Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juli 2020, 16:50   #1
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard Hoe zal men in de toekomst onze generatie veroordelen?

De discussie over de koloniale periode die we nu meemaken, toont weer eens aan hoe men alles uit het verleden bekijkt door de bril van vandaag, men oordeelt, en vooral VERoordeelt zaken met de normen en waarden van vandaag.

Normen en waarden evolueren echter voortdurend: je kon 25 jaar geleden probleemloos roken op trein, werk, café: vandaag krijg je niet alleen een zware boete, maar ook zeer kwade reacties van de anderen als je dit doet.

Het doet me de vraag rijzen hoe WIJZELF over 100 en zelfs maar 50 jaar zullen worden beoordeeld. Ik acht bijvoorbeeld de kans bestaande dat men ons zal wegzetten als barbaren en dierenbeulen omdat we dierlijk vlees eten (het is zo dat ik zelf graag en veel vlees eet, hoewel ik respect heb voor vegetariers) Ik stel vast dat er steeds meer dierenrechtenorganisaties komen die ageren tegen slachthuizen, vroeger werden ze weggezet als extremisten, en dat is nu bvb al veel minder het geval, terwijl het aantal vegetariers steeds stijgt.

Hoe denken jullie dat er in de toekomst naar ons zal worden gekeken? Wat zal men verafschuwen aan onze generatie?
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 17:04   #2
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
. Ik acht bijvoorbeeld de kans bestaande dat men ons zal wegzetten als barbaren en dierenbeulen omdat we dierlijk vlees eten (het is zo dat ik zelf graag en veel vlees eet, hoewel ik respect heb voor vegetariers) Ik stel vast dat er steeds meer dierenrechtenorganisaties komen die ageren tegen slachthuizen, vroeger werden ze weggezet als extremisten, en dat is nu bvb al veel minder het geval, terwijl het aantal vegetariers steeds stijgt.
Ik denk dat ge er los op zit. Niet enkel omwille van dierenleed en zo zal men het vreemd vinden dat we levende dieren eten. Ook vanuit efficientie, prijs, gebruik van grondstoffen, ruimte etc zullen ze ons op dat vlak als halve zolen bekijken.

Ik ben al een tijdje eerder flextarier gewoon omdat de opties qua vegetarisch eten serieus uitgebreid en verbeterd zijn. Akkoord: een steak of cote a'los kunnen ze nog niet maken. Maar haast alle vlees in sauzen of bereide maaltijden, in burgers etc kan men al perfect vervangen op smaakvolle manier.
Onlangs samen met een vegetarier een soort fishstick getest (vegetarisch) en hij was er ongemakkelijk van hoe realistisch het smaakte.

In de fastfood zijn ze al massaal aan het overstappen, omwille van prijs natuurlijk.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 17:09   #3
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Ik denk dat ge er los op zit. Niet enkel omwille van dierenleed en zo zal men het vreemd vinden dat we levende dieren eten. Ook vanuit efficientie, prijs, gebruik van grondstoffen, ruimte etc zullen ze ons op dat vlak als halve zolen bekijken.

Ik ben al een tijdje eerder flextarier gewoon omdat de opties qua vegetarisch eten serieus uitgebreid en verbeterd zijn. Akkoord: een steak of cote a'los kunnen ze nog niet maken. Maar haast alle vlees in sauzen of bereide maaltijden, in burgers etc kan men al perfect vervangen op smaakvolle manier.
Onlangs samen met een vegetarier een soort fishstick getest (vegetarisch) en hij was er ongemakkelijk van hoe realistisch het smaakte.

In de fastfood zijn ze al massaal aan het overstappen, omwille van prijs natuurlijk.
Idem ditto, eet veel minder vlees. En de alternatieven zijn goed geworden.

Tis beter voor de gezondheid ook.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 17:21   #4
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
De discussie over de koloniale periode die we nu meemaken, toont weer eens aan hoe men alles uit het verleden bekijkt door de bril van vandaag, men oordeelt, en vooral VERoordeelt zaken met de normen en waarden van vandaag.

Normen en waarden evolueren echter voortdurend: je kon 25 jaar geleden probleemloos roken op trein, werk, café: vandaag krijg je niet alleen een zware boete, maar ook zeer kwade reacties van de anderen als je dit doet.

Het doet me de vraag rijzen hoe WIJZELF over 100 en zelfs maar 50 jaar zullen worden beoordeeld. Ik acht bijvoorbeeld de kans bestaande dat men ons zal wegzetten als barbaren en dierenbeulen omdat we dierlijk vlees eten (het is zo dat ik zelf graag en veel vlees eet, hoewel ik respect heb voor vegetariers) Ik stel vast dat er steeds meer dierenrechtenorganisaties komen die ageren tegen slachthuizen, vroeger werden ze weggezet als extremisten, en dat is nu bvb al veel minder het geval, terwijl het aantal vegetariers steeds stijgt.

