Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

 
 
Discussietools
Oud 17 januari 2007, 20:33   #21
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Maar daarover ging het topic niet. Het is de vraag of vreemdelingen op een VB-lijst mogen staan ? Ik vind dit een verkeerde keuze. Een goed idee zou bvb wel het oprichten zijn van een allochtone steunvereniging aan het Vlaams Belang dat als voorbeeld voor de andere migranten kan dienen. Zo moet men tenminste geen principes verraden en maakt men het programma toch duidelijk.
Een soort van apartheid dan?
Argusx43 is offline  
Oud 17 januari 2007, 21:06   #22
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Een soort van apartheid dan?
dat is niet het juiste woord. Apartheid betekent gescheiden volksontwikkeling. Ik vind niet dat er op Vlaamse bodem andere volkeren geduld moeten worden. Zo'n organisatie zou gewoon een voorbeeldfunctie hebben voor andere allochtonen en het bewijs dat integratie wel degelijk beloond kan worden. Maar dat pakweg een neger Vlaming onder de Vlamingen kan worden, dat vind ik onzin. Dat betekent toch niet dat men deze mensen moet haten ?
En overigens zou ik het een leuk idee vinden om een Kongolees dorp na te bouwen en te laten bevolken door zwarten, dit alles ter herinnering van ons groots koloniaal verleden. Zo'n beetje gelijk Bokrijk.
PAJOT is offline  
Oud 17 januari 2007, 21:08   #23
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
dat is niet het juiste woord. Apartheid betekent gescheiden volksontwikkeling. Ik vind niet dat er op Vlaamse bodem andere volkeren geduld moeten worden. Zo'n organisatie zou gewoon een voorbeeldfunctie hebben voor andere allochtonen en het bewijs dat integratie wel degelijk beloond kan worden. Maar dat pakweg een neger Vlaming onder de Vlamingen kan worden, dat vind ik onzin. Dat betekent toch niet dat men deze mensen moet haten ?
En overigens zou ik het een leuk idee vinden om een Kongolees dorp na te bouwen en te laten bevolken door zwarten, dit alles ter herinnering van ons groots koloniaal verleden. Zo'n beetje gelijk Bokrijk.
Een een paar joden en palestijen om het Israël en Palestina van dichtbij te bekijken (LET OP, HET BESTUUR IS NIET VERANTWOORDELIJK VOOR ONGEVALLEN)
Vorenus is offline  
Oud 17 januari 2007, 21:15   #24
Vlaamse Tempelier
Burger
 
Vlaamse Tempelier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2005
Locatie: Hoofdstad van Vlaanderen : Brussel
Berichten: 108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
kan ik mij enkel maar bij aansluiten.Zij hebben een vlaamse opvoedign genoten en zijn vlaming onder de vlamingen.
Het zijn trouwens helemaal geen migrantene.

oh ja voor de topic starter er zijn nog een pak allochtonenn verkozen voro het VB die vlaming onder de vlamingen zijn.

Zij die echter de koran boven onze wetten en onze manier van leven plaatsen zijn niet welkom.
Ook ik sluit me hier volmondig bij aan en geef een flinke veeg uit de pan aan alle linkse tegenstanders die in hun blinde onverdraagzaamheid het Vlaams Belang beschuldigen enkele volledig geïntegreerde kleurlingen in de partij op te nemen, en dit louter om het feit dat het niet in het politiek correct kraampje past. Hoe kan men immers het VB blijven beschuldigen van racisme als deze kleurlingen als Vlaming onder de Vlamingen opgenomen worden en ze er zich ook volledig thuis in voelen ?
Het is voor politiek correct eveneens een doorn in het oog dat het VB niet op de kap van Joden zit. Het wordt immers moeilijker in dat geval om het VB voor Nazi-partij te verslijten.
Een dergelijke mentaliteit zit hier in een heleboel schrijfsels uit linkse hoek. Zie alleen al de openingsthread van deze topic : kleurlingen die meedoen met het VB moeten ook onder de bijl van ontmenselijking gaan : het zijn excuuspersonen, poppen, etc ...
Steeds is men op zoek naar stof om te kunnen gaan demoniseren en continue tracht men uit te lokken. En als men niets vinden kan, dan gaat men maar uit de context rukken en overal een flinke draai aan geven.
__________________
Contact : [email protected]
Website : http://www.vlaamsetempelier.eu
Vlaamse Tempelier is offline  
Oud 17 januari 2007, 21:23   #25
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
dat is niet het juiste woord. Apartheid betekent gescheiden volksontwikkeling. Ik vind niet dat er op Vlaamse bodem andere volkeren geduld moeten worden. Zo'n organisatie zou gewoon een voorbeeldfunctie hebben voor andere allochtonen en het bewijs dat integratie wel degelijk beloond kan worden. Maar dat pakweg een neger Vlaming onder de Vlamingen kan worden, dat vind ik onzin. Dat betekent toch niet dat men deze mensen moet haten ?
En overigens zou ik het een leuk idee vinden om een Kongolees dorp na te bouwen en te laten bevolken door zwarten, dit alles ter herinnering van ons groots koloniaal verleden. Zo'n beetje gelijk Bokrijk.
Gij hebt het wel goe zitten , vind ik.
Get real.
Argusx43 is offline  
Oud 17 januari 2007, 21:24   #26
Vlaamse Tempelier
Burger
 
