Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari "Van bij de start van de partij was hij er reeds bij als ondervoorzitter van de N-VA. Deze 34-jarige licentiaat geschiedenis staat bekend om zijn goede dossierkennis en omwille van het gebruik van grappige kwinkslagen. Samen met side-kick Geert Bourg

 
 
Discussietools
Oud 4 februari 2004, 00:29   #41
plons
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 28 oktober 2003
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Hallo,

Uit alle antwoorden die ik er de laatste twee dagen heb uitgeperst, zou het toch onderhand duidelijk moeten zijn waarom we niks zien in een samenwerking met het Blok. Toch blijft men die vraag maar stellen. Ik dacht dat het Blok tegen gedwongen huwelijken was?

Vreemde redenering: je moét samenwerken, anders zaai je tweespalt... Volgens dezelfde logica ben ik gerust bereid de onvoorwaardelijke overgave van het Blok te aanvaarden.

Maar misschien kunnen we ons allemaal beter met nuttige dingen bezig houden.
Idd meneer Dewever, u stuurt iedereen door om het webprogramma te vergelijken. Is dat niet wat simplistisch?
Als het dan toch zo evident is, dan moet er toch een mogelijkheid zijn omdat ff neer te pennen. Niet iedereen die dit forum leest zijn boeken/internetwurmen met zeeën van tijd om de verschilpunten op te zoeken.

Maar nee hoor, dat is niet nodig, stuur de mensen maar van hier naar ginder.
Ik vind het spijtig dat U nu eens niet qonsequent de punten aantoont.
En excuseer dat ik het moet zeggen, maar het betuigt van weinig respect voor de simpele mens die hier komt lezen om iets op te steken (wie weet zelfs een potentiele NVA-stemmer). Wetende dat de 5% wel eens moeilijk kon worden, zou ik ervan gebruik maken om via dit instrument de zaken even te verduidelijken. Maarja, ik zit dan ook niet in de hoogste politieke kringen hé.
__________________
Wie zich tot schaap maakt, zal door de wolf gegeten worden.
plons is offline  
Oud 4 februari 2004, 00:47   #42
Thomas O'Malley
Burger
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Berichten: 112
Standaard

Och Plons, zo zit het nu eenmaal in mekaar bij de NV-a. Gisterenmorgend ook het interview gehoord op Rdio 1 met Geert Bourgeois? Net dezelfde flauwe zever. Ze willen geen alliantie met de VLD meer, ze wilden eerder al geen alliantie meer met de SP-a, ze beweren tegen het cordon te zijn, maar wijzen elke vorm van samenwerking met het Blok af.... En nog de pretentie hebben om mensen met vragen op een laffe en simplistische manier van antwoord (nu ja ) te dienen, wetende dat ze nog zullen moeten knokken om aan hun 5% te geraken...

Dan denk ik wel dat het duidelijk is hoe het niet moet, maar, het is waarschijnlijk zoals je zelf al aangaf: in de hoogste politieke kringen is men al wat wereldvreemder en spreekt men over de hoofden heen. En als er dan eens rechtstreekse doelgerichte vragen komen wimpelen ze die simpel af door rond de pot te draaien of te stellen dat je het toch niet zou kunnen begrijoen. Gelukkig draait politiek om mensen... ook bij de averechtsen...
Thomas O'Malley is offline  
Oud 4 februari 2004, 00:52   #43
Bart De Wever
Burger
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 197
Standaard

Ik heb die vraag al een paar keer beantwoord. Voor tekst-exegese moet u zelf maar zorgen, ik heb er echt de tijd niet voor. Wat als de volgende me gaat vragen alle verschillen met VLD, CD&V, Groen! en SPA op een rij te zetten? Met elke partij zijn er raakpunten: Vlaams-nationaal met het Blok, communautaristisch met de CD&V, economisch met de VLD. Het geheel is een unieke cocktail die N-VA heet en die ik het liefste drink. Daar hoef ik me verder echt niet voor te verantwoorden. En met misprijzen voor de simpele mens heeft dat geen zier te maken.
Bart De Wever is offline  
Oud 4 februari 2004, 00:57   #44
Thomas O'Malley
Burger
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Hallo,

