Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2006, 15:14   #61
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky Bekijk bericht
Wat heeft dat met moslims te maken?
Als je kijkt naar deze link van Eno2 dan merk je duidelijk dat het hier over moslimfundamentalisme gaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dank is aan mijn kant.
Ik wou er wel nog, zij het een beetje meer prozaïsch, aan toevoegen, dat als je een straat zonder haat wil, je daar de moslim-fundamentalisten moet uit verwijderen.
Dus, kan je nu je bron bekend maken?
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 15:20   #62
Vicky
Parlementslid
 
Vicky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 1.549
Standaard

Bron? Ze hebben het verdorie gewoon op tv gezegd. Het staat in buitenlandse kranten en tijdschriften met naam en toenaam... lezen jullie dan nooit iets?
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 15:39   #63
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Als je kijkt naar deze link van Eno2 dan merk je duidelijk dat het hier over moslimfundamentalisme gaat:



Dus, kan je nu je bron bekend maken?
?????????????
Ik zal ook iets gemist hebben.

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 september 2006 om 15:40.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 18:39   #64
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky Bekijk bericht
Het toppunt is wel dat, terwijl ze veroordeeld werden omdat ze geschreven hadden dat men uitgeprocedeerde asielzoekers met een C-130 terug naar huis moesten sturen, er op dat moment in samenwerking met Nederland asielzoekers met een C-130 naar huis gestuurd werden.
Maar Vickytje toch! Hebben ze je dat echt kunnen wijsmaken daar bij het VB? Misschien zou je het arrest van het Hof van Beroep van Gent eens moeten lezen. Een uitgebreider en degelijker gemotiveerd arrest is moeilijk te vinden. Ze werden niet veroordeeld voor 1 uitspraak, schatje, maar wel voor een massa uitspraken en publicaties die duidelijk aantonen dat ze "kennelijk er herhaaldelijk aanzetten tot haat". En over C-130's wordt met geen woord gerept in heel dat arrest, beste Vickytje. Wel wordt verwezen naar het 70-puntenprogramma waarin de begeleide terugkeer van de meerderheid van de niet-Europese vreemdelingen wordt bepleit, niet enkel die van de uitgeprocedeerde asielzoekers zoals jij wil doen uitschijnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky Bekijk bericht
Ik begrijp niet dat er nog mensen rondlopen met zo weinig doorzicht. Het Vlaams Belang is de enige partij die een gevaar vormt voor 'La Belgique' en de poppenkastmonarchie. En dat, mijn beste, is de enige reden dat we constant vervolgd worden. Waarom? Omdat we niet omkoopbaar zijn zoals zovele andere 'Vlaamse elite' die voor hun verraad beloond worden met een titel ban baron of barones!!!
Hilarisch! Schatje toch! Ten eerste is die splitsing van België zelfs bij het VB al lang de hoofdzaak niet meer. Zij weten ook wel dat het allemaal niet zo simpel is (het probleem Brussel, weet je wel). Ze rakelen het regelmatig wel weer eens op (kwestie van de Vlaams-nationalisten onder hun kiezers tevreden te houden), maar de strijd tegen vreemdelingen is sinds jaar en dag hun hoofdpunt. Het is wel degelijk het racisme van die partij dat een gevaar vormt. Maar wat belangrijker is: geloof jij nu echt dat het triumviraat PDW,GA,FVH zich niet kost wat kost aan hun postje zullen vastklampen?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 18:43   #65
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
daarom hoop ik eigenlijk dat het CS nog net tot 2007 standhoudt ... en dat het VB dan sterk genoeg zal zijn om La Belgique definitief te ontmantelen.
Dream on! Brussel zal dat nog lang blokkeren. Want Vlaanderen zal Brussel nooit laten schieten, maar Brussel bij Vlaanderen is praktisch onrealiseerbaar (de meerderheid van haar inwoners zijn Walen). Vlamingen willen nu eenmaal niet graag in Brussel wonen (ondanks de talloze subsidies), maar willen er wel de vruchten van plukken.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 19:00   #66
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky Bekijk bericht
En indien die wet er niet is, dan maak je ze toch gewoon, niet?
Die wet was er al wel schatje en wel sinds 1981. Weer teveel geluisterd naar wat ze je willen wijsmaken bij het VB!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 19:25   #67
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky Bekijk bericht
België is er inderdaad van vergeven. Alles wat in het buitenland opgespoord wordt zit hier ergens ondergedoken (en wanneer ze onder bewaking staan van de staatsveiligheid, mogen ze ook wel eens ontsnappen).

België denkt dat wanneer ze hen gerust laten, zij België ook met rust gaan laten. Zij denken dat, wanneer ze maar genoeg moslims in de regering hebben er hier nooit een bom zal ontploffen.

