Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Theo van Gogh
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Theo van Gogh Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent Theo van Gogh terecht.

 
 
Discussietools
Oud 17 november 2004, 00:41   #1
le'ti Nico
Vreemdeling
 
le'ti Nico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Tournai - Antwerpen
Berichten: 73
Standaard Twee maten, twee gewichten

Wie herinnert zich november 2002 nog? Wellicht iedereen en wellicht zal iedereen hier het meteen over de rellen in Borgerhout hebben. Maar wie herinnert er zich ook naar welke aanleiding de rellen er kwamen?

Mohamed Ashrak was vermoord. Een vriendelijke, jonge leraar die het nadeel had geen perfect blanke Vlaming te zijn en vermoord werd door een Vlaams Blokgezinde Antwerpenaar. Zonder reden. Zomaar. Afgeslacht. Helemaal geen provocatie mee gemoeid, niks van haatdragende slogans. Vermoord zonder reden. Zoals Van Gogh. Laten kreeg de familie Ashrak de Belgische prijs voor de Vrede.

En wie herinnert er zich nog wat er begin mei van datzelfde jaar in Schaarbeek gebeurde? Hoeveel van de Blokkers en vurige neo-kruisvaarders anno 2004 weten nog dat een gehele allochtoonse familie afgeslacht werd in de Brusselse randgemeente door, again, een Vlaams Blokker? Ook hier was helemaal geen sprake van provocatie of intimidatie.

Niemand.
Nochtans zijn deze beide gevallen dezelfde als de moord op Van Gogh. Even schandalig. Even erg.

Mijn vraag is nu: waarom wordt de gehele moslimgemeenschap, de gehele integratie, de gehele Islam met de vinger aangewezen, uitgespuwd na de moord op Van Gogh en is er niemand die de gehele autochtoonse gemeenschap of het Vlaams Blok in vraag stelde na de 2 moorden van 2002? Kan iemand een rationeel antwoord geven, aub, en geen gebrabbel rond de pot.
__________________
le'ti Nico is offline  
Oud 17 november 2004, 01:19   #2
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Ik vraag me oprecht af van welke planeet u bent.
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline  
Oud 17 november 2004, 01:28   #3
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door le'ti Nico
Wie herinnert zich november 2002 nog? Wellicht iedereen en wellicht zal iedereen hier het meteen over de rellen in Borgerhout hebben. Maar wie herinnert er zich ook naar welke aanleiding de rellen er kwamen?

Mohamed Ashrak was vermoord. Een vriendelijke, jonge leraar die het nadeel had geen perfect blanke Vlaming te zijn en vermoord werd door een Vlaams Blokgezinde Antwerpenaar. Zonder reden. Zomaar. Afgeslacht. Helemaal geen provocatie mee gemoeid, niks van haatdragende slogans. Vermoord zonder reden. Zoals Van Gogh. Laten kreeg de familie Ashrak de Belgische prijs voor de Vrede.
Natuurlijk herinnert iedereen zich nog de moord op Mohamed Ashrak net zoals velen zich nog de moord op Patrick Mommaerts zullen herinneren.
Beiden afgeslacht zonder reden, zomaar.
Wel herinner ik mij niet meer de rellen die bij de moord op Patrick Mommaerts losbarsten, jij wel ? Evenmin herinner ik mij de Belgische jongeren die verklaarden dat Mohamed Ashrak het door met zijn uitspraken of gedrag het zelf gezocht had, jij wel ?
Ook herinner ik mij een gek die op zijn buren schoot omdat ze teveel lawaai maakten op een barbecue. Eigenlijk zomaar. Voor zover ik weet zijn toen helemaal geen rellen losgebarsten, net zomin er rellen losgebarsten zijn toen Turken in Gent op elkaar begonnen te schieten.
Bobke is offline  
Oud 17 november 2004, 01:36   #4
le'ti Nico
Vreemdeling
 