Vlaamse Tempelier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2005
Locatie: Hoofdstad van Vlaanderen : Brussel
Berichten: 108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
vwl dit is een duidelijk antwoord. Maar als FDM die zal zeggen draait hij weer rond de pot. De enige intentie hier van links is om bepaalde uitspraken te ontlokken waarop ze dan lekker kunnen bashen.
Inderdaad en daar begin ik een echte hekel aan te krijgen. De forummer die deze topic geopend heeft had niet de bedoeling te dialogeren met Filip de Man maar de intentie om bepaalde uitspraken van hem te ontlokken. En dan nog op een heel doorzichtige manier op de koop toe.
__________________
Contact : [email protected]
Website : http://www.vlaamsetempelier.eu
Vlaamse Tempelier is offline  
Oud 17 januari 2007, 21:33   #27
Vlaamse Tempelier
Burger
 
Vlaamse Tempelier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2005
Locatie: Hoofdstad van Vlaanderen : Brussel
Berichten: 108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
In het licht van deze draad is het misschien ook interessant om even te luisteren naar de beweegredenen van één van de betrokkenen zelf:



http://www.vlaamsbelanglokeren.be/te...kieAisha1.html

Als er een allochtone bij het VB opkomt, is het natuurlijk allemaal hypocriet, stemmenlokkerij en om een serieuze indruk naar buiten toe te geven. Andere, 'serieuze' partijen houden zich hier natuurlijk niet mee bezig, nietwaar?
Tuurlijk houden de meer 'serieuze' partijen zich daar niet mee bezig. Alleen het idee al, hoe durft men er aan denken ! Ze zijn immers de heiligen zelve die niets verkeerd kunnen doen en het steeds bij het rechte eind hebben. Een allochtoon komt steeds om de juiste beweegreden op de lijst, ... behalve als het om het VB gaat, dan is er gegarandeerd sprake van excuusallochtonen.
__________________
Contact : [email protected]
Website : http://www.vlaamsetempelier.eu
Vlaamse Tempelier is offline  
Oud 18 januari 2007, 13:58   #28
Ciccio
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2006
Locatie: Hazegras Polders
Berichten: 298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Tempelier Bekijk bericht
Ook ik sluit me hier volmondig bij aan en geef een flinke veeg uit de pan aan alle linkse tegenstanders die in hun blinde onverdraagzaamheid het Vlaams Belang beschuldigen enkele volledig geïntegreerde kleurlingen in de partij op te nemen, en dit louter om het feit dat het niet in het politiek correct kraampje past. Hoe kan men immers het VB blijven beschuldigen van racisme als deze kleurlingen als Vlaming onder de Vlamingen opgenomen worden en ze er zich ook volledig thuis in voelen ?
Het is voor politiek correct eveneens een doorn in het oog dat het VB niet op de kap van Joden zit. Het wordt immers moeilijker in dat geval om het VB voor Nazi-partij te verslijten.
Een dergelijke mentaliteit zit hier in een heleboel schrijfsels uit linkse hoek. Zie alleen al de openingsthread van deze topic : kleurlingen die meedoen met het VB moeten ook onder de bijl van ontmenselijking gaan : het zijn excuuspersonen, poppen, etc ...
Steeds is men op zoek naar stof om te kunnen gaan demoniseren en continue tracht men uit te lokken. En als men niets vinden kan, dan gaat men maar uit de context rukken en overal een flinke draai aan geven.
Een beetje over-the-top, als je t mij vraagt …

Linkse tegenstanders, blinde onverdraagzaamheid, politiek correcte kraampje, …
Ik zou mijn woorden toch maar eerst een beetje meer wikken en wegen, vooraleer hier impulsief verwijten in het rond te komen slingeren.

