Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 mei 2009, 07:32   #21
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Recent zijn apothekers tegen psychiaters in protest gegaan, omdat ze massaal verslavende benzodiazepines voorschreven aan patiënten.

1 psychiater had het zo bond gemaakt, en schreef een recept uit voor 1000 pillen in 1 keer. de apotheek weigerde om de pillen mee te geven.

http://www.enschede.tctubantia.nl/37...n_de_pammetjes
Toch goed dat 1 tak, ja, zelfs maar 1 psychiater, volstaat om een volledige industrie zwart te maken, zelfs al hebben die eigenlijk niks te maken met farmacie.

Mensen die niets weten van de farmaceutische industrie houden beter hun klep er over.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 18 mei 2009 om 07:42.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 07:55   #22
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Recent zijn apothekers tegen psychiaters in protest gegaan, omdat ze massaal verslavende benzodiazepines voorschreven aan patiënten.

1 psychiater had het zo bond gemaakt, en schreef een recept uit voor 1000 pillen in 1 keer. de apotheek weigerde om de pillen mee te geven.

http://www.enschede.tctubantia.nl/37...n_de_pammetjes
weet ge eigenlijk wel wie of wat ge wilt aanklagen? De Farma? De dokters? Alletwee? Smijten we ze daarom allemaal op éne hoop? Stellen we 1 individu gelijk aan iedereen in het beroep, en betrekken we daar dan maar ineens een hele industrietak bij?
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 08:41   #23
Lysander
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 4 januari 2009
Berichten: 710
Standaard

Als er te veel pillen worden voorgeschreven is dat niet de fout van de farmaceutische industrie. Zij proberen zo veel mogelijk pillen te verkopen en daar is niets mis mee. Zij hebben geen overeenkomst met de patiënt, het enige wat zij doen is de arts overtuigen dat hun pillen de beste zijn.

Het is de arts die het vertrouwen heeft van de patiënt, de arts heeft de plicht zo goed mogelijk voor de patiënt te zorgen. Schrijft de arts verkeerde/te veel pillen voor dan beschaamt hij het vertrouwen van de patiënt en komt hij de overeenkomst met de patiënt niet na. Als er iemand in fout is, is het dan ook de arts.
Lysander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 08:50   #24
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lysander Bekijk bericht
Als er te veel pillen worden voorgeschreven is dat niet de fout van de farmaceutische industrie. Zij proberen zo veel mogelijk pillen te verkopen en daar is niets mis mee. Zij hebben geen overeenkomst met de patiënt, het enige wat zij doen is de arts overtuigen dat hun pillen de beste zijn.

Het is de arts die het vertrouwen heeft van de patiënt, de arts heeft de plicht zo goed mogelijk voor de patiënt te zorgen. Schrijft de arts verkeerde/te veel pillen voor dan beschaamt hij het vertrouwen van de patiënt en komt hij de overeenkomst met de patiënt niet na. Als er iemand in fout is, is het dan ook de arts.
ook dit is een oversimplificatie. Ook de arts is blootgesteld aan de vrije markt. Een patient verwacht een pilletje, ongeacht dit nodig is of niet. Krijgt hij die niet, dan vindt hij de dokter onbekwaam, en gaat hij naar de volgende dokter, die wel een pilletje voorschrijft.

Zoals altijd is niet of de arts, of de patient, maar is het en de arts, en de patient.

De instant-maatschappij, waar aan elke behoefte ogenblikkelijk voldaan dient te worden, ook aan ziek-zijn en genezen, daar schort iets aan
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 10:26   #25
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
ook dit is een oversimplificatie. Ook de arts is blootgesteld aan de vrije markt. Een patient verwacht een pilletje, ongeacht dit nodig is of niet. Krijgt hij die niet, dan vindt hij de dokter onbekwaam, en gaat hij naar de volgende dokter, die wel een pilletje voorschrijft.

Zoals altijd is niet of de arts, of de patient, maar is het en de arts, en de patient.

De instant-maatschappij, waar aan elke behoefte ogenblikkelijk voldaan dient te worden, ook aan ziek-zijn en genezen, daar schort iets aan
Hmm.

Hoe extermineer je het best zo'n gedrag? Want het is een probleem hier in't Westen. Vooral met al die antibioticahoeren.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 10:42   #26
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Als ik naar een dokter ga ik als ik ziek ben verwacht ik ook met een een voorschrift buiten te wandelen. Het advies van een dokter op zich gaat je niet spontaan genezen. Als je dan medicijnen thuis hebt kan je nog zien wat je er mee doet.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 10:54   #27
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Als ik naar een dokter ga ik als ik ziek ben verwacht ik ook met een een voorschrift buiten te wandelen. Het advies van een dokter op zich gaat je niet spontaan genezen. Als je dan medicijnen thuis hebt kan je nog zien wat je er mee doet.
Awel, dat soort mannen moeten we dus aanpakken.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 11:05   #28
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Als ik naar een dokter ga ik als ik ziek ben verwacht ik ook met een een voorschrift buiten te wandelen. Het advies van een dokter op zich gaat je niet spontaan genezen. Als je dan medicijnen thuis hebt kan je nog zien wat je er mee doet.
spontaan genezen kost tijd. Zelfs met de hulp van symptoombestrijders/geneesmiddelen. Waarom is dat niet accepteerbaar?

Van waar die verwachting/behoefte om met een voorschrift buiten te stappen?

