Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 augustus 2019, 04:45   #41
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.812
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En daar zitten de dubbelpaspoortigen wel of niet bij?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 06:11   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.008
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Eigenaardig toch dat niet meer Nederlanders naar Vlaanderen immigreren. En diegenen die dat wel doen is dacht ik eerder voor belastingredenen dan voor wietredenen.
Ook de Canadezen en zovele anderen zie ik niet naar Vlaanderen immigreren. En de Mexicanen immigreren wel maar dan wel naar de VS ook een wietland.

Ja Schoof volgens mij zal het sterk tegenvallen met uw immigratie naar Vlaanderen in tegenstelling met die naar de ontwikkelde wiet landen.
Ik denk dat je het zal moeten blijven doen met dezelfde migrant als deze van vandaag.
Als uwen Leider toch iets wil doen aan het soort migrant vrees ik dat hij verkeerd bezig is.
Dat is goed man. Vrees maar verder.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 06:45   #43
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Burning Man!

ik denk dat ik daar in 2020 eens naartoe trek.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 07:02   #44
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Deze mag me wel eens naakt fouilleren....

Naam: untitled.png
Bekeken: 191
Grootte: 94,3 KB
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 07:05   #45
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Deze mag me wel eens naakt fouilleren....

Bijlage 111156
Het zal eerder deze zijn:

Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 07:07   #46
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het zal eerder deze zijn:

IK HEB GEEN DRUGS BIJ MIJ !!!
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 07:59   #47
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
"Neem geen drugs mee. Als je toch drugs meeneemt en je wordt betrapt, geef ze dan af. Dan moet er geen naaktfouille zijn."

Zo eenvoudig kan het zijn.
In het artikel staat te lezen dat de hond soms bij iemand gaat staan terwijl het de persoon naast u is die drugs op zak heeft. Uiteraard vinden ze dan niet direct iets en gaan ze over tot die naaktfouillering. Als je niets hebt kan je het ook niet afgeven...

Soit, ik ben alleszins blij dat ik het nog niet meegemaakt heb. Ik ga al 20 jaar naar festivals en meer dan de metaaldetector zie ik daar eigenlijk nooit. Op TML heb ik zelfs nog nooit een drugshond gezien.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 08:03   #48
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
In het artikel staat te lezen dat de hond soms bij iemand gaat staan terwijl het de persoon naast u is die drugs op zak heeft. Uiteraard vinden ze dan niet direct iets en gaan ze over tot die naaktfouillering. Als je niets hebt kan je het ook niet afgeven...

Soit, ik ben alleszins blij dat ik het nog niet meegemaakt heb. Ik ga al 20 jaar naar festivals en meer dan de metaaldetector zie ik daar eigenlijk nooit. Op TML heb ik zelfs nog nooit een drugshond gezien.
Ze laten een hond aan uw gat ruiken ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 09:04   #49
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ze laten een hond aan uw gat ruiken ?
de vermeende druggebruiker aan t gat van de hond laten ruiken zou er wat over zijn.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 09:17   #50
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=upb-Cc49HRQ
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 09:19   #51
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

wat mij vooral verraste is dat telkens de drughond gaat zitten, slechts bij 20% van de gevallen ook effectief drugs gevonden worden.

fail ratio van 80% zo'n drughond dus.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 09:36   #52
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat mij vooral verraste is dat telkens de drughond gaat zitten, slechts bij 20% van de gevallen ook effectief drugs gevonden worden.

fail ratio van 80% zo'n drughond dus.
Ik heb ook het idee dat niet alle drugshonden echt helemaal getraind zijn. Op TV zien we beelden van zo'n hond die alle koffers op de luchthaven langsloopt en dan gaat staan blaffen naar die ene waar wat in zit. Maar ik ben eens gecontroleerd tijdens een busrit van Nederland naar Vlaanderen, en die hond werd alleen maar een beetje voor de groep langs heen en weer geleid. Mij haalden ze eruit, klaarblijkelijk omdat hij bij mij een half snifje langer aan mijn kruis rook dan bij de rest. Maar mijn kruis werd niet gefouilleerd, dat dan weer niet. Alleen de sociaal acceptabele plaatsen. Wel moesten ze door meerdere volle tassen heen gaan om vervolgens niks te vinden. (Ik had ook niks, en was er zeker maanden ook niet mee in aanraking gekomen.)