Het moet me toch van het hart, beste Tempelier (of wat dat ook moge voorstellen), dat ik er moeite mee heb, dat diezelfde mensen, die zich twee jaar geleden hees zaten te schreeuwen voor “vrije meningsuiting” (zie Vlaams Blok process), er nu alles aan doen om dit terug te ondermijnen.
Telkens wanneer er ook maar enige kritiek wordt geuit op de werking van het Vlaams Belang (en in dit geval is dit niet meer dan normaal), wordt de discussie bij gebrek aan steekhoudende argumenten systematisch de mond gesnoerd met verwijten, scheldtirades en beledigingen. Diegene die het Vlaams Belang ook maar in vraag durft te stellen, wordt op vakkundige wijze in het verdomhoekje gedrumd, en wordt ervan beschuldigd er antiVlaamse, linkse en pollicorrecte gevoelens op na te houden.
De intellectuele oneerlijkheid, waarmee u aan het werk gaat kent blijkbaar geen grenzen.

En ik zal u waarschijnlijk weeral moeten teleurstellen, wanneer ik tot u grote verbazing zeg, dat ik helemaal niet links ben. En dat ik nog minder demoniserend of onverdraagzaam ben tegenover de Vlaams Nationalisten.
Maar als men op een politiek forum, al geen inhoudelijke vraag meer mag stellen zonder afgeschoten te worden; als het al teveel gevraagd is om het blootleggen van pijnpunten (in het Vlaams Belang) te tolereren; of als het, bij de komst van een belangrijk nationaal politicus, niet meer toegestaan is, om hem het vuur aan de schenen te leggen; …; dan kunnen wij, de leden van dit forum, beter naar Cuba of China verhuizen, want daar houden ze ook niet zo van vrije menigsuiting.

In feite, zou u moeten beschaamd zijn op uzelf.
Een principiele Vlaams Nationalist, doet in dit geval maar 1 ding. Ze distantieert zich van haar partijstandpunt en kiest de kant van haar overtuiging. Zoals Max4westland hier waarschijnlijk de enige op dit forum is.
Hoewel ik zijn ideologie niet deel, betuig ik toch mijn respect voor hem. Want door zijn consequente houding (in bijv. Israelisch Palestijns conflict) en door zich niet te bezondigen aan allerhande kleinerende en platte uitspraken, bewijst hij inderdaad dat een Vlaams Nationalist niet hetzelfde is aan een ordinaire Marokkaan-rascist (waarvan het hier stikt op dit forum).

Ik snap het niet goed.
Hoe kun je jezelf nu au serieux nemen, als je tegelijkertijd pretendeert te staan voor waarden als eigen-volk-eerst, en tegelijkertijd, positieve discriminatie doorvoert ten aanzien van uw allochtone kandidaten.

1 vraag, mijnentwege, die ik nu wel graag eens beantwoord zou zien!
(Tip: Probeer deze keer, de discussie niet te verzieken, door te zeggen dat ik links ben … )
Ciccio is offline  
Oud 18 januari 2007, 14:07   #29
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Een beetje over-the-top, als je t mij vraagt …

Linkse tegenstanders, blinde onverdraagzaamheid, politiek correcte kraampje, …
Ik zou mijn woorden toch maar eerst een beetje meer wikken en wegen, vooraleer hier impulsief verwijten in het rond te komen slingeren.

Het moet me toch van het hart, beste Tempelier (of wat dat ook moge voorstellen), dat ik er moeite mee heb, dat diezelfde mensen, die zich twee jaar geleden hees zaten te schreeuwen voor “vrije meningsuiting” (zie Vlaams Blok process), er nu alles aan doen om dit terug te ondermijnen.
Telkens wanneer er ook maar enige kritiek wordt geuit op de werking van het Vlaams Belang (en in dit geval is dit niet meer dan normaal), wordt de discussie bij gebrek aan steekhoudende argumenten systematisch de mond gesnoerd met verwijten, scheldtirades en beledigingen. Diegene die het Vlaams Belang ook maar in vraag durft te stellen, wordt op vakkundige wijze in het verdomhoekje gedrumd, en wordt ervan beschuldigd er antiVlaamse, linkse en pollicorrecte gevoelens op na te houden.
De intellectuele oneerlijkheid, waarmee u aan het werk gaat kent blijkbaar geen grenzen.

