Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Stefaan Van Hecke (Groen!) - 26 maart tot 1 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Stefaan Van Hecke (Groen!) - 26 maart tot 1 april Stefaan Van Hecke is fractieleider voor Groen! in de provincieraad. Stefaan zetelt sinds 2005 ook in de Merelbeekse gemeenteraad. Met een gemotiveerde ploeg kandidaten hoopt hij met Groen! een goed resultaat neer te zetten bij de federale verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 31 maart 2007, 22:41   #61
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Het is wel een objectief feit dat er in gelijk welke van onze parlementen geen ene zit die onder het gemiddelde inkomen van belgië zit. Dus die quota verdeling mogen we op onze buik schrijven vrees ik.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline  
Oud 1 april 2007, 15:10   #62
strider
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 maart 2007
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
wat een nonsens zeg

blijf hier eens wat rondhangen op het forum he en nogmaals hou vooral eno2 als je groen bent goed in het oog

je zal dan snel merken dat dat achterlijke kleinburgerlijke clichebeeld van armen die onbeholpen en onmondig zijn en hun mannetje niet kunnen staan niet klopt voor alle armen en dat er dus wel degelijk wel armen zijn die de bekwaamheden hebben die je allemaal opsomt

hoe gemeen van groen om te weigeren het mogelijke bestaan van dergelijke armen te overwegen - om ons allemaal over één en dezelfde kam te scheren net zoals vb ers doen met marokanen

hoe gemeen van groen om eno2 niet eens een kans te willen geven en hem al was het maar gewoon uit te nodigen om eens te praten, hem te willen leren kennen

een gemiste kans voor groen want buiten hem kennen wij niemand die jullie armoedevisie een beetje diepgang zou kunnen geven
Ik vrees dat je mijn posting niet écht gelezen hebt zoals ik ze bedoel. Het gaat helemaal niet om het niet bezitten van die bakwaamheden, het gaat hem over het feit dat de meeste armen niet de mogelijkheid krijgen om hun bekwaamheden ook effectief om te zetten in vaardigheden, competenties. Ik ken veel bekwame mensen, die door allerlei omstandigheden nooit de kans kregen om ze uit te bouwen.

Ik discussies , word je gewoon onderuit gehaald en bereik je niets, als je niet met dezelfde wapens kan strijden. Je wordt een karikatuur van wat je wilt bereiken, omdat men je tackelt. Het is als voetballen op je blote voeten tegen een ploeg met voetbalschoenen aan. Hoe goed je ook kan voetballen. Je verliest bij voorbaat. D�*t is wat ik aanhaal en aanklaag.

En wat armoede betreft: ik zou het zonde vinden om te wedijveren over wie het meeste recht heeft om zich 'arm' te noemen. Dat komt alleen maar het systeem ten goede.

Ik weet wel dat ik de stront van het systeem nog steeds kan ruiken, omdat ik er vele jaren in zat.Ik weet dat ik de geur (én de kracht ervan) niet uit mijn geheugen kan en wil wissen. Ik heb hard en heel lang moeten wroeten en vechten om er mijn kop net boven uit te kunnen steken. Ik weet ook dat ik nu vele uren steek in gratis bijstand en (juridisch) advies aan mensen die in mijn beroepsgebied consulting zoeken, waar ik voor de gemiddelde klant werk met een systeem van forfaitprijzen die mij nooit rijk zullen maken, maar die wel mijn idee over het recht op basisdienstverlening voor elk individu vertegenwoordigen, geïnspireerd op het idee dat het collectief bijdraagt aan het recht van elk individu.

Of dit jouw respect wegdraagt of niet, dat zal mij worst wezen. Maar mijn keuze voor een ecologische politiek is, hoewel anders dan jouw voorkeur, evenwaardig als mening. Ik heb niet het idee dat ik jou moet of zal overtuigen. Ik weet wel dat er bij Groen! plaats is voor actieve deelname aan de politiek, ook voor de armen én dat dit even ernstig genomen wordt dan de partcipatie van gelijk welke ander lid. En dat vertaalt zich wél in concrete actiepunten bij het partijprogramma.
strider is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be