le'ti Nico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Tournai - Antwerpen
Berichten: 73
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Ik vraag me oprecht af van welke planeet u bent.
Thx voor je bijdrage. Constructief en heel verrijkend.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Natuurlijk herinnert iedereen zich nog de moord op Mohamed Ashrak net zoals velen zich nog de moord op Patrick Mommaerts zullen herinneren.
Beiden afgeslacht zonder reden, zomaar.
Wel herinner ik mij niet meer de rellen die bij de moord op Patrick Mommaerts losbarsten, jij wel ? Evenmin herinner ik mij de Belgische jongeren die verklaarden dat Mohamed Ashrak het door met zijn uitspraken of gedrag het zelf gezocht had, jij wel ?
Ook herinner ik mij een gek die op zijn buren schoot omdat ze teveel lawaai maakten op een barbecue. Eigenlijk zomaar. Voor zover ik weet zijn toen helemaal geen rellen losgebarsten, net zomin er rellen losgebarsten zijn toen Turken in Gent op elkaar begonnen te schieten.
Naast het onderwerp, je zou eens het gehele onderwerp moeten lezen of bèter moeten lezen: ik heb het namelijk helemaal niet over de rellen.
__________________
le'ti Nico is offline  
Oud 17 november 2004, 01:57   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door le'ti Nico
Naast het onderwerp, je zou eens het gehele onderwerp moeten lezen of bèter moeten lezen: ik heb het namelijk helemaal niet over de rellen.
Natuurlijk niet jongen, natuurlijk niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door le'ti Nico
Wie herinnert zich november 2002 nog? Wellicht iedereen en wellicht zal iedereen hier het meteen over de rellen in Borgerhout hebben. Maar wie herinnert er zich ook naar welke aanleiding de rellen er kwamen?
Maar ik geef toe, begrijpend lezen is niet mijn sterkste kant.
Bobke is offline  
Oud 17 november 2004, 07:09   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.248
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hmm, de Ashrak geschiedenis is net iets anders. Die oude man was geen VB'er.Bij gebrek aan lidmaatschap.
Nog beter, deze man had iets met donkerhuidige vrouwen.

Wat de eigenlijke beweegredenen waren, tijdens het gerechterlijke onderzoek is deze kerel toch ontoerekeningsvatbaar verklaart, wat inhoud dat ie op zijn minst een klein slagje van de molen had. Ergo, die mag zijn laatste dagen slijten in een instelling, die niet veel beter is dan een gevangenis.
Toch werd de hele buurt selectief afgebroken.

De moordenaar in het Brusselse. De ene bron vermeld een moegetergde, gek gemaakte man, een andere bron een neo nazi met anarchistische racistische neigingen. Maar weerom, geen VB lidmaatschap.
De buurt bleef heel.Geen Belgische jongeren die de boel afbraken.

De aangewezen moordenaar van Mombaerts niet, maar die kwam er van af met " Je mag dat niet meer doen". De buurt bleef heel.

Theo van Gogh, als laatste in rij, als voorbeeld dat een moord geen rellen moet uitlokken. Alhoewel het andere dingen uitlokt, maar gerichter. weerom, in dit geval, geen Nederlandse jongeren die de buurt afbraken. Wel idioten en dronkelappen die gerichte halfzachte aanslagen pleegden. Of moslims die handgranaten naar de politie werpen.



Oftewel Le'ti Nico, je halfzachte haatzaaipoging heeft wat meer body nodig. Je lijkt wel Black Girlke/Bloxbuster.
De rellen die volgenden op bepaalde misdaden zijn van wezelijk belang in deze hele zaak, en maken duidelijk waarom het VB en de lijst Pim Fortuyn , evenals de Franse en Duitse tegenhangers toch successen boeken, desondanks alle pogingen er een Nazi/WO II/Holocaust tintje aan te plakken.

Elke persoon die niet ideologisch verblind is, ziet ondertussen wel in dat de Islam, zoals ie extreem aangeprezen wordt/misbruikt wordt ter verdediging van egotistische misdaden , een bedreiging vormt voor alle weldenkende mensen, van welke afkomst of huidskleur dan ook.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 17 november 2004 om 07:13.
maddox is offline  
Oud 17 november 2004, 11:19   #7
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Precies maddox.
Moord en doodslag zijn nu eenmaal uitwassen van elke maatschappij.
Veruit de meeste moorden gebeuren tussen autochtonen of allochtonen onderling.
Dat in een multiculturele maatschappij ook wel eens een autochtoon een allochtoon of omgekeerd zal vermoorden is onvermijdelijk.
Daar meteen een racistische moord van maken is onzin.
Het geval “Van Goch” is wel enigszins anders, daar liggen duidelijk racistische motieven aan de grondslag en gaat verder dan een uit de hand gelopen burenruzie of familiedrama.
Bobke is offline  
Oud 17 november 2004, 16:05   #8
le'ti Nico
Vreemdeling
 
le'ti Nico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Tournai - Antwerpen
Berichten: 73
Standaard