En ik zal u waarschijnlijk weeral moeten teleurstellen, wanneer ik tot u grote verbazing zeg, dat ik helemaal niet links ben. En dat ik nog minder demoniserend of onverdraagzaam ben tegenover de Vlaams Nationalisten.
Maar als men op een politiek forum, al geen inhoudelijke vraag meer mag stellen zonder afgeschoten te worden; als het al teveel gevraagd is om het blootleggen van pijnpunten (in het Vlaams Belang) te tolereren; of als het, bij de komst van een belangrijk nationaal politicus, niet meer toegestaan is, om hem het vuur aan de schenen te leggen; …; dan kunnen wij, de leden van dit forum, beter naar Cuba of China verhuizen, want daar houden ze ook niet zo van vrije menigsuiting.

In feite, zou u moeten beschaamd zijn op uzelf.
Een principiele Vlaams Nationalist, doet in dit geval maar 1 ding. Ze distantieert zich van haar partijstandpunt en kiest de kant van haar overtuiging. Zoals Max4westland hier waarschijnlijk de enige op dit forum is.
Hoewel ik zijn ideologie niet deel, betuig ik toch mijn respect voor hem. Want door zijn consequente houding (in bijv. Israelisch Palestijns conflict) en door zich niet te bezondigen aan allerhande kleinerende en platte uitspraken, bewijst hij inderdaad dat een Vlaams Nationalist niet hetzelfde is aan een ordinaire Marokkaan-rascist (waarvan het hier stikt op dit forum).

Ik snap het niet goed.
Hoe kun je jezelf nu au serieux nemen, als je tegelijkertijd pretendeert te staan voor waarden als eigen-volk-eerst, en tegelijkertijd, positieve discriminatie doorvoert ten aanzien van uw allochtone kandidaten.

1 vraag, mijnentwege, die ik nu wel graag eens beantwoord zou zien!
(Tip: Probeer deze keer, de discussie niet te verzieken, door te zeggen dat ik links ben … )
Mooi stukje tekst!
largo_w is offline  
Oud 18 januari 2007, 14:29   #30
Ciccio
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2006
Locatie: Hazegras Polders
Berichten: 298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Deze 2 personen zijn Vlamingen onder de Vlamingen. Zij accepteren onze cultuur en traditie als toekomst. Zij verdedigen ook deze waarden door militant te zijn van de enigste echte Vlaamse Partij.

Deze personen worden niet gezien als vreemde eenden maar als Vlamingen.
Wat vind je dan van mensen zoals een
- Chokri Mahassine (organisator Pukkelpop)
- Farouck Ozgunes (VTM nieuws anker)
- Tatjana Silva (Miss Belgie 2006)
- Vincent Kompany en Emile Mpenza
- Brahim en Zohra ("zangers", of hetgeen er toch moet voor doorgaan)

Zijn dit ook Belg onder de Belgen?
Of krijgt het verhaal plots een andere wending, omdat ze hier niet in het Vlaams-Blok kraam aanwezig zijn?
Ciccio is offline  
Oud 18 januari 2007, 14:33   #31
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Wat vind je dan van mensen zoals een
- Chokri Mahassine (organisator Pukkelpop)
- Farouck Ozgunes (VTM nieuws anker)
- Tatjana Silva (Miss Belgie 2006)
- Vincent Kompany en Emile Mpenza
- Brahim en Zohra ("zangers", of hetgeen er toch moet voor doorgaan)

Zijn dit ook Belg onder de Belgen?
Of krijgt het verhaal plots een andere wending, omdat ze hier niet in het Vlaams-Blok kraam aanwezig zijn?
En als ze nu eens een partij kaartje aanschaffen allemaal?
largo_w is offline  
Oud 18 januari 2007, 15:49   #32
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Bwurk progressief en liberaal, ik gruwel van die woorden, maar soit elk zijn goesting zekers.

