Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2016, 06:54   #1
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard allah akbar + dode met messteek in Australië

http://www.demorgen.be/buitenland/fr...stel-b048fe32/
Citaat:
Het motief van de dader is nog niet duidelijk, maar er wordt vooralsnog niets uitgesloten. Op een persconferentie benadrukte de politie dat het "hier niet gaat om ras of religie, maar individueel crimineel gedrag.

Maar dat ras of religie er iets mee te maken heeft, dat wordt dan weer wel uitgesloten!
Er moest ook een hond aan geloven!
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2016, 07:22   #2
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Ik denk/hoop (vooral hoop) dat de beste persvoorlichter ietwat onhandig uit zijn woorden komt, en het volgende bedoeld: "wij van de politie gaan de zaak niet in met het idee 'hij is moslim, dus het zal wel een terrorist zijn', maar onderzoeken de zaak zoals elke andere individuele criminele actie. En daarbij nemen we mee wat hij (volgens getuigen, maar laten we die maar niet meteen in twijfel gaan trekken) geroepen heeft. Als blijkt dat de man bijvoorbeeld getraind is in het messentrekkerskamp van IS of duidelijke terroristische motieven had (in plaats van bijvoorbeeld enkel deze leus te gebruiken bij een moord gemotiveerd door weet ik veel wat) zullen wij hem zeker als terrorist veroordelen."

Dat had hij inderdaad beter kunnen verwoorden.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 24 augustus 2016 om 07:30.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2016, 07:22   #3
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Dubbelpostman strikes again!
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 24 augustus 2016 om 07:23.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2016, 08:08   #4
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik denk/hoop (vooral hoop) dat de beste persvoorlichter ietwat onhandig uit zijn woorden komt, en het volgende bedoeld: "wij van de politie gaan de zaak niet in met het idee 'hij is moslim, dus het zal wel een terrorist zijn', maar onderzoeken de zaak zoals elke andere individuele criminele actie. En daarbij nemen we mee wat hij (volgens getuigen, maar laten we die maar niet meteen in twijfel gaan trekken) geroepen heeft. Als blijkt dat de man bijvoorbeeld getraind is in het messentrekkerskamp van IS of duidelijke terroristische motieven had (in plaats van bijvoorbeeld enkel deze leus te gebruiken bij een moord gemotiveerd door weet ik veel wat) zullen wij hem zeker als terrorist veroordelen."

Dat had hij inderdaad beter kunnen verwoorden.

Hij komt onhandig uit zijn woorden omdat hij poltitiek correct moet zijn omdat kritiek op een religie de islam verboden is.

Ik zal dit bericht eens door de "poco-removal-filter" jagen:

Citaat:
Het motief van de dader is nog niet duidelijk, maar er wordt worden vooralsnog niets uitgeslotengeen conclusies getrokken. Op een persconferentie benadrukte de politie dat het "hier niet gaat om ras of religie, maar individueel crimineel gedrag."
PS: ik krijg schele hoofdpijn van krantenartikels waarin staat waarover het alvast NIET gaat, ze moeten zeggen waarover het WEL gaat!

Ze kunnen er evengoed zeggen dat het alvast geen homo was. Wtf heeft dat nu voor NUT?
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.

Laatst gewijzigd door IJsboer : 24 augustus 2016 om 08:10.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2016, 13:57   #5
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/buitenland/fr...stel-b048fe32/


Maar dat ras of religie er iets mee te maken heeft, dat wordt dan weer wel uitgesloten!
Er moest ook een hond aan geloven!
"Het motief v.d. dader..."
Gazettenpraat.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2016, 14:00   #6
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Hij komt onhandig uit zijn woorden omdat hij poltitiek correct moet zijn omdat kritiek op een religie de islam verboden is.

Ik zal dit bericht eens door de "poco-removal-filter" jagen:



PS: ik krijg schele hoofdpijn van krantenartikels waarin staat waarover het alvast NIET gaat, ze moeten zeggen waarover het WEL gaat!

Ze kunnen er evengoed zeggen dat het alvast geen homo was. Wtf heeft dat nu voor NUT?
kranten & tijdschriften zijn "bedrukt papier" verklaarde ooit de grote baas van Knack.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be