Uit alle antwoorden die ik er de laatste twee dagen heb uitgeperst, zou het toch onderhand duidelijk moeten zijn waarom we niks zien in een samenwerking met het Blok. Toch blijft men die vraag maar stellen. Ik dacht dat het Blok tegen gedwongen huwelijken was?
Meneer De Wever, als u, en uw partij, toch zo vlaamsgezind zijn als jullie zelf beweren, zou een samenwerking Vlaanderen alleen maar ten goede komen om een sterker blok te vormen tegen DiRupo en allen die hem blindelings volgen. Denkt u daar maar eens over na. Verder zou u zichzelf ervan verzekeren de 5% vlotjes te halen, daar waar u er nu nog hard zal voor moeten knokken om er te geraken (�*ls u het al haalt)


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Maar misschien kunnen we ons allemaal beter met nuttige dingen bezig houden.
Inderdaad en de hand in eigen boezem steken om te starten zou al een mooi begin zijn.
Thomas O'Malley is offline  
Oud 4 februari 2004, 01:04   #45
Bart De Wever
Burger
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 197
Standaard

Ik vrees echt dat Di Rupo en tutti quanti eens hard lachen als het Blok weer eens wint: dan staan de Vlamingen federaal weer wat zwakker en kunnen ze nog wat harder roepen dat de Vlaamse eisen fascistisch zijn.

Daar wil ik echt niet bij helpen. Politiek moet iets bijdragen tot je idealen.
Bart De Wever is offline  
Oud 4 februari 2004, 01:09   #46
abramis brama
Parlementslid
 
abramis brama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Berichten: 1.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Ik vrees echt dat Di Rupo en tutti quanti eens hard lachen als het Blok weer eens wint: dan staan de Vlamingen federaal weer wat zwakker en kunnen ze nog wat harder roepen dat de Vlaamse eisen fascistisch zijn.
Met dank aan het ondemocratische cordon, waar ook Uw partij aan meehelpt. (Dat mag je er toch wel voor alle duidelijkheid bijzeggen, vond ik zo...)

Maar je analyse is deels juist : het Cordon Sanitaire is voor de PS'ers een ware zegen en een reden tot vreugdedansjes. Je analyse is deels onjuist doordat je daar niet het Cordon (en de grondleggers ervan), maar het slachtoffer van dat Cordon voor verantwoordelijk stelt.

Om af te ronden : een illustratieve uitsmijter van de laatste jaren, het credo van de zelfbenoemde democraten :
De kiezer heeft altijd gelijk, [size=2]behalve in Antwerpen [/size]!

Abra out.
__________________
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline  
Oud 4 februari 2004, 01:11   #47
Thomas O'Malley
Burger
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Ik vrees echt dat Di Rupo en tutti quanti eens hard lachen als het Blok weer eens wint: dan staan de Vlamingen federaal weer wat zwakker en kunnen ze nog wat harder roepen dat de Vlaamse eisen fascistisch zijn.