Het is inderdaad zo dat de realiteit leert dat in iedere volksgemeeschap een kleine minderheid van immigranten zijn. Zolang deze een heel kleine minderheid blijven is dit niet echt een probleem, als ze zich volledig assimileren. De immigratie in Vlaanderen heeft echter de grenzen van het normale allang achter zich gelaten en vormt een serieus probleem voor de etnische eigenheid en de cultuur van ons volk. Ook vreemdelingen zich zich aangepast hebben aan onze cultuur zijn een probleem, gewoon omdat ze met veel te veel zijn.
De geschiedenis is een aaneenschakeling van migraties. Hierdoor werden homogene volkeren niet vernietigt en vervanen door andere homogene volkeren - maar er ontstond voortdurend "iets nieuws". Er waren ook altijd mensen die tegen deze diverse evoluties gekant waren vanuit een drang om hetgeen waardevol is te behouden. De 18de eeuwse Oostenrijkse Nederlanden bestaan niet meer, ondanks het feit dat de meeste bewoners van deze contreien nog steeds afstammen van deze mensen. De taal die wij spreken komt niet meer overeen met de taal van de bewoners van deze streken voor de invallen van de Vikings (ca. 700 NC), ook als we over professor Barrabas teletijdmachine zouden beschikken en ons slechts enkele honderden jaren lieten "terugflitsen" zouden taal en maatschappelijke conventies totaal onbegrijpelijk voor de tijdreiziger zijn.

Moeten we derhalve "uit historische noodzaak" alles zomaar over ons laten gaan ? Verre van : wij zijn dragers van een krachtige cultuur en prachtige tradities in staat om die zaken die goed en nuttig zijn uit andere overleveringen te absorberen en vooral om uit ons verleden lessen te leren voor de toekomst.

Wij zijn met 6 miljoen vlamingen ; 25 miljoen mensen wereldwijd van de "nederlandse stam" en we hebben diepe sporen overal ter wereld achtergelaten van onze cultuur : bouwkunst, muziek, literatuur, wetenschap... Wij hebben andere volkeren en culturen in hoge mate beïnvloed en gevormd zonder een grote numerieke meerderheid.

Die "vreemdelingen" die hier nu in overgrote meerderheid zouden toekomen, zijn waarschijnlijk veel minder vreemd dan at "men" doorgaans denkt.

Het "integratieprobleem" van "vreemde kandidaten op VB lijsten" is geoon het probleem van een pragmatische aanpak. Als men voor het integreren van vreemdelingen is, moet men een integratiebeleid voorstaan ipv. een terugkeerbeleid. Als men een integratiebeleid voorstaat moet men gekleurde en vreemde naam mensen tegen discriminatie beschermen
en een "verwelkomingspolitiek" gaan huldigen. Als men zegt "een kleine minderheid immigranten moet kunnen" moet men die "kleine minderheid" omschrijven en bepalen wanneer dat "vreemdelingenschap" uitdooft :
is het na de eerste, tweede, derde of vierde generatie ?
& Ten slotte : één van onze basiswaarden is "vrijheid van godsdienst",
dus een moslim-vlaming is ten minste mogelijk (zoals ook joden, bhoeddisten, protestanten, atheïsten enz..). De multiculturaliteit is geen "linkse nieuwigheid" maar een basiswaarde van onze cultuur.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 18 januari 2007, 17:35   #33
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Ik zeg dat klaar en duidelijk, ik ben tegen de komst van vreemdelingen naar het Vlaams Belang. Beiden hebben geen Vlaams bloed door hun aderen stromen. Zoals Cynicus ook terecht opmerkte, moeten we streven naar een overwegend blank Vlaanderen. Ik wil dus een Vlaanderen waar de mensen zonder complexen nog katholiek, blank en trots kunnen zijn op hun Vlaamse afkomst.

Ik heb totaal niets tegen mensen die tot een ander volk, cultuur of ras behoren, maar ze moeten in hun eigen gebieden blijven.

Nu kun je zeggen, het zijn er maar twee. Maar dit is een fout signaal. Immers de partij geeft aan dat vreemdelingen die zich goed integreren of hier geboren zijn, Vlamingen kunnen worden. Zo krijg je een grote volksverhuizing naar hier uiteraard en vreemde kinderen die in Vlaanderen geboren zijn, die worden toch gewoon als Vlaming beschouwd of wat ?

Meer hierover:

http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=26
KLopt.
john bell hood is offline  
Oud 18 januari 2007, 17:37   #34
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik vind immigratie op meerdere gebieden een verrijking. Op deze manier worden, zoals dat eerder in het verleden ook al is gebeurd, goede zaken van andere volkeren en culturen overgenomen, omdat er een betere vorm van communicatie is. Namelijk, vanuit de maatschappij zelf.