Dat is wat ik gehoord heb...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky Bekijk bericht
Bron? Ze hebben het verdorie gewoon op tv gezegd. Het staat in buitenlandse kranten en tijdschriften met naam en toenaam... lezen jullie dan nooit iets?
Geef dan zo eens een paar links naar artikels van buitenlandse kranten waarin dat allemaal staat, schatje? En ik heb het dan niet over een voorbeeldje hé, maar over de vetgemaakte zaken in je post. Toch maar wat minder luisteren naar wat ze je daar proberen wijs te maken bij het VB hoor Vicky!!! Al die paranoia is slecht voor je gezondheid...

(en voor alle duidelijkheid: nee, ik ontken hier niet dat er in België moslimsfundamentalisten zijn of dat het onmogelijk is dat ze hier een aanslag zouden plegen, maar wel dat het er hier "van vergeven" is, dat ze "allemaal vanuit belgië opereren" en dat onze regering om aanslagen te vermijden "ze maar laat doen" en "zoveel mogelijk moslims in de regering proberen te hebben" - er zitten trouwens exact 0 moslims in onze federale en Vlaamse regering)
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 21:01   #68
Vicky
Parlementslid
 
Vicky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 1.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Maar Vickytje toch! Hebben ze je dat echt kunnen wijsmaken daar bij het VB? Misschien zou je het arrest van het Hof van Beroep van Gent eens moeten lezen. Een uitgebreider en degelijker gemotiveerd arrest is moeilijk te vinden. Ze werden niet veroordeeld voor 1 uitspraak, schatje, maar wel voor een massa uitspraken en publicaties die duidelijk aantonen dat ze "kennelijk er herhaaldelijk aanzetten tot haat". En over C-130's wordt met geen woord gerept in heel dat arrest, beste Vickytje. Wel wordt verwezen naar het 70-puntenprogramma waarin de begeleide terugkeer van de meerderheid van de niet-Europese vreemdelingen wordt bepleit, niet enkel die van de uitgeprocedeerde asielzoekers zoals jij wil doen uitschijnen.



Hilarisch! Schatje toch! Ten eerste is die splitsing van België zelfs bij het VB al lang de hoofdzaak niet meer. Zij weten ook wel dat het allemaal niet zo simpel is (het probleem Brussel, weet je wel). Ze rakelen het regelmatig wel weer eens op (kwestie van de Vlaams-nationalisten onder hun kiezers tevreden te houden), maar de strijd tegen vreemdelingen is sinds jaar en dag hun hoofdpunt. Het is wel degelijk het racisme van die partij dat een gevaar vormt. Maar wat belangrijker is: geloof jij nu echt dat het triumviraat PDW,GA,FVH zich niet kost wat kost aan hun postje zullen vastklampen?
De intellectuele armoede bij onze tegenstanders is wel heel erg. Dat is zelfs niet hilarisch maar gewoon heel erg treurig. Daar moeten ze toch dringend iets aan doen.

Bovendien heb ik iets tegen mensen die een neerbuigend familiair toontje aanslagen om hun eigen dwaasheden voor waarheid te verkopen.

Iedereen is het erover eens dat dit een politieke afrekening was en niets anders. Een afrekening om meerdere redenen. Het houden van een unitair België, de monarchie en vooral het aan de macht blijven van extreem links.

Ik heb gewoon in Nederlandse, Franse, Engelse, Duitse en zelfs Spaanse pers al heel wat andere dingen gelezen dan wat het Vlaams Blok ooit heeft geschreven en gezegd. (Jaja, een Blokker die vijf talen spreekt, raar, hé doetje?

Zelfs vroegere ministers en burgemeesters hebben ooit straffere uitspraken gedaan dan het VB. Of heb je soms ooit iemand van ons op een kameel door de straten zien rijden met protestborden en woeste kreten slakend?
Niemand werd daarvoor voor de rechtbank getrokken.

Bovendien was het 70-puntenplan vaak gebaseerd op zaken die al toegepast werden in andere landen. Of misschien niet exact toegepast, maar het wel in de wet hebben staan.
Vandaag lees ik trouwens nog in het NRC Handelsblad dat minister Verdonck van de VVD alle vreemdelingen terug naar huis wil sturen wanneer ze criminele feiten plegen, zelfs bij kleine criminaliteit zoals bv. winkeldiefstal.
Racistisch niet, schatje? Zouden we geen schurkring rond heel Nederland leggen? En dan heb je de Franse minister Sarkozy nog niet gehoord de laatste tijd. (Misschien vertalen ze het wel ooit eens).

Eerst en vooral is de splitsing van België nog steeds ons hoofddoel en ten tweede hebben we nog wel andere partijpunten buiten het vreemdelingenbeleid. Zelfs Trends schrijft deze week over ons economisch programma. Maar misschien is lezen niet je sterkste punt?

