze seculiere samenleving.”
Citaat:
“Van de neoliberale onzin zijn we sinds de bankencrisis in 2008 toch wel teruggekomen. Ook met de huidige pandemie is het duidelijk dat er nood is aan een goed functionerende overheid. Dit kan pas als de overheid kan steunen op een gemeenschap. Als je naar België kijkt, dan kan je vaststellen dat Vlaanderen een gemeenschap vormt, terwijl dat voor Brussel niet het geval is. Brussel is eerder een verzameling van kleine groepen. Waarom doen bijvoorbeeld de Scandinavische landen het goed? Deze landen hebben een gemeenschapsgevoel. Mensen voelen zich verbonden met en verantwoordelijk voor elkaar. Dat gevoel is in Brussel compleet afwezig. Brussel bestaat uit een verzameling individuen en minderheden. De onzin zoals ‘Onze identiteit is diversiteit’ heeft daartoe bijgedragen. Brussel is een regio met een groot probleem.”

Laatst gewijzigd door Vlad : 19 november 2021 om 16:17.
Oud 20 november 2021, 11:45   #248
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ze krijgen dus terug wat ze hebben gezaaid sinds het ontstaan van den belziek hé Bruno...

Hoe zeggen wij dat ook alweer ,juist ja " boontje komt om zijn loontje"...
Zo is dat, maar daar zijn Bruno en co stekeblind voor.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 11:49   #249
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

“We zullen veel meer op integratie moeten inzetten. We zullen ons ook meer moeten verzetten tegen het neerhalen van onze eigen cultuur als kolonialistisch en racistisch, maar we moeten ons ook hoeden voor een discours waarbij we allochtonen onophoudelijk stigmatiseren. Een deel van de moslims heeft opvattingen die niet passen in onze cultuur, maar dat betekent niet dat alle moslims voortdurend in het verdomhoekje moeten zitten. Evenmin zijn ze altijd slachtoffer. Die drie vertogen, het neerhalen van onze beschaving, het neerhalen van moslims en hen ontslaan van verantwoordelijkheid met een slachtoffercultuur, moeten we bestrijden. Anderzijds moeten we een islambeleving meer kansen geven op een manier die compatibel is met onze seculiere samenleving.”

Citaat:
“Van de neoliberale onzin zijn we sinds de bankencrisis in 2008 toch wel teruggekomen. Ook met de huidige pandemie is het duidelijk dat er nood is aan een goed functionerende overheid. Dit kan pas als de overheid kan steunen op een gemeenschap. Als je naar België kijkt, dan kan je vaststellen dat Vlaanderen een gemeenschap vormt, terwijl dat voor Brussel niet het geval is. Brussel is eerder een verzameling van kleine groepen. Waarom doen bijvoorbeeld de Scandinavische landen het goed? Deze landen hebben een gemeenschapsgevoel. Mensen voelen zich verbonden met en verantwoordelijk voor elkaar. Dat gevoel is in Brussel compleet afwezig. Brussel bestaat uit een verzameling individuen en minderheden. De onzin zoals ‘Onze identiteit is diversiteit’ heeft daartoe bijgedragen. Brussel is een regio met een groot probleem.”
Arme belgicistjes. Daar GAAN de 11 miljoen eendrachtige Belgen van de dweil.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 21:36   #250
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zag Elchardus gisteren in debat met Walter Weyns en Tineke Beeckman aan de UA (beide om verschillende redenen enigszins miscast, maar dit terzijde).

Elchardus had het onder meer over wat hij noemde "incompatibele diversiteit". De vraag is natuurlijk of we dienaangaande al niet the point of no return voorbij zijn. Dat was alleszins 20 jaar geleden al de stelling van Nathan Glazer in de VS, een socioloog die toch eerder tot het conservatieve kamp moet worden gerekend, maar tot ergernis van datzelfde kamp verzuchtte dat het multiculturalisme een onomkeerbaar feit was geworden - iets wat je niet meer kunt terugdraaien zonder je toevlucht te nemen tot autoritarisme.

Ik weet niet hoe Elchardus dat ziet. De vraag viel me ook pas later in. Hij erkende wel dat de demografische ontwikkelingen van de voorbije 25 jaar, het individualisme en het identitaire groepsdenken de gemeenschapsvorming waarvan hij zoveel verwacht niet bepaald dichterbij hebben gebracht. Ik denk niet dat hij het zelf nog gaat meemaken.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 22:11   #251
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik zag Elchardus gisteren in debat met Walter Weyns en Tineke Beeckman aan de UA (beide om verschillende redenen enigszins miscast, maar dit terzijde).