Hoe denken jullie dat er in de toekomst naar ons zal worden gekeken? Wat zal men verafschuwen aan onze generatie?
Dat we veel te laks zijn geweest tav misdadige ideologieën zoals de islam.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 17:45   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
De discussie over de koloniale periode die we nu meemaken, toont weer eens aan hoe men alles uit het verleden bekijkt door de bril van vandaag, men oordeelt, en vooral VERoordeelt zaken met de normen en waarden van vandaag.

Normen en waarden evolueren echter voortdurend: je kon 25 jaar geleden probleemloos roken op trein, werk, café: vandaag krijg je niet alleen een zware boete, maar ook zeer kwade reacties van de anderen als je dit doet.

Het doet me de vraag rijzen hoe WIJZELF over 100 en zelfs maar 50 jaar zullen worden beoordeeld. Ik acht bijvoorbeeld de kans bestaande dat men ons zal wegzetten als barbaren en dierenbeulen omdat we dierlijk vlees eten (het is zo dat ik zelf graag en veel vlees eet, hoewel ik respect heb voor vegetariers) Ik stel vast dat er steeds meer dierenrechtenorganisaties komen die ageren tegen slachthuizen, vroeger werden ze weggezet als extremisten, en dat is nu bvb al veel minder het geval, terwijl het aantal vegetariers steeds stijgt.

Hoe denken jullie dat er in de toekomst naar ons zal worden gekeken? Wat zal men verafschuwen aan onze generatie?
Maar ik verafschuw de vorige generaties niet en ik hoop dat het zo zal blijven.
Het is gewoon een kwestie van meer kennis. Honderd jaar geleden werd radioactieve straling als geneesmiddel voorgeschreven. Vijftig jaar geleden rookte iedereen als ketters en twintig jaar geleden begon de opmars van het internet.

Wat mij wel bezorgd maakt is dat we van een pacifistische instelling die voortvloeit uit de beide wereldoorlogen weer een opstoot van haat en afgunst krijgen.
We zijn ‘vrede’ banaal gaan vinden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 18:32   #6
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
De discussie over de koloniale periode die we nu meemaken, toont weer eens aan hoe men alles uit het verleden bekijkt door de bril van vandaag, men oordeelt, en vooral VERoordeelt zaken met de normen en waarden van vandaag.

Normen en waarden evolueren echter voortdurend: je kon 25 jaar geleden probleemloos roken op trein, werk, café: vandaag krijg je niet alleen een zware boete, maar ook zeer kwade reacties van de anderen als je dit doet.

Het doet me de vraag rijzen hoe WIJZELF over 100 en zelfs maar 50 jaar zullen worden beoordeeld. Ik acht bijvoorbeeld de kans bestaande dat men ons zal wegzetten als barbaren en dierenbeulen omdat we dierlijk vlees eten (het is zo dat ik zelf graag en veel vlees eet, hoewel ik respect heb voor vegetariers) Ik stel vast dat er steeds meer dierenrechtenorganisaties komen die ageren tegen slachthuizen, vroeger werden ze weggezet als extremisten, en dat is nu bvb al veel minder het geval, terwijl het aantal vegetariers steeds stijgt.

Hoe denken jullie dat er in de toekomst naar ons zal worden gekeken? Wat zal men verafschuwen aan onze generatie?
Ik denk dat we alleen nog elektrische auto's zullen kennen. De mensen dan zullen zich afvragen hoe wij ooit in dat lawaai van die duizenden plofmotoren rondom ons en die walmen van uitlaatgassen hebben kunnen overleven.

Verder zal men ons waarschijnlijk benijden om onze gezelligheid en onze voorkeur tot menselijk contact.
Dat menselijke zal steeds meer verdwijnen we zullen meer en meer nummers worden en minder en minder mensen. De gesproken taal zal meer verdwijnen en vervangen worden door digitale communicatie.
Of we nog echt zullen vrijen en neuken betwijfel ik ook ......virtuele seks zal zeker de hoofdmoot worden.
Verder zal alles steeds meer en meer onderhavig worden aan regeltjes. Uw boterham opeten in het park zal niet meer mogelijk zijn.
Wees maar blij dat je nu leeft en niet binnen 100 jaar.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 juli 2020 om 18:37.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 19:02   #7
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Grapjassen, onze beschaving zal gewoon verdwenen zijn, om te overleven zal je ergens moeten bij horen, rondtrekkende bendes en noem maar op. De eerste tekenen zijn er, politie die niet durft optreden tegen dieven, moordenaars en vernielers, wie is nu zo idioot te denken dat het allemaal wel zal overwaaien.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 19:04   #8
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.722
Standaard

de generatie die niks fundamenteels deed tegen de klimaatsverandering, buiten wat halve maatregelen en veel window dressing
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 19:05   #9
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.231
Standaard

après nous le déluge
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 19:07   #10
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
(...)
Wees maar blij dat je nu leeft en niet binnen 100 jaar.
Goh, die mensen over 50 of 100 jaar zullen zich op hun beurt niet kunnen voorstellen dat wij zo leefden en dachten.

