Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Onderhoudsplicht voor zorgbehoevende ouders: afschaffen?
Afschaffen 5 50,00%
niet afschaffen 1 10,00%
niet afschaffen maar voor iedereen overal dezelfde criteria 1 10,00%
andere (leg uit) 3 30,00%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juni 2012, 11:22   #21
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je verandert van onderwerp. Ik geloof dat oudere rijken nu al eerst hun vermogen moeten uitputten
neen, het gaat over jan modaal die 40j voor zijn huisjes gewerkt heett, 50% belastingen afbetaald heeft, een pensioentje van 1200 krijgt en dan op zijn 70ergens gedropt wordt waar hij gemiddeld 2000 per maand moet afdokken.
de situatie dat indien bij die mens alles op is men gewoon zijn kinderen begint te pluimen en als ge maar 1 kind hebt mag die de 800 gedeeltelijk bijpassen.

en bij iemand die dan heel zijn leven overal zijn gat aan geveegd heeft gaat de staat dan die 2000 volledig ophoesten want hij heeft niets.

da's al onrechtvaardig en dan spreken we nog niet over situaties waar de families overhoop liggen.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 11:34   #22
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
neen, het gaat over jan modaal die 40j voor zijn huisjes gewerkt heett, 50% belastingen afbetaald heeft, een pensioentje van 1200 krijgt en dan op zijn 70ergens gedropt wordt waar hij gemiddeld 2000 per maand moet afdokken.
de situatie dat indien bij die mens alles op is men gewoon zijn kinderen begint te pluimen en als ge maar 1 kind hebt mag die de 800 gedeeltelijk bijpassen.

en bij iemand die dan heel zijn leven overal zijn gat aan geveegd heeft gaat de staat dan die 2000 volledig ophoesten want hij heeft niets.

da's al onrechtvaardig en dan spreken we nog niet over situaties waar de families overhoop liggen.
Voor zijn huisjes...
Dat hij dan zijn huisjes verkoopt.


Wat we niet kunnen doen is curricula gaan onderzoeken op wie heel zijn leven geld door vensters en deuren gesmeten heeft.
Alleen het huidige momentele vermogenonderzoek is geen infractie op het privéleven.

Er zijn overal onrechtvaardigheden. Ik geloof niet dat de staat overal zo gemakkelijk tussenkomt om op te leggen tot 2000€

Je moet eerst een plaatsing krijgen

Mijn moeder is 91, terminaal, en krijgt zelfs geen plaatsing.

De vooruitzichten zijn, dat ze de laatste drie maanden in paliatieve ziekenzorg direct in de kliniek opgenomen wordt en ondertussen thuis verzorgd.

Mijn 93-jarige grootmoeder is ook thuis gestorven zonder ressources.
Gelukkig via een behulpzame huisarts in de tijd van voor de euthanasie-wet.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be