Daar wil ik echt niet bij helpen. Politiek moet iets bijdragen tot je idealen.
Idealen zijn één zaak, realistisch denken zijn een héél andere zaak Meneer de Wever. Hoe moet niet zo kleinerend doen over partijen die al bewezen hebben waar ze voor staan. Uw gedrevenheid siert u, maar wees niet blind voor wat er op komst is. Di Rupo lacht helemaal niet als het Blok erop vooruit gaat. Daar heeft hij trouwens geen enkele reden toe. Of dacht u misschien dat Di Rupo na al die jaren Bruxelles Brussel terug zou moeten gaan noemen (om niet over Broekzele te spreken) en zo zijn arbeidsplaatsen voor de Walen te zien verloren gaan? Federaal achteruitgaan zegt u? Wie zegt dat er binnen een paar jaar nog sprake zou zijn van een federale staat? Heeft u een glazen bol of zo? Ik alvast niet. Maar ik zie wel dat het niet verder kan zoals het nu loopt en dat je niet tot doorgedreven oplossingen kan komen door je idealen na te lopen. En als u zegt dat de Walen roepen dat de Vlaamse esen fascistisch zijn, dan kan ik daar alleen maar mee lachen. U weet net zo goed als ik dat er in Vlaanderen geen fascisten wonen (maar ook dat zal u wel weer ontkennen zeker?)
Thomas O'Malley is offline  
Oud 4 februari 2004, 08:21   #48
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Ik vrees echt dat Di Rupo en tutti quanti eens hard lachen als het Blok weer eens wint: dan staan de Vlamingen federaal weer wat zwakker en kunnen ze nog wat harder roepen dat de Vlaamse eisen fascistisch zijn.

Daar wil ik echt niet bij helpen. Politiek moet iets bijdragen tot je idealen.
Het Vlaams Blok en de N-VA kiezen beide voor een onafhankelijk Vlaanderen, maar hebben daarvoor een verschillende strategie. De N-VA wordt door het belgische regime geduld om twee redenen:
a)Er valt met hen zaakjes te doen, ze willen mee regeren en dus postjes verwerven wat automatisch betekent dat ze bereid zijn compromissen te sluiten en dus Vlaamse toegevingen willen doen.
b)De N-VA kan een nuttig wapen zijn in de strijd tegen de radicale Vlaamse beweging met het Vlaams Blok op kop. De paus van de gazet 'De Morgen' -Smetje- heeft dat al gezegd en geschreven.

Het Vlaams Blok heeft ook de verdienste om veel nieuwe mensen tot het Vlaams-nationale gedachtengoed te hebben gehaald via de standpunten over o.a. vreemdelingen, criminaliteit,... Mensen die vroeger niets met het Vlaams nationalisme te maken hadden en die nu via het VB Vlaamsgezind werden. De N-VA wil enkel een beroep doen op de reeds bestaande groep nationalisten en doet niet de minste moeite om die groep uit te breiden, wat nochtans noodzakelijk is om een onafhankelijk Vlaanderen te verkrijgen.
PAJOT is offline  
Oud 4 februari 2004, 10:08   #49
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Het Vlaams Blok heeft ook de verdienste om veel nieuwe mensen tot het Vlaams-nationale gedachtengoed te hebben gehaald via de standpunten over o.a. vreemdelingen, criminaliteit,... Mensen die vroeger niets met het Vlaams nationalisme te maken hadden en die nu via het VB Vlaamsgezind werden.
Dit doet me denken aan iemand die me ooit zei: "Ik ben Vlaamsgezind omdat ik tegen de bruin' mannen ben". Als het met zo'n onzin moet, dan hoeft het voor mij niet, dank u. Ik meen me trouwens te herinneren dat enquêtes hebben uitgewezen dat slechts een minderheid van het Blok-electoraat wakker ligt van Vlaamse zelfstandigheid, maar des te meer van "bruin' mannen". Heeft er iemand die cijfers?

Ik ben er overigens van overtuigd dat de N-VA-strategie -het laten opbruisen van België- heel wat werkbaarder is dan de VB-confrontatie-strategie, waar je enkel maar mensen mee afschrikt en enkel een marginale groep kan overtuigen. Wat bereik je met te spreken over 'het regime', met te spreken van 'collaboratie', met een bijna kinderlijk zwart-wit denken? Niets, je sluit enkel jezelf uit. Het is een wat passieve strategie, inderdaad, maar hij garandeert wel een zachte(re) en snelle(re) transitie.
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline  
Oud 4 februari 2004, 10:43   #50
Bart De Wever
Burger
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 197
Standaard