Het ergste lijkt me oud te zijn geworden, en het niet eens zijn met de evolutie, wat van je een paria maakt.

Ik herinner me de hoogbejaarde bisschop die in een tijdschrift zwaar uithaalde naar homo's, en vervolgens bakken kritiek kreeg. Ik deel zijn mening niet, maar in die man zijn jonge jaren was dat de algemene en aanvaarde mening. Zoiets is pijnlijk.

Om even terug te keren naar m'n voorbeeld: stel dat ik als 95-jarige nietsvermoedend zeg dat ik in m'n jeugd zo graag een biefstuk at, en vervolgens heel het (jongere) gezelschap verontwaardigd zie opstaan en de kamer verlaten, dan zou me dat wel raken.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 19:50   #11
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Dat we veel te laks zijn geweest tav misdadige ideologieën zoals de islam.
Zonder twijfel !!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2020, 22:53   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Binnen 100 jaar zal men zich afvragen waarom al die mensen plots weg waren.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2020, 10:49   #13
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Het geloof in een god / goden zal ooit op eenzelfde manier worden bekeken als geloof in heksen en dergelijke. Collectieve waanzin.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2020, 11:10   #14
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het geloof in een god / goden zal ooit op eenzelfde manier worden bekeken als geloof in heksen en dergelijke. Collectieve waanzin.
Voor mijn part gelooft iedereen in wat zij willen, desnoods dat hazen in de bomen wonen. Maar ik wil daar in alle veiligheid, en op alle plaatsen mee kunnen lachen, wat nu uitgesloten is.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2020, 11:16   #15
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Voor mijn part gelooft iedereen in wat zij willen, desnoods dat hazen in de bomen wonen. Maar ik wil daar in alle veiligheid, en op alle plaatsen mee kunnen lachen, wat nu uitgesloten is.
Ik zeg niet dat het moet worden verboden hé.

Ik denk gewoon dat binnen enkele eeuwen, men niet gaat begrijpen hoe de mens kon geloven in goden.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2020, 11:26   #16
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik zeg niet dat het moet worden verboden hé.

Ik denk gewoon dat binnen enkele eeuwen, men niet gaat begrijpen hoe de mens kon geloven in goden.
Zolang niet alles wetenschappelijk weerlegd is en door iedereen begrepen en aanvaard is, zal er in bepaalde "oppermachten" geloofd worden. En dat zal nog iets langer dan een paar eeuwen duren.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2020, 11:31   #17
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Tis beter voor de gezondheid ook.

Is dat zo?
Bron!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2020, 11:33   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

Wat mij wel bezorgd maakt is dat we van een pacifistische instelling die voortvloeit uit de beide wereldoorlogen weer een opstoot van haat en afgunst krijgen.
We zijn ‘vrede’ banaal gaan vinden.

Maak eens een analyse van de oorzaak.
Wel eerlijk zijn hé.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2020, 11:36   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik denk dat we alleen nog elektrische auto's zullen kennen. De mensen dan zullen zich afvragen hoe wij ooit in dat lawaai van die duizenden plofmotoren rondom ons en die walmen van uitlaatgassen hebben kunnen overleven.

Verder zal men ons waarschijnlijk benijden om onze gezelligheid en onze voorkeur tot menselijk contact.
Dat menselijke zal steeds meer verdwijnen we zullen meer en meer nummers worden en minder en minder mensen. De gesproken taal zal meer verdwijnen en vervangen worden door digitale communicatie.
Of we nog echt zullen vrijen en neuken betwijfel ik ook ......virtuele seks zal zeker de hoofdmoot worden.
Verder zal alles steeds meer en meer onderhavig worden aan regeltjes. Uw boterham opeten in het park zal niet meer mogelijk zijn.
Wees maar blij dat je nu leeft en niet binnen 100 jaar.
Elektrische wagens zijn nu eigenlijk al oubollig en zeker niet de toekomst.

Ik denk dat we eerder moeten kijken naar "Baem me op"
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2020, 11:37   #20
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
de generatie die niks fundamenteels deed tegen de klimaatsverandering, buiten wat halve maatregelen en veel window dressing
Klimaatveranderingen zijn er steeds geweest.
In 2030 komt er een mini-ijstijd
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 2 juli 2020 om 11:40.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be