Vreemd genoeg had die andere gast die ze eruit haalden wel wat, die gaf het (nadat de hond hem eruit had gehaald) zelf af en werd ter plekke ingerekend. Dus misschien zit er toch wel iets in met die honden, of hadden ze mazzel, of halen ze gewoon altijd de wat jongere Nederlandse en allochtone mannen eruit en is een groot deel van hen stom genoeg om toch wat mee te nemen. Zou allemaal kunnen. Maar het leek niet op wat je op TV ziet.

Waarmee de Belgische grens overigens wel beter bewaakt is dan de Bosnische grens, daar heb ik eens gestaan dat ze een kwartier lang alleen maar aan het dreigen waren met een hond, die zou zo uit dat hokje komen daar. Nee echt, hij kan elk moment naar buiten komen. Bij die Belgen vraag ik me in ieder geval nog af of de hond nou getraind was of een bluf.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 12 augustus 2019 om 09:37.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 11:39   #53
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tenminste mogen we nooit zeggen dat die hond dom is.
Als die iets ruikt, dan reageert hij.

En dan gaat ge maar in uwe flikker. Voor de goede zaak.
Op Ostend Beach Festival gaven die honden bij 744 mensen een signaal. Waarna er bij 142 van die mensen drugs werden gevonden.

Wat dus wil zeggen dat die honden er in liefst 80% van de gevallen naast zaten.


Citaat:
In de wet op het politieambt staat het volgende: "De politieambtenaren kunnen een gerechtelijke fouillering verrichten van de personen die het voorwerp uitmaken van een gerechtelijke vrijheidsbeneming, alsook van de personen ten aanzien van wie aanwijzingen bestaan dat zij overtuigingsstukken of bewijsmateriaal in verband met een misdaad of wanbedrijf bij zich dragen."

Het is op basis van dit artikel dat de politie mensen naakt fouilleert. Dat bevestigt Sarah Frederickx van de federale politie. "De politie mag naakt fouilleren, maar enkel in uitzonderlijke omstandigheden en als daar ernstige aanwijzingen voor zijn. Het is zeker niet zo dat de politie iedereen naakt mag fouilleren."
Bron

Nu vraag ik me af of een drugshond die blijkbaar slechts in 20% van de gevallen gelijk heeft als een 'ernstige aanwijzing' kan worden beschouwd.
Mij lijkt het eerder dat fouilleren op basis van een test, die in 80% van de gevallen foutief is, eerder als pure willekeur dient te worden bekeken.

Je kan waarschijnlijk even goed aan de ingang een 'onschuldige kinderhand' her en der personen laten aanduiden en die gaan fouilleren. De foutenmarge zal niet veel groter zijn vrees ik.

Bovendien is de hypocrisie hemeltergend. Aan de ingang bezoekers ei zo na willekeurig in hun blootje zetten om ze daarna ongehinderd op het terrein een stuk in hun voeten te laten drinken... Hoe je dat als samenleving denkt te kunnen goedpraten is mij na al die jaren nog steeds een raadsel.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 11:44   #54
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Op Ostend Beach Festival gaven die honden bij 744 mensen een signaal. Waarna er bij 142 van die mensen drugs werden gevonden.

Wat dus wil zeggen dat die honden er in liefst 80% van de gevallen naast zaten.



Bron

Nu vraag ik me af of een drugshond die blijkbaar slechts in 20% van de gevallen gelijk heeft als een 'ernstige aanwijzing' kan worden beschouwd.
Mij lijkt het eerder dat fouilleren op basis van een test, die in 80% van de gevallen foutief is, eerder als pure willekeur dient te worden bekeken.

Je kan waarschijnlijk even goed aan de ingang een 'onschuldige kinderhand' her en der personen laten aanduiden en die gaan fouilleren. De foutenmarge zal niet veel groter zijn vrees ik.

Bovendien is de hypocrisie hemeltergend. Aan de ingang bezoekers ei zo na willekeurig in hun blootje zetten om ze daarna ongehinderd op het terrein een stuk in hun voeten te laten drinken... Hoe je dat als samenleving denkt te kunnen goedpraten is mij na al die jaren nog steeds een raadsel.
²
gewoon veel kans dat je met gericht gender and racial profiling al beter scoort.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 12:56   #55
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht



Bovendien is de hypocrisie hemeltergend. Aan de ingang bezoekers ei zo na willekeurig in hun blootje zetten om ze daarna ongehinderd op het terrein een stuk in hun voeten te laten drinken... Hoe je dat als samenleving denkt te kunnen goedpraten is mij na al die jaren nog steeds een raadsel.
Ja maar daar gebruiken ze de Vlaams belang drug. Die is gezond en onschadelijk. Je merkt zelfs niks wanneer mensen er wat te veel van hebben gebruikt.De meesten worden er gewoon poeslief en zwijgzaam van

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 augustus 2019 om 12:57.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 12:59   #56
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Op Ostend Beach Festival gaven die honden bij 744 mensen een signaal. Waarna er bij 142 van die mensen drugs werden gevonden.