Ook het genetische aspect is ten voordele van de mens. Als bijvoorbeeld een Aziate met een Vlaming een kind krijgt, dan heeft dat kind een veel hogere weerstand, een betere gezondheid, en vaak een sterkere lichaamsbouw. Dit is, natuurlijk precies het omgekeerde van een incestueus kind, waarbij de genen zo gelijkend zijn dat het kind een ongezonde toekomst te wachten staat.

Met progressief-liberale groet,

liberalist.
een volk van 6 miljoen individuen is geen gezin. Incest.Laat mij niet lachen.
john bell hood is offline  
Oud 18 januari 2007, 17:40   #35
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Vlaams bloed is sowiso gemeng bloed.
Het is een mythe dat 'zuiver' bloed. Dat je moest weten bijvoorbeeld hoeveel vlamingen moors bloed in de aderen hebben.
Nee, dat vind ik onzin dat 'blank' , dat is niet de realiteit. Misschien ga je dat nog vinden in een land als Ijsland misschien.

Zelf stem ik ook steeds VB. Waarom ? Omdat het totaal overdreven is hoeveel vreemdelingen hier nu al wonen. Wat nieuw bloed is altijd welkom, dat is goed voor de genen, maar het mag geen invasie worden.
Ook vind ik dat de islam hier geen officieel erkende godsdienst mag zijn, en helemaal niet mag aangemoedigd worden. Let wel, een mens moet vrij zijn in wat hij gelooft. Maar het is toch al lang duidelijk dat de islam geen andere godsdienst naast zich verdraagt. Dat is in deze wereld al genoeg bewezen. Deze godsdienst is ronduit gevaarlijk voor onze toekomst.
War een gelul.In een dichtbevolkt land met hoge werkloosheid laat men geen migranten toe.Negatieve feitelijke toestanden uit ons verleden tot een regel verheffen is lachwekkend.
john bell hood is offline  
Oud 18 januari 2007, 17:41   #36
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
dat is niet het juiste woord. Apartheid betekent gescheiden volksontwikkeling. Ik vind niet dat er op Vlaamse bodem andere volkeren geduld moeten worden. Zo'n organisatie zou gewoon een voorbeeldfunctie hebben voor andere allochtonen en het bewijs dat integratie wel degelijk beloond kan worden. Maar dat pakweg een neger Vlaming onder de Vlamingen kan worden, dat vind ik onzin. Dat betekent toch niet dat men deze mensen moet haten ?
En overigens zou ik het een leuk idee vinden om een Kongolees dorp na te bouwen en te laten bevolken door zwarten, dit alles ter herinnering van ons groots koloniaal verleden. Zo'n beetje gelijk Bokrijk.
Klopt.
john bell hood is offline  
Oud 18 januari 2007, 17:43   #37
john bell hood
Banneling
 
 
john bell hood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2006
Berichten: 3.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Wat vind je dan van mensen zoals een
- Chokri Mahassine (organisator Pukkelpop)
- Farouck Ozgunes (VTM nieuws anker)
- Tatjana Silva (Miss Belgie 2006)
- Vincent Kompany en Emile Mpenza
- Brahim en Zohra ("zangers", of hetgeen er toch moet voor doorgaan)

Zijn dit ook Belg onder de Belgen?
Of krijgt het verhaal plots een andere wending, omdat ze hier niet in het Vlaams-Blok kraam aanwezig zijn?
Allemaal onbetwistbaar vreemdelingen.
john bell hood is offline  
Oud 18 januari 2007, 22:55   #38
Vlaamse Tempelier
Burger
 
Vlaamse Tempelier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2005
Locatie: Hoofdstad van Vlaanderen : Brussel
Berichten: 108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Wat vind je dan van mensen zoals een
- Chokri Mahassine (organisator Pukkelpop)
- Farouck Ozgunes (VTM nieuws anker)
- Tatjana Silva (Miss Belgie 2006)
- Vincent Kompany en Emile Mpenza
- Brahim en Zohra ("zangers", of hetgeen er toch moet voor doorgaan)