En zelfmedicatie (ie een medicijnkast vol geneesmiddelen die ooit zijn voorgeschreven en nooit zijn uitgenomen) verergert soms de aandoening.
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 11:06   #29
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Hmm.

Hoe extermineer je het best zo'n gedrag? Want het is een probleem hier in't Westen. Vooral met al die antibioticahoeren.
moeilijk; Omdat zowel de arts als de patient heropgevoed dient te worden.
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 11:18   #30
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Inderdaad. We hebben hier al een savatage die denkt dat men alleen van pilletjes geneest. Westerse conditioning. Dat sommige dingen enkel genezen door bedrust en dat pilletjes enkel de symptomen verlichten, als ze wel iets doen, ontgaat die mensen.

De uitspraak

Citaat:
Het advies van een dokter op zich gaat je niet spontaan genezen.
vind ik zowat het toppunt van zulke idiotie. Savatage z'n ziekenkas intrekken zou een goed begin zijn.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 11:19   #31
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
En zelfmedicatie (ie een medicijnkast vol geneesmiddelen die ooit zijn voorgeschreven en nooit zijn uitgenomen) verergert soms de aandoening.
Dat wist ik niet. Vertel meer?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 14:25   #32
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Inderdaad. We hebben hier al een savatage die denkt dat men alleen van pilletjes geneest.
Eerder een flanellen condoom die niet leest wat er staat. Ik stel nergens dat men enkel maar van pilletjes kan genezen. Voldoende rust en tijd zijn imo even belangrijke variabelen in het genezingsproces.

Citaat:
Westerse conditioning. Dat sommige dingen enkel genezen door bedrust en dat pilletjes enkel de symptomen verlichten, als ze wel iets doen, ontgaat die mensen.

De uitspraak

vind ik zowat het toppunt van zulke idiotie. Savatage z'n ziekenkas intrekken zou een goed begin zijn.
Eens rustig lezen wat er staat en nadenken vooraleer je een berichtje post in een thread kan al veel helpen. Het is maar een suggestie
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 14:25   #33
barfo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 mei 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ze zijn zo goed meneer...zo bezorgd om de volksgezondheid...winst komt slechts op een tweede plan...de overheid mag hen niet 'plagen' met wetten (tenzij die natuurlijk een overdracht van belastingsgeld naar de farmaceutische industrie inhouden)...

Sinds wanneer heeft een corporatie een moraal, een verantwoordelijkheid naar de bevolking? Niet dus, tenzij je reklamespotjes geloofd misschien.

En normaal dat dat is die prijs van die geneesmiddelen, want ja de kosten van onderzoek, en reisjes, en CEO's...
documentaire "the corporation" gezien ja?
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 14:30   #34
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
spontaan genezen kost tijd. Zelfs met de hulp van symptoombestrijders/geneesmiddelen. Waarom is dat niet accepteerbaar?

Van waar die verwachting/behoefte om met een voorschrift buiten te stappen?
Omdat ik dan nog zelf de keuze kan maken tussen de combinatie tijd en medicijn? Zonder medicijn heb ik die keuze niet.

Nu ja, dit is slechts mijn mening. Ik volg je gerust hoor dat er in bepaalde gevallen geen medicatie nodig is, maar als ik naar de dokter ga omdat ik me ziek voel of keelpijn heb of concentratieproblemen, dan doe ik dat met de bedoeling om met een voorschrift naar buiten te wandelen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 15:03   #35
barfo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 mei 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Omdat ik dan nog zelf de keuze kan maken tussen de combinatie tijd en medicijn? Zonder medicijn heb ik die keuze niet.

Nu ja, dit is slechts mijn mening. Ik volg je gerust hoor dat er in bepaalde gevallen geen medicatie nodig is, maar als ik naar de dokter ga omdat ik me ziek voel of keelpijn heb of concentratieproblemen, dan doe ik dat met de bedoeling om met een voorschrift naar buiten te wandelen.
terwijl een doktersbriefje en een paar dagen rust (met extra groenten en fruit) in de meeste gevallen genoeg is
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 15:45   #36
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barfo Bekijk bericht
terwijl een doktersbriefje en een paar dagen rust (met extra groenten en fruit) in de meeste gevallen genoeg is
hangt van situatie tot situatie af. Als je denkt dat dat voor jou volstaat als je een zware longontsteking hebt ga dan je gang maar. Maar leg dat dan niet op als voldoende voor iedereen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 15:47   #37
barfo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 mei 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
hangt van situatie tot situatie af. Als je denkt dat dat voor jou volstaat als je een zware longontsteking hebt ga dan je gang maar. Maar leg dat dan niet op als voldoende voor iedereen.
"meeste gevallen"
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 16:52   #38
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
hangt van situatie tot situatie af. Als je denkt dat dat voor jou volstaat als je een zware longontsteking hebt ga dan je gang maar. Maar leg dat dan niet op als voldoende voor iedereen.
Een dokter weet wel wat het beste is. Dat jij per se een pilletje wilt, draagt enkel bij je veiligheidsgevoel.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 17:12   #39
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barfo Bekijk bericht
documentaire "the corporation" gezien ja?
Ik heb een probleem met corporaties omdat ik voor vrijheid ben.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 17:15   #40
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Een dokter weet wel wat het beste is. Dat jij per se een pilletje wilt, draagt enkel bij je veiligheidsgevoel.
Dat ze dan mooi verpakte placebos voorschijven die niet te veel kosten aan de ziekenkas.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be