Ik heb het arrest uiteraard ook gelezen en bovendien ik weet ook wel wat er soms geschreven werd.
Maar aanzetten tot haat?? Denk je niet de de WTC torens, Madrid en Londen waarbij iedereen de verscheurde lichamen kon zien veel méér aanzet tot haat dan het 70-puntenplan (waarvan trouwens al heel wat punten werden overgenomen door zelfbenoemde democraten)?

En weet je? Had men twintig jaar geleden maar naar ons geluisterd, dan hadden we nu niet al die problemen gehad. Bovendien vraag ik mij af wat jouw definitie van het woord 'racisme' is. Want over dé islam zijn heel wat professoren en ex-moslims het eens. En 'gevaarlijke doctrine' is nog het minste wat er over te zeggen valt.



In de Federale regering werd Gisèle Mandaila Malamba staatssecretaris - zij moest haar eed fonetisch aflezen en zelfs dan lukte het niet eens.

Bij een regering hoort ook een parlement en een senaat
Want zonder het vertrouwen van kamer en Senaat kan een regering uiteraard niet aan de slag gaan.
Ik laat het aan jou om eens op te tellen hoeveel moslims (niet eens hier geboren) daar tussen zitten.

Gelukkig hebben een deel van de dames het moslimjuk afgeworpen, ik ken er zelf een paar persoonlijk heel goed. En daar heeft uiteraard niemand een probleem mee. Meer vragen we niet. Wie zich hier wil aanpassen ontvangen we met open armen.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 10:00   #69
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Vicky
Want over dé islam zijn heel wat professoren en ex-moslims het eens. En 'gevaarlijke doctrine' is nog het minste wat er over te zeggen valt.
Grove uitschuiver.
Geldt alleen voor de fundamentalistische terroristen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 10:01   #70
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Grove uitschuiver.
Geldt alleen voor de fundamentalistische terroristen.
wishfull thinking ... de London Bombers waren allen netjes geïntegreerde Londonders ... tot op het moment dat ze hun aanslagen begonnen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 10:04   #71
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky Bekijk bericht
De intellectuele armoede bij onze tegenstanders is wel heel erg. Dat is zelfs niet hilarisch maar gewoon heel erg treurig. Daar moeten ze toch dringend iets aan doen.

Bovendien heb ik iets tegen mensen die een neerbuigend familiair toontje aanslagen om hun eigen dwaasheden voor waarheid te verkopen.

Iedereen is het erover eens dat dit een politieke afrekening was en niets anders. Een afrekening om meerdere redenen. Het houden van een unitair België, de monarchie en vooral het aan de macht blijven van extreem links.

Ik heb gewoon in Nederlandse, Franse, Engelse, Duitse en zelfs Spaanse pers al heel wat andere dingen gelezen dan wat het Vlaams Blok ooit heeft geschreven en gezegd. (Jaja, een Blokker die vijf talen spreekt, raar, hé doetje?

Zelfs vroegere ministers en burgemeesters hebben ooit straffere uitspraken gedaan dan het VB. Of heb je soms ooit iemand van ons op een kameel door de straten zien rijden met protestborden en woeste kreten slakend?
Niemand werd daarvoor voor de rechtbank getrokken.

Bovendien was het 70-puntenplan vaak gebaseerd op zaken die al toegepast werden in andere landen. Of misschien niet exact toegepast, maar het wel in de wet hebben staan.
Vandaag lees ik trouwens nog in het NRC Handelsblad dat minister Verdonck van de VVD alle vreemdelingen terug naar huis wil sturen wanneer ze criminele feiten plegen, zelfs bij kleine criminaliteit zoals bv. winkeldiefstal.
Racistisch niet, schatje? Zouden we geen schurkring rond heel Nederland leggen? En dan heb je de Franse minister Sarkozy nog niet gehoord de laatste tijd. (Misschien vertalen ze het wel ooit eens).

Eerst en vooral is de splitsing van België nog steeds ons hoofddoel en ten tweede hebben we nog wel andere partijpunten buiten het vreemdelingenbeleid. Zelfs Trends schrijft deze week over ons economisch programma. Maar misschien is lezen niet je sterkste punt?

Ik heb het arrest uiteraard ook gelezen en bovendien ik weet ook wel wat er soms geschreven werd.
Maar aanzetten tot haat?? Denk je niet de de WTC torens, Madrid en Londen waarbij iedereen de verscheurde lichamen kon zien veel méér aanzet tot haat dan het 70-puntenplan (waarvan trouwens al heel wat punten werden overgenomen door zelfbenoemde democraten)?