Zijn dit ook Belg onder de Belgen?
Of krijgt het verhaal plots een andere wending, omdat ze hier niet in het Vlaams-Blok kraam aanwezig zijn?
Wat een redenering dat ik hier lezen moet. Alsof louter geïntegreerde vreemdelingen welkom zijn op voorwaarde dat deze een partijlidkaart bezitten en/of een mandaat binnen het Vlaams Belang uitoefenen om daadwerkelijk aanvaard te worden binnen de samenleving ...
Is dat wat u werkelijk denkt ???
__________________
Contact : [email protected]
Website : http://www.vlaamsetempelier.eu
Vlaamse Tempelier is offline  
Oud 18 januari 2007, 23:39   #39
Vlaamse Tempelier
Burger
 
Vlaamse Tempelier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2005
Locatie: Hoofdstad van Vlaanderen : Brussel
Berichten: 108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Een beetje over-the-top, als je t mij vraagt …

Linkse tegenstanders, blinde onverdraagzaamheid, politiek correcte kraampje, …
Ik zou mijn woorden toch maar eerst een beetje meer wikken en wegen, vooraleer hier impulsief verwijten in het rond te komen slingeren.

Het moet me toch van het hart, beste Tempelier (of wat dat ook moge voorstellen), dat ik er moeite mee heb, dat diezelfde mensen, die zich twee jaar geleden hees zaten te schreeuwen voor “vrije meningsuiting” (zie Vlaams Blok process), er nu alles aan doen om dit terug te ondermijnen.
Telkens wanneer er ook maar enige kritiek wordt geuit op de werking van het Vlaams Belang (en in dit geval is dit niet meer dan normaal), wordt de discussie bij gebrek aan steekhoudende argumenten systematisch de mond gesnoerd met verwijten, scheldtirades en beledigingen. Diegene die het Vlaams Belang ook maar in vraag durft te stellen, wordt op vakkundige wijze in het verdomhoekje gedrumd, en wordt ervan beschuldigd er antiVlaamse, linkse en pollicorrecte gevoelens op na te houden.
De intellectuele oneerlijkheid, waarmee u aan het werk gaat kent blijkbaar geen grenzen.

En ik zal u waarschijnlijk weeral moeten teleurstellen, wanneer ik tot u grote verbazing zeg, dat ik helemaal niet links ben. En dat ik nog minder demoniserend of onverdraagzaam ben tegenover de Vlaams Nationalisten.
Maar als men op een politiek forum, al geen inhoudelijke vraag meer mag stellen zonder afgeschoten te worden; als het al teveel gevraagd is om het blootleggen van pijnpunten (in het Vlaams Belang) te tolereren; of als het, bij de komst van een belangrijk nationaal politicus, niet meer toegestaan is, om hem het vuur aan de schenen te leggen; …; dan kunnen wij, de leden van dit forum, beter naar Cuba of China verhuizen, want daar houden ze ook niet zo van vrije menigsuiting.

In feite, zou u moeten beschaamd zijn op uzelf.
Een principiele Vlaams Nationalist, doet in dit geval maar 1 ding. Ze distantieert zich van haar partijstandpunt en kiest de kant van haar overtuiging. Zoals Max4westland hier waarschijnlijk de enige op dit forum is.
Hoewel ik zijn ideologie niet deel, betuig ik toch mijn respect voor hem. Want door zijn consequente houding (in bijv. Israelisch Palestijns conflict) en door zich niet te bezondigen aan allerhande kleinerende en platte uitspraken, bewijst hij inderdaad dat een Vlaams Nationalist niet hetzelfde is aan een ordinaire Marokkaan-rascist (waarvan het hier stikt op dit forum).

Ik snap het niet goed.
Hoe kun je jezelf nu au serieux nemen, als je tegelijkertijd pretendeert te staan voor waarden als eigen-volk-eerst, en tegelijkertijd, positieve discriminatie doorvoert ten aanzien van uw allochtone kandidaten.

1 vraag, mijnentwege, die ik nu wel graag eens beantwoord zou zien!
(Tip: Probeer deze keer, de discussie niet te verzieken, door te zeggen dat ik links ben … )
Wees gerust, ik laat u niet op uw honger zitten door het uitblijven van een antwoord. Ten eerste is het niet mijn bedoeling een discussie te "verzieken" zoals u het uitdrukt. Nogal grof uwerwege daar ik juist discussie verwacht waar de mogelijkheid bestaat ipv te willen beëindigen. Wellicht zal uw vooroordeel betreffende mijn persoon wel wegsmelten met der tijd indien u me beter zal leren kennen op dit forum. Ben ten slot van rekening hier nog behoorlijk nieuw met slechts een tiental postings op mijn naam.