Ik heb nergens geschreven dat er fascisten zijn in Vlaanderen (als die er al zijn, zal het een klein groepje toogpilaren zijn). Maar de perceptie van het Blok is wat ze is en de PS maakt daar héél dankbaar gebruik van. Het is natuurlijk niet helemaal onterecht daarvoor het cordon als schuldige aan te wijzen, maar dan moet men als blokker ook de hand in eigen boezem durven steken. Het cordon is de electorale goudader van het Blok en de partij maakt het zijn tegenstanders écht niet moeilijk om het in stand te houden. Je moet de kat niet bij de melk zetten en dan komen klagen dat het beest eraan zit.

Het Blok is een objectieve bondgenoot van de PS, dat zie je elke dag in de Wetstraat. En het is aan het Blok om dat te doorbreken, niet aan mij.
Bart De Wever is offline  
Oud 4 februari 2004, 11:19   #51
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
Ik heb nergens geschreven dat er fascisten zijn in Vlaanderen (als die er al zijn, zal het een klein groepje toogpilaren zijn). Maar de perceptie van het Blok is wat ze is en de PS maakt daar héél dankbaar gebruik van. Het is natuurlijk niet helemaal onterecht daarvoor het cordon als schuldige aan te wijzen, maar dan moet men als blokker ook de hand in eigen boezem durven steken. Het cordon is de electorale goudader van het Blok en de partij maakt het zijn tegenstanders écht niet moeilijk om het in stand te houden. Je moet de kat niet bij de melk zetten en dan komen klagen dat het beest eraan zit.

Het Blok is een objectieve bondgenoot van de PS, dat zie je elke dag in de Wetstraat. En het is aan het Blok om dat te doorbreken, niet aan mij.
Goed gezegd van de ALLIANTIE!!! En om minstens 50 letters te hebben:
Goed gezegd van de ALLIANTIE!!!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
Oud 4 februari 2004, 11:32   #52
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
En om minstens 50 letters te hebben:
Luddo, jij kent duidelijk de truuks nog niet. Om de vijftig te halen doe je dat zo:

Verdorie man, ik moet zeggen dat die van de N-VA in deze echt wel de nagel op de kop slaan!
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 4 februari 2004, 11:50   #53
Rudysfonduehuisje
Provinciaal Gedeputeerde
 
Rudysfonduehuisje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Tacitus: hou op. Meneer De Wever heeft geantwoord op uw vraag.

Over Vlaanderen heeft het blok en N-VA dezelfde mening (buiten een paar details, misschien). Het gaat over de rest.

U heeft het blijkbaar moeilijk om antwoorden te lezen.
Nonsens: ik heb 3 vragen gesteld en ik verwacht daar toch een antwoord op.Over Vlaanderen heeft het blok en N-VA dezelfde mening
Blij dat u bevestigt dat ze over het belangrijkste eens zijn.
Het is niet omdat het Blok ergens een mening over heeft dat je die dan automatisch niet mag hebben! Sorry, Tacitus, maar uw discussiemethodes zijn verwerpelijk. U eens zo geliefde partij de BUB is ook tegen migrantenstemrecht, is voor meer veiligheid, ... gaan zij nu dezelfde weg op als het Blok???
Rudysfonduehuisje is offline  
Oud 4 februari 2004, 11:52   #54
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Klaarblijkelijk zijn er veel "blokkertjes" die zich speciaal hebben ingeschreven op dit forum om u onder druk te zetten, Mr De Wever.

