Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 januari 2018, 11:30   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Exclamation Enorme kortingen bij het omruilen tegen een nieuwe wagen...

Het is al een tijdje bezig maar deze morgen telde ik minstens 17 wagenmodellen en merken die nieuwe autos aanboden onder de 10.000 €, en meer dan de helft zelfs minder dan 9.000 €. "Salonkorting" ofzo, stond in de De Markt krantje van het hbvl.be

Maar de oorzaak ligt ook eraan dat ze van hun oude euronorm 6b afwillen (NEDC), want ten laatste september 2018 mag enkel maar euro 6c verkocht worden, euro 6c volgens WLTC norm.

Het is al een tijdje bezig, linkje augustus 2018, vooral lokken ze klanten die van hun oude diesel afwillen:

Citaat:
https://www.demorgen.be/buitenland/o...uilt-beccffc5/

Ook Opel paait klanten: tot 7.000 euro korting voor wie oude diesel inruilt

10-08-17, 21.20u - Bron: Belga

De Duitse autobouwer Opel biedt in eigen land premies tot 7.000 euro aan eigenaars van oude diesels die een nieuwe Opel kopen. Dat heeft het bedrijf vandaag bekendgemaakt. Opel volgt daarmee het voorbeeld van Volkswagen.

Eerder bood Volkswagen al premies tot 10.000 euro voor oude diesels die worden ingeruild. De 'milieubonus' van Opel is afhankelijk van het model dat je koopt, en gaat van 1.750 euro voor een nieuwe Opel Karl tot 7.000 euro voor een nieuwe Insignia die wordt aangekocht bij een Opel-dealer in Duitsland.

De premie geldt voor bestuurders die hun oude diesel (euro 1 tot euro 4 norm), van gelijk welk merk, omruilen. De oude wagen moet op de schroothoop belanden.

De premies vloeien voort uit de recente dieseltop van de Duitse autoproducenten, waarbij die zich hebben geëngageerd om zoveel mogelijk oude diesels op te ruimen.
Wie daar niet van profiteert, naja ze moeten het zelf weten. Eeuwig gaat dat verhaal niet duren.

Vanaf 1 sep 2018 komt de verplichte euronorm 6C voor inschrijvingen alle nieuwe wagens, en dan zal dat kortingsverhaal mss over zijn, behalve dan als je een verouderde euronorm 6b koopt..., maar dat zullen enkel nog stockwagens zijn (als er nog zijn). Want na sep 2018 kunnen die niet meer nieuw ingeschreven worden.

Euro 6C wagens bestaan al langer (sinds einde 2016, verplicht sinds sept 2017) dus toch opletten als je een nieuwe wagen koopt. Het spreekt voor zichzelf dat een euro 6C-WLTC later een hogere wederverkoopprijs gaat halen dan een euro 6b-Flutnorm-NEDC. Ook wegentaks kunnen in de loop van de jaren duurder worden voor een oude euro6b norm enz... Naja wie het beter kan uitleggen ga je gang.

Mss dat een tekeninkje helpt van een euro6C-benzinemotor met extra benzineroetfilter? vb Volkswagen:
Citaat:
https://www.focus.de/auto/ratgeber/u...d_6807404.html

Neue Abgasnorm Euro 6c ab Herbst 2017

Größere Luftverpester als gedacht: Jetzt bekommen auch Benziner einen Partikelfilter

Uiteraard gaat men op een euro 6c veel minder korting krijgen dan op een verouderde euro 6b, waar ze nog 7,5 maanden tijd hebben die te verkopen en legaal nog nieuw in te schrijven. Ik zou zeggen laat je geen oude emissie techniek aandraaien voor pakweg 1000-2000 € meer korting, zeggen gaan linke verkopers het pas als je ernaar vraagt... denk ik...

Laatst gewijzigd door Micele : 14 januari 2018 om 11:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 11:56   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Nog even en een auto kost minder dan een fiets. Het kost alleszins al minder in onderhoud.
Ik ben eigenlijk beter af van elke twee jaar een nieuwe goedkope geïmporteerde fiets te kopen dan een goede Europese fiets en die elke twee jaar te laten herstellen door een Belgische fietsenmaker. :zucht:
Dolgedraaide wereld.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 12:42   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Nog even en een auto kost minder dan een fiets. Het kost alleszins al minder in onderhoud.
Ik ben eigenlijk beter af van elke twee jaar een nieuwe goedkope geïmporteerde fiets te kopen dan een goede Europese fiets en die elke twee jaar te laten herstellen door een Belgische fietsenmaker. :zucht:
Dolgedraaide wereld.
Ik tel 3-4 wagens rond de 7000 € tot 7,3-k, zelfs een Skoda Citigo. Voor een top S-pedelec fiets, met grote accu, betaal je wslk evenveel (incl helm kledij).
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 13:04   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Onze relatief middeloude diesels zijn nog wel iets waard in "verdere landen".

Maar toch mijn verhaal herhalen:
mijn actuele auto is 6,5 jaar oud, een SUV diesel 2200 cc met roetfilter.
Toen ik hem twee jaar terug wou inruilen voor een mitsubishi outlander, hybride benzine/elektrisch, heb ik niet toegehapt wegens manifest te weinig inruilwaarde voor een auto die nu nog tip top ok is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 13:32   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Onze relatief middeloude diesels zijn nog wel iets waard in "verdere landen".

Maar toch mijn verhaal herhalen:
mijn actuele auto is 6,5 jaar oud, een SUV diesel 2200 cc met roetfilter.
Toen ik hem twee jaar terug wou inruilen voor een mitsubishi outlander, hybride benzine/elektrisch, heb ik niet toegehapt wegens manifest te weinig inruilwaarde voor een auto die nu nog tip top ok is.
Je hebt een euro 5 norm, die is nog veel te recent.

Enkel diesels ten jongste euronorm 4 kunnen in aanmerking komen voor een schrotpremie (indien genoeg kms en versleten).
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be