Ok, ik zie dus dat men mensen liever woorden in de mond legt in plaats van een rustig debat te voeren. Spijtig maar goed, there we go.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Hmm, de Ashrak geschiedenis is net iets anders. Die oude man was geen VB'er.Bij gebrek aan lidmaatschap.
Nog beter, deze man had iets met donkerhuidige vrouwen.

Wat de eigenlijke beweegredenen waren, tijdens het gerechterlijke onderzoek is deze kerel toch ontoerekeningsvatbaar verklaart, wat inhoud dat ie op zijn minst een klein slagje van de molen had. Ergo, die mag zijn laatste dagen slijten in een instelling, die niet veel beter is dan een gevangenis.
Toch werd de hele buurt selectief afgebroken.
In HLN stond hetzelfde" over Mohamed B.: 'geesteszieke'. Vergelijkbare gevallen dus. Ik herhaal dat het onderwerp nièt de rellen is.

Citaat:
De moordenaar in het Brusselse. De ene bron vermeld een moegetergde, gek gemaakte man, een andere bron een neo nazi met anarchistische racistische neigingen. Maar weerom, geen VB lidmaatschap.
De buurt bleef heel.Geen Belgische jongeren die de boel afbraken.
Die 2de bron vermeldde wèl dat het om een VB-aanhanger ging, dat laat je heimelijk links liggen.
Weer herhaal ik dat het onderwerp nièt de rellen is en dat uw laatste opmerking dus irrelevant is.

Citaat:
De aangewezen moordenaar van Mombaerts niet, maar die kwam er van af met " Je mag dat niet meer doen". De buurt bleef heel.

Theo van Gogh, als laatste in rij, als voorbeeld dat een moord geen rellen moet uitlokken. Alhoewel het andere dingen uitlokt, maar gerichter. weerom, in dit geval, geen Nederlandse jongeren die de buurt afbraken. Wel idioten en dronkelappen die gerichte halfzachte aanslagen pleegden. Of moslims die handgranaten naar de politie werpen.
Wèèr hetzelfde, m'n beste maddox, het onderwerp is nièt de rellen.

Citaat:
Oftewel Le'ti Nico, je halfzachte haatzaaipoging heeft wat meer body nodig. Je lijkt wel Black Girlke/Bloxbuster.
Geen idee wie dat zijn maar m'n bedoeling was niet van haat te zaaien, leg me dus geen woorden in de mond. De bedoeling is van gelijkaardige gevallen maar dan van autochtonen aan te kaarten om aan te tonen dat niet Nederland de voorloper is van terrorisme maar wel Vlaanderen. Alleen gaat het hier om autochtone moordenaars en dus worden er drogredenen uitgevonden. Oa dat van niet toerekeningsvatbaar zijn. Dat was ook het geval van Mohamed B. tenzij HLN volgens jou leugens verkoopt. Graag een reactie hierop, maddox, want je antwoord heeft wat meer body nodig.

Citaat:
De rellen die volgenden op bepaalde misdaden zijn van wezelijk belang in deze hele zaak, en maken duidelijk waarom het VB en de lijst Pim Fortuyn , evenals de Franse en Duitse tegenhangers toch successen boeken, desondanks alle pogingen er een Nazi/WO II/Holocaust tintje aan te plakken.
Niemand plakt zonder redenen nazi-tintjes aan het huidige extreem rechts. Alle organisaties die je opnoemt hebben nu nog steeds nauwe banden met het nazisme.
De rellen die volgden zijn nièt van belang omdat het geen allochtoons kenmerk is. Aanslagen op moskeeën mogen dan wel 'gerichter' zijn, zoals je dat zelf mooi verwoord, ze zijn even verwerpelijk, en zeker niet minder, dan de rellen.