Wat dus wil zeggen dat die honden er in liefst 80% van de gevallen naast zaten.



Bron

Nu vraag ik me af of een drugshond die blijkbaar slechts in 20% van de gevallen gelijk heeft als een 'ernstige aanwijzing' kan worden beschouwd.
Mij lijkt het eerder dat fouilleren op basis van een test, die in 80% van de gevallen foutief is, eerder als pure willekeur dient te worden bekeken.

Je kan waarschijnlijk even goed aan de ingang een 'onschuldige kinderhand' her en der personen laten aanduiden en die gaan fouilleren. De foutenmarge zal niet veel groter zijn vrees ik.

Bovendien is de hypocrisie hemeltergend. Aan de ingang bezoekers ei zo na willekeurig in hun blootje zetten om ze daarna ongehinderd op het terrein een stuk in hun voeten te laten drinken... Hoe je dat als samenleving denkt te kunnen goedpraten is mij na al die jaren nog steeds een raadsel.
Inderdaad. De politie zegt dat ze enkel overgaan tot naaktfouillering als ze over zeer serieuze aanwijzingen beschikt... Hun serieuze aanwijzing blijkt hun drugshond te zijn die slechts in 20% van de gevallen juist snuffelt en in de rest van de gevallen enkel een snoepje of zijn speeltje wil...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 14:21   #57
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Bovendien moeten we ook even kijken naar de kosten/baten van zo'n controles.

Acht op de tien mensen nutteloos in hun blootje voor een flik zetten getuigt volgens mij niet echt van doordacht beleid. Als zo'n nieuws uit China of Noord Korea zou komen stond iedereen in het westen op zijn achterpoten.

En wat is het resultaat? Een drugvrij festival? Nee hoor.

Op Ostend Beach Festival werden 15000 toeschouwers verwelkomd. Volgens bepaalde bronnen gebruikt op zijn festival nagenoeg de helft van de gebruikers illegale drugs. (Volgens bepaald bronnen gebruikt ook nagenoeg elke toeschouwer er legale drugs, ma soit, die brengen tenminste nog geld op voor vadertje staat).
Dat wil zeggen dat er zo'n 7500 mensen op dat festival drugs hebben gebruikt. Daarvan zijn er 142 gepakt. Een schamele 1,8% dus.

Is een 'test' die in slechts 20% van de gevallen correct blijkt te zijn een verantwoord middel om 1,8% van de overtreders te betrappen?
Ik denk dat zo'n acties bij de politie meer kwaad bloed zetten (toch zeker bij de 600 onterecht gecontroleerden) dan dat het zoden aan de dijk zet. Wat zeg nu zelf; een anti-drugsactie die welgeteld 1,8% van de overtreders weet te betrappen...

Is zo'n resultaat voldoende om nagenoeg willekeurig mensen hun waardigheid af te nemen en ze in hun blootje te laten hurken met oom agent die in hun hol staat te gluren?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 14:46   #58
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
"Neem geen drugs mee. Als je toch drugs meeneemt en je wordt betrapt, geef ze dan af. Dan moet er geen naaktfouille zijn."

Zo eenvoudig kan het zijn.
En gij gelooft dat.
Als minderjarige ook meegemaakt, zelfs na ik mijn wiet had afgegeven.
Pure intimidatie, dat was het.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 14:47   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.008
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat mij vooral verraste is dat telkens de drughond gaat zitten, slechts bij 20% van de gevallen ook effectief drugs gevonden worden.

fail ratio van 80% zo'n drughond dus.
Ik dacht dat die honden zo goed konden ruiken, dat als die man gisteren of eergisteren in aanraking kwam met drugs, de hond alarm geeft.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 14:49   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.008
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Inderdaad. De politie zegt dat ze enkel overgaan tot naaktfouillering als ze over zeer serieuze aanwijzingen beschikt... Hun serieuze aanwijzing blijkt hun drugshond te zijn die slechts in 20% van de gevallen juist snuffelt en in de rest van de gevallen enkel een snoepje of zijn speeltje wil...
Gij doet nu precies of er worden wekelijks enkele duizenden zo gecontroleerd tot in hun reet.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be