En weet je? Had men twintig jaar geleden maar naar ons geluisterd, dan hadden we nu niet al die problemen gehad. Bovendien vraag ik mij af wat jouw definitie van het woord 'racisme' is. Want over dé islam zijn heel wat professoren en ex-moslims het eens. En 'gevaarlijke doctrine' is nog het minste wat er over te zeggen valt.



In de Federale regering werd Gisèle Mandaila Malamba staatssecretaris - zij moest haar eed fonetisch aflezen en zelfs dan lukte het niet eens.

Bij een regering hoort ook een parlement en een senaat
Want zonder het vertrouwen van kamer en Senaat kan een regering uiteraard niet aan de slag gaan.
Ik laat het aan jou om eens op te tellen hoeveel moslims (niet eens hier geboren) daar tussen zitten.

Gelukkig hebben een deel van de dames het moslimjuk afgeworpen, ik ken er zelf een paar persoonlijk heel goed. En daar heeft uiteraard niemand een probleem mee. Meer vragen we niet. Wie zich hier wil aanpassen ontvangen we met open armen.
Vicky, je maakt je toevallig toch niet vrolijk over de intellectuele capaciteiten van je tegenstrever (hier Edina) ?!
foei !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 10:30   #72
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wishfull thinking ... de London Bombers waren allen netjes geïntegreerde Londonders ... tot op het moment dat ze hun aanslagen begonnen ...
Wat bewijst dat ze gefundamentaliseerd waren.
Wil je nu werkelijk alles en iedereen over dezelfde kam scheren?
Pre-emptief?

Laatst gewijzigd door eno2 : 25 september 2006 om 10:30.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 10:34   #73
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Vicky, je maakt je toevallig toch niet vrolijk over de intellectuele capaciteiten van je tegenstrever (hier Edina) ?!
foei !
Er is niks verkeerd met de intellectuele capaciteiten van Edina.
Ik stel me voor dat het ook nog een jonge knappe roodharige vlam is...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 10:35   #74
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wat bewijst dat ze gefundamentaliseerd waren.
Wil je nu werkelijk alles en iedereen over dezelfde kam scheren?
Pre-emptief?
je moet aan gelijk welke 'gemodereerde' eens naar de rangorde polsen van Belgische wetten en Allah's voorschriften ... (zelfs Uh-huh hier kan of wil daar niet duidelijk op bevestigen dat Belgische wetten primeren, ik was erdoor geschokt, en idd ben er minder genuanceerd door gaan denken)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 10:40   #75
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je moet aan gelijk welke 'gemodereerde' eens naar de rangorde polsen van Belgische wetten en Allah's voorschriften ... (zelfs Uh-huh hier kan of wil daar niet duidelijk op bevestigen dat Belgische wetten primeren, ik was erdoor geschokt, en idd ben er minder genuanceerd door gaan denken)
Ja kijk, in feite zijn die religieuze prioriteiten niet veel anders van aard dan de prioriteit die ik geef aan mijn geweten als het gaat over het afwegen van de morele en ethische inhoud en verplichtingen van wetten.
Bij religieuzen zijn het religieuze imperatieven, bij seculieren is het het geweten.
Je moet je niet d'office boven de wet willen stellen uit principe, dat spreekt.
Alleen aan burgerlijke ongehoorzaamheid doen als ze tegen je diepste overtuigingen indruisen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 10:45   #76
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je moet je niet d'office boven de wet willen stellen uit principe, dat spreekt.
ik krijg bij contacten, zelfs van 'gewone' islamieten, dikwijls de indruk dat het hierover gaat ... ik vermoed dat het bij hen als een 'zonde' overkomt mochten ze probleemloos 'de Belgische wetten primeren op de religieuze voorschriften' antwoorden ... maar in dat geval is 1 een debat over waarden onmogelijk 2 integratie gedoemd om te frustreren bij minstens één van de partijen, en dus tot mislukken gedoemd ...

enfin, dat is mijn gedacht hé
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 11:17   #77
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Ik heb een vriend die moslim is en toch behandelt hij zijn Vlaamse vriendin met respect.

Geen echte moslim, wss...
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 11:24   #78
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik krijg bij contacten, zelfs van 'gewone' islamieten, dikwijls de indruk dat het hierover gaat ... ik vermoed dat het bij hen als een 'zonde' overkomt mochten ze probleemloos 'de Belgische wetten primeren op de religieuze voorschriften' antwoorden ... maar in dat geval is 1 een debat over waarden onmogelijk 2 integratie gedoemd om te frustreren bij minstens één van de partijen, en dus tot mislukken gedoemd ...

enfin, dat is mijn gedacht hé
Het is en blijft een moeilijk punt en ze moeten de scheiding van religie en staat bij ons in elk geval expliciet erkennen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be