Citaat:
Elke persoon die niet ideologisch verblind is, ziet ondertussen wel in dat de Islam, zoals ie extreem aangeprezen wordt/misbruikt wordt ter verdediging van egotistische misdaden , een bedreiging vormt voor alle weldenkende mensen, van welke afkomst of huidskleur dan ook.
O, dus zo veeg je alle argumenten van de baan: 'jullie zijn ideologisch verblind'. Sterk staatje argumentatie moet ik zeggen.
Trouwens, niemand, ook ik niet, ontkent dat eender welke godsdienst die op een extreme manier voorgeschoteld wordt een gevaar is. Dat is de vraag niet, je mist het punt. De vragen zijn:
- staat een meerderheid van de moslims achter dat extremistisch geprezen Islam?
- zijn discriminerende maatregelen hiertegen (en dus maatregelen tegen onze hoog aangeprezen 'Westerse waarden' aanvaardbaar?

Dan nog zou ik willen toevoegen dat èlk extremisme, dus ook allochtoons extremisme, een gevaar is. Want zoals hierboven bewezen is die ook dodelijk...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Natuurlijk niet jongen, natuurlijk niet.
Maar ik geef toe, begrijpend lezen is niet mijn sterkste kant.
Inderdaad. Ik gaf het gewoon aan, het is namelijk zo dat er rellen waren, maar als je niet kunt lezen dat dit nièt het onderwerp is van m'n topic, dan zou je best wel een taalcursus kunnen gebruiken.
__________________
le'ti Nico is offline  
Oud 17 november 2004, 16:10   #9
Betweter
Parlementslid
 
Betweter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2003
Locatie: Halle-Vilvoorde
Berichten: 1.772
Standaard

Nico, nog even naief als vroeger zie ik.

Blauwzwarte groeten
__________________
Voorts ben ik van mening dat belgië dient op te houden te bestaan.
Betweter is offline  
Oud 17 november 2004, 16:43   #10
le'ti Nico
Vreemdeling
 
le'ti Nico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Tournai - Antwerpen
Berichten: 73
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Nico, nog even naief als vroeger zie ik.



Blauwzwarte groeten
Still the same, Wouter.
__________________
le'ti Nico is offline  
Oud 17 november 2004, 17:07   #11
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door le'ti Nico
Wie herinnert zich november 2002 nog? Wellicht iedereen en wellicht zal iedereen hier het meteen over de rellen in Borgerhout hebben. Maar wie herinnert er zich ook naar welke aanleiding de rellen er kwamen?

Mohamed Ashrak was vermoord. Een vriendelijke, jonge leraar die het nadeel had geen perfect blanke Vlaming te zijn en vermoord werd door een Vlaams Blokgezinde Antwerpenaar. Zonder reden. Zomaar. Afgeslacht. Helemaal geen provocatie mee gemoeid, niks van haatdragende slogans. Vermoord zonder reden. Zoals Van Gogh. Laten kreeg de familie Ashrak de Belgische prijs voor de Vrede.

En wie herinnert er zich nog wat er begin mei van datzelfde jaar in Schaarbeek gebeurde? Hoeveel van de Blokkers en vurige neo-kruisvaarders anno 2004 weten nog dat een gehele allochtoonse familie afgeslacht werd in de Brusselse randgemeente door, again, een Vlaams Blokker? Ook hier was helemaal geen sprake van provocatie of intimidatie.

Niemand.
Nochtans zijn deze beide gevallen dezelfde als de moord op Van Gogh. Even schandalig. Even erg.

Mijn vraag is nu: waarom wordt de gehele moslimgemeenschap, de gehele integratie, de gehele Islam met de vinger aangewezen, uitgespuwd na de moord op Van Gogh en is er niemand die de gehele autochtoonse gemeenschap of het Vlaams Blok in vraag stelde na de 2 moorden van 2002? Kan iemand een rationeel antwoord geven, aub, en geen gebrabbel rond de pot.
ik vind dat u zeker een punt hebt met de selectieve verontwaardiging van heel wat VB'ers, die evengoed bestaat aan de andere zijde van het spectrum. Anderzijds vroeg ik mij af of Ashrak met een mes is neergestoken waaraan een foldertje van het VB bevestigd was...
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 17 november 2004, 17:38   #12
le'ti Nico
Vreemdeling
 
le'ti Nico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Tournai - Antwerpen
Berichten: 73
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Anderzijds vroeg ik mij af of Ashrak met een mes is neergestoken waaraan een foldertje van het VB bevestigd was...
Veel belang heeft dat ook niet gezien het hoe dan ook het briefje van èèn persoon zou zijn. Waarom die mening van èèn persoon (bovendien geestesziek volgens HLN) dan in de mond leggen van een gehele gemeenschap?
__________________
le'ti Nico is offline  
Oud 17 november 2004, 17:59   #13
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door le'ti Nico
Wie herinnert zich november 2002 nog? Wellicht iedereen en wellicht zal iedereen hier het meteen over de rellen in Borgerhout hebben. Maar wie herinnert er zich ook naar welke aanleiding de rellen er kwamen?

