Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 maart 2021, 16:45   #41
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Altijd die hysterie over verkrachting. Met de opkomst van de morning after pil en hiv remmers is verkrachting in niets nog ernstiger dan andere vormen van geweldpleging.

Iemand die zomaar in elkaar geslagen of neergestoken wordt op straat zal daar mogelijk ook een levenslang trauma aan over houden. En in veel gevallen ook levenslang fysiek letsel.

Elke vorm van zinloos geweld moet zwaar gestraft worden.
Probeer je edgy te zijn?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 17:20   #42
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
"Verkrachting wordt bestraft met een gevangenisstraf van vijf tot tien jaar. Bij verzwarende omstandigheden kan de straf oplopen tot twintig of zelfs dertig jaar."

De rechter dient dus geoordeeld te hebben dat het hier NIET om verkrachting gaat. Mevrouw droeg een kort rokje of zo? Fuck.
Men kan onder de minimumstraffen gaan door verzachtende omstandigheden aan te nemen.

Dat ontneemt het feit niet de kwalificatie van verkrachting.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 17:45   #43
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Alsof het trauma enkel over een eventuele zwangerschap of aids-besmetting zou gaan. Een vrouw die met geweld gepenetreerd wordt, is imo nog wat anders (vooral psychisch) dan enkele lappen tegen uw bakkes krijgen.
Enkel omdat mensen dat er perse willen van maken omdat dat historisch zo was. En dat was zo bij gebrek aan voorbehoedsmiddelen.
Ondertussen is heel de overdreven reactie rond verkrachting gewoon nog een overblijfsel van de christelijke leer waarin seks tot meer dan een aangenaam tijdverdrijf is gemaakt.

Objectief gezien is dat in niets anders dan onverwacht wat lappen tegen uw bakkes krijgen. Uw fysieke integriteit en uw vertrouwen in de medemens wordt geschonden. Beide laten een trauma achter en vaak fysiek letsel.

Al de rest is puur maatschappelijke stigmatisering.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 17:54   #44
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Enkel omdat mensen dat er perse willen van maken omdat dat historisch zo was. En dat was zo bij gebrek aan voorbehoedsmiddelen.
Ondertussen is heel de overdreven reactie rond verkrachting gewoon nog een overblijfsel van de christelijke leer waarin seks tot meer dan een aangenaam tijdverdrijf is gemaakt.

Objectief gezien is dat in niets anders dan onverwacht wat lappen tegen uw bakkes krijgen. Uw fysieke integriteit en uw vertrouwen in de medemens wordt geschonden. Beide laten een trauma achter en vaak fysiek letsel.

Al de rest is puur maatschappelijke stigmatisering.
De vergelijking gaat eerder op met zuur in het gezicht gooien dan met wat klappen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 17:58   #45
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Men kan onder de minimumstraffen gaan door verzachtende omstandigheden aan te nemen.

Dat ontneemt het feit niet de kwalificatie van verkrachting.
Ik dacht dat er eerder bezwarende omstandigheden waren: groepsverkrachting, filmen, film op internet zetten. Dat is op het psychopatische af.

En het is ook niet dat als je onder invloed van alcohol ergens tegen op rijdt dat je daarom juist minder straf zou krijgen he? Integendeel.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 17:59   #46
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik dacht dat er eerder bezwarende omstandigheden waren: groepsverkrachting, filmen, film op internet zetten. Dat is op het psychopatische af.

En het is ook niet dat als je onder invloed van alcohol ergens tegen op rijdt dat je daarom juist minder straf zou krijgen he? Integendeel.
Ik ken het dossier niet. Ik spreek me niet uit over de concrete feiten.

Ik wilde enkel maar duidelijk maken dat men voor een bepaald misdrijf X onder de minimumstraf kan gaan (wat trouwens constant gebeurt), zonder dat het misdrijf daarom van kwalificatie verandert.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 4 maart 2021 om 18:00.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 18:06   #47
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Enkel omdat mensen dat er perse willen van maken omdat dat historisch zo was. En dat was zo bij gebrek aan voorbehoedsmiddelen.
Ondertussen is heel de overdreven reactie rond verkrachting gewoon nog een overblijfsel van de christelijke leer waarin seks tot meer dan een aangenaam tijdverdrijf is gemaakt.

Objectief gezien is dat in niets anders dan onverwacht wat lappen tegen uw bakkes krijgen. Uw fysieke integriteit en uw vertrouwen in de medemens wordt geschonden. Beide laten een trauma achter en vaak fysiek letsel.