Elchardus had het onder meer over wat hij noemde "incompatibele diversiteit". De vraag is natuurlijk of we dienaangaande al niet the point of no return voorbij zijn. Dat was alleszins 20 jaar geleden al de stelling van Nathan Glazer in de VS, een socioloog die toch eerder tot het conservatieve kamp moet worden gerekend, maar tot ergernis van datzelfde kamp verzuchtte dat het multiculturalisme een onomkeerbaar feit was geworden - iets wat je niet meer kunt terugdraaien zonder je toevlucht te nemen tot autoritarisme.

Ik weet niet hoe Elchardus dat ziet. De vraag viel me ook pas later in. Hij erkende wel dat de demografische ontwikkelingen van de voorbije 25 jaar, het individualisme en het identitaire groepsdenken de gemeenschapsvorming waarvan hij zoveel verwacht niet bepaald dichterbij hebben gebracht. Ik denk niet dat hij het zelf nog gaat meemaken.
Misschien moet iemand ooit eens aan Elchardus vertellen dat de gouden eeuw van Antwerpen te danken was vooral aan de multiculturele aanwezigheid van individuen uit den "vreemde" in deze stad. Idem voor Brugge trouwens. Maar ik ben akkoord, men mag vandaag best selectiever zijn.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 23 november 2021 om 22:16.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 23:15   #252
De gemuilkorfde
Eur. Commissievoorzitter

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Anderzijds moeten we een islambeleving meer kansen geven op een manier die compatibel is met onze seculiere samenleving.”
Klinkt goed, maar hoeveel procent van de moslims passen echt in deze maatschappij?
Daarmee bedoel ik : willen hun godsdienst niet opdringen, vinden vrouwen en LGTBQ's niet minderwaardig, zitten niet vol jodenhaat, enz.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 23:31   #253
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Klinkt goed, maar hoeveel procent van de moslims passen echt in deze maatschappij?
Daarmee bedoel ik : willen hun godsdienst niet opdringen, vinden vrouwen en LGTBQ's niet minderwaardig, zitten niet vol jodenhaat, enz.
15% maximum, en die worden dan maximaal door "onze media" via alle mogelijke kanalen dermate opgevoerd om de bevolking de illusie te geven dat dit voor alle islamieten geldt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Er is nooit verkrachting binnen het huwelijk, ook al gebeurt het tegen haar wil
[quote=Moslim!;5534959]Ik vind dat een vrouw beter thuis hoort om het huishouden te doen en niet zonder sluier buiten mag en mouwen nooit boven de pols dragen etc.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 06:55   #254
Vlad

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Misschien moet iemand ooit eens aan Elchardus vertellen dat de gouden eeuw van Antwerpen te danken was vooral aan de multiculturele aanwezigheid van individuen uit den "vreemde" in deze stad. Idem voor Brugge trouwens. Maar ik ben akkoord, men mag vandaag best selectiever zijn.
Dat waren indertijd handelaars, intellectuelen en kunstenaars van over heel de wereld, geen steuntrekkers zoals tegenwoordig. En individuen, geen grote blijvende groepen op misschien wat religieuze groepen uit de buurlanden niet te na. In wat we vandaag over ons heen krijgen zit weinig verrijkend. Het valt totáál niet te vergelijken. Wat we nu meemaken is pure kolonisatie.
Oud 24 november 2021, 12:28   #255
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Elchardus' gemeenschapsdenken kan niet los gezien worden van de idee van de moderne natiestaat, als vehikel van solidariteit en sociale zekerheid: onze baker van de wieg tot het graf bij wijze van spreken. In de zogenaamde gouden eeuw van Antwerpen was zo'n moderne natiestaat nog niet aan de orde. En vandaag zie ik ze ook niet zo gauw verdwijnen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 12:47   #256
De gemuilkorfde
Eur. Commissievoorzitter

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
15% maximum, en die worden dan maximaal door "onze media" via alle mogelijke kanalen dermate opgevoerd om de bevolking de illusie te geven dat dit voor alle islamieten geldt.
En dan moet je eens kijken hoeveel je er nodig hebt om de boel op stelten te zetten.
1 die een aanslag pleegt is al voldoende om duizenden mensen te terroriseren.
Een aantal "jongeren" die vindt dat zij zeden(niet onze zeden)politie mag spelen en alle vrouwen die niet 'deftig' gekleed zijn voor hoer mogen uitmaken, enz.

Men onderschat de macht die zelfs nog maar een kleine minderheid heeft.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be