Mohamed Ashrak was vermoord. Een vriendelijke, jonge leraar die het nadeel had geen perfect blanke Vlaming te zijn en vermoord werd door een Vlaams Blokgezinde Antwerpenaar. Zonder reden. Zomaar. Afgeslacht. Helemaal geen provocatie mee gemoeid, niks van haatdragende slogans. Vermoord zonder reden. Zoals Van Gogh.
De doodslag op Ashrak was niet het werk van een 'Vlaamsblokgezinde Antwerpenaar', maar van een geestesgestoorde. Het CGKR was er uiteraard als de kippen bij om te eisen dat tot op het bot moest worden nagegaan, of er een racistisch motief in het spel was. Dit bleek niet zo. De doder was gewoon gek. Hij meende dat in zijn schedel implantaten waren geplaatst en dat bepaalde mensen in zijn omgeving, zowel autochtonen als allochtonen, daar de hand in handen. De doder had zelfs nog samengeleefd met een Marokkaanse vrouw.

Wat interessant was aan deze gebeurtenis, is de manier waarop ze door de politiek correcten en de allochtone woordvoerders werd uitgebuit om de autochtone bevolking te stigmatiseren. Op de begrafenis van het slachtoffer hielden de ambassadeur van Marokko en de woordvoerder van de Belgische moslimexecutieve lange jammerklachten over het racisme, hoewel de hele droevige gebeurtenis daarmee zonneklaar NIETS te maken had.

Het verschil met de moord op Van Gogh is, dat in dit laatste geval wel sprake is van voorbedachten rade door iemand die bij zijn volle verstand is, en die verbonden is met een georganiseerd netwerk dat andersdenkenden wil doden.
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE
Jos Verhulst is offline  
Oud 17 november 2004, 18:11   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
De doodslag op Ashrak was niet het werk van een 'Vlaamsblokgezinde Antwerpenaar', maar van een geestesgestoorde. Het CGKR was er uiteraard als de kippen bij om te eisen dat tot op het bot moest worden nagegaan, of er een racistisch motief in het spel was. Dit bleek niet zo. De doder was gewoon gek. Hij meende dat in zijn schedel implantaten waren geplaatst en dat bepaalde mensen in zijn omgeving, zowel autochtonen als allochtonen, daar de hand in handen. De doder had zelfs nog samengeleefd met een Marokkaanse vrouw.

Wat interessant was aan deze gebeurtenis, is de manier waarop ze door de politiek correcten en de allochtone woordvoerders werd uitgebuit om de autochtone bevolking te stigmatiseren. Op de begrafenis van het slachtoffer hielden de ambassadeur van Marokko en de woordvoerder van de Belgische moslimexecutieve lange jammerklachten over het racisme, hoewel de hele droevige gebeurtenis daarmee zonneklaar NIETS te maken had.

Het verschil met de moord op Van Gogh is, dat in dit laatste geval wel sprake is van voorbedachten rade door iemand die bij zijn volle verstand is, en die verbonden is met een georganiseerd netwerk dat andersdenkenden wil doden.
Alstublieft, le'ti Nico!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 november 2004 om 18:11.
Knuppel is offline  
Oud 17 november 2004, 18:19   #15
le'ti Nico
Vreemdeling
 
le'ti Nico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Tournai - Antwerpen
Berichten: 73
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Het verschil met de moord op Van Gogh is, dat in dit laatste geval wel sprake is van voorbedachten rade door iemand die bij zijn volle verstand is, en die verbonden is met een georganiseerd netwerk dat andersdenkenden wil doden.
Ik herhaal, voor de zoveelste keer, dat Mohammed B. eveneens geestesziek was. Dit werd zo letterlijk gezegd in HLN.
Je hebt de afslachting van Schaarbeek trouwens onaangeroerd gelaten. Daar ging het dus wel degelijk om een VB-aanhanger die een racistische moord pleegde. Maar misschien zijn de correctdenkenden hier dan ook gemanipuleerd geweest, hmm?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Alstublieft, le'ti Nico!
Thx, Knuppel. Oh ja, off the record, je bent het levende bewijs dat de mens een kuddedier is. Niets persoonlijk, hé.
__________________
le'ti Nico is offline  
Oud 17 november 2004, 18:30   #16
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester
 