U beschuldigt mij ervan positieve discriminatie te voeren ten aanzien van allochtonen binnen de partij. Hierin moet ik u helaas erop wijzen dat u het bij het verkeerde eind hebt.
Als u denkt dat ik het slechts opneem voor geïntegreerde allochtonen die in connectie staan met de partij heeft u het fout. Geïntegreerd is geïntegreerd en daarmee basta. Of deze nu een partijlidkaart bezitten of niet verandert hier niets aan. Vlaming zijn heeft niets te maken met het bezitten van een "juiste" huidskleur. Men moet niet per definitie blank zijn om tot eigen volk gerekend te kunnen worden.
Misschien ging u daarentegen wel daarvan uit hetgeen uw verwarring verklaart omtrent consequentie mijnerwege.

Ik zou ook niet weten waarom ik beschaamd zou moeten zijn. Ik ben wie ik ben en durf mezelf in de spiegel kijken en zal mezelf niet anders voordoen naar anderen toe.

U zet mijn woorden 'linkse tegenstanders' uit een voorgaande schrijfsel van mij in bold. Hiermee doel ik op de linkse tegenstanders die zich laten verblinden door onverdraagzaamheid jegens het VB. U zal wellicht verstaan hebben dat ik hiermee IEDER linkse bedoelde of IEDER tegenstander. Neen, enkel een bepaalde doch niet te negeren groep die enkel aanvalt omdat de wind specifiek uit VB-richting komt, ongeacht het inhoudelijk aspect.
U heeft 'linkse tegenstanders' anders geïnterpreteerd dan in mijn bedoeling lag. Ik zal in de toekomst hier trachten rekening mee houden door iets specifieker te zijn om foutieve interpretatie te vermijden, goed ?

Voorts las ik dat u me impulsief noemt. Niet mee akkoord. Ik lees als forummer veel meer dan ik schrijf en meestal ga ik scheldpostings bewust uit de weg. Doch, de wel heel laag bij de grond zijnde houding in deze forumsessieweek jegens Filip de Man was zo schreinend dat ik een uitzondering gemaakt heb. De meeste vragen werden gesteld vanuit een onrespectvolle houding, zich hier hypocriet voordoende als zogenaamde serieuse vraagstellers. De achterliggende bedoeling bij heel wat vragen was gewoonweg te opvallend. Sommigen proberen op dit forum dergelijke vragen te verslijten als 'inhoudelijke kritische vragen'. Dit is grofweg lezers voor imbecielen verslijten, sorry he. Daar erger ik me aan.
Versta me niet verkeerd, ik zeg hiermee niet dat u daartoe gerekend wordt. Tussen de bevragers zijn er ook ernstige personen aanwezig.
__________________
Contact : [email protected]
Website : http://www.vlaamsetempelier.eu
Vlaamse Tempelier is offline  
Oud 19 januari 2007, 00:00   #40
HFV
Partijlid
 
HFV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 230
Standaard

Het zijn buitenlandse adoptieven, dat is al de eerste fout natuurlijk. We moeten geen kinderen van elders gaan importeren.
Dit om een tweetal belangrijke redenen: je onttrekt die kinderen uit hun natuurlijke habitat en bezorgt hen zo een totaal ontworteld bestaan.
Vlaanderen is ook niet gebaat bij adoptie van buitenlandse kinderen, wie zijn kinderwens om wat voor reden niet kan vervuld zien en daarvoor opteert voor adoptie doet er beter aan Vlaamse kinderen te adopteren.
Zo geef je onze Vlaamse kinderen die niet het geluk hebben op te groeien in hun biologische omgeving een tweede kans op een warme thuis.

Pas op, wat mij betreft mogen beide opgenomen/geaccepteerd worden binnen onze Vlaamse volksgemeenschap. Vlaming zullen ze echter nooit zijn, zoveel is duidelijk.

Wat hun plaats binnen het Vlaams Belang betekent heb ik mijn twijfels. Volgens mij geeft het Vlaams Belang hier een foutief signaal mee.
Het zijn toch nog steeds buitenlanders van origine, migratie (onder welke vorm dan ook) moet niet aangemoedigd worden en steeds met de scherpste bewoordingen worden veroordeeld. Niet omdat het "kwaad kan" dat er een beperkte migratie is, maar omdat het nooit bij die beperkte migratie blijft. Voorlopig niet althans.
__________________
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen

Laatst gewijzigd door HFV : 19 januari 2007 om 00:02.
HFV is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be