Al de rest is puur maatschappelijke stigmatisering.
Ja jong, een verkrachting is zoals naar de kermis gaan.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2021, 19:50   #48
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ondertussen is heel de overdreven reactie rond verkrachting gewoon nog een overblijfsel van de christelijke leer waarin seks tot meer dan een aangenaam tijdverdrijf is gemaakt.
Tja, daar zeg je zowat. Stel je voor dat je zou mogen kiezen tss een blauw oog of anaal genomen worden.

Met een blauw oog loop je nog zo'n 2 weken rond. Met een cream pie in je kont kom je er van af na een goede douche waarbij je aanrander zijn kwak sperma eens goed wordt uitgespoeld. Het gaat de eerste tijd mss een beetje pijnlijk zijn om te zitten maar als het een gewoonte wordt gaat het snel over.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 03:42   #49
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Altijd die hysterie over verkrachting. Met de opkomst van de morning after pil en hiv remmers is verkrachting in niets nog ernstiger dan andere vormen van geweldpleging.
Groot gelijk. Ze moeten zo niet zeuren ...

[/Sarcasm]
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 06:07   #50
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Tja, daar zeg je zowat. Stel je voor dat je zou mogen kiezen tss een blauw oog of anaal genomen worden.

Met een blauw oog loop je nog zo'n 2 weken rond. Met een cream pie in je kont kom je er van af na een goede douche waarbij je aanrander zijn kwak sperma eens goed wordt uitgespoeld. Het gaat de eerste tijd mss een beetje pijnlijk zijn om te zitten maar als het een gewoonte wordt gaat het snel over.
Wat heb je liefst, je moeder die in elkaar wordt geslagen en met een schedelbreuk half dood op straat wordt achtergelaten, of je moeder die wordt verkracht?

De achterlijke christelijke opvattingen over de speciale magische status van seks zijn blijkbaar nog diep geworteld.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 06:27   #51
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Wat heb je liefst, je moeder die in elkaar wordt geslagen en met een schedelbreuk half dood op straat wordt achtergelaten, of je moeder die wordt verkracht?

De achterlijke christelijke opvattingen over de speciale magische status van seks zijn blijkbaar nog diep geworteld.
Jij kan ook kiezen. Ik steel uw wagen en plunder uw bankrekening of ik steek uw huus in brand?
Wat heb je het liefst? Voor het plunderen van uw bankrekening word ik niet vervolgd...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 07:02   #52
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Jij kan ook kiezen. Ik steel uw wagen en plunder uw bankrekening of ik steek uw huus in brand?
Wat heb je het liefst? Voor het plunderen van uw bankrekening word ik niet vervolgd...
Fascinerend om te zien hoe elke vorm van rationaliteit door het raam vliegt zodra het over emotioneel geladen onderwerpen gaat. En nog dubbel zo snel als er seks bij betrokken is.

Ik wil bij voorkeur geen van beiden. Voor beiden dien jij gestraft te worden naar rata van de schade die je hebt veroorzaakt. Maar rationeel gezien heb ik toch liever dat je mijn rekening plundert, want daar staat minder op dan mijn huis waard is.

Maar ik kies zonder enige aarzeling een piet in mijn gat boven een mes in mijn ribben of een glas in mijn gezicht.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 07:06   #53
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Fascinerend om te zien hoe elke vorm van rationaliteit door het raam vliegt zodra het over emotioneel geladen onderwerpen gaat. En nog dubbel zo snel als er seks bij betrokken is.

Ik wil bij voorkeur geen van beiden. Voor beiden dien jij gestraft te worden naar rata van de schade die je hebt veroorzaakt. Maar rationeel gezien heb ik toch liever dat je mijn rekening plundert, want daar staat minder op dan mijn huis waard is.

Maar ik kies zonder enige aarzeling een piet in mijn gat boven een mes in mijn ribben of een glas in mijn gezicht.
Je mist dus het punt. Ik plunder uw rekening en kom er mee weg. Jij mag vooral niet klagen en moet maar blij zijn dat ik uw huis niet in brand heb gestoken...

Ik volg gewoon uw redenering.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 08:16   #54
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Wat heb je liefst, je moeder die in elkaar wordt geslagen en met een schedelbreuk half dood op straat wordt achtergelaten, of je moeder die wordt verkracht?

De achterlijke christelijke opvattingen over de speciale magische status van seks zijn blijkbaar nog diep geworteld.
Ik heb liefst dat je mijn moeder, en alle andere vrouwen, met rust laat.