N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen.
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door le'ti Nico
(blabla...lieve allochtoontjes...blabla)

Nochtans zijn deze beide gevallen dezelfde als de moord op Van Gogh. Even schandalig. Even erg.
FOUT! De moord op van Gogh is erger, juist omdat diegene die jij beschreef geen reden hadden. De moord op van Gogh is een aanslag op de vrije meningsuiting, een gek die iemand (per toeval een allochtoon) neerschiet is niets meer dan een gek die iemand doodschiet.
__________________


N.J.S.V. Antwerpen is offline  
Oud 17 november 2004, 18:31   #17
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door le'ti Nico
Thx, Knuppel. Oh ja, off the record, je bent het levende bewijs dat de mens een kuddedier is. Niets persoonlijk, hé.
ik kan jou verzekeren dat Knuppel het antonym van een kuddedier is petit Nicolas, misschien beter eerst wat meer bokes eten (=meer posten) vooraleer je zo'n uitspraken doet
wat zich in Schaarbeek afspeelde heeft trouwens niets te maken met het feit waarover Jos Verhulst het had...
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 17 november 2004, 20:04   #18
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door le'ti Nico
Ik herhaal, voor de zoveelste keer, dat Mohammed B. eveneens geestesziek was. Dit werd zo letterlijk gezegd in HLN.
(1) Waarom vermeld je dan niet dat de doder in Borgerhout geestesziek was? Waarom noem je Constant Vanlinden “... een Vlaams Blokgezinde Antwerpenaar” terwijl dat pertinent onwaar is?
(2) Indien Mohammed B. geestesziek is, wat nog niet uit onderzoek gebleken is, dan fungeerde hij in elk geval als instrument van een netwerk bestierd door anderen, die niet geestesziek waren en die duidelijke terroristische bedoelingen hadden.

Citaat:
Je hebt de afslachting van Schaarbeek trouwens onaangeroerd gelaten. Daar ging het dus wel degelijk om een VB-aanhanger die een racistische moord pleegde. Maar misschien zijn de correctdenkenden hier dan ook gemanipuleerd geweest, hmm?.
Ik herinner me dat in de Franstalige pers Vyt dan weer als een FN-er werd afgeschilderd...
http://membres.lycos.fr/fablebarge/fr/

Un fou de 79 ans, Hendrik Vyt a tué un couple de Marocains et blessé deux de leurs enfants, �* Schaerbeek. La famille marocaine habitaient en-dessous de chez lui. il était connu pour ses propos racistes et pour ses convictions envers le FN.


Op
http://www.irr.org.uk/europebulletin.../ak000018.html
vind je een beschrijving van het gebeuren die laat vermoeden dat Vyt, die aansluitend op de moord zijn appartement in brand stak en in de vlammen omkwam, ze ook niet alle vijf op een rij had.

Het is hier niet mijn bedoeling om de ene of de andere moord of doodslag te minimaliseren. Maar met het politiek duiden van dit soort individuele en door emoties gedragen wandaden, waarbij de hoofdrol gespeeld wordt door manifest onevenwichtigen, dient zeer zorgvuldig omgesprongen. Sommige wandaden krijgen dan grote betekenis als politiek-correct symbool, terwijl andere, vaak veel erger (want met veel meer overleg en zelfcontrole uitgevoerd) voor politieke interpetatie oninteressant blijven.