Gewoon doorgaan met het goede werk dat u verricht !
Calle is offline  
Oud 4 februari 2004, 12:01   #55
Bart De Wever
Burger
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 197
Standaard

Om Lei Clijsters te parafraseren: ik sta alleen onder druk in de kleinste kamer van de huis... (flauwe mop, ik weet het).
Bart De Wever is offline  
Oud 4 februari 2004, 12:02   #56
Bart De Wever
Burger
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 197
Standaard

HET huis uiteraard......................................... ............
Bart De Wever is offline  
Oud 4 februari 2004, 12:35   #57
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Klaarblijkelijk zijn er veel "blokkertjes" die zich speciaal hebben ingeschreven op dit forum om u onder druk te zetten, Mr De Wever.
Gewoon doorgaan met het goede werk dat u verricht !
Zij krijgen toch wel wederwoord van de ALLIANTIEKERTJES!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
Oud 4 februari 2004, 12:38   #58
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Citaat:
En om minstens 50 letters te hebben:
Luddo, jij kent duidelijk de truuks nog niet. Om de vijftig te halen doe je dat zo:

Verdorie man, ik moet zeggen dat die van de N-VA in deze echt wel de nagel op de kop slaan!

Is het zo goed:
Verdorie man, ik moet zeggen dat die van de ALLIANTIE in deze echt wel de nagel op de kop slaan!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
Oud 4 februari 2004, 18:25   #59
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann
Het Vlaams Blok heeft ook de verdienste om veel nieuwe mensen tot het Vlaams-nationale gedachtengoed te hebben gehaald via de standpunten over o.a. vreemdelingen, criminaliteit,... Mensen die vroeger niets met het Vlaams nationalisme te maken hadden en die nu via het VB Vlaamsgezind werden.
Dit doet me denken aan iemand die me ooit zei: "Ik ben Vlaamsgezind omdat ik tegen de bruin' mannen ben". Als het met zo'n onzin moet, dan hoeft het voor mij niet, dank u. Ik meen me trouwens te herinneren dat enquêtes hebben uitgewezen dat slechts een minderheid van het Blok-electoraat wakker ligt van Vlaamse zelfstandigheid, maar des te meer van "bruin' mannen". Heeft er iemand die cijfers?

Ik ben er overigens van overtuigd dat de N-VA-strategie -het laten opbruisen van België- heel wat werkbaarder is dan de VB-confrontatie-strategie, waar je enkel maar mensen mee afschrikt en enkel een marginale groep kan overtuigen. Wat bereik je met te spreken over 'het regime', met te spreken van 'collaboratie', met een bijna kinderlijk zwart-wit denken? Niets, je sluit enkel jezelf uit. Het is een wat passieve strategie, inderdaad, maar hij garandeert wel een zachte(re) en snelle(re) transitie.
De belangrijkste taak van onze nationale partij is die van propaganda. Het VB vervult die taak uitstekend en heeft het Vlaams-nationalisme wezensgestalte gegeven. De N-VA daarentegen wil slechts beroep doen op een bestaande groep Vlaams-nationalisten, en is bereid om met de belgische staat te onderhandelen en dus toegevingen te doen. Zij heeft dus niet geleerd dat elke staathervorming tot op heden een nederlaag voor Vlaanderen is geweest. Die strategie moet door ons, Vlaams-nationalisten, afgelegd worden. De belgische staat zal onder invloed van het VB steeds ondoelmatiger en meer onwerkbaar worden, de N-VA kan dus alleen in de weg lopen wanneer zij meewerkt aan de efficiëntie van de belgische staat, de politiek welke zij verwart met Vlaams-nationalisme.
PAJOT is offline  
Oud 4 februari 2004, 18:31   #60
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Klaarblijkelijk zijn er veel "blokkertjes" die zich speciaal hebben ingeschreven op dit forum om u onder druk te zetten, Mr De Wever.

Gewoon doorgaan met het goede werk dat u verricht !
De Wever is nog een van de gelukkigen. De Gucht of Stevaert zullen het heel wat moeilijker krijgen.

Iedere politieker die niet akkoord is met het Vlaams Blok moet als een onverantwoordelijke of een verrader gebrandmerkt en behandeld worden.
PAJOT is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be