Doe je het toch, dan kom ik in de statistieken als eentje die het recht in eigen handen heeft genomen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 08:39   #55
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Probeer je edgy te zijn?
Misschien wat raar verwoord maar ergens werpt hij wel een terecht punt op.

Hoe komt het dat mensen het moeilijker vinden om in een film naar een verkrachtingsscène te kijken dan naar een scène waar iemand wordt gemarteld?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 08:40   #56
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Je mist dus het punt. Ik plunder uw rekening en kom er mee weg. Jij mag vooral niet klagen en moet maar blij zijn dat ik uw huis niet in brand heb gestoken...

Ik volg gewoon uw redenering.
Neen, je volgt niet zijn redenering.

Denkimi zijn punt is dat mensen blijkbaar heftiger reageren op het plunderen van een rekening dan op het in brand steken van een huis.

Daarmee keurt hij nog het plunderen van een rekening, noch het in brand steken van een huis goed.

Hij stelt zich gewoon vragen waarom de reacties bij het ene zo veel heftiger zijn dan het andere, hoewel het beide geweldsmisdrijven zijn.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 08:42   #57
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Wat heb je liefst, je moeder die in elkaar wordt geslagen en met een schedelbreuk half dood op straat wordt achtergelaten, of je moeder die wordt verkracht?

De achterlijke christelijke opvattingen over de speciale magische status van seks zijn blijkbaar nog diep geworteld.
Wat ik het liefst heb doet hier weinig ter zake. Wat mijn moeder het ergst zou vinden is wat er toe doet.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 08:46   #58
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Misschien wat raar verwoord maar ergens werpt hij wel een terecht punt op.

Hoe komt het dat mensen het moeilijker vinden om in een film naar een verkrachtingsscène te kijken dan naar een scène waar iemand wordt gemarteld?
Doen mensen dat? Wat bedoel je precies met martelen? Iemand een blauw oog slaan vind ik niet echt martelen.

Ik denk niet dat het met preutse christelijke moraal te maken heeft. Eerder met degradatie tot een simpel lustobject waarbij iemand wordt "gebruikt". Zoals een goede sigaar of een borrel cognac. Enfin, ik denk dat je het enkel maar kan weten als het jou overkomt

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 5 maart 2021 om 08:46.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 08:49   #59
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Doen mensen dat? Wat bedoel je precies met martelen? Iemand een blauw oog slaan vind ik niet echt martelen.

Ik denk niet dat het met preutse christelijke moraal te maken heeft. Eerder met degradatie tot een simpel lustobject waarbij iemand wordt "gebruikt". Zoals een goede sigaar of een borrel cognac. Enfin, ik denk dat je het enkel maar kan weten als het jou overkomt
Neen, ik heb het over veel meer dan een blauw oog slaan. Ik heb het over typische scènes waar de slechteriken iemand martelen om bepaalde informatie te verkrijgen ofzo. U kent het wel: de good guy hangt ergens vast aan een ketting, de zwijgende helper van de bad guy rolt zijn pakketje met allerhande vreemd uitziende martelwerktuigen open...

Ik beweer ook niet dat ik de oorzaak ken of dat ik weet hoe het voelt maar - naar mijn aanvoelen - vinden mensen het gemakkelijker om in een film naar een martelscène te kijken dan naar een verkrachtingsscène.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 08:55   #60
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Neen, ik heb het over veel meer dan een blauw oog slaan. Ik heb het over typische scènes waar de slechteriken iemand martelen om bepaalde informatie te verkrijgen ofzo. U kent het wel: de good guy hangt ergens vast aan een ketting, de zwijgende helper van de bad guy rolt zijn pakketje met allerhande vreemd uitziende martelwerktuigen open...

Ik beweer ook niet dat ik de oorzaak ken of dat ik weet hoe het voelt maar - naar mijn aanvoelen - vinden mensen het gemakkelijker om in een film naar een martelscène te kijken dan naar een verkrachtingsscène.
Hangt er van af. Ik heb in het fort van Breendonk eens de "ondervragingskamer" bekeken. van binnen. Ze hadden daar kettingen om iemand mee op te takelen. Er stonden ook houten prisma's. De bedoeling was om de ondervraagde (veelal Engelse RAF-piloten) plots naar beneden te laten zodanig dat die met hun knieen of enkels hard op de houten prisma neer kwamen. Ze bleven dat proces herhalen totdat het slachtoffer niet meer kon van de pijn. Er waren ook afvoergoten in d ekamer voor het bloed.

Ik weet niet hoelang ik daar naar zou kunnen kijken hebben.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 5 maart 2021 om 08:56.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be