De Cadillac-moord bijvoorbeeld.
http://www.fedpol.be/police/fedpol/n.../mei01/gg8.htm
Ik heb de vergelijking al vroeger op dit forum gemaakt.
wie herinnert zich nog de rellen in Borgerhout, twee jaar geleden? Het ging toen om een doodslag door een niet toerekeningsvatbare autochtoon (Constant Van Linden) op een jonge allochtoon (Mohammed Achrak). Daarop volgden de nodige rellen door allochtonen , maar vooral interessant was de reactie van het establishment: De Standaard meldde op p.1 onmiddellijk (en zonder grond): “De dader stond in de buurt bekend als een racist” (DS 27 11 02, p.1) en de AEL tapte uit hetzelfde vaatje (“Tuesday night a racist Vlaams Blok sympathizer murdered a 27 years old Moroccan man”. Op de begrafenis van het slachtoffer , waar de al dan niet van een hoofddoek voorziene politici zich verdrongen, sprak de ambassadeur van Marokko eveneens over een racistische moord. De voorzitter van de moslimexecutieve in België (dezelfde executieve die zweeg bij de moord op Theo Van Gogh) eiste “...nultolerantie tegen racisme en islamhaters” (Het Laatste Nieuws 30 11 2002, p.3). Maar het allerbelangrijkste was dat het CGKR (centurm Leman) zich in de strijd wierp en een haarfijn onderzoek eiste naar het eventueel racistisch karakter van deze doodslag.

Laten wij dit nu eens vergelijken met een ander geval van doodslag, de ‘Cadillacmoord’ (GvA 24 06 04, p.11: “’Cadillacmoord’ zwaar bestraft. Drie kansarme jongeren doodden bejaarde man op gewelddadige wijze”). Het gaat over een bejaard Limburgs echtpaar dat wordt overvallen door de kansarmen Mustafa Ait Mehdi, Zacharia Stitou en Mohamed Oumarir. Geld, juwelen, auto enz. worden geroofd. Maar bovendien wordt de man, René Trippaers, redeloos met een bijl en geweerschoten afgemaakt. De weduwe stelt terecht de vraag: “Ze hadden geld, ze hadden juwelen, ze hadden de auto. Waarom moest René nog als een hond worden afgemaakt?”. Het interessante is, dat het CGKR in dit geval de vraag naar een eventueel racistisch motief niet stelt.


Om niet anecdotisch te blijven zou men eigenlijk alle moorden en andere zware vergrijpen moeten gaan optellen, en dan opsplitsen per bevolkingsgroep. En aansluitend zou je misschien etnische misdaad-quota kunnen gaan eisen (de groenen zijn toch zo’n aanhangers van etnische quota, naar het schijnt). En je zou misschien ook quota kunnen eisen betreffende de aanwezigheid van politici op begrafenissen van autochtone resp. allochtone slachtoffers. Ach, quota zijn mensonwaardige onzin. En het politiek gebruik/misbruik van drama’s als de hierboven genoemde zou men beter achterwege laten.

Maar.

Constant van Linden, Hendrik Vyt en hun al dan niet gekke allochtone tegenhangers verschillen zeer wezenlijk van diegenen, die Van Gogh hebben gedood. In dit laatste geval betrof het een terreurdaad, in bende- of netwerkverband uitgevoerd met het oog op het uitroeien van ongewenste meningsuitingen en hun dragers.

Voor mij is de tegenstelling allochtoon-autochtoon op zich volstrekt irrelevant. De belangrijkste tegenstelling lijkt me momenteel te zijn: diegenen die het vrije spreekrecht voorstaan en diegenen die dit wensen te onderdrukken.
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE
Jos Verhulst is offline  
Oud 17 november 2004, 20:13   #19
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door le'ti Nico
Ik herhaal, voor de zoveelste keer, dat Mohammed B. eveneens geestesziek was. Dit werd zo letterlijk gezegd in HLN.
Je hebt de afslachting van Schaarbeek trouwens onaangeroerd gelaten. Daar ging het dus wel degelijk om een VB-aanhanger die een racistische moord pleegde. Maar misschien zijn de correctdenkenden hier dan ook gemanipuleerd geweest, hmm?
Die geesteszieke kreeg dan blijkbaar toch wel steun van andere geesteszieken.
Waarom zouden anders nog acht verdachten opgepakt zijn ?
Sommige van die geesteszieken bonden zelfs de strijd aan met de politiediensten en beschikten over handgranaten.
Men zou bijna moeten besluiten dat onder de moslims wel veel geesteszieken rondlopen als we u moeten geloven.
Bobke is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be