Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart Als Limburgs lijsttrekker werd Bert Schoofs op 13 juni 1999 verkozen voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Op 18 mei 2003 werd hij opnieuw als lijsttrekker voor de Kamer verkozen. Voor de verkiezingen van 10 juni 2007 werd hij door de partijtop opnieuw aangeduid als Limburgs kopman.

 
 
Discussietools
Oud 8 maart 2007, 18:48   #421
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Waarover ben je dan ongerust, Jan? Scheiding van Kerk en Staat? Eens zal dat er toch helemaal van komen.
Waarom zou ik ongerust moeten zijn? Ik ben immers geenszins voor een verbintenis tussen Kerk en Staat, zeker niet in België. Als gelovige ben ik daar trouwens vrij in: dat betreft immers de politieke strategie van de Kerk en vormt op geen enkele wijze een dwingend geheel voor de gelovigen.

Wat mij betreft mogen ze zo snel mogelijk de verstrengeling op financieel vlak tussen Kerk en Staat in België (of beter: religieuze gemeenschappen en Staat, daar er ook andere gemeenschappen geld krijgen naast de RKK) zo
Jan van den Berghe is offline  
Oud 8 maart 2007, 18:48   #422
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Waarover ben je dan ongerust, Jan? Scheiding van Kerk en Staat? Eens zal dat er toch helemaal van komen.
Waarom zou ik ongerust moeten zijn? Ik ben immers geenszins voor een verbintenis tussen Kerk en Staat, zeker niet in België. Als gelovige ben ik daar trouwens vrij in: dat betreft immers de politieke strategie van de Kerk en vormt op geen enkele wijze een dwingend geheel voor de gelovigen.

Wat mij betreft mogen ze zo snel mogelijk de verstrengeling op financieel vlak tussen Kerk en Staat in België (of beter: religieuze gemeenschappen en Staat, daar er ook andere gemeenschappen geld krijgen naast de RKK)
Jan van den Berghe is offline  
Oud 8 maart 2007, 18:51   #423
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Vooreerst moet men toch een onderscheid maken tussen standbeelden die verwijzen naar echt gehate figuren en vorsten uit een verleden waarvan de herinnering bijna volledig vervaagd is. Roept een standbeeld van Leopold I nog iets op bij de mensen? Een schilderij van Leopold II? Ik denk het niet. Dat was toch wel eventjes anders met de standbeelden en portretten van Lenin, Stalin en andere grote figuren van het Sovjettijdperk.

Even opmerken dat men in bepaalde voormalige Sovjetlanden een zekere kiesheid aan de dag heeft gelegd. In Litouwen heeft men dan de standbeelden verwijderd maar niet allemaal vernietigd. Een deel heeft men behouden als verwijzing naar vroegere tijden. Een gezonde en evenwichtige benadering, dunkt me.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 maart 2007, 01:51   #424
Frans Oghtendlicht
Parlementslid
 
Geregistreerd: 23 december 2006
Berichten: 1.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Zegt degene die de Koning, die nota bene ook deel uitmaakt van onze cultuur, overal wegwil.
wie een koningsschap steunt is per definitie een antidemocraat. Dus in dat opzicht ben ik met alle plezier een 'cultuurbarbaar'.
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 9 maart 2007, 12:57   #425
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Dat is dan genoteerd.
Hans1 is offline  
Oud 9 maart 2007, 14:00   #426
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Haha! Frans heeft een proces aan zijn broek!

__________________
Praetorian is offline  
Oud 10 maart 2007, 20:22   #427
Frans Oghtendlicht
Parlementslid
 
Geregistreerd: 23 december 2006
Berichten: 1.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Dat is dan genoteerd.
U mag het zelfs breed op uw voorgevel schrijven, met mijn naam eronder. Monarchist is antidemocraat.
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 10 maart 2007, 21:24   #428
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
U mag het zelfs breed op uw voorgevel schrijven, met mijn naam eronder. Monarchist is antidemocraat.
Wel, Frans, nog geen PB ontvangen waarin zijne opperbubbeligheid laat weten dat hij u voor de rechter zal slepen, u een proces zal aandoen of klacht zal neerleggen zoals ik indertijd tot tweemaal heb mogen ervaren?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 10 maart 2007, 21:27   #429
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wel, Frans, nog geen PB ontvangen waarin zijne opperbubbeligheid laat weten dat hij u voor de rechter zal slepen, u een proces zal aandoen of klacht zal neerleggen zoals ik indertijd tot tweemaal heb mogen ervaren?
Wat had u toen gedaan misschien?

En denkt u dat "Hans"1 effectief ook iets meer heeft gedaan dan priveberichten versturen naar u?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 10 maart 2007, 21:49   #430
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wel, Frans, nog geen PB ontvangen waarin zijne opperbubbeligheid laat weten dat hij u voor de rechter zal slepen, u een proces zal aandoen of klacht zal neerleggen zoals ik indertijd tot tweemaal heb mogen ervaren?
Voor wanneer de uitspraak ?
Bobke is offline  
Oud 10 maart 2007, 22:32   #431
Frans Oghtendlicht
Parlementslid
 
Geregistreerd: 23 december 2006
Berichten: 1.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wel, Frans, nog geen PB ontvangen waarin zijne opperbubbeligheid laat weten dat hij u voor de rechter zal slepen, u een proces zal aandoen of klacht zal neerleggen zoals ik indertijd tot tweemaal heb mogen ervaren?
waarom zou hij dat dan doen? Ik geef mijn mening, niet meer dan dat, en die mening is niet verboden.
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 11 maart 2007, 07:37   #432
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
waarom zou hij dat dan doen? Ik geef mijn mening, niet meer dan dat, en die mening is niet verboden.
Tja, de opperbubbel en zijn paladijnen kunnen soms heel merkwaardig uit de hoek komen...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 13 maart 2007, 22:37   #433
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
waarom zou hij dat dan doen? Ik geef mijn mening, niet meer dan dat, en die mening is niet verboden.
Dat is absoluut niet verboden en zo